Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei. Jeg lurer på hva en komplett NLE 22 RIAA går for? Så det lå en ute noen dager til 35k før den ble solgt. Enklere/bedre å selge i Danmark? (@HasseBasse )
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Vet ikke @jorwed_ .... Tror ikke det. Noen ganske få, jeg har set her i DK som er veldig oppsatt på denne.
    Tror muligvis Norge eller det stooooore utland er bedre.
    Selv synes jeg det er den mest kliniske, umusikalske riaa´n, jeg nogensinde har hørt.
    Heldigvis er smak indiviuelt :)
    En av mine venner kjøpte en for en del år siden. Skiftede den omgående ut med en Accuphase riaa i stedet :)
     

    K.H

    Fersking
    Ble medlem
    18.04.2013
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Jeg har en 100 pst. strøken Electrocompaniet ECI-1 fra 1999 (en av de sist produserte). Versjonen med påkostede WBT-kontakter. Ingen skraping fra potmeter eller andre unoter. Heller ingen riper mv. Har originalemballasje og manualer mv. Kjøpt ny av meg, og nesten ikke brukt de siste 15 årene.

    Ser at noen forlanger svært mye for ECI-1. Hva mener dere er en realistisk pris?
    Hei er den solgt. På jakt etter en av de siste med eske
     

    TomVen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    482
    Antall liker
    457
    Sted
    Jar
    Hei. Den er ikke solgt ennå. Har brukt noen uker på å prøve den ut mot ECI 6 mk2, og jeg er faktisk usikker på hvilken jeg foretrekker. På Snell type Q er ECI 1 FTT klart mer musikalsk, og litt mindre analytisk. Mer behagelig og avrundet. Det sitter langt inne å selge den, men kom gjerne med et bud. Jeg garanterer at den er som ny og ikke har den "vanlige" feilen med skraping fra pot-meter eller noen andre feil. Vi kan ev. avtale prøvelytt på P.M.
     

    zaragon

    Medlem
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    29
    Antall liker
    1
    Hei, -
    er det noen som kan hjelpe meg å anslå bruktpris på disse?
    Kjøpt som byggesett med ferdige kabinetter, står på stativer. (Fantastisk klar og god lyd!)
     

    Parfait

    Fersking
    Ble medlem
    18.12.2021
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Hei,

    Har et par høyttalere samt forsterker jeg lurer på hva eventuelt er verdt? Noen som vet?

    Technics stereo control amplifier SU-C800U
    Technics stereo power amplifier SE-A900S

    Høyttalere: 2 x Infinity Beta 50.

    Takk så mye for svar.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.195
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    @Parfait har du prøvd å søke på de her?
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    766
    Antall liker
    108
    Sted
    Bærum
    Har en Cambridge Azur CD spiller, 740c, denne typen, i sølv, ser ut som ny, med fjernkontroll, https://www.techradar.com/reviews/a...d-recorders/cambridge-audio-740c-94956/review.

    Skuffen har stoppet og virker ikke lenger, virker som den henger/slurer, men spilleren har digital inn, så kan jo brukes som DAC. Så, hva kan denne være verdt?
    Kan det være enkelt å fikse skuffen, eller kanskje denne har et bedre neste liv som ren DAC?
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.287
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Har en Cambridge Azur CD spiller, 740c, denne typen, i sølv, ser ut som ny, med fjernkontroll, https://www.techradar.com/reviews/a...d-recorders/cambridge-audio-740c-94956/review.

    Skuffen har stoppet og virker ikke lenger, virker som den henger/slurer, men spilleren har digital inn, så kan jo brukes som DAC. Så, hva kan denne være verdt?
    Kan det være enkelt å fikse skuffen, eller kanskje denne har et bedre neste liv som ren DAC?
    Du får tak i ny lasermekanisme på Ebay for under 10 USD. Sanyo SF-P101N . Sett inn ny så kan du bruke den noen år til. Salgsverdien med defekt drev er nær NOK 0.-. En så gammel Wolfson DAC har liten verdi.
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    766
    Antall liker
    108
    Sted
    Bærum
    Du får tak i ny lasermekanisme på Ebay for under 10 USD. Sanyo SF-P101N . Sett inn ny så kan du bruke den noen år til. Salgsverdien med defekt drev er nær NOK 0.-. En så gammel Wolfson DAC har liten verdi.
    Takk! Er det komplisert å bytte denne mekanismen?
    Men, er den sikkert at det er denne som er årsak til at skuffen ikke vil åpne seg? Jeg ville tenkt det er noe mekanisk et eller annet sted...
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.287
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Vel, det er jo ikke noe annet mekanisk i spilleren din.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Takk! Er det komplisert å bytte denne mekanismen?
    Men, er den sikkert at det er denne som er årsak til at skuffen ikke vil åpne seg? Jeg ville tenkt det er noe mekanisk et eller annet sted...

    Det er ei gummireim som er slakk. Vanlig feil....
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.287
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Navnet på mekanismen fikk du av meg et par innlegg lenger opp i tråden. Kjøp et par stykker så har du reimer og tannhjul nok for all fremtid.
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    766
    Antall liker
    108
    Sted
    Bærum
    Navnet på mekanismen fikk du av meg et par innlegg lenger opp i tråden. Kjøp et par stykker så har du reimer og tannhjul nok for all fremtid.
    OK, så det du beskrev som lasermekanismen inneholder også reim som åpner skuffen? - Altså Sanyo SF-P101N , da begynner jeg å skjønne her....
    Googlet litt og ser Ebay har en 15 pin og en 16 pins versjon, vet du hvilken min Azur 740 bruker?
     
    Sist redigert:

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.287
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg vet ikke mer enn det som står her: CD-Player-DAC-Transport List (narod.ru). Bilder av mekanismen ser du på Ebay så da er det vel bare å ta av lokket på din og se etter. Ellers er ikke dette tråden for denne diskusjonen. Hvis du har mer å komme med angående dette så finnes det en tråd for CD-spillere.
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    766
    Antall liker
    108
    Sted
    Bærum
    Sant, her er det verdi og ikke reparasjoner som er i fokus. Skal prøve å finne ut av dette, takk for gode tips.
     

    Opoidos

    Medlem
    Ble medlem
    23.02.2008
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Noen som har formening om bruktpris på Accuphase E370? Noen som vet når de kom på markedet?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Rega cdpillere.
    Hva pleier brukte Apollo cdspillere (2017) går for nå, og hva med de eldre Apollo-R (2011)?
    980009155-web_image-apollo-cdp-main-2-1426892041.jpeg
    appolor.jpg
     
    Sist redigert:

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.254
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har formening om bruktpris på Accuphase E370? Noen som vet når de kom på markedet?
    Kommer vel litt an på om det er med innstikkskort eller ikke. Om både riaa og dac kortet sitter i bør naturlig prisen være høyere en uten kort. Hvert av kortene kostet rundt 10.000 nye. 30 uten kort 35 med et kort og 40 med to kort om jeg skal anslå. Kortene har også steget en del i pris og er dyrere å ettermontere,.Om du ikke får tak i brukte kort selvfølgelig, Accuphase kortene er forøvrig gode og er fullverdige erstatninger i forhold til løse komponenter til denne forsterkeren. Lykke til med jakten:)
     

    Brightside

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2012
    Innlegg
    297
    Antall liker
    112
    Sted
    Arendal
    Heisann! Jeg har 3 platespillere jeg trenger hjelp med.
    1: Sanyo Tp440 den har strøm. Jeg vet ingenting mer.
    1911F5B5-31DA-49A4-93F1-F265F320C5BD.jpeg
    7E849D79-8457-4CC6-8D5F-AB07B75B890F.jpeg
     

    Brightside

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2012
    Innlegg
    297
    Antall liker
    112
    Sted
    Arendal
    3: Yamaha YP-B2. Denne er et møbel i seg selv i mine øyne. Drivreima har råtnet bort.
    76F90D26-8AF4-4BB5-87B1-1A1C9660E36E.jpeg
    107FE1A2-4CEF-4B69-834C-9CA50FE6A60F.jpeg
    Om dere sier de er verdt 90kr stk så tror jeg på det. Jeg har virkelig ingen idé. På forhånd takk for all hjelp.
     
    Sist redigert:

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    766
    Antall liker
    108
    Sted
    Bærum
    Har en pen Hegel HD2 DAC. Antar det selges såpass mye av denne brukt at det finnes en slags markedspris, noen som har en ide om hva jeg bør kunne få for den?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    3: Yamaha YP-B2. Denne er et møbel i seg selv i mine øyne. Drivreima har råtnet bort. Vis vedlegget 786120 Vis vedlegget 786119
    Om dere sier de er verdt 90kr stk så tror jeg på det. Jeg har virkelig ingen idé. På forhånd takk for all hjelp.
    De to første spillerene er verdt mindre en 90,- dessverre. Yamaha er et godt merke, men i den tilstanden vil jeg tippe 3-400,-
    Lykke til :)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Har en pen Hegel HD2 DAC. Antar det selges såpass mye av denne brukt at det finnes en slags markedspris, noen som har en ide om hva jeg bør kunne få for den?
    Mellom 700,- og 1.000,- om den virker fint.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Hva er fornuftig pris for disse?:
    B&W 805S. Helt strøkne uten bruksmerker. Èn eier. M/originale stativer (som kostet en liten formue). Original embalasje med manual.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Eksempel fra finn.no: integrert forsterker ligger ute til 25.000,-, oppgis å være tre år gammel. Sjekker prisguiden, og ser at for tre år siden kostet den ny.... 25.000,-. Nypris i dag er ca. 30.000,-.

    Syns å legge merke til at dette har blitt en trend de siste årene, at hvis et produkt har hatt en prisstigning siden man kjøpte, så tar man utgangspunkt i dagens pris på nytt produkt, tilsynelatende uten hensyn til alder, slitasje, og det faktum at man betalte en helt annen pris selv.

    Hva syns folk om dette: er det greit, eller er det sleipt? :)
     
    2

    2xJ

    Gjest
    En ting er at folk vil ha 10 000 kr for ei flaske saft med rødbrus smak :rolleyes:
    Men det står faktisk værre til med dem som vil betale for dette.
    Det samme er er det vi holder på med.....
     
    Sist redigert av en moderator:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn