|
Jeg ble faktisk fysisk dårlig av lyden hos Upgrade. Rett og slett uvell! Audio Note låt helt fantastisk hos Audiocompaniet.rolfozzy skrev:Skal man kåre messens vinner, så er den ikke å finne hos de dyre sakene. Tvertimot. Hos Fryd, noen små pingler av noen høytalere fra AN til kr. 3500,- Med AN elektronikk. Det svingte noe inn i helvete.
Hørte på AN hos Upgrade også, men der var lyden så jævli stygg at det bare var å komme seg ut.
Montana og Usher. Kunne vel venta mye mer trøkk og engasjement fra ting i den prisklassen. Kjedelig.
Upgrade Audio. Skriver meg på listen over de som synes at Upgrade spilte flott!Jaerbu skrev:Hvem selger disse billige Audio Note høytalerne?
Feil, de billige selges av Håkon Rognlien i Fryd Hifiixerxes skrev:Upgrade Audio. Skriver meg på listen over de som synes at Upgrade spilte flott!Jaerbu skrev:Hvem selger disse billige Audio Note høytalerne?
Fryd hifi.Jaerbu skrev:Hvem selger disse billige Audio Note høytalerne?
Hyggelig å sett deg ogsåParelius skrev:Synes nesten litt "synd" på noen av utstillerne. Kan ikke alltid være lett å få til godlyd i disse omgivelsene.
Det som skuffet meg mest var at det var for lite for oss vinylfetisjister. Jeg vil ha noe som gir våte drømmer, på slike messer. Litt, men altfor lite for meg. Traff jo også noen folk fra HFS; herlig! Og så fikk jeg hilst på Odder in persona; blir i godt humør av den mannen!
De driver å rigger til Gaia i denne stundInner detail skrev:NEDTURER: 1. At Midgard ikke hadde fått opp rommet!!:'(
Ser dette går igjen fra flere. Kan det ikke ha en naturlig sammenheng med at små høyttalere er enklere å få til i disse små rom?Espen R skrev:Kort oppsummert : Minst = best.
EnigRune S skrev:Å alltid skylde på rom er en ekstremt dårlig unnskyldning spør du meg.
Hadde jeg vert forhandler og visst vilket rom jeg fekk før messa,så hadde min innfallsvinkel vert å få absolutt best mulig musikkgjengivelse i det rommet og hadde valgt utstyr utifra det.Jeg ville sannsynligvis vert klar over at i et lite rom så ville mine største dyreste høytalere kunne gi et dårligere resultat enn mine mindre billigere høytalere,men hva ser de fleste ut til å velge? Og folk som selger hifi-utstyr bør da vite litt om rom-akustikk,ha litt puter,tepper liggende ,et par-tre kabler med ulik signatur,det burde da ikke vere så fryktelig vanskelig vel.... :![]()
Ellers mener jeg at en virkelig god høytaler er mulig å integrere i omtrent alle typer rom. Utstyr som har grunnlegende "feil" er en annen sak,da er det bingo og lotto på en gang.........
Som Peter Q omtrentlig bruker å si så låter et godt piano rimelig bra i alle typer rom![]()
Min mening daIkke meningen å vere gretten. Mer kaffi!!
![]()
Mvh
Rune
slowmotion skrev:Takk for bilder!
Jeg har ikke vært på messa i år, men vil påpeke at det er ingen vits i å
legge noen som helst vekt på hvordan ting lyder på en slik messe.
Man kan se på utstyret og snakke med utstillerne, bli kjent med hva som finnes
og se hvordan utstyret tar seg ut i virkeligheten. Jeg har vært på Hortenmessa før
og mitt inntrykk var stort sett at alt jeg hørte låt forholdsvis jævlig,
og ikke hadde noen sammenheng med hvordan man kan få ting til å lyde hjemme i sin egen stue.
Beklager at jeg masser på dere om dette, jeg vet at dere vet dette fra før, men når jeg leser
her at dere sammenlikner lyden på de forskjellige anleggene, klarer jeg ikke la være ... ;D
![]()
Enig i at jeg trenger mer kaffi ? ;Dhel skrev:EnigRune S skrev:Å alltid skylde på rom er en ekstremt dårlig unnskyldning spør du meg.
Hadde jeg vert forhandler og visst vilket rom jeg fekk før messa,så hadde min innfallsvinkel vert å få absolutt best mulig musikkgjengivelse i det rommet og hadde valgt utstyr utifra det.Jeg ville sannsynligvis vert klar over at i et lite rom så ville mine største dyreste høytalere kunne gi et dårligere resultat enn mine mindre billigere høytalere,men hva ser de fleste ut til å velge? Og folk som selger hifi-utstyr bør da vite litt om rom-akustikk,ha litt puter,tepper liggende ,et par-tre kabler med ulik signatur,det burde da ikke vere så fryktelig vanskelig vel.... :![]()
Ellers mener jeg at en virkelig god høytaler er mulig å integrere i omtrent alle typer rom. Utstyr som har grunnlegende "feil" er en annen sak,da er det bingo og lotto på en gang.........
Som Peter Q omtrentlig bruker å si så låter et godt piano rimelig bra i alle typer rom![]()
![]()
Mvh
Rune![]()
I en perfekt verden skulle selvfølgelig forhandleren velge ut de beste komponentene tilRune S skrev:Å alltid skylde på rom er en ekstremt dårlig unnskyldning spør du meg.
![]()
Mvh
Rune