Dyr, jakt, våpen og fiske Hunder blant oss hifi-freaker :-)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Ingen hifi-freaker her som også har god smak når det gjelder hunder, jeg mener eier Cavalier King Charles Spaniel? Hadde en slik selv for noen år tilbake og savner den enda, så hadde vært artig med et bilde her.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    4.874
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    MaKi skrev:
    To tollere, Kira og Noa som er hhv. 11 og 8 år gamle. Den eldste er en treg, gammel dame. Den yngste tror fortsatt han er unghund.
    Mørke og fine. Fra Nøtterøy eller?
    Har en 5-åring av samme slagsen. Elendig fiskekamerat i en apporterende Toller, men ellers kos.
    Dessverre ingen bilder på ny laptop enda.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Neida, de er fra Hof og Sverige, hhv. Sunlit og Rödrävens. Kasn brukes til det meste.

    Vidar_M skrev:
    MaKi skrev:
    To tollere, Kira og Noa som er hhv. 11 og 8 år gamle. Den eldste er en treg, gammel dame. Den yngste tror fortsatt han er unghund.
    Mørke og fine. Fra Nøtterøy eller?
    Har en 5-åring av samme slagsen. Elendig fiskekamerat i en apporterende Toller, men ellers kos.
    Dessverre ingen bilder på ny laptop enda.
     
    J

    J.J

    Gjest
    SHIBA er en helt rå hund - makan til tøffing skal en lete lenge etter ... ihvertfall til størrelsen .. og er det en hundetype som gir f%&#¤ i størrelse så er det Shiba.
    Nevner i korte trekk - Dominant........... og blir brukt til bjørnejakt bl.a.
    Knalltøff hund.
    Er det din som er avbildet her Super ??

    Tåler flere bilder !!!

    Edit ... bør vel nesten ikke nevne det .. men den ser flott ut ;D ;D ;D
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Etter mye leting etter en hund som er så alergivenlig at minstejenta ikke reagerer kjøpte vi en Portugisisk Vannhund.
    Kjekkt med valp igjen ;)
     

    Vedlegg

    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    lakki_luke skrev:
    Etter mye leting etter en hund som er så alergivenlig at minstejenta ikke reagerer kjøpte vi en Portugisisk Vannhund.
    Kjekkt med valp igjen ;)
    Kul hund som trenger mye stimulans for å trives
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    Egentlig min bedre halvdels hund.
    I et sekunds forvirring trodde jeg du skrev at dette egentlig er din bedre halvdel. Man, I thought you where the dog in that relationship.

    ;)
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.365
    Antall liker
    11.013
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    I went to a zoo.
    They had only one animal there.
    It was a shitzu. :p
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    65finger skrev:
    lakki_luke skrev:
    Etter mye leting etter en hund som er så alergivenlig at minstejenta ikke reagerer kjøpte vi en Portugisisk Vannhund.
    Kjekkt med valp igjen ;)
    Kul hund som trenger mye stimulans for å trives
    Jeg passet lillebrors et halvt år mens han var utenlands. Den mest lærenemme, begavede, festlige, vennlige og krevende hunden jeg har vært borti. I en egen divisjon, faktisk.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.487
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Passer denne en dag annenhver uke. Trivelig bikkje. Godt oppdratt/trent også.

     

    Bånnulka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2010
    Innlegg
    448
    Antall liker
    114
    Sted
    Halden


    Her er min Basset hound. En ting er sikkert når det gjelder denne rasen. De er skapt for og spore. Rolige fine familiehunder.

    Mvh Roar
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Etter all oppmerksomheten frøken Pippa fikk i en annen tråd fikk jeg lyst til å åpne en tråd som heter Hifi-freaker blant oss hunder :). Jeg sliter bare litt med å finne ut hva temaet egentlig skal brukes til. ::)
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.825
    Antall liker
    5.472
    Sted
    Holmestrand
    lakki_luke skrev:
    Etter mye leting etter en hund som er så alergivenlig at minstejenta ikke reagerer kjøpte vi en Portugisisk Vannhund.
    Kjekkt med valp igjen ;)
    Så det ble ikke ny boxer?
    Har møtt portugisisk vannhund ved noen anledninger. Flotte hunder gratulerer så mye!

    Var i konfimasjon i helga. Der møtte jeg mellomschnauzeren Pia. 2 år og full av liv. Kjempeglad i besøk og et skikkelig lite bøllefrø :) . Fikk lyst på en hund til, men klarer nok å stå i mot denne gangen - tror jeg....
     
    S

    Smorte24

    Gjest
    C. Alshus skrev:
    Passer denne en dag annenhver uke. Trivelig bikkje. Godt oppdratt/trent også.

    Er dette ren Malenois eller blanding av schæfer og malenois?

    Blanding av schæfer og malenois skal være den neste hunden jeg skal ha.

    Har nå en blanding av rottweiler og schæfer, er oppvokst med schæfere og elsker den rasen.

    Skal få lagt ut noen bilder av hundene i løpet av uken.
     

    novgarod

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Innlegg
    957
    Antall liker
    59
    Min forrige hund var (som min første hund, "Hero") en stor og stødig schäfer, men denne gangen har jeg bestemt meg for en mindre rase, som kan ligge på dekket til kajakken når jeg er ute og padler. Denne gangen ble det en Standard Manchester Terrier. Gleder meg stort til å hente ham siste uken i juni..! :D

    Manchester terrieren "Jonathan".. ca 8-9kg. :)


    Min forrige hund, "Tzar".. ca 52kg. :)
     

    Vedlegg

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.664
    Antall liker
    58.528
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    novgarod skrev:
    Min forrige hund var (som min første hund, "Hero") en stor og stødig schäfer, men denne gangen har jeg bestemt meg for en mindre rase, som kan ligge på dekket til kajakken når jeg er ute og padler. Denne gangen ble det en Standard Manchester Terrier. Gleder meg stort til å hente ham siste uken i juni..! :D

    Manchester terrieren "Jonathan".. ca 8-9kg. :)
    Får du denne til å ligge rolig på kajakkdekket? Har ikke trua på det, men lykke til!
    Det går jo an:
     

    Vedlegg

    novgarod

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Innlegg
    957
    Antall liker
    59
    Denne karen ser ut til å trives godt på dekket, i allefall..! ;)
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Her er'n. Som nevnt tidligere. Hund med stor H. Man trenger ikke være stor for å være stor...
     

    Vedlegg

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.825
    Antall liker
    5.472
    Sted
    Holmestrand
    novgarod skrev:
    Denne karen ser ut til å trives godt på dekket, i allefall..! ;)
    Det så ganske stilig ut i grunnen, men hvis jeg ikke husker helt feil satset du på en noe "livligere" kajakk enn den på filmen?

    I min ungdom kjøret jeg slalom med eldste datter i bæremeis. I ettertid vil jeg vel kanskje si at det var å overdrive litt det også......
    :)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Haugenial skrev:
    Her er'n. Som nevnt tidligere. Hund med stor H. Man trenger ikke være stor for å være stor...
    Kult fjes, hvilken type hund er dette
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.825
    Antall liker
    5.472
    Sted
    Holmestrand
    Haugenial skrev:
    Her er'n. Som nevnt tidligere. Hund med stor H. Man trenger ikke være stor for å være stor...
    Dette er veldig morsomme hunder!
    Jeg har også kommet dit hen at hvis det blir ny hund, så blir den mindre. Har boxer i dag.
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    65finger skrev:
    Haugenial skrev:
    Her er'n. Som nevnt tidligere. Hund med stor H. Man trenger ikke være stor for å være stor...
    Kult fjes, hvilken type hund er dette
    Dette er en korthåret Dverg-Dachs. Disse er om jeg får si de tøffeste hundene som fins. Har som sagt hatt masse hunder, fra de største største (Pyreneer) til de små søte. Men Har til dags dato ikke hatt en hund med et så kraftig innstinkt som denne. 100% hengiven til sin familie og skal forsvare. Denne hunden har tross størrelsen lagt en fuglehund i bakken og har total makt over min søsters Schäefer. -Ikke det at det er et mål i seg selv, men sier litt om rasen. Beintøff og sta som pokker. Ikke anbefalt som førstehund. Mange som kjøper denne hunden som kjælebikkje pga utseende og regner ikke med jaktinstinktet. -Men får du den dit du vill fungerer den 100% som hengiven kjælebikje og familiebeskytter samt jakthund som vårt exemplar...
     

    Vedlegg

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Haugenial skrev:
    65finger skrev:
    Haugenial skrev:
    Her er'n. Som nevnt tidligere. Hund med stor H. Man trenger ikke være stor for å være stor...
    Kult fjes, hvilken type hund er dette
    Dette er en korthåret Dverg-Dachs. Disse er om jeg får si de tøffeste hundene som fins. Har som sagt hatt masse hunder, fra de største største (Pyreneer) til de små søte. Men Har til dags dato ikke hatt en hund med et så kraftig innstinkt som denne. 100% hengiven til sin familie og skal forsvare. Denne hunden har tross størrelsen lagt en fuglehund i bakken og har total makt over min søsters Schäefer. -Ikke det at det er et mål i seg selv, men sier litt om rasen. Beintøff og sta som pokker. Ikke anbefalt som førstehund. Mange som kjøper denne hunden som kjælebikkje pga utseende og regner ikke med jaktinstinktet. -Men får du den dit du vill fungerer den 100% som hengiven kjælebikje og familiebeskytter samt jakthund som vårt exemplar...
    Enda ett av sjefen...
     

    Vedlegg

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Vi investerte nettopp i ny skinnfell til sofaen, han heter Spencer:



    Skikkelig trøtt kar de første ukene:



    En venn av meg fra England skrev følgende på Facebook: "Which bits are the dog and which bits aren't":



    Høy teppefaktor.



    Som mange av sine artsfrender er han glad i for store pinner:



    Han gir ikke labb, men tar selvsagt en "high five":



    Nyfrisert, 4 måneder gammel:

     
    J

    J.J

    Gjest
    Jeg vil ikke starte en stor diskusjon på dette - men -Dachs`en vil jeg heller kalle en rasist ;D Den tåler andre hunderaser svært lite.
    Noen vil kalle dem tøffe - dem er jo det og ..... men særlig vennligsinnet mot andre er dem ikke bestandig.

    Selv syntes jeg dem er flotte hunder - og utrolig effektive i små terreng (jakt).


    Er det ingen som har Dunker her ?? Jeg hadde en tidligere, men har ikke bilder på denne maskinen - ellers skulle jeg ha lagt ut bilder.
     

    novgarod

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Innlegg
    957
    Antall liker
    59
    xerxes skrev:
    novgarod skrev:
    Denne karen ser ut til å trives godt på dekket, i allefall..! ;)
    Det så ganske stilig ut i grunnen, men hvis jeg ikke husker helt feil satset du på en noe "livligere" kajakk enn den på filmen?

    :)
    Har en Tahe "Greenland Touring"(52 cm bred) som brukes på sjøen og en Dagger "The Green Boat" (63 cm bred) til elvepadling. Begge oppleves nå svært stødige, så jeg tror ikke en hund på ca.8 kg vil bli noe problem å ha på dekk... ;)
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.516
    Antall liker
    102.823
    Torget vurderinger
    23
    jan#jan skrev:
    Her er et bilde til av ruggen ;D Gucci - som er over 10 år nå.
    Er det øya mine, eller ligner denne litt på Kristin Halvorsen??
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.506
    Antall liker
    2.945
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har to potensielle "på for" kandidater som jeg har fått forespørsel om gjennom venner i "hundbransjen":
    Dvergschnauzer; silver/black og hvit labrador. Begge hvalper fra Champion oppdrett.
    Hmmmm...jeg trenger jo en tur kammerat.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    vi har hatt to hunder hos oss siden mandag :)

    mor og datter, fra foreningen for omplassering av dyr. Ser ut som de trives godt her og virket som de var vanskelige å fæ omplassert siden få sikkert vil ha to hunder, og spesielt da de er voksne, 11 og 5 år.

    Hvis alt fortsetter å gå bra blir de boende her :)

     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Misty, 8 mnd gammel Staffordshire Bull Terrier, overtar henne fullstendig om 2 mnd. :D
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn