Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Salg av CD´er

    Hei, det er mange år siden jeg forlot cd-mediet - er det et marked for cd-samlinger?
    Jeg har vel ca 2500 cder..pakket ned i esker. Vil det være interesse for å kjøpe det samlet?
    Hva ville være en fornuftig pris være?

    O.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Har kjøpt noen cder som legges ut innimellom. Men det er ikke så mye å hente tror jeg.
    Kjøpte nylig 2 "batcher" på hhv 500 og 600 cder, og betalte 400,- for første batchen og 600 for den andre. :p
    Selger hadde ikke noe særlig pågang.
    Om du treffer på rette personen, og vedkommende bor i nærheten er nok kjangsene større for å få noe igjen for de.
    Men man kan jo være heldig også. :)
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.229
    Antall liker
    4.632
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg kjøper gjerne samlingen, hvis musikken er noe jeg liker da
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Legg de ut med en minstepris og se hva du får av tilbud. :)

    Søk på Finn.no etter CD samling. Det ligger noen ute. Eksempelvis "7 Ikea flytteesker" med CD-er til 6.000,- aner ikke H or mage dette blir.
     
    Sist redigert:

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Takk for svar. Det er kanskje mer styr enn verdi :)

    O.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.868
    Antall liker
    17.444
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    @Dog: Her kan det være flere svar som er riktige. Alt avhenger av hvilken kvalitet det er på musikken. Er det i all hovedsak listepop er jeg tilbøyelig til å være enig med de andre her. MEN; er samlingen i hovedsak konsentrert innen en eller to sjangre (Jazz/Rock/Klassisk/osv), mener jeg samlingen er mer verd. Jeg har kjøpt CD samlinger der stk pris har være 1 kr pr stk og samlinger der prisen er opp mot 10,- pr stk. Best pris får du selvsagt om du selv plukker ut gobitene og selger resten som samling til 1,- pr stk.
    Legg ut annonsen med en liten beskrivelse av samlingen, så får du nok en hyggelig pris :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det er enkelte utgivelser jeg ville betalt litt for å tak i både på cd og vinyl, men generelt er jeg enig med de andre her som sier at verdien kommer helt an på hva det er. For min del er CD fortsatt et helt kurant medium, selv om jeg får høre på hjemmebane hvor gammeldags jeg er og at vi lever i 2016. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Enig i at alt handler om at du har musikk som tiltaler typiske platesamlere. Er samlingen preget av at det er musikk som hovedsaklig har kommet ut de siste ti til tyve årene og er storselgere så er det liten interesse.

    Jeg har et spørsmål som angår utstyr. Hva kan disse være verdt?
    Treshold Stasis 300
    Martin Logan CLS (mkI)

    Høyttalerne ble kjøpt nye i 1986, tror jeg. Og ble pent brukt på et og samme sted fram til ca. 1990 da eieren flyttet til USA. Utstyret har stått nedpakket hos moren hans siden den gang, men nå har han altså valgt å legge det meste av sitt gamle anlegg ut for salg. Det er også en pre, men hvilken husker jeg ikke farten og holder det litt for meg selv fram til jeg har sjekket. Kanskje jeg vil ha den selv? Så det er altså først og fremst de to jeg har nevnt som jeg er interessert i verdi av.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Enig med @jorwed. Du vil få bedre pris om du tar deg jobben med å selge en del av dette enkeltvis.
    Mye arbeid, men da får du ihvertfall noe igjen for platene.
    Det er vanskelig å få det samlingen egentlig er verdt når man selger alt under et. Og det er derfor det er relativt enkelt å gå på Finn.no og kjøpe seg svært billige CD samlinger.
     

    qweac

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2011
    Innlegg
    25
    Antall liker
    2
    Har innsett at jeg nesten aldri bruker stereoanlegget i TV-stua til musikk. Skal jeg høre musikk setter jeg meg heller på kontoret med mine HD800-hodetelefoner. Vurderer derfor om jeg skal selge stereoforsterker og DAC for så å kjøpe surround-utstyr for pengene.

    Hvor mye kan jeg få for dette:
    Hegel H200, sølv, jeg er vel tredje eier på denne. Fungerer godt bortsett fra at av/på-knappen noen ganger er litt tung.
    Hegel HD20, sort, jeg er eneste eier.

    Emballasje og kvittering medfølger.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.868
    Antall liker
    17.444
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Treshold Stasis 300 (Usikker, men ett sted mellom 11 og 13k)

    Martin Logan CLS (mkI) (8-10k) Ligger ett par på finn.no som er lokalisert nær Oslo til 9.500,- Har stått en stund. Står utstyret usentralt tipper jeg 7-8k
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.868
    Antall liker
    17.444
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Har innsett at jeg nesten aldri bruker stereoanlegget i TV-stua til musikk. Skal jeg høre musikk setter jeg meg heller på kontoret med mine HD800-hodetelefoner. Vurderer derfor om jeg skal selge stereoforsterker og DAC for så å kjøpe surround-utstyr for pengene.

    Hvor mye kan jeg få for dette:
    Hegel H200, sølv, jeg er vel tredje eier på denne. Fungerer godt bortsett fra at av/på-knappen noen ganger er litt tung.
    Hegel HD20, sort, jeg er eneste eier.

    Emballasje og kvittering medfølger.
    Hegel H200 Mellom8-9k (Litt mer (1k) om det er anniversary utgaven)
    Hegel HD20 5k
     

    motybana

    Medlem
    Ble medlem
    12.12.2016
    Innlegg
    12
    Antall liker
    10
    Hei.
    Har noe utstyr som jeg kunne trengt litt hjelp med å sette en pris på =)

    Usher CP-6391 (Ikke strøken i lakken)
    Usher X-616 (Nesten strøken)
    Rotel RB-1080 (noen skraper her og der)
    Midgard Oberon 4.1 (noen skraper her og der)

    Takker og bukker for svar =)
     

    Johan59

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2015
    Innlegg
    80
    Antall liker
    25
    Trenger hjelp til å prissette et par Snell C2. De er kjøpt nye av meg og er hele og fine. Ikke modifisert.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Noen som vet hva jeg kan få for et par Dali Mentor 5? Ligger ute til 6000,- på finn.no, så noen Mentor 6 annonsert til 6000,- på finn.no for noen uker siden med ødelagt fronttrekk, tenkte kanskje 6000,- var en grei startpris på Mentor 5 da, hva tror dere?
    Mine Mentor 5 har ikke original emballasje eller kvittering, bare to eiere med meg da.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    MarkusH: Emballasje skal og må tas vare på. Kapp prisen med 2500 kr. Da er du mer i linje med verdien.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.868
    Antall liker
    17.444
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Vel, jeg må si meg litt uenig i forrige taler. Har ikke sett Mentor 5 så billig noen gang. De ligger vanligvis ute til mellom 8-12k.
    Gjentar en gang til at om man ikke kan sende blir man prisgitt sitt lokale marked. I ditt tilfelle (?) Gjøvik/Hamar m/omheng. Hadde det vært Oslo hadde de vært solgt nå. Du burde også beskrive småskadene/bruksmerkene du nevner i annonsen.
    Du får være tålmodig.
    Kjører du dem til Oslo i morgen og leverer, kjøper jeg dem for det :) Lykke til med salget!
     

    nobody

    Fersking
    Ble medlem
    16.12.2016
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hei. Har en Marantz PM-KI Pearl som blir lite brukt, så vurderer og selge den men er litt usikker på hvordan pris jeg skal legge den ut for?
    Har orginal embalasje, brukermanual, SACD og en liten bok som kunne bestilles gratis på internett når man hadde kjøpt forsterkeren.
    Noen som kan hjelpe?
     

    HalvorV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    164
    Antall liker
    81
    Torget vurderinger
    1
    Hva kan en Lyngdorf TDA-2200 med analoge innganger være verd?
    Cambridge Azur 640C?
     

    toral1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.06.2005
    Innlegg
    176
    Antall liker
    76
    Torget vurderinger
    13
    Har et par Magneplanar MG2A liggende. Nettopp spillt på, så jeg vet at de er i orden.

    Hva kan de være verdt ????
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.868
    Antall liker
    17.444
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hva kan en Lyngdorf TDA-2200 med analoge innganger være verd?
    Litt upresis beskrivelse men jeg prøver.
    Alle TDA-2200 har analoge innganger. Den kunne bestykkes med "Analog modulen" Den fikk da (bl.a.) ett sett XLR innganger.
    Så:
    Uten XLR innganger: 7-8.000,-
    Med XLR inngang:8-10.000,-
    Med XLR og Room Perfect utstyr og software: 10-14.000,- med eske :)

    Forutsetter selvsagt en stripefri (og ellers skadefri) front. Alder er med på å bestemme hvor prisen havner.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.868
    Antall liker
    17.444
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei. Har en Marantz PM-KI Pearl som blir lite brukt, så vurderer og selge den men er litt usikker på hvordan pris jeg skal legge den ut for?
    Har orginal embalasje, brukermanual, SACD og en liten bok som kunne bestilles gratis på internett når man hadde kjøpt forsterkeren.
    Noen som kan hjelpe?
    Tja, 11-13.000,-?
     

    hpm-1100

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.04.2011
    Innlegg
    730
    Antall liker
    489
    Sted
    Askøy
    Torget vurderinger
    26
    Hva mener dere er et rettferdig pris for en cat sl 1 forforsterker?
     

    Bufallo Bill

    Medlem
    Ble medlem
    19.12.2016
    Innlegg
    30
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    0
    Hva kan en Lyngdorf TDA-2200 med analoge innganger være verd?
    Litt upresis beskrivelse men jeg prøver.
    Alle TDA-2200 har analoge innganger. Den kunne bestykkes med "Analog modulen" Den fikk da (bl.a.) ett sett XLR innganger.
    Så:
    Uten XLR innganger: 7-8.000,-
    Med XLR inngang:8-10.000,-
    Med XLR og Room Perfect utstyr og software: 10-14.000,- med eske :)

    Forutsetter selvsagt en stripefri (og ellers skadefri) front. Alder er med på å bestemme hvor prisen havner.
    10-14.000,- med eske, ja. Det er helt riktig. Uten eske er det verd max 3000,-. Dersom spetakkelet er mer strøkent enn det var da det var nytt og på alle måter behandlet som en kongelig og knapt nok sett på med fler enn 2 øyne, LANGT mindre brukt- og helst ikke berørt så kan du legge på en 50-lapp. :cool:
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Hva tror dere om prisen på klipsch hersey 3? jeg ønsker og kjøpe etpar, men hva pleier de å gå for? jeg ser noen er solgt for 6-7k i 2012, men har det vært en prisøkning på de i det siste? ser de ligger til 25k nye.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hva tror dere om prisen på klipsch hersey 3? jeg ønsker og kjøpe etpar, men hva pleier de å gå for? jeg ser noen er solgt for 6-7k i 2012, men har det vært en prisøkning på de i det siste? ser de ligger til 25k nye.
    I 2012 når jeg kjøpte mine, så kostet Heresy III 15.000,- paret. Litt senere samme år gikk de opp til 20.000,- paret, hvis jeg husker rett. Nå koster de som du sier 25.000,- paret. Ville bedt om kvittering eller annen dokumentasjon på hva de er kjøpt for hvis jeg skulle handlet brukt og selger tok utgangspunkt i dagens pris på 25k. :)
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hva mener dere er et rettferdig pris for en cat sl 1 forforsterker?
    Finnes ikke rettferdIge priser.
    Markedet er dødt om dagen, og et kremprodukt som Cat risikeres å bli solgt for billig. Få kjenner det, og det er få som er potensielle kjøpere dessverre.
    Sitter på Eastern Electric dac som jeg til slutt trakk salgsannonsen på. Gir av prinsipp ikke bort ting.
     

    Nawinta

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.09.2003
    Innlegg
    55
    Antall liker
    54
    Ville bedt om kvittering eller annen dokumentasjon på hva de er kjøpt for hvis jeg skulle handlet brukt og selger tok utgangspunkt i dagens pris på 25k. :)
    Er vel totalt uinteressant hva selger har betalt for et produkt, greia er vel om man er komfortabel med prisen selger forlanger ift hva man kan forvente at dagens bruktverdi vil være....dette vil jo også være avhengig av hva man evt må betale for en ny vare.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ville bedt om kvittering eller annen dokumentasjon på hva de er kjøpt for hvis jeg skulle handlet brukt og selger tok utgangspunkt i dagens pris på 25k. :)
    Er vel totalt uinteressant hva selger har betalt for et produkt, greia er vel om man er komfortabel med prisen selger forlanger ift hva man kan forvente at dagens bruktverdi vil være....dette vil jo også være avhengig av hva man evt må betale for en ny vare.
    Uinteressant for deg, kanskje. Ikke for meg. Jeg forventer faktisk at dagens bruktverdi har sammenheng med hva et produkt kostet når det var nytt. Jeg syns også det er en ukultur som har vokst fram hvor noen later til å tro at selv om et produkt har hatt en prisøkning, så har dette tilbakevirkende kraft på alt som tidligere har blitt solgt av dette produktet. Bristen i denne logikken blir ganske tydelig hvis f.eks. man tenker seg at man skal bruke samme prismodellen når man skal selge og kjøpe bruktbiler.

    Så lenge man er en vanlig forbruker som ikke bærer noe garantiansvar for det brukte utstyret man selger, så kan man faktisk heller ikke forvente å tjene penger på å selge brukt utstyr med alders- og bruks-slitasje.

    Men du kan naturligvis få betale så mye du bare vil for brukte ting, selv om prisen som eventuelt forlanges er høyere enn hva de kostet nye. :)

    Det er snakk om en Klipschhøyttaler her, ikke en Picasso eller Munch.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.836
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Det som betyr noe er markedsverdien her og nå, internasjonalt. D.v.s hvilken valuta med kjøpere som betaler mest ved salgstidspunktet. Hva en kjøper betalte på et gitt tidspunkt i et gitt marked med en gitt valuta betyr så og si, ingen ting for bruktprisen.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg har stor sans for berserkrs synspunkt, ut fra en tanke om at vi ikke er profesjonelle handlende. I alle fall har jeg tatt utgangspunkt i hva jeg har betalt når jeg har solgt brukte produkter.

    Jeg har også aversjon mot de som kjøper inn brukt til en rimelig pris for så å selge videre med fortjeneste. Dette bidrar kun til å skru prisene opp og å "skumme markedet" til egen fortjeneste på bekostning av hi-fi entusiaster. Skjønner jeg at selger er en slik person, lar jeg enten være å by, eller kommer med et bud basert på prisnivået på produksjonstidspunkt - gjerne et saftig underbud i forhold til hva selger forlanger.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg har stor sans for berserkrs synspunkt, ut fra en tanke om at vi ikke er profesjonelle handlende. I alle fall har jeg tatt utgangspunkt i hva jeg har betalt når jeg har solgt brukte produkter.

    Jeg har også aversjon mot de som kjøper inn brukt til en rimelig pris for så å selge videre med fortjeneste. Dette bidrar kun til å skru prisene opp og å "skumme markedet" til egen fortjeneste på bekostning av hi-fi entusiaster. Skjønner jeg at selger er en slik person, lar jeg enten være å by, eller kommer med et bud basert på prisnivået på produksjonstidspunkt - gjerne et saftig underbud i forhold til hva selger forlanger.
    Helt enig. Takk for støtten.
     

    Johan59

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2015
    Innlegg
    80
    Antall liker
    25
    Uinteressant for deg, kanskje. Ikke for meg. Jeg forventer faktisk at dagens bruktverdi har sammenheng med hva et produkt kostet når det var nytt.
    Gjelder dette også når NOK styrker seg og prisene på nye produkter synker?
     

    kimber

    Medlem
    Ble medlem
    23.02.2005
    Innlegg
    32
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    2
    Hva er ca verdi på et par Midgard oberon 6.1 effekttrinn? Vurderer innbytte...
     

    North

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Innlegg
    327
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    Kan man få noen kroner for disse:

    Kjøpt like før kappa600 kom og jeg er eneste eier, ikke sprekker eller noen andre problemer.

    x Infinity Kappa 90 honeyoak
    x Infinity Kappa Center B honeyoak
    x Infinity Alpha 30 lys tre
    x Paradigm ps1200
    x Harman Kardon AVR7000 (fra europa, ingen problemer med noe som helst)
    x Sony DVP 9000es SACD/dvd
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    [/QUOTE]I 2012 når jeg kjøpte mine, så kostet Heresy III 15.000,- paret. Litt senere samme år gikk de opp til 20.000,- paret, hvis jeg husker rett. Nå koster de som du sier 25.000,- paret. Ville bedt om kvittering eller annen dokumentasjon på hva de er kjøpt for hvis jeg skulle handlet brukt og selger tok utgangspunkt i dagens pris på 25k. :)[/QUOTE]

    Takker for svar, da vet jeg litt mer om hva jeg evt. bør betale for etpar om det dukker opp noen :)
     

    andersio

    Medlem
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    30
    Antall liker
    1
    Tenkte å selge mine Dynaudio X12 med Dynaudio stativer og en XTZ A100D3. Tips til fair pris for disse?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn