Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen som vil tippe riktig Salgspris for to stk Nordost vishnu på 2m stk?
    Noen som vet nypris på de her på berget?

    Har fått en del kabler i innbytte som skal ut...
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Ca en tredel av nypris, vel, Retep...
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    har en ikke-audiofil kompis, som vil bli kvitt en micro seiki ddx 1000, som ikke er brukt på en hel del år. Hvis den fungerer, hva bør jeg tilby?

    Originalarm følger med.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.087
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    10
    Svært pen og velfungerende Telefunken S-600 platespiller med Shure V15III og ny Jico-nål. Med ny reim.
     

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    912
    Antall liker
    712
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    har en ikke-audiofil kompis, som vil bli kvitt en micro seiki ddx 1000, som ikke er brukt på en hel del år. Hvis den fungerer, hva bør jeg tilby?

    Originalarm følger med.
    Hvis det er en god venn av deg ville jeg sagt rundt 10-12 tusen hadde vært ok.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    har en ikke-audiofil kompis, som vil bli kvitt en micro seiki ddx 1000, som ikke er brukt på en hel del år. Hvis den fungerer, hva bør jeg tilby?

    Originalarm følger med.
    Hvis det er en god venn av deg ville jeg sagt rundt 10-12 tusen hadde vært ok.
    Fungerende Micro er såpass sjelden vare i dag at de er lette å selge. Drømmer litt om en Micro Seiki SX-1500, men prisene som forlanges sender meg gråtende hjem fra verdensveven. :(
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Har en 2 år gammel Mcintosh integrert MA7900 uten striper - og er såkalt god som ny som mange sier det. Villedende pris er ca 85,000 NOK for ny etter prishopp på krona.Noen som tørr å prøve seg på å angi en verdi? Vurderer å selge den.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Har en 2 år gammel Mcintosh integrert MA7900 uten striper - og er såkalt god som ny som mange sier det. Villedende pris er ca 85,000 NOK for ny etter prishopp på krona.Noen som tørr å prøve seg på å angi en verdi? Vurderer å selge den.
    Ville satt verdi ut fra hva den kostet den gang du kjøpte den og hva du faktisk betalte, ikke hva den koster ny i dag. Men det er meg.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Enig med berserkr her. De fleste som er intr i en slik forsterker vet hva denne kostet før prisoppgang.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Enig med berserkr her. De fleste som er intr i en slik forsterker vet hva denne kostet før prisoppgang.
    Eller at man ikke vet hva den kostet, men leser i annonsen at den blir forespeilet å koste 85,000,-. Så finner man ut etter kjøp at den kanskje kostet bare 65.000,- for to år siden når den var ny, og man føler at man har blitt ført bak lyset og betalt for mye ifht. reell verdi. Jeg vet ikke om jeg ville følt meg direkte svindlet, men jeg tror ikke jeg ville syns det var helt greit heller.
     

    Olmais

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.11.2013
    Innlegg
    166
    Antall liker
    76
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Har en 2 år gammel Mcintosh integrert MA7900 uten striper - og er såkalt god som ny som mange sier det. Villedende pris er ca 85,000 NOK for ny etter prishopp på krona.Noen som tørr å prøve seg på å angi en verdi? Vurderer å selge den.
    Ligger en på torget til 50 000 og i januar ble en 2 år gammel solgt for 40 000 på Finn.
     

    Grumz

    Medlem
    Ble medlem
    23.08.2004
    Innlegg
    39
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    5
    Jeg lurer litt på å selge platespilleren min grunnet lite bruk, og undrer på hva som er en riktig pris å be om i så tilfelle.
    Det er en eldre Michell Gyrodec (svart base) med oppgradert strømforsyning (fra ekstern leverandør Roar Malmin). Det følger med en RB300 og original platestrammer.
    Dessverre er det en sprekk i dekselet, men dette er jo en kosmetisk skade, dog synd. Har også platebørste, pickup av billig merke og en pick-up vekt, så det hele kunne jo vært et fint starting sett for noen andre.

    Litt ergerlig å i det hele tatt vurdere å selge den da den for min del er som et møbel å regne, men det blir lite LP-spilling.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.211
    Antall liker
    22.943
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kjenner ikke din situasjon eller platespiller, men utifra beskrivelsen så kommer du til å angre...;)
     

    denis

    Medlem
    Ble medlem
    26.02.2007
    Innlegg
    35
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har en 4år gammel Electrocompaniet AW250-R med alt av emballasje. Ny pris i 2012 var 48k.
    Hva er bruktverdien på et slikt trinn?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Denis: De der går vel for mellom 20 og 30 nå, vel...avhengig av stand. Norge kryr av dem, men de er fortsatt gode..
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Jeg lurer litt på å selge platespilleren min grunnet lite bruk, og undrer på hva som er en riktig pris å be om i så tilfelle.
    Det er en eldre Michell Gyrodec (svart base) med oppgradert strømforsyning (fra ekstern leverandør Roar Malmin). Det følger med en RB300 og original platestrammer.
    Dessverre er det en sprekk i dekselet, men dette er jo en kosmetisk skade, dog synd. Har også platebørste, pickup av billig merke og en pick-up vekt, så det hele kunne jo vært et fint starting sett for noen andre.

    Litt ergerlig å i det hele tatt vurdere å selge den da den for min del er som et møbel å regne, men det blir lite LP-spilling.
    Nei, nei, nei ....ikke selge. Legg på is så lenge, så kommer plutselig vinylinteressen tilbake, og da sitter du ikke med skjegget fullt i postkasser. Jeg vurderte å selge alle vinylplatene mine da CD'en kom på markedet, men det ble heldigvis med tanken. Nå spilles det vinyl over en lav sko. Hadde jeg hatt skjegg, så hadde skjegget vært helt uten postkasser :)
     

    Bjørn 66

    Medlem
    Ble medlem
    14.04.2013
    Innlegg
    28
    Antall liker
    6
    Sted
    Trondheim
    Etter å ha kjøpt en B&W center så lurer jeg på om jeg skal selge min trofaste Paradigm CC-300. Det er et beist av en center med relativt dypbass og 2x6.5" elementer + 1" tweeter. Jeg finner CC-350 på ebay, for 130$ men det er etterfølgeren til CC-300 og 350 er mye mindre.
    Jeg har funnet nypris på 300$ for CC-300.

    Kan 600 kr være et godt utgangspunkt på pris for en voksen center?
    Paradigm_CC-300_2.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Bjørn 66: Som del av Paradigms Monitor Series fra seint 90s kosta ikke den der allverden ny. Men 5-600 er vel en grei pris, ja..
     

    larsmartinsen

    Fersking
    Ble medlem
    26.09.2016
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hvor mye bør en betale for brukte Meridian DSP5200?

    En kjenning av fader'n har et par Meridian DSP5200 som han vurderer å selge. De er cirka åtte år gamle. Kun høyttalerne, ikke noe mer.

    Jeg kjenner Meridian veldig dårlig, og har ikke fått noe særlig inntrykk av hvor de bør befinne seg prismessig. De er i bra stand.

    Bør en betale noe særlig mer enn 30.000?
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    699
    Torget vurderinger
    1
    En kjenning av fader'n har et par Meridian DSP5200 som han vurderer å selge. De er cirka åtte år gamle. Kun høyttalerne, ikke noe mer.

    Jeg kjenner Meridian veldig dårlig, og har ikke fått noe særlig inntrykk av hvor de bør befinne seg prismessig. De er i bra stand.

    Bør en betale noe særlig mer enn 30.000?
    30k hørtes lavt ut - selges nye for 120k??
    Se på denne lista for en pekepinn:
    https://www.hifishark.com/model/meridian-dsp-5200
     

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Denis: Jeg ga 18' for min (AW250-R), 6 år gammel, en eier og kvittering. Fikk også med XLR-kabel og "oppgradert" strømkabel.
     
    Ble medlem
    30.09.2016
    Innlegg
    1
    Antall liker
    2
    Heisann!;D

    Jeg sitter på et par høyttalere bygd for min far, av Geir Fredriksen. Det vil si at de er one-of-a-kind, og det blir derfor vanskelig å sette en pris på de. Mener å huske at fatter'n sa han betalte omtrent 20 000 for 2-3 tiår siden. Kan slenge opp noen bilder etter hvert, men har de ikke tilgjengelig for øyeblikket. Høyttalerne spiller 1500 watt med glassklar lyd, og er i grei stand ellers til tross for at de er litt eldre. Med de følger også en Sonotron forsterker, hvis det hjelper noe på.

    Er det noen som har formening om hva disse kan være verdt, eventuelt vet hvem jeg skal forhøre meg med? Det vil komme tilstrekkelig info så fort jeg har det.
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    ^ Klassikere og Norsk "industri-historie" begge to! Selg til noen som skjønner og verdsetter disse. Jeg har dessverre ikke plass.... ;-)
    Husker en demo oppe i Innherredsveien av ett par tidlige Multicell for 30 år siden - kan det være disse...?
    Bilder er bra!
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ^ Klassikere og Norsk "industri-historie" begge to! Selg til noen som skjønner og verdsetter disse. Jeg har dessverre ikke plass.... ;-)
    Husker en demo oppe i Innherredsveien av ett par tidlige Multicell for 30 år siden - kan det være disse...?
    Bilder er bra!
    Enig. Slike unikum er vanskelig å prissette, siden det ikke er noen presedens i markedet da de er one of a kind og bygget av Geir Fredriksen. Bør kunne oppnå en god pris hos en av de som er fans av hans konstruksjoner.

    Selv har jeg en Van den Hul The First mkI som jeg fikk med som en del av en annen deal i sin tid. De har jeg strengt tatt ikke bruk for. Hva kan jeg forlange for det settet? Mener det er 1m.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Der kan jeg hjelpe..den VDHen bør også kunne gå for 5-600 kr..det er tross alt en førstegenerasjon. Mk2 går for ca 1000 kroner. Det har de gjort i fem år:rolleyes: Men så spørs det å finne den HFSeren som verdsetter dem for det de gjør, da..Jeg er - om jeg får være så fri- en av dem som kan få dem til. Same goes for most Regists..van den Hul bygger opp om Regas styrker, nemlig..Test dem forresten ikveld, du..det kan bli morsomt..
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Der kan jeg hjelpe..den VDHen bør også kunne gå for 5-600 kr..det er tross alt en førstegenerasjon. Mk2 går for ca 1000 kroner. Det har de gjort i fem år:rolleyes: Men så spørs det å finne den HFSeren som verdsetter dem for det de gjør, da..Jeg er - om jeg får være så fri- en av dem som kan få dem til. Same goes for most Regists..van den Hul bygger opp om Regas styrker, nemlig..Test dem forresten ikveld, du..det kan bli morsomt..
    Takk for godt svar. Jeg kommer nok til å gi dem en ny sjanse i morgen isåfall, for det spørs om jeg orker så mye i kveld. 2 x ca 30 kg (antar jeg) har blitt basket ut av en leilighet i Stavanger sentrum, inn i en Astra med nedlagte bakseter, og så ned i krypten i Kopervik. Det har vært en lang dag, og nå er det boksing på TV3. Så nå tar jeg det litt mer ro noen få timer, så ser jeg hva jeg orker etterpå. Kanskje jeg rigger litt under forkampene, men akkurat nå er jeg sliten i både hode og kropp. Godt sliten, for å si det slik. Hvis noen lurer på hva som har basket seg ned i balubas krypt så kan de sjekke tråden for gode kjøp på nettet om noen minutter. ;D
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    WildRover

    Medlem
    Ble medlem
    12.03.2006
    Innlegg
    19
    Antall liker
    0
    Doxa 70

    Hei. Vurderer å selge min doxa 70 med preamp. Hva burde jeg legge meg på i pris? Finnes ikke mange av disse vil jeg tro;)
    Her er info fra doxa sound ang min forsterker:


    Du har fått en Doxa som daterer seg noe før 70se og 70signature. den har mye til felles med disse men det var en modell som det ble laget et parti av før se og signature kom på markedet. den er på 70watt men har mye strøm slik at den er driftmessig å anse som like flink til å drive høyttalere som en typisk 250watter fra usa. Dette er spesielt med alle doxa forsterkere at de har meget med strøm i forhold til utgangseffekt. høy amper og lav spenning (forholdsmessig) det er strøm du trenger for å få en stabil og jevn drift av høyttalere. spesielt høyttalere som krever litt for å drives.

    20161005_122443_HDR.jpg

    20161005_122510_HDR.jpg
     

    WildRover

    Medlem
    Ble medlem
    12.03.2006
    Innlegg
    19
    Antall liker
    0
    Ikke mer å hente nei? Er dette kvalifisert gjetting eller bare gjetting? =) får vurdere om det er noe vits å selge da.

    Andre som støtter opp om forrige tips, evt andre meninger?

    Øyvind
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.871
    Antall liker
    17.461
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.087
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    10
    Hva kan et strøkent sett Luxman C-02 - M-02 være verdt? Fungerer lytefritt, bortsett fra at lysene i metrene ikke virker.
     

    him

    Fersking
    Ble medlem
    23.10.2016
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hei!

    Jeg har blitt beordret til å kvitte meg med en del ting som bare står der, samler støv og opptar plass:

    -Monitor Audio R352 høyttalere. Vintage?

    -Technichs 1410 Mk II platespiller m/Micro Acoustic pu. Vintage?

    -Project Perspective m/Goldring 1042. 15-20 år gammel. Defekt. Motor eller strømforsyning må byttes.

    -Acoustic Solid Wood m/Goldring 1042. 5-6 år gammel. Strøken.

    Er noe av dette noe verdt? Hva vil være en ok pris?

    mvh him


    -Tecnichs 1410 Mk.ll platespiller. Direktedrevet.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.197
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Technicsen burde du kunne få rundt kr1500,- hvis den er pen, selv uten pu.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.721
    Torget vurderinger
    96
    Ikke mer å hente nei? Er dette kvalifisert gjetting eller bare gjetting? =) får vurdere om det er noe vits å selge da.

    Andre som støtter opp om forrige tips, evt andre meninger?

    Øyvind
    Det du bør vurdere er om du har mer nytte av noen tusenlapper, eller at disse komponentene står og samler støv eller blir brukt med en tanke om at du egentlig vil ha noe bedre.
    Det er tregt bruktmarked for tida, og dette er veldig gammelt utstyr. Tror du er heldig om du blir kvitt det for 4000. Antagelig må du lengre ned i pris.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.211
    Antall liker
    22.943
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hva vil et sett med Onkyo Integra P-3060R og M-5060R være verdt?

    Jeg kjøpte et anlegg samlet, men har i grunnen ikke bruk for disse to. Noen småriper har de, men fine i front. Alt virker som det skal og bare en eier siden det var nytt.

    IMG_6068.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn