Dyr, jakt, våpen og fiske Hunder blant oss hifi-freaker :-)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Utrolig mange flotte hunder dere har. Har selv en Wheaten Terrier tispe på 9 år (har dessverre ikke bilder tilgjengelig her). Mirja er en leken og aktiv dame når hun er ute, og snill og rolig når hun er inne. Det virker nesten som om hun sier ifra når hun vil at pappa skal gå inn på rommet sitt å spille musikk ;D, og det er ikke meg imot. Liker nok best rolig musikk, gjerne klassisk. Hun er min andre Wheaten Terrier og hundeholdet har gitt meg mange gleder gjennom vel 20 år.
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    xerxes skrev:
    Anna er vår boxer nr 2. Kosegris som elsker tur og moro, bare det ikke er alt for kaldt. I dag tidlig var det under -25, og det falt ikke i smak: Tisse? Kanskje på nyåret hvis varmen kommer....
    Flott Boxer dette!
    Jeg håper å finne en valp i løpe av sommeren.Ser litt hos engelske oppdrettere også.De har mange flotte hunder.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Utrolig mye jeg får lyst på hund igjen når jeg ser slike bilder. Hadde rottweiler tidligere og en mer behagelig hund skal du lete lenge etter. Rolig, snill og det går an å ta orntlig i den når man leker. Tror dessverre jeg har litt lite tid til hund nå, men fy å f..n å det frister. :)

    De boxerne var heller ikke feil.

    Flotte bilder folkens.


    Geir Arne
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Sagt tidligere i tråden her:

    "Dont care about the dog - beware of the owner"

    er vel de klokeste ord så langt ;D ;D

    gismo
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Morsom sekvens med Cedrick (hund slash hest) og knerten. Merk hvordan knerten dytter ham ned for å få ri på.
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Som Vidar P bevitner i sin bildeserie her ;D ;D
    Flotte bilder!

    gismo
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    Morsom sekvens med Cedrick (hund slash hest) og knerten. Merk hvordan knerten dytter ham ned for å få ri på.
    Hehe. Den så rimelig rolig og barnekjær ut den Schäferen der. Flotte hunder det. :)


    Geir Arne
     
    L

    Labbis

    Gjest
    Fin tråd!
    Hund og HiFi, fine fritidsbeskjeftigelser! Labrdor retriever her- 2 stk. Fantstisk rase. Hmm! Når jeg tenker meg om, har jeg kanskje mer å bidra med når det gjelder hunder enn HiFi.
    Mvh
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke ikke tid til både musikklytting og hundehold, så det hadde endt med at vi begge hadde blitt ulykkelige. Eller så hadde en av oss blitt fryktelig ulykkelige. Egentlig var det en avgjørelse som ble tatt den tiden vi pendlet mellom Italia og Norge, og jeg insisterte på at vi ikke skulle skape et uønsket ansvar hos familie, slekt og venner. Og så er jeg ikke et hundemenneske heller.

    Men en ny hund i Mutungu Tank Hills blir det nok med stunder, for Fru Fru er dessverre vandret til de evige hundejaktmarker. Da blir det nok en ny hund av lokal, afrikansk rase igjen. Tålmodige og svært lojale og fulle av ære i forhold til jobben de har å gjøre.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    lakki_luke skrev:
    xerxes skrev:
    Anna er vår boxer nr 2. Kosegris som elsker tur og moro, bare det ikke er alt for kaldt. I dag tidlig var det under -25, og det falt ikke i smak: Tisse? Kanskje på nyåret hvis varmen kommer....
    Flott Boxer dette!
    Jeg håper å finne en valp i løpe av sommeren.Ser litt hos engelske oppdrettere også.De har mange flotte hunder.
    Jeg vil på det sterkeste advare mot engelske oppdrettere. Vår kjære Anna er av engelsk herkomst. En herlig hund, med t strålende gemytt, men en heller tvilsom helse. Allrgi, kløe og sterk HD på begge sider, noe hun ikke lar seg prege av ...
    Samme historie med søsken. Ette rå ha lest en del om engelsk hundeoppdrett er det helt klart at de driver med ting jeg klart tar avstand fra. Se også BBC-dokumentaren Pedigre dogs exposed på temaet. Du finner linker her http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=7&t=7396
     

    Fatso

    Medlem
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Eg hev ein 3 år gammal Gresk gatehund.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Nok en gang: Cedric er konge!!! Sånn skal en skikkelig hund være, uendelig barnekjær men også tøff nok når det trengs (ref bilde i en annen tråd hvor han passer på at håndtverkerne ikke står og sløver) ;D
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker, du er veldig vennlig Sluket! Cedrick er en morsom fyr ja, veldig mye personlighet disse hundene.
     

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    Den schäferen er rett og slett hund av ypperste high-end-klasse. Har i mange år vært fast bestemt på at jeg ALDRI skal ha hund igjen, men en sånn schäfer må jeg innrømme at jeg har litt lyst på. (Nå skal det sies at jeg har en viss forkjærlighet for schäfere, det er hunder som har utseende, kraft, størrelse, og potensielt perfekt gemytt).
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    xerxes skrev:
    lakki_luke skrev:
    xerxes skrev:
    Anna er vår boxer nr 2. Kosegris som elsker tur og moro, bare det ikke er alt for kaldt. I dag tidlig var det under -25, og det falt ikke i smak: Tisse? Kanskje på nyåret hvis varmen kommer....
    Flott Boxer dette!
    Jeg håper å finne en valp i løpe av sommeren.Ser litt hos engelske oppdrettere også.De har mange flotte hunder.
    Jeg vil på det sterkeste advare mot engelske oppdrettere. Vår kjære Anna er av engelsk herkomst. En herlig hund, med t strålende gemytt, men en heller tvilsom helse. Allrgi, kløe og sterk HD på begge sider, noe hun ikke lar seg prege av ...
    Samme historie med søsken. Ette rå ha lest en del om engelsk hundeoppdrett er det helt klart at de driver med ting jeg klart tar avstand fra. Se også BBC-dokumentaren Pedigre dogs exposed på temaet. Du finner linker her http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=7&t=7396
    Tiltredes.

    Hadde en kunde inne før jul- Han hadde vært i England og kjøpt seg ny avlshann til 30 kkr. Bikkja hadde et voldsomt overbitt og løse kneskåler på begge bakbein.
    Kunden hadde tatt det opp med den engelske oppdretteren. Oppdretteren påsto at det dreide seg om transportskader (!!!) som hadde skjedd på flyturen ::) .

    Skygg unna.

    mvh
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Nettopp bestilt 8 stk newfoundlandshunder. Er tenkt i lytterommet som absorbenter.

    Men den greste gatehunden kunne du jo lagt ut bilde av..
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Første hundeinnlegg i år; men det var jo så mange flotte hundebilder her så vi kan jo ikke la tråden dø ut. Her er iallefall hifihunden Cedrick nok en gang, på plass i Relaxation Grotto idag og holder et skarpt øye med håndverkerne.

    (kan klikkes opp)
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Godt år til Cedric - håper han har en feit fin postmann å gnage på!! ;D ;D
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    pengesluk skrev:
    Godt år til Cedric - håper han har en feit fin postmann å gnage på!! ;D ;D
    Hehe, morsomt at du liker Cedrick-bildene Sluket! Skal helt sikkert hilse tilbake godt nytt år til deg!
    Postmannen er litt utilgjengelig dessverre, siden utendørsbingen (terrassen) til Cedrick har litt høye vegger så han må stå på to for å se postmannen i det hele tatt…
    men vi får aural beskjed om når posten kommer om vi vil ja, som her kanskje? :)
     

    Vedlegg

    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Cedrickfar tipper jeg ikke er slem mot postmannen. Herlige bilder :)
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.722
    Antall liker
    4.415
    Sted
    Nøtterøy
    Her er min fine boxer. Han lever dessverre ikke lenger. Savner han hver dag.

     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Huff ja det er den andre negative tingen med å ha hund synes jeg. Riesenen vår er snart 10 år og har nok ikke mange årene igjen. Får vondt i magen bare ved å tenke på slutten...
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Andy skrev:
    Her er min fine boxer. Han lever dessverre ikke lenger. Savner han hver dag.

    Nydelig i "tigret".

    Er det "amerikansk" type? Så i allefall fin ut. :)


    Geir Arne
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Slukets desiderte favoritthund!!!!
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    En verdig Øssfoll-plendriter!!
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    124
    mixture skrev:
    Innbruddstyvens værste fiende.
    ÅÅååå!!!! Det var skikkelig bad ass blikk altså!!!!
    Det var fin voffs!!! ;D

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Til deg som hadde bestillt 8 Newfoundlandshunder til bruk som lydabsorbenter.
    Du kan hente dem på opereaen etter nærmere avtale.
    Jeg har bare 3stk. De er til gjengjeld ganske lydige og gir bare fra seg lavfrekvent gromlyd (snorkebass).
     

    Vedlegg

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Frøkna som jeg har holdt meg med frem til nylig har en Ungarsk Puli, en herlig sak som ble kortklipt da det er helt håpløst med dreadlocks all the way, men egentlig skal den se slik ut: (arkivbilde)



    Hvis man går inn for det så blir den slik:
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den siste ser litt ut som et par av de jeg drakk med på nittitallet, og de var også noen skikkelige hunder. På flere enn et område, for å si det slik. Titties and bear var kanskje ikke favorittlåten deres, men innholdet i teksten kunne de nok skrive under på.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.606
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    Den siste ser litt ut som et par av de jeg drakk med på nittitallet, og de var også noen skikkelige hunder. På flere enn et område, for å si det slik. Titties and bear var kanskje ikke favorittlåten deres, men innholdet i teksten kunne de nok skrive under på.
    Bear? Bjørnehund altså?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    erato skrev:
    baluba skrev:
    Den siste ser litt ut som et par av de jeg drakk med på nittitallet, og de var også noen skikkelige hunder. På flere enn et område, for å si det slik. Titties and bear var kanskje ikke favorittlåten deres, men innholdet i teksten kunne de nok skrive under på.
    Bear? Bjørnehund altså?
    Arg! Morgenstund er tull igrunn. Hvorfor skriver jeg noe på nynorsk før jeg har våknet skikkelig. Jeg får ha det som en unnskyldning at jeg ikke er like brun innvendig som flere andre. BEER! Øl, altså. For ølhunder, om du vil. Finnes det bjørnehunder, eller er det også bare missforståtte ølhunder?

    ;)
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.606
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nei, men det finnes bærehunder (altså hunder med kløv). Kanskje det var det du mente?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    erato skrev:
    Nei, men det finnes bærehunder (altså hunder med kløv). Kanskje det var det du mente?
    Mulig det. Spør meg neste gang jeg nettopp har stått opp, eller burde vært i seng for lenge siden. Bare ikke spør meg når jeg er full, for da er jeg enkelt og greit dum som alle andre som skriver i fylla. Når jeg leifer slik i edru tilstand står det verre til, og jeg finner ingen annen forklaring enn at morgenstund er tull i grunn. Godt at jeg ikke publiserer noe med byline før jeg har hatt en gåtur i kald morgenluft... ::)
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.621
    Antall liker
    1.315
    baluba skrev:
    erato skrev:
    baluba skrev:
    Den siste ser litt ut som et par av de jeg drakk med på nittitallet, og de var også noen skikkelige hunder. På flere enn et område, for å si det slik. Titties and bear var kanskje ikke favorittlåten deres, men innholdet i teksten kunne de nok skrive under på.
    Bear? Bjørnehund altså?
    Arg! Morgenstund er tull igrunn. Hvorfor skriver jeg noe på nynorsk før jeg har våknet skikkelig. Jeg får ha det som en unnskyldning at jeg ikke er like brun innvendig som flere andre. BEER! Øl, altså. For ølhunder, om du vil. Finnes det bjørnehunder, eller er det også bare missforståtte ølhunder?

    ;)
    Klabert det finnes. Karelsk Bjørnehund er et glimrende eksempel i så måte. Vokste opp med en slik. Snill, ivrig, sta og sær.

     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    baluba skrev:
    erato skrev:
    baluba skrev:
    Den siste ser litt ut som et par av de jeg drakk med på nittitallet, og de var også noen skikkelige hunder. På flere enn et område, for å si det slik. Titties and bear var kanskje ikke favorittlåten deres, men innholdet i teksten kunne de nok skrive under på.
    Bear? Bjørnehund altså?
    Arg! Morgenstund er tull igrunn. Hvorfor skriver jeg noe på nynorsk før jeg har våknet skikkelig. Jeg får ha det som en unnskyldning at jeg ikke er like brun innvendig som flere andre. BEER! Øl, altså. For ølhunder, om du vil. Finnes det bjørnehunder, eller er det også bare missforståtte ølhunder?

    ;)
    Klabert det finnes. Karelsk Bjørnehund er et glimrende eksempel i så måte. Vokste opp med en slik. Snill, ivrig, sta og sær.

    Er det fra han du arvet dine milde personlighet med bestemte meninger? :)
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.621
    Antall liker
    1.315
    baluba skrev:
    Roberten skrev:
    baluba skrev:
    erato skrev:
    baluba skrev:
    Den siste ser litt ut som et par av de jeg drakk med på nittitallet, og de var også noen skikkelige hunder. På flere enn et område, for å si det slik. Titties and bear var kanskje ikke favorittlåten deres, men innholdet i teksten kunne de nok skrive under på.
    Bear? Bjørnehund altså?
    Arg! Morgenstund er tull igrunn. Hvorfor skriver jeg noe på nynorsk før jeg har våknet skikkelig. Jeg får ha det som en unnskyldning at jeg ikke er like brun innvendig som flere andre. BEER! Øl, altså. For ølhunder, om du vil. Finnes det bjørnehunder, eller er det også bare missforståtte ølhunder?

    ;)
    Klabert det finnes. Karelsk Bjørnehund er et glimrende eksempel i så måte. Vokste opp med en slik. Snill, ivrig, sta og sær.

    Er det fra han du arvet dine milde personlighet med bestemte meninger? :)
    Kan godt være. Var også et par Akita innblandet i oppdragelsen min, så det er vel ikke rart jeg ble som jeg ble.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn