Humminguru - Ny ultralydvasker til US$ 349,-

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Jeg er nummer 426 i rekken og fikk mail fra FedEx om at min kolibriguru sendes i dag.
    Så bra, håper å få min før en vinylkveld med kompiser som gjerne vil se den i aksjon, men det skal nok holde hardt...
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Fikk også mail med melding om forsendelse i dag og forventet levering på fredag. Ingen anelse om hvilket nummer jeg er, men det var tidligere enn jeg antok.

    Eneste "problem" er at jeg ikke har noen uvaskede plater liggende på vent, med mindre en eller flere renner inn fra Discogs innen levering.
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.044
    Torget vurderinger
    2
    Ser på fb-siden at det er noen som har litt problemer med tørkedelen.
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.044
    Torget vurderinger
    2
    Tycker att den torkar bra, kört 8 skivor hittills idag utan vattendroppar kvar på skivan. Direkt efter tork.
    Vis vedlegget 759941
    Ser støkent ut det der Figge (y)
    Blir nok å handle seg en, selv om det begynner å bli ganske så fullt med vaskere her 😬
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Hvordan blir resultatet?
    Har du testet før/etter vask?
    Har du testet ulik grad av smussede/møkkete plater osv?
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Følger med her, har begynt å snuse på vasker! :giggle:
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    Blir en stund å vente når man er #1006 i rekka skjønner jeg 😊 Bare å glede seg til den dukker opp 😊
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Må si jeg er spent på hvor godt denne vaskeren faktisk fungerer og om den er driftssikker. Litt lei av å sveive plater på Knosti vaskeren. Følger med i spenning og teller på knappene om jeg skal bestille fra neste Batch
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    418
    Hvor ser man nummeret? Det står #HG1200. Det var et så rundt nummer at jeg trodde det var navn på produktet. Men det er kanskje mitt nummer i rekkefølgen? Bestilt tidlig i april.
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Hvor ser man nummeret? Det står #HG1200. Det var et så rundt nummer at jeg trodde det var navn på produktet. Men det er kanskje mitt nummer i rekkefølgen? Bestilt tidlig i april.
    Nummeret står i kvitteringen fra Kickstarter. Hvis du bestilte i april, så er du vel en del av de som tok pre-order, men ikke var med på kickstarteren? Da vet jeg ikke.

    Mitt er 1062, sjekket nå.
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    838
    Sted
    Pocket Valley
    Beklager spam, men begynner å tro at de faktisk greier å levere i løpet av fredagen nå, allerede i Frankrike (y)

    2021-11-02_13-52-47.png

    Noen spesiell grunn til å bruke "renset" vann (kan vel bruke batterivann fra Biltema?) istedet for vann fra springen (står kanskje i userguide)?
     
    Sist redigert:

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Beklager spam, men begynner å tro at de faktisk greier å levere i løpet av fredagen nå, allerede i Frankrike (y)

    Vis vedlegget 760171

    Noen spesiell grunn til å bruke "renset" vann (kan vel bruke batterivann fra Biltema?) istedet for vann fra springen (står kanskje i userguide)?
    Gøy! Det med renset vann har vel noe med mineraler og salter og sånt å gjøre, kanskje? Jeg har tenkt å ta sjansen på vannet fra tørketrommelen, men tar vel først og kjøper inn et par 4-liters dunker fra Biltema for sikkerhets skyld.
     

    Boden9

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2005
    Innlegg
    460
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    1
    Nummeret står i kvitteringen fra Kickstarter. Hvis du bestilte i april, så er du vel en del av de som tok pre-order, men ikke var med på kickstarteren? Da vet jeg ikke.

    Mitt er 1062, sjekket nå.
    Hmmm, mitt nummer er 37 - men den er låst i tollen nå :(. Sa nei til å være tidlig tester pga tilgjengelig tid.
    Mvh
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    Gøy! Det med renset vann har vel noe med mineraler og salter og sånt å gjøre, kanskje? Jeg har tenkt å ta sjansen på vannet fra tørketrommelen, men tar vel først og kjøper inn et par 4-liters dunker fra Biltema for sikkerhets skyld.
    Smuss, mineraler og salter er greia. Dvs en har ikke kontroll på det som kommer ut av springen. Avmineralisert batterivann er fint nok, og det koster ikke mer enn 50 kr for 4 liter på Biltema.

    Mvh
    KJ
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Gøy! Det med renset vann har vel noe med mineraler og salter og sånt å gjøre, kanskje? Jeg har tenkt å ta sjansen på vannet fra tørketrommelen, men tar vel først og kjøper inn et par 4-liters dunker fra Biltema for sikkerhets skyld.
    Jeg bruker vann fra tørketrommelen i dag. Fungerer helt fint. Det er også minimalt med kalk i vannet fra springen.

    fyi:jeg var nr 687, men fikk nr 1231 da jeg la på to vaskere til. Jeg bestilte altså først bare en vasker. Min kommer på fredag. (Ski)
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    418
    Nummeret står i kvitteringen fra Kickstarter. Hvis du bestilte i april, så er du vel en del av de som tok pre-order, men ikke var med på kickstarteren? Da vet jeg ikke.

    Mitt er 1062, sjekket nå.
    Ja, jeg var på pre-order. Står ikke noe annet nummer enn nevnte #HG1200 på kvitteringen. Blir vel før jul som jeg håpet på...
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hvis jeg har forstått siste fra Humminguru så har de sendt ut raskere til dem som bestilte to eller flere enheter.

    Bildet er den infoen de la ut som historie på Facebook.
    D0FE9D8C-F453-44B2-9BBB-4464337BCAFB.jpeg
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    I all verden - her var det mye skitt !
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    838
    Sted
    Pocket Valley
    Kommet inn i landet nå, så dette virker lovende :) Må vel reise innom Biltema snart, men har allerede en nesten full 4 liter batterivann fra BT som jeg bruker til å "Skylle" etter vaskemiddel på VC-E'n så det holder nok til et par rens på Humminguru'en det.

    2021-11-03_07-39-26.png
     
    Sist redigert:

    Prebs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.09.2013
    Innlegg
    159
    Antall liker
    45
    Bruker selv batterivann fra BT på min Degritter etter å ha rådført meg på mail først. Det ble litt dyrt i lengden med destillert vann fra gaming.no samt at jeg ble frarådet vann fra apoteket uten helt å huske hvorfor i farten. Regner med Humminguruikke er så helt ulik Degritter på dette punktet, spennende sak ivertfall. Er det slik at dere kan oppdatere firmware på denne fortløpende slik som oss med Degritter? Har selv vært innom 4 ulike versjoner siden jeg fikk min og nå begynner det å roe seg litt på den fronten.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.557
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke denne vaskeren, men lager platerensvæske ut i fra "oppskriften" her på hfs.
    en del isopropanol
    syv del batterivann
    en dråpe zalo
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.441
    Antall liker
    3.924
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    15
    Har ikke denne vaskeren, men lager platerensvæske ut i fra "oppskriften" her på hfs.
    en del isopropanol
    syv del batterivann
    en dråpe zalo
    Denne blandingen er utmerket. Har brukt den i årevis på min ultralydvasker. Men på Humminguru vil jeg bruke batterivann og ikke springvann. Årsaken er at det er for mye kalkrester i vannet fra det lokale vannverket.
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.441
    Antall liker
    3.924
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    15
    Jeg venter spent på min Humminguru. Har kun fått beskjed om den er klar for sending, men foreløbig er ingen dato for forsendelse oppgitt.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.557
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Denne blandingen er utmerket. Har brukt den i årevis på min ultralydvasker. Men på Humminguru vil jeg bruke batterivann og ikke springvann. Årsaken er at det er for mye kalkrester i vannet fra det lokale vannverket.
    Hm... Trodde jeg skrev batterivann...?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Kan du justere væskenivået, slik at den tar med seg litt mer av run-out?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn