Hva er den beste høyttaler du noen gang har hørt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det vet jeg ikke fordi det er vanskelig å skille høyttalere og rom. Elektronikk og lydkorreksjon spiller jo også en rolle.
     
    D

    Denver

    Gjest
    Burmester uten tvil ,tenker da spesielt på B100 og B80
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Tja hva skal man svare på et slikt spørsmål da Jazzy? Når du lytter på høyttalere i et oppsett du ikke kjenner til, så lytter du jo ikke bare på høyttalerne, men du lytter også til elektronikken og rommet det står i.

    Så hvis du ikke på forhånd kjenner til oppsettet kan det være litt vanskelig å bare bedømme høyttalerne!

    I mitt eget rom vil jeg nok si at jeg har hatt den "flotteste" lyden med Dynaudio 1.3SE!

    Ellers så er det et minne som har brent seg inn til evig tid, og det er den gang vi hadde hi fi messe på Ren hi fi i Fredrikstad for ca 100 år siden.

    Når vi var ferdig med messa og dro hjem til deg på Torp og lytta til Mourdant Short system 442! Det var en magisk kveld, og en utrolig magisk lyd. :)

    Destiny.. :)
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    orso skrev:
    Det vet jeg ikke fordi det er vanskelig å skille høyttalere og rom. Elektronikk og lydkorreksjon spiller jo også en rolle.
    Tanken var å fortelle om høyttalere som skapte et magisk øyeblikk som setter seg på minnet. Selvfølgelig har rommet stor betydning, men her søkes helheten.

    Vil forøvrig også nevne Quad ESL-63, med Celestion System 6000 dipol subber. Fantastisk kombo.

    Ikke sant Destiny. ;D ;D ;D
     

    ElvisRuler

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.08.2009
    Innlegg
    132
    Antall liker
    2
    Bose 901, for meg - for alltid.

    Krever mange watt, god EQ og yter uten lyter. Har du engang hatt et system uten delefilter er det ingen vei tilbake......
     

    erib

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    165
    Antall liker
    74
    LMC skrev:
    erib skrev:
    Infinity Epsilon, på Hi-Fi messa '94. :)
    På tross av håpløse betingelser, var det lett å høre at dette var noe spesielt.
    (Det ble spilt på ML elektronikk husker jeg.)

    -erib
    stod et par på finn for 25K...kjøp de da vel
    mvh
    He he.. Ikke at det ikke frister, men det ene fører det andre med seg. Da måtte jeg først kjøpt nytt hus. f.eks. :)

    -erib
     

    larsggu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.07.2007
    Innlegg
    456
    Antall liker
    21
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Pioneer's smått legendariske HPM-100. Akkurat fått et par i hus, dog med delvis defekte diskanter. Hører uansett allerede det vanvittige potensialet som bor i disse beistene. Skal bli morsomt å puste liv i de ila. vinteren. "Nye" diskant-elementer er på vei fra USA og kondensatorene i delefilterne skal fornyes. 8)

     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Er jo selv svak for Carlsson-ljudet, da, men de høytalerne som har presentert den lyden/musikken som har satt dypest spor i sjelen, er uten tvil Gradient Revolution............... ;D

    Ellers har man jo hørt høytalere som overrasker stort ifht forventninger og parametre, ikke minst gjelder det Sense`s hjemmesnekrede stativhøytalere...

    mvh
    Proffen
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    larsggu skrev:
    Pioneer's smått legendariske HPM-100. Akkurat fått et par i hus, dog med delvis defekte diskanter. Hører uansett allerede det vanvittige potensialet som bor i disse beistene. Skal bli morsomt å puste liv i de ila. vinteren. "Nye" diskant-elementer er på vei fra USA og kondensatorene i delefilterne skal fornyes. 8)

    Ah lekkert!!!!!
    Jeg har selv spillt litt på HPM-40, og de er meget bra altså!!!
    Bananfiberbasser tror jeg! Bestill re-cone kit til basserne med en gang likegodt!!!
    Min fars høyttalere, måtte ha nye kantoppheng ganske rask, han fikk dem gratis av noen, men duverden altså!!! For en lyd i så gamle saker!!!

    mvh
     

    larsggu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.07.2007
    Innlegg
    456
    Antall liker
    21
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Imperial skrev:
    larsggu skrev:
    Pioneer's smått legendariske HPM-100. Akkurat fått et par i hus, dog med delvis defekte diskanter. Hører uansett allerede det vanvittige potensialet som bor i disse beistene. Skal bli morsomt å puste liv i de ila. vinteren. "Nye" diskant-elementer er på vei fra USA og kondensatorene i delefilterne skal fornyes. 8)

    Ah lekkert!!!!!
    Jeg har selv spillt litt på HPM-40, og de er meget bra altså!!!
    Bananfiberbasser tror jeg! Bestill re-cone kit til basserne med en gang likegodt!!!
    Min fars høyttalere, måtte ha nye kantoppheng ganske rask, han fikk dem gratis av noen, men duverden altså!!! For en lyd i så gamle saker!!!

    mvh
    I følge wikipedia er alle elementene, bortsett fra superdiskanten, en blanding av papir og karbonfiber med kantoppheng av "greased cloth", dvs. tøy satt inn med noe for å holde det mykt. Opphengene på bassene her er faktisk myke, hele og fine. Kantopphenget til mellomtonene er dog noe stivt, men jeg er usikker på om det er meningen eller om de kanskje burde settes inn med noe...
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Hm, ja da har du vært heldig! Er opphenget fint er det bare å la de være sånn!
    mvh
     

    S 80

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.05.2008
    Innlegg
    67
    Antall liker
    0
    Ser det er flere som nevner Apogee her. bare få med Apogee Duetta Signature/DAX1. på denne listen...
     

    Vedlegg

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.094
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg husker med glede drømmehøyttalerne fra den tiden jeg ikke hadde råd til denslags: IMF TLS hos Audioscan og gamle Kef 105 hos Musikkmagasinet i Bergen. Det er lenge siden og jeg var ikke bortskjemt med dyr hifi, men jeg er ikke i tvil om at jeg hadde likt det samme om jeg hadde fått høre idag.

    Men en rask opptelling i tråden her viser vel klart at jeg sitter med historiske drømmehøyttalere selv, Quad ESL63. Må visst klype litt i armen....
     

    aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    442
    Antall liker
    124
    Torget vurderinger
    2
    Har forstått at de fleste av dere forfekter betydningen av såkallt matching av et anlegg.
    At det er summen av alle bestandelene som gir lytteopplevelsen.
    Hvordan klarer dere da å skille ut bare høyttalerene?
    Vil ikke trådstarters spørsmål egentlig være "hva er det beste anlegget du noen gang har hørt?"



    aloz
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    aloz skrev:
    Har forstått at de fleste av dere forfekter betydningen av såkallt matching av et anlegg.
    At det er summen av alle bestandelene som gir lytteopplevelsen.
    Hvordan klarer dere da å skille ut bare høyttalerene?
    Vil ikke trådstarters spørsmål egentlig være "hva er det beste anlegget du noen gang har hørt?"



    aloz
    Vrient spørsmål. Bedre blir det ikke når man tenker på hva slags spilleglede/musikkglede mange av de såkalte "budget"-komboene fra 90-tallet kunne by på i forhold til nåtidens høyoppløste multifunksjonelle datakompatible og korrigerte high-tech-vidunderne kan by på - gamle Mission 751 til 4kkr bød på uforglemmelige opplevelser knapt nok matchet av 10 og 20 ganger dyrere nåtidsstæsj - dog utstyrsavhengig (har hørt 751 i 5-6 ulike settinger). Vi lider nok litt av fjøsnissementalitet og vurderer nok ofte ting etter irrelevante parametre - vi er overøst med tekniske begreper, men jeg påstår hardnakket at alt fortsatt måles etter Greenberg-skalaen: "Nice gear, but does it boogie"? High-rez & high-tech my ass!
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    samlanes skrev:
    Har lest tråden til impulse opp og ned og i mente,siste uker.
    Har dannet meg et slags bilde av hvordan det faktisk låter hos han.

    Det resulterte i en drøm om besøk hos impulse,masse medbrakt musikk på vinyl,kun ca halvtimes tid til lytting,da han ventet lyttebesøk etter avtale.

    Jeg bare dumpet innom liksom,og fikk allikevel lyttet til anlegget.

    "Drømmelyden" var ca like mye bedre som fysisk avstand fra vestlandet til oslo.Altså rundt 50mil bedre lyd enn allt annet jeg har hørt i den virkelige verden.

    All musikk var ubegripelig bra,ja rett og slett "drømmelyd"!!

    Den lydfølelsen sitter godt i minnet fortsatt,minne for livet.

    Kanskje forventningene til mange av oss er litt oppi skyene,spesiellt når pris er kjent,slik at lyden muligens kun er oppnåelig i drømmer?

    Om impulse har ca 50% av "drømmelyden" , er det egentlig veldig bra.

    Over til det virkelige liv:

    Beste livelyden eg har hørt var på Avantgarde duo,på An quest We300b,med lmc/border patrol strømbokser overalt,forsell vinyl spiller,et oppsett i strandebarm.
    Org avantgarde subber.
    Hadde det anlegget blitt plassert i bygdas ungdomshus,trengte man ikkje hyrt inn musikkgrupper til unerholdning.

    Mest musikalske lyden trur eg må vere mitt eget oppsett,på spendor sp100.

    Arild.

    Bevares, Arild... Jeg blir nesten litt brydd her jeg sitter. ;) Bare jeg får reparert høyttalerne mine, er det bare å komme en tur! Det går da fly, mann! ;D


    For min egen del er listen lang. Det første jeg mista haka av var Magnapan MG-2 B på åttitallet. De kjøpte jeg og levde lykkelig med en stund. Så Quad ESL-63. Ditto.
    Så en "Dark horse" som fremdeles holder følge om du kan finne den, Infinitys supermonitorer med bånddiskant, tilpassede stativer og sevosub.
    I nyere tid?
    Mine egne H2 har kvaliteter jeg ikke finner så mange andre steder, Joda, Big Swiftys JBL 9800 K2 er en fantastisk (og sørgelig oversett) høyttaler, jeg har hørt store Tannoysaker, de nye hønna til mannen med alle fingrene, Gagos Avantgarder ogmye som har engasjert og gledet langt utover det jeg hadde ventet, så å kåre en "vinner" er helt umulig. La meg si det sånn; Jeg er jævlig fornøyd med de jeg har. ;D
    Du har ikke vært p Roa ennå skjønner jeg, hehe
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Valentino skrev:
    På den annen side har jeg jo hørt nåværende inkarnasjon av giljotin-dipolene til Stig Erik Tangen og de er skremmende gode i superrommet hans.
    Det er en del høyttalere som kan imponere, om de tilbys et "superrom". ;)
    På samme tid er dette en god måte å kun høre på høyttalerens kvaliteter, og ikke rommets skavanker.
    Problemet for "folk flest", er at de trenger en høyttaler som viser sitt potensial utenfor superrommet også.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Karma skrev:
    Det er en del høyttalere som kan imponere, om de tilbys et "superrom". ;)
    På samme tid er dette en god måte å kun høre på høyttalerens kvaliteter, og ikke rommets skavanker.
    Problemet for "folk flest", er at de trenger en høyttaler som viser sitt potensial utenfor superrommet også.
    Der er du inne på noe. Jeg tror at man kan få et 50.000 kroners anlegg til å låte kanon bra, om rommet bygges riktig. Og jeg tror at et 200K kroners anlegg aldri vil spille opp mot sitt beste og muligens dårligere enn 50K anlegget, i et rom som ikke passer!

    Men det er litt utenom det debatten handler om... :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Gago skrev:
    selv uten "down under"-subben, så synes jeg lmc's oppsett er det beste jeg har hørt.
    og det skal bli bedre ;D
    mvh
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg hadde direktedrevne acoustat monitor X med klipsch hjørnehorn med jbl le15a og symmetry delefilter feedet av Ecomps gamle 100watter
    de var de mest dynamiske elektrostater jeg har hørt
    mvh
    Leif
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.855
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Jeg har en del minner om lyd jeg syntes var kanonbra....

    (Jeg er likefullt klar over at minner om lyd ikke er en spesiellt objektiv øvelse - og at de i stor grad er farget av referansegrunnlaget. Så når etterhvert egne referanser har nådd nye høyder - så blir lytteinntrykkene fra andre oppsett mindre imponerende!)

    Så selv om jeg har noen høydare for mange år tilbake så er jeg 100% sikker på at den beste lyden jeg har hørt har vært de siste 2 årene.

    Noen store øyeblikk fra "ungdommen":
    - På rommet til DP (Med Leif Erntsen) spilte de "Up where we belong" på noen gigantiske elektrostater på en av de første Horten messene
    - Hjemme hos leder i Doxa klubben på Doxa 8.1
    - Hos NAT på den tiden han hadde Respons høytalere (Hadde fast førjulstur til Oslo før i tiden)
    - Manger høytalere i "grotten" på OHFC

    I dag er man desverre litt mer tungstartet, og ikke en gang Coltrane Supreme i Svanå level 2 rom gjør at man går av hengslene....

    Mvh
    OMF
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Vanskelig å si, men de jeg ønkser meg mest av de jeg har hørt er Marten Coltrane. Og da Black Pearl-utgaven, som jeg synes ser ufattelig lekker ut. Odder - hovrofor skaffer du meg ikke dem til en pris jeg kan ha råd til? ;D

    Jeg har også hørt storebror Supreme, men om det var rommet eller elektronikken eller mine ører, så presterte ikke de noe bedre da jeg hørte dem. Den største overraskelsen med Martens høytalere var dog hva de høyst overkommelige Form-høyttalerne presterte, med otl-blokkene til Einstein, som Odder hadde koblet opp i butikken ved en anledning.

    Jeg skulle gjerne hørt hva de ulike Audio Physics parene til Roysen presterer, siden jeg ble veldig imponert over Caldera, da jeg hørte dem.
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    LMC skrev:
    jeg hadde direktedrevne acoustat monitor X med klipsch hjørnehorn med jbl le15a og symmetry delefilter feedet av Ecomps gamle 100watter
    de var de mest dynamiske elektrostater jeg har hørt
    mvh
    Leif
    Helt enig - jeg var imponert og kjøpte meg acoustat som en følge av noen besøk..
    Men kaninen din imponerte også når den spiste strømkabler med påfølgende salto...
     

    Limbo

    Fersking
    Ble medlem
    27.05.2009
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Jag minns med nöje ett par Verity Audio Lohengrin II på hifi-mässa i Moskva. Gjorde ett starkare intryck på mig än de Wilson Audio Alexandria II som demades på samma mässa.
    Representanten från Verity framhöll också att Lohengrin kostar bara hälften av vad Alexandria kostar, dvs han försökte få dem att framstå som billiga... ::)
     

    Vedlegg

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Oblivion skrev:
    Men kaninen din imponerte også når den spiste strømkabler med påfølgende salto...
    ;D ;D ;D ;D ;D
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det var en 85cm lang Fransk Vedder som veide 11kg og var tam som en hund!
    bestekameraten var en Afgansk mynde!
    og den svelget unna 220VAC med storr appetitt....rene dopet!
    NONSTOP var også en vinner ;D
    mvh
    Leif
     

    FAB

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    609
    Antall liker
    2
    ;D ;D ;D ;D ;D
    Bra det finnes humor her på sentralen oxo, hehe.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    kaninen het forresten Disco-Lisa ;D
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jazzy skrev:
    orso skrev:
    Det vet jeg ikke fordi det er vanskelig å skille høyttalere og rom. Elektronikk og lydkorreksjon spiller jo også en rolle.
    Tanken var å fortelle om høyttalere som skapte et magisk øyeblikk som setter seg på minnet. Selvfølgelig har rommet stor betydning, men her søkes helheten.

    Vil forøvrig også nevne Quad ESL-63, med Celestion System 6000 dipol subber. Fantastisk kombo.

    Ikke sant Destiny. ;D ;D ;D
    Da får vi nevne OMF sine Overkill Finale høyttalere med DEQX, Gaia og et PA anlegg med aktive Mackie høyttalere og subkasser. Hmmm, alle aktive. Har dog til gode og høre noe som jeg synes var helstøpt. Det er mer og hente.

    Andre høyttalere som har imponert, men ikke i like stor grad som de andre: Dali Euphonia MS4, B&W Signature Diamond, Von Scweikert VR-4SR MK2 og Soundlab.
     

    rfo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.02.2006
    Innlegg
    67
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Apogee Scintilla (tror jeg det var) på åttitallet hos Tangen i Oslo har satt varige spor.
    Burmeister hos OHFC er heller ikke dårlig.
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Tannoy Prestige Westminster!
     
    T

    timc

    Gjest
    Må si jeg har hatt mange gode MUSIKK stunder med SF Cremona, og ML Summit.


    -Tim
     

    hagr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.07.2008
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Jazzy skrev:
    Min beste opplevelse var med noen store Avantgarde HT hos Lyric. Det ble brukt noen store subber. Alt ble drevet av Cary elektronikk.
    Totalt vektløs mellomtone, med avgrunnsdyp bass. Helt rått!! :)


    /Trond
    My sentiments exactly!

    Var det Grosso du hørte også?

    Ellers har jeg aldri hørt trommer bedre noengang enn på JBL Everest DD66000! Den tyngden skal det MYE til for å matche.
     
    R

    RL69

    Gjest
    Må bare si QUAD som har blitt nevnt tidligere i tråden.

    ESL-63 var det beste (les musikalske) jeg hadde hørt inntil jeg fikk høre ESL-2905.

    Det blir nok veldig individuellt hva som faller i smak hos den enkelte (de fleste produsenter har vel en referansemodell, og forskjellene mellom disse viser vel det).

    MVH
    KOL69
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    hagr skrev:
    My sentiments exactly!

    Var det Grosso du hørte også?
    Husker ikke hvilken modell det var, men det ble spilt med dobbelt sett subber. Utrolig oppløst, med et dypt tredimensjonalt lydbilde. Ekstrem følelse av å ha musikkerne til stede i rommet.
    Litt spooky, men sterkt vanedannende. ;D

    /Trond
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kanskje Meta Primo


    De lyttet jeg til hos lyric. Noe av det bedre jeg har hørt. Beste Avantgarde ihvertfall for min del.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.725
    Antall liker
    9.351
    Sted
    Trondheim
    Enig med KOL69. ESL-63 er det beste (mest musikalske) jeg har hørt (selv om det mangler både dypbass og de høyeste frekvensene).

    Men problemet er jo at høyttalerne og rommet er i en symbiose, og en høyttaler lyder ikke bedre enn rommet den står i tillater. Jeg hadde tidligere et sett SF Cremona Auditor stående i et relativt stort rom. Det spilte fint, men ikke så eksepsjonelt som prisen skulle tilsi. Bl.a. manglet de bass. Jeg likte imidlertid klangbalansen i Sonus Faberne, og byttet Cremona Auditor i et sett Cremona. Cremonaene spiller også fint. Lyden har blitt mykere, og det har kommet til en oktav i bassen, men det mangler noe.

    Imidlertid flyttet jeg Cremona Auditorene ned i kjellerstuen og koblet dem opp som TV-høyttalere (med en NAD forsterker). Og nå har de plutselig bass. Lyden som på stua var litt hard og bassfattig har nå plutselig blitt dyp og rund. Jeg hadde aldri trodd at en så liten høyttaler kan spille så dyp bass, og fylle rommet på en slik måte. De lyder rett og slett fantastisk godt i det rommet. Diskanten er myk og behagelig, mellomtonen åpen og luftig, og de har bass så det holder. Det hadde vært morsomt å flytte Cremonaene ned for å høre på dem i kjellerstua. De utgjør en enklere belastning enn Auditorene, og går som sagt en oktav dypere. Det burde låte enda finere der nede (rommet er på ca 20 m2).

    Så det er alt for mange parametre som spiller inn til å gi et svar på dette spørsmålet.
     
    Ble medlem
    15.04.2002
    Innlegg
    25
    Antall liker
    0
    sydspissen skrev:
    Meyer Sound Line Array !!!

    Til og med bedre enn mine små nusselige Sonus Faber... :p

    Enig! Vi har en fast installasjon på jobben 7 Meyer Sound Melodiè på hver side og 2 Meyer Sound M3D suber under scenen. En liten linearray som egentlig er referansen min. Man kan tro detter er litt off topic men detter er de beste høyttalerne jeg har hørt. Skulle gjerne hatt den lyden hjemme men da må man ha mye penger og stue så stor som en konsertsal. Men jeg tuller ikke når jeg sier dette. Så når jeg er på jobben alene og arbeider så tar jeg gjerne med noen gode plater å hører godt etter. Den tiden når store PA høyttalere hadde krass mellomtone og sandpapir diskant er for lengst over (så lenge man snakker om de dyreste merkene). Her er det detaljer i bøtter og spann for ikke snakke om lydtrykk som gjør at en kjenner det på kroppen. Man kan si man kommer veldig nær det å ha et band på scenen. Man har gode meget gode verktøy for å prossesere lyden så systemet spiller optimalt i rommet det henger i. Så lenge alt er gjort riktig så låter det vakkert. Å få denne lyden hjemme aner jeg ikke hvordan man skal få til.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn