Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ok, et spørsmål om amerikansk vintage. Min bror vurderer å selge et forsterkersett bestående av DH-500 effektforsterker og en Model 110 preamp. Sistnevnte har jeg fått et par bilder av, men ikke effektforsterkeren. Skal være i minst like fin stand som pre.

    hafler model 110.jpg


    hafler model 110-2.jpg


    Hva kan det settet være verdt? Vurderes helst solgt som sett.
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Vurdere å selge min meget habile Bladelius Advantage s150 for å fremskaffe midler til noe annet, hva tror dere en slik en kan være salgbart for?
     

    Screamingeagle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    119
    Antall liker
    49
    Sted
    Nesodden
    Ønsker å vite om dette er verd noe. Kan lite om historikken, men har tydeligvis vært i bruk av NRK. Eier mener at denne fungerte da han overtok den for en del år tilbake. Takker på forhånd for både all synsing og kunnskap.
    IMG_1510.JPG
    IMG_1511.JPG
    IMG_1512.JPG
    IMG_1513.JPG
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Pioneer PD-S501 CD-spiller med original fjernkontroll, så godt som strøken. Hva er den verdt?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Screamingeagle: De der ble spesialbygget av Adyton for NRK, ja. TV-huset på Tyholt var fullt av dem sist jeg var der..
    Hifi-girl77: Er du heldig, får du rett oppunder 1000..Sjekk med Pioneerfolket her:cool:
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.142
    Antall liker
    10.631
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hehe 1000 kr for en pioneer 501 :) husker jeg ga bort min 602.. 200kr kan du håpe på.
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Lufter et spørsmål med tanke på et potensielt innkjøp: Hva vil være en god pris for en Oppo 105D nå og månedene fremover? Nypris 15000, men tipper at den er på vei til å fases ut fordi Oppo kommer med den oppdaterte 205 hvert øyeblikk.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fortsatt ingen som har noen tanker om Hafler DH-500 effektforsterker og Model 110 preamp?
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Lufter et spørsmål med tanke på et potensielt innkjøp: Hva vil være en god pris for en Oppo 105D nå og månedene fremover? Nypris 15000, men tipper at den er på vei til å fases ut fordi Oppo kommer med den oppdaterte 205 hvert øyeblikk.
    Den er allerede faset ut. Når det gjelder pris så fikk jeg solgt min som var sonefri både på DVD og BD for 7K i september. Nypris på den tiden var ca. 13K. Nå hvor 203 allerede er ute og 205 kommer i vår så kan du jo legge deg på 7K og heller godta litt pruting.
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Lufter et spørsmål med tanke på et potensielt innkjøp: Hva vil være en god pris for en Oppo 105D nå og månedene fremover? Nypris 15000, men tipper at den er på vei til å fases ut fordi Oppo kommer med den oppdaterte 205 hvert øyeblikk.
    Den er allerede faset ut. Når det gjelder pris så fikk jeg solgt min som var sonefri både på DVD og BD for 7K i september. Nypris på den tiden var ca. 13K. Nå hvor 203 allerede er ute og 205 kommer i vår så kan du jo legge deg på 7K og heller godta litt pruting.
    Takk! Men hehe, jeg vil jo kjøpe en selv altså... Har et tilbud om å kjøpe en for 6500. Er 105D-versjonen, kjøpt i 2014. Spørsmålet er om det er et godt kjøp, eller om jeg heller skal vente noen måneder og se om prisene går enda lenger ned. Har ikke veldig hast med å kjøpe.
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    4
    Lufter et spørsmål med tanke på et potensielt innkjøp: Hva vil være en god pris for en Oppo 105D nå og månedene fremover? Nypris 15000, men tipper at den er på vei til å fases ut fordi Oppo kommer med den oppdaterte 205 hvert øyeblikk.
    Tjaa, hva er en 105D verdt? Du spør om kroner og øre. aamo01 svarer med en pris som sikkert kan være riktig. Siden du er kjøper er vel nytten og gleden du vil få svært relevant? Jeg svarer fordi jeg har eid en 95 som jeg kjøpte ny og solgte brukt. Jeg var godt tilfreds med den. Som erstatning kjøpte jeg en 105 Audiocom Signature. Mye penger for en duppedings som man vet vil bli erstattet av mer moderne teknikk både innenfor lyd og bilde. At 4K var under utvikling visste jeg jo. Dog vektla jeg to forhold kontra 95: Flere tilkoblingsmuligheter og en vesentlig bedre lyddel. At jeg I tillegg kan klare meg uten ekstern dac er også greit. Nå har jeg hatt den en stund, har sett 4K, kan bli litt voldsomt med sylskarpe bilder og alle detaljer, og er mer enn tilfreds med bildet den leverer både til tv og projector. Konklusjon: 105 AS holder for meg. Med alle mulige tilkoblingsmuligheter fungerer 105 som knutepunktet/navet I anlegget. Det er denne egenskapen jeg verdsetter mest. Og lyddelen: Fremragende.

    Dersom 105D oppfyller ønskene og behovene dine så må kr. 6.500,- være nær et røverkjøp.

    Mvh Olav E
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Lufter et spørsmål med tanke på et potensielt innkjøp: Hva vil være en god pris for en Oppo 105D nå og månedene fremover? Nypris 15000, men tipper at den er på vei til å fases ut fordi Oppo kommer med den oppdaterte 205 hvert øyeblikk.
    Tjaa, hva er en 105D verdt? Du spør om kroner og øre. aamo01 svarer med en pris som sikkert kan være riktig. Siden du er kjøper er vel nytten og gleden du vil få svært relevant? Jeg svarer fordi jeg har eid en 95 som jeg kjøpte ny og solgte brukt. Jeg var godt tilfreds med den. Som erstatning kjøpte jeg en 105 Audiocom Signature. Mye penger for en duppedings som man vet vil bli erstattet av mer moderne teknikk både innenfor lyd og bilde. At 4K var under utvikling visste jeg jo. Dog vektla jeg to forhold kontra 95: Flere tilkoblingsmuligheter og en vesentlig bedre lyddel. At jeg I tillegg kan klare meg uten ekstern dac er også greit. Nå har jeg hatt den en stund, har sett 4K, kan bli litt voldsomt med sylskarpe bilder og alle detaljer, og er mer enn tilfreds med bildet den leverer både til tv og projector. Konklusjon: 105 AS holder for meg. Med alle mulige tilkoblingsmuligheter fungerer 105 som knutepunktet/navet I anlegget. Det er denne egenskapen jeg verdsetter mest. Og lyddelen: Fremragende.

    Dersom 105D oppfyller ønskene og behovene dine så må kr. 6.500,- være nær et røverkjøp.

    Mvh Olav E

    Takk, gode navnebror!

    mvh OlavE
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Forøvrig: Og med ett var jeg blitt til Olav den annen, siden HFS er alt for lite til å kunne huse to Olav E!
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Lufter et spørsmål med tanke på et potensielt innkjøp: Hva vil være en god pris for en Oppo 105D nå og månedene fremover? Nypris 15000, men tipper at den er på vei til å fases ut fordi Oppo kommer med den oppdaterte 205 hvert øyeblikk.
    Den er allerede faset ut. Når det gjelder pris så fikk jeg solgt min som var sonefri både på DVD og BD for 7K i september. Nypris på den tiden var ca. 13K. Nå hvor 203 allerede er ute og 205 kommer i vår så kan du jo legge deg på 7K og heller godta litt pruting.
    Takk! Men hehe, jeg vil jo kjøpe en selv altså... Har et tilbud om å kjøpe en for 6500. Er 105D-versjonen, kjøpt i 2014. Spørsmålet er om det er et godt kjøp, eller om jeg heller skal vente noen måneder og se om prisene går enda lenger ned. Har ikke veldig hast med å kjøpe.
    Det høres ut til å være en grei pris det hvis den er sonefri. Hvis den ikke er det så er vel 6K en mer riktig pris.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.142
    Antall liker
    10.631
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Spør for en 15 åring. En rimelig fin Nad c320BEE... Noen ide om prisleie?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Prisene spriker veldig på Hifishark, men hva med en tusenlapp? NAD er pop i Norge, så jeg synes det er vanskelig å prissette dem.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.142
    Antall liker
    10.631
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Takk. Tenkte også en mellom 800-1000 et sted.

    Var noe fine Dali 350 i bilde også.

    Husker de fra lenge siden. Veldig fintlydende gamle Dalier de 350ene.
    Noen ide? Samme kanskje? En tusing?
     

    SvSig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    206
    Antall liker
    29
    Sted
    Vaksdal
    Jeg har fått et spørsmål fra en kompis som har tilbud om å kjøpe et par Duntech Audio Baron til kr. 4000. Ulempen er at det ene diskantelementet er røket. Han lurer på om de er verdt prisen.

    Jeg har ikke peiling på dette, og det er ikke veldig mye informasjon å finne på nettet. Kan noen si om de er verdt prisen og hvor enkelt det er å skaffe nytt diskantelement?

    Mvh
    Sveinung

     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.750
    Antall liker
    871
    Torget vurderinger
    35
    Jeg har fått et spørsmål fra en kompis som har tilbud om å kjøpe et par Duntech Audio Baron til kr. 4000. Ulempen er at det ene diskantelementet er røket. Han lurer på om de er verdt prisen.

    Jeg har ikke peiling på dette, og det er ikke veldig mye informasjon å finne på nettet. Kan noen si om de er verdt prisen og hvor enkelt det er å skaffe nytt diskantelement?

    Mvh
    Sveinung



    Slike ?

    Diskanten er sannsynligvis en kurant Vifa.
    Løp & kjøp.

    mvh
     

    Vedlegg

    Jogi1973

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.06.2013
    Innlegg
    193
    Antall liker
    19
    Hei, vurderer å kjøpe en Nad M51. Denne er kjøpt august 2015. Hva er en grei pris på denne?
     

    superg

    Fersking
    Ble medlem
    22.11.2010
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Mission 767

    Hei

    Jeg har et sett Mission 767 med tilhørende Cyrus PSX og LFAU. Settet er i Mahogany. Høyttalerne har levd et stille liv, men
    man ser at de er brukt, det samme gjelder Cyrus enhetene.

    noen forslag for hva man kan forlange for dette mottas med takk.

    //Geir G.
     

    CopaCabana

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.08.2016
    Innlegg
    91
    Antall liker
    52
    Sted
    Bergen
    Lurer på om jeg skal kjøpe en brukt forsterkersett:

    Technics stereo control amplifier SU-C800U
    Technics stereo power amplifier SE-A900S

    Hvor mye burde jeg by?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen som vil anslå verdi på et System Audio Master Explorer og et par Dynaudio Focus 360?
     
    Sist redigert:

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Noen som vil anslå verdi på et System Audio Master Explorer og et par Dynaudio Focus 360?
    Lå nettopp et par Ex.Master til 15000 kr. Er innafor. Ligger to par Focus 340 til 21 og 26000 kr. 21000 er nok mest riktig
    i dagens marked. Kostet vel 40.000 nye. Så halv pris er kanskje et utgangspunkt?
     

    virak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2005
    Innlegg
    178
    Antall liker
    60
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en Thorens Td-160 Super i god stand uten arm (armboard drillet for en Mayware-arm), pluss ett udrillet originalt armboard. Ny reim, renset, oljet, pent støvlokk. Vurderer å selge den for å finansiere oppussing av en TD-124/II.
    Verdi på dagens bruktmarked?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.787
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Lurer på om jeg skal kjøpe en brukt forsterkersett:

    Technics stereo control amplifier SU-C800U
    Technics stereo power amplifier SE-A900S

    Hvor mye burde jeg by?
    1500-1800,-
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.864
    Antall liker
    17.407
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Jeg har en Thorens Td-160 Super i god stand uten arm (armboard drillet for en Mayware-arm), pluss ett udrillet originalt armboard. Ny reim, renset, oljet, pent støvlokk. Vurderer å selge den for å finansiere oppussing av en TD-124/II.
    Verdi på dagens bruktmarked?
    2.000,- på en god dag.
    Ligger to Jubilee modeller ute til litt over 4.500,- og de har lagt en liten stund.....
     

    Brightside

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2012
    Innlegg
    297
    Antall liker
    112
    Sted
    Arendal
    NAD: Why are you so popular?!

    Disclaimer:
    Siden overskriften er misvisende så les spørsmålet før du svarer. :)

    Så til saken:
    Jeg er på jakt etter forsterker godt under 10 000 på brukten. Som den enkle gutten fra landet som jeg er så er det noe magisk med NAD C275BEE. Men disse går nesten til nypris på bruktmarkedet.
    Hvorfor gjør de det?
    Og finnes det noen gode/ bedre alternativer som er relativt vanlige på bruktbørsen? Til under 10 000,-

    På forhånd takk for alle mulige innspill :)
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.575
    Antall liker
    1.314
    Sted
    Oslo
    NAD C275BEE var en av mine første forsterkere" Hadde den i 4 måneder . Så ble den solgt. Anbefaler deg å se etter noe bedre. Du får andre forsterkere i prisklassen som er bedre.
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    289
    Antall liker
    402
    Disclaimer:
    Siden overskriften er misvisende så les spørsmålet før du svarer. :)

    Så til saken:
    Jeg er på jakt etter forsterker godt under 10 000 på brukten. Som den enkle gutten fra landet som jeg er så er det noe magisk med NAD C275BEE. Men disse går nesten til nypris på bruktmarkedet.
    Hvorfor gjør de det?
    Og finnes det noen gode/ bedre alternativer som er relativt vanlige på bruktbørsen? Til under 10 000,-

    På forhånd takk for alle mulige innspill :)
    Fordi Hi-Fi klubben er best i klassen på markedsføring kanskje? Gjelder produktene derfra som regel.
     

    Brightside

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2012
    Innlegg
    297
    Antall liker
    112
    Sted
    Arendal
    NAD C275BEE var en av mine første forsterkere" Hadde den i 4 måneder . Så ble den solgt. Anbefaler deg å se etter noe bedre. Du får andre forsterkere i prisklassen som er bedre.
    Ja. Så har du noen anbefalinger? Ser etter gamle ting fra Primare om dagen. Rotel føler jeg folk har et hat/ elsk forhold til. Andre merker?
     

    Brightside

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2012
    Innlegg
    297
    Antall liker
    112
    Sted
    Arendal
    Hehe. Det tror jeg at jeg har sett noen andre skrive at hifiklubben kan markedsføring her inne tidligere. Nå som du nevner det ;)
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.575
    Antall liker
    1.314
    Sted
    Oslo
    Noen synes kanskje det er negativt at de blir varme.. Klasse A. Helt normalt . Vet egentlig ikke så mye om alle modellene , men det er en egen tråd her på forumet for xindak .
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.326
    Antall liker
    3.670
    Torget vurderinger
    1
    Nad har jo noen modeller som er gode også da, men de koster nok over 10K.. Cervin vega og Nad er jo en ganske vanlig kombinasjon på byggda, alle kjenner noen som har det. Billig og gir mye lyd (desibel ihvertfall) for penga. Spørsmålet er jo hva du skal parre forsterkeren med, om det er Daliene i signaturen din så er faktisk Xindak eller Nad M3 en ganske så bra kombo.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn