Humminguru - Ny ultralydvasker til US$ 349,-

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    838
    Sted
    Pocket Valley
    Det er mange pressinger som deler samme strekkode og/eller katalognummer. ...men å scanne strekkoden er en god start. :)
    Må titt og ofte inn på selve labelen på plata for å sjekke og sammenligne, funnet riktig da, enn så lenge, har jo så vidt begynt...
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Må titt og ofte inn på selve labelen på plata for å sjekke og sammenligne, funnet riktig da, enn så lenge, har jo så vidt begynt...
    Det tryggeste og beste er matrisernummeret, eller altså teksten som er risset/preget inn mellom "lead out"-rillene. (AKA "deadwax")
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.213
    Antall liker
    6.130
    Sted
    Under stjernene
    ^ Discogs drives av brukerne. Om en utgivelse ikke er registrert, så kan bruker registrere den opp. Litt omstendelig, men det er slik basen utvikles og vedlikeholdes.
    Jeg har registrert opp 8-10 plater der selv.
    Har prøvd etter fattige evner🌞
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.079
    Antall liker
    1.279
    Har prøvd etter fattige evner🌞
    Det er en av mine favoritt-beskjeftigelser å legge mine nyinnkjøpte gamle vinyler inn på Discogs. Kjøper mest klassisk, så da skjer det rett som det er at utgivelsen ikke finnes i databasen. Har pr. d.d. lagt inn 475 submissions på Discogs, noe som faktisk er nesten hver tiende i min samling.
    Spørs om jeg snart må få kjøpt meg en Humminguru jeg også. :unsure:
    Steen
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Blårens fra Jernia - goodiegood for the guru?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.903
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Har alltid brukt blårens, helt uten at en eneste plate har tatt skade av det. Fortsetter dermed på samme sti.

    Finnes mye billigere enn 115 fra Obs Bygg, mener jeg ga 49,- på Jula. Som nok er enda mye billigere enn fra apoteket, som tar seg ekstra godt betalt for alt de selger.
     

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    572
    Antall liker
    722
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Har alltid brukt blårens, helt uten at en eneste plate har tatt skade av det. Fortsetter dermed på samme sti.

    Finnes mye billigere enn 115 fra Obs Bygg, mener jeg ga 49,- på Jula. Som nok er enda mye billigere enn fra apoteket, som tar seg ekstra godt betalt for alt de selger.
    Klar ikke å finne på julas nettside, mulig det heter noe annet der ?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.903
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hmmm, kan jeg ha blingsa? (hint: selvsagt kan jeg det) Tenker.....
     
    Sist redigert:

    Keevenru

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2017
    Innlegg
    236
    Antall liker
    221
    Torget vurderinger
    2
    Da var en del plater vasket.
    Fantastisk maskin, det blir rent, det går automatisk og selv platene som har vært med litt blir knitrefrie.
    Kjører med batterivann, blårens og zalo, var litt raus med zaloen, litt skum så den reduseres ved neste runde.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Har alltid brukt blårens, helt uten at en eneste plate har tatt skade av det. Fortsetter dermed på samme sti.

    Finnes mye billigere enn 115 fra Obs Bygg, mener jeg ga 49,- på Jula. Som nok er enda mye billigere enn fra apoteket, som tar seg ekstra godt betalt for alt de selger.
    :eek:


    Husker ikke hvor jeg kjøpte IPA, men tipper det var fra en eller annen jernvarehandel. Isopropanol. Ikke "Blårens".
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Isopropanol har blitt dyrt. Jeg kjøpte 5 liter ren Isopropanol fra Würth og selv med gode rabatter kom den på 1150,- eller 230 kroner literen.....
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.171
    Antall liker
    34.552
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Isopropanol har blitt dyrt. Jeg kjøpte 5 liter ren Isopropanol fra Würth og selv med gode rabatter kom den på 1150,- eller 230 kroner literen.....
    Blir jo litt væske pr liter - så det er ikke så dyrt med isopropanol...
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    414
    Torget vurderinger
    6

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    572
    Antall liker
    722
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Dette kan være nyttig tips, jeg hadde problem med at en plate ikke roterte i går, pink floyd album der 1 av 3 plater ikke roterte i maskinen, trikset for å løse det problemet har HumminGuru lagt ut på sin side.

     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.043
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har testet med Degritter sin renseveske?
     

    J T

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2004
    Innlegg
    610
    Antall liker
    10
    En dråpe er røflig ment og pr liter .. JT
     

    J T

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2004
    Innlegg
    610
    Antall liker
    10
    Angående hjemmelaget rensevæske JT
     

    EP

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2004
    Innlegg
    59
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    22
    Hadde vært litt skeptisk til disse maskinene. Min varte en dag og fungerer ikke lenger. Hører bare noen tynne "pulsslag" og platen går ikke rundt.
    Det er fint at ting er billig, men denne skjønner jeg ikke poenget med. VPI-vaskeren min fungerer bedre enn denne på alle måter...
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.171
    Antall liker
    34.552
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hadde vært litt skeptisk til disse maskinene. Min varte en dag og fungerer ikke lenger. Hører bare noen tynne "pulsslag" og platen går ikke rundt.
    Det er fint at ting er billig, men denne skjønner jeg ikke poenget med. VPI-vaskeren min fungerer bedre enn denne på alle måter...
    Tja, alle produkter har "mandagsprodukt" - det gjør de slett ikke dårlige... Jevnt over så får den masse skryt, så jeg er ganske så sikker på at du bare har vært ekstremt uheldig - så sant du ikke har gjort noe feil så klart. Hvis du ikke forstår poenget med en - hvorfor i det hele tatt kjøpte du deg en da?
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Hadde vært litt skeptisk til disse maskinene. Min varte en dag og fungerer ikke lenger. Hører bare noen tynne "pulsslag" og platen går ikke rundt.
    Det er fint at ting er billig, men denne skjønner jeg ikke poenget med. VPI-vaskeren min fungerer bedre enn denne på alle måter...
    Hadde vært litt skeptisk til disse maskinene. Min varte en dag og fungerer ikke lenger. Hører bare noen tynne "pulsslag" og platen går ikke rundt.
    Det er fint at ting er billig, men denne skjønner jeg ikke poenget med. VPI-vaskeren min fungerer bedre enn denne på alle måter...
    "hadde vært skeptisk til" eller "ER skeptisk til"? Den virket jo bare en dag? Og skjønner at "vpi er bedre på alle måter" når den faktisk virker og HG er død? Hmm. Spesielle utsagn og føler at det er andre ting enn HG som "skurrer" her.
     

    EP

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2004
    Innlegg
    59
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    22
    Ikke noe spesielt i dette hvis du leser hva jeg skrev? At den virket en kveld er et faktum og jeg fikk vasket noen plater uten at jeg følte at den vasket bedre enn min VPI. At den nå ikke virker er faktum nummer to..
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.043
    Torget vurderinger
    2
    Ikke noe spesielt i dette hvis du leser hva jeg skrev? At den virket en kveld er et faktum og jeg fikk vasket noen plater uten at jeg følte at den vasket bedre enn min VPI. At den nå ikke virker er faktum nummer to..
    Har du kontaktet kundeservice? Synd at den ikkje virker.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.171
    Antall liker
    34.552
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ikke noe spesielt i dette hvis du leser hva jeg skrev? At den virket en kveld er et faktum og jeg fikk vasket noen plater uten at jeg følte at den vasket bedre enn min VPI. At den nå ikke virker er faktum nummer to..
    Forstår godt at du er skuffet og lei deg, men dette her blir bare for barnslig.
    Les igjennom tråden å se hvor mange som faktisk er godt fornøyd med den. Kan det være DU som har gjort noe feil?
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hadde vært litt skeptisk til disse maskinene. Min varte en dag og fungerer ikke lenger. Hører bare noen tynne "pulsslag" og platen går ikke rundt.
    Det er fint at ting er billig, men denne skjønner jeg ikke poenget med. VPI-vaskeren min fungerer bedre enn denne på alle måter...
    Hvis du kontakter kundeservice regner jeg med at det ordner seg. Du får garantert solgt erstatningsvaskeren hvis du ikke ønsker å beholde den.
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.043
    Torget vurderinger
    2
    Kan jo synse litt rundt om mine erfaringer med HG.
    Byggekvalitet 🌠🌠🌠
    Vaskeresultat 🌠🌠🌠🌠
    Tørkeresultat 🌠🌠
    Brukervennlighet 🌠🌠🌠
    Pris 🌠🌠🌠🌠🌠

    Byggekvalitet er plastikk følelse, har en UL kinavasker med spin-kit fra vinylstyl som er av mye bedre kvalitet.
    Vaskeresultatet er innafor men den andre Ul vaskeren kombinert med en pro-ject vakumvasker gir bedre resultat.
    Tørkeresultatet er den største skuffelsen da det alltid må justeres zalo mengden for hver bach.
    Brukervennlighet. Hadde tørkingen gått mer smertefritt skulle den fått 4, det å måtte helle tilbake rensevesken mellom hver plate er greit.
    Hadde eg måtte velge å ha kun en vasker så hadde eg beholdt HG.
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.440
    Antall liker
    3.920
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    15
    Her er mine erfaringer med HG:
    Byggekvalitet: :):):)
    Vaskeresultat: :):):)
    Tørkeresultat: :):)
    Brukervennlighet: :):):):)
    Pris: :):):):):)
    Pris og brukervennlighet et det mest positive med HG. Vaskeresultatet er ok, men jeg får også bedre resultat med en annen ultralydvasker kombinert med en VPI vakumvasker.
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.440
    Antall liker
    3.920
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    15
    For å markere at plata er vasket med ultralydvasker, bruker jeg selvklebende etiketter beregnet for dypfrysing som jeg fester utenpå yttercover. Klipper de flere i deler og noterer dato for vasking.
    20220102_172643.jpg
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    869
    Antall liker
    862
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Forstår godt at du er skuffet og lei deg, men dette her blir bare for barnslig.
    Les igjennom tråden å se hvor mange som faktisk er godt fornøyd med den. Kan det være DU som har gjort noe feil?
    Er det plutselig ikke lov å være barnslig på HFS heller 😉😂
     

    EP

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2004
    Innlegg
    59
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    22
    Synes det er på sin plass å komme med en liten oppdatering ift de problemer jeg har nevnt tidligere. Først må jeg si at jeg er imponert over kundeservicen hos HumminGuru. De er veldig raske med med tilbakemeldinger. Maskinen min blir erstattet med en ny så det er bra:)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.171
    Antall liker
    34.552
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Synes det er på sin plass å komme med en liten oppdatering ift de problemer jeg har nevnt tidligere. Først må jeg si at jeg er imponert over kundeservicen hos HumminGuru. De er veldig raske med med tilbakemeldinger. Maskinen min blir erstattet med en ny så det er bra:)
    Satser på du blir mer fornøyd med den nye 👍
     

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    572
    Antall liker
    722
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Testet noen plater som jeg fikk fra ett dødsbo, tror dem har vært lagret på ett loft eller kjeller, noen plater var skikkelig skitne, støvete, noen med en del fingermerker. Resultatet er veldig bra, blir skinnende rene og fingermerker blir helt borte.
     
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    572
    Antall liker
    722
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Åpnes for pre-order i morgen, fremdeles veldig fornøyd med min 😊

    7313B3A2-297A-4CB6-98DC-505BEB749603.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn