Humminguru - Ny ultralydvasker til US$ 349,-

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Leveres i Ski på tirsdag, ifl FedEx :)
    (The delivery date may be updated when FedEx receives the package.)
    Kult! Spent på førsteinntrykk og brukeropplevelse! Jeg var sent ute med Kickstarteren, så får nok senere...
     

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    572
    Antall liker
    722
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    YouTube video, forstår ingenting av det han sier 😅 angrer på jeg ikke bestilte når det var mulig, men åpner vel snart opp for bestillinger håper jeg.

     

    Tott

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2005
    Innlegg
    205
    Antall liker
    224
    Torget vurderinger
    2
    Topp at du tester HumminGuru og rapporterer Figge.

    Selv venter jeg i spenning på leveranse, tenker å gjøre en shoot mellom min nåværende Audio Desk Pro og HumminGuru :)
     
    Sist redigert:

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.042
    Torget vurderinger
    2
    Får håpe Humminguru blir en suksess, tviler på den blir en Degritter døder men ingenting hadde gleda meg meir 🤞
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.168
    Antall liker
    34.552
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Synes lp'n roterer veldig fort på den - hvilken hastighet er det - og kan den justeres?
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    3.948
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    IMG_1513 (2).JPG
    Strömförsörjningen som kanske behöver en uppgradering för att få perfekta ultraljudsvågor, kanske en Vertere, Nordost eller Anzus? Kitet i underkant på bilden är för rengöring och att öppna bottenventilen. Samt lite reservdelar.
     
    Sist redigert:

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    🤍The OFFICIAL RELEASE date of the #humminguruvinylrecordcleaner will be at 8:00pm (GMT+8) on November 18th, 2021. (Time in China). It will open for sale on www.humminguru.com 🛒 Limited stock and run until we sell out. We are getting ready, and you? 🤍❤

    #humminguru #stock #hummingurupeople #officialrelease #sales #onlineshopping #business #vinylcommunity #vinyligclub #vinylcollector #vinyljunkie #vinylreleases #thankyou
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    3.948
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    En kommentar från gårdagens värd.
    ”Så dök den då upp den efterlängtade HumminGurun. Då mitt vinyl lyssnande går i perioder så har jag väl på sista tiden inte känt något jättestort behov av en skivtvätt, jag tycker dessutom att majoriteten av mina skivor känns "helt okej" och det brukar fungera rätt bra att bara borsta av dem. Men de som vet säger ju att man ska ha en skivtvätt så det måste man ju prova tänkte jag. Som vanligt när man börjar läsa på lite så finns det en massa olika tekniker och modeller, jag har en vän som pratar väldigt mycket om sin skivtvätt och hur bra skivorna blir efter att han har tvättat dem, han vill kunna jämföra olika tvättar och verkligen se vilken som är bäst. Så känner inte jag alls, jag kom efter en del funderande och research fram till att de absolut viktigaste kriterierna för mig är följande:

    - inte för krånglig att använda
    - inte för stor
    - inte för dyr
    - inte för störande ljudmässigt

    Jag känner mig själv hyfsat bra, jag är ganska bekväm av mig, det skulle ALDRIG hända att jag stod och manuellt tvättade skivor, det spelar ingen roll om resultatet blir så mycket bättre, ansträngningen skulle inte vara värt det för mig och det skulle som sagt var inte bli av. Jag behöver verkligen en automatisk tvätt, i med skivan, tryck på knappen, klart! Detta är HELT avgörande.

    Ett annat problem för mig är utrymme, vi bor i ett "modernt" hus utan förvaring och förråd, väl tilltagen tvättstuga eller pannrum eller allt som brukar finnas där man kan få plats med sånt här. Det finns ingenstans jag kan ha den ståendes så att den är tillgänglig så jag måste kunna stoppa undan den nånstans. Och visst, packar man ner den och ställer den längst in i ett skåp nånstans så kommer man ju såklart inte använda den, men jag måste hur som helst få undan den. Därför är det viktigt att den är liten och kompakt.

    Kostnadsmässigt, som alltid gäller det att hitta rätt nivå, med tanke på ovanstående parametrar samt att vinyl inte är prioriterad lyssning hos mig, jag har begränsat med skivor (ca 250 st kanske) och det inte är meningen att samlingen ska växa något nämnvärt så ser jag helt enkelt ingen rimlighet i att lägga mer än några tusenlappar som max, annars är risken överhängande att jag kommer känna att jag har låst pengarna i något och får för mig att sälja den.

    Sammanfattningsvis skulle jag säga att HumminGuru kvalificerar på alla dessa punkter. Den ser dessutom inte så illa ut som jag kanske befarade från början. Jag blev nog till och med lite imponerad över hur smidig den var att operera, hur tyst den var, och hur mycket jag faktiskt gillade den. Oerhört prisvärd och helt enkelt en perfekt skivtvätt för mina enkla behov.”
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    3.948
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    ”nja, vi pratade väl mest...
    :smile:
    vi testade att spela min "omöjliga" testskiva, tyvärr inget jättebra test då jag ansett den vara så dålig så jag inte velat spela den ens så vi lyssnade inte på den innan. det var fortfarande en hel del knaster efter tvätt, men det gick ju absolut lyssna på den och inte fullt så illa som jag mindes det iaf. @figge som har mer erfarenhet av andra skivtvättar tog med sig HumminGurun hem och får göra mer utförliga tester i lugn och ro om han orkar.

    jag tror dock att den gör ett "hyfsat" jobb, det såg ju väldigt fint ut iaf, och den torkade dessutom skivorna väldigt bra också. Som jag försökte säga lite i texten ovan så är det ganska oväsentligt för mig om den är något bättre eller sämre än någon annan produkt på marknaden. Det här är den bästa skivtvätten för mig, och jag tror att du kommer gilla den också @j_bloom
    :smile:
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    869
    Antall liker
    862
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Blir spennende med tilbakemeldinger på denne når dere får den etterhvert. Kjenner jeg angrer "litt" på at jeg IKKE bestilte når det var en mulighet🙄
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn