Snickers-is skrev:
Re Rotekroken:
Selv om du tilsynelatende følte deg angrepet av mitt forrige innlegg, så bekrefter du jo "regnestykket" ved å opplyse om at du heller ikke synes "rørlyd" er noe anvendelig begrep.
Nei, jeg føler meg aldri angrepet av noen..
Men du sto der oppe å var den vise mannen som kom med en påstand om at det er 2 grupper, der den ene sverger kun til rør og bare har den erfaringen, og den andre sverger til transistor og bare har den erfaringen..
I den grad jeg tolket deg, så tror jeg dette er ganske nær sannheten.?
Å lese/tolke er ikke lett når man ikke kjenner vedkommende, så jeg kan selvfølgelig ta fryktelig feil..
I dagens samfunn så ser det ut til at de som har transistor nære sitt hjerte gjerne vil oppleve det som rør entusiastene skryter så mye av, gjengangeren jeg har sett flere har prøvd på, er til dels ganske rimelige rør forsterkere fra et ikke ukjent land i Asia, men skal de virkelig sette sin transistor på en skikkelig prøve, så må de lete i samme prisklasse som transistor forsterkeren(e) de har..
Samme gjelder også for rør entusiastene som er nysgjerrig på de som skryter av transistor, det nytter ikke med noen snarveier til nirvana, det finnes ikke.!
For meg er det helt klart at prisen på utstyr står (delvis) i stil til hva de presterer..
Kan litt av myten om "rørlyd" komme fra de som har transistor forsterkere til ett par lønninger, som da prøver rørforsterkere til en kvart lønning.?
Og kanskje da har høyttalere som krever en del effekt, noe som koster skjorta enten det er transistor eller rør.!
Jeg undrer litt over hva ordet "rørlyd" kommer fra, men dette har jo utviklet seg til rene krigen der den ene siden holder med transistor og den andre på rør, dette syns jeg er oppriktelig leit og ikke min hensikt med tråden..
Skal vi si oss fornøyde med denne "krigen" og avslutte med at det ikke er noe som heter "rørlyd".?
Om vi skal ha en diskusjon om det er best med rør eller transistor, så kan vi heller starte egen tråd med det, men da bør det være en del kriterier som ligger til grunn slik at vi kan komme med konkrete påstander, her er det så flytende og det blir pratet forbi hverandre, det er helt håpløst egentlig..
Håper ikke jeg har tråkket noen på tærne, det har i såfall ikke vært min hensikt.!
Jeg ser det er en del påstander som ikke har godt rotfeste i virkeligheten her, men sånn er det vel alltid.?
Tror faktisk at dette var mine siste ord i denne tråden..
Ha en strålende sommer og kose dere med masse god musikk, enten det er via det ene eller det andre

Kjell