Horten messen 2007

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.666
    Torget vurderinger
    10
    Beste lyd, Lyric! PM Audio, meget bra! Audio Freaks, skuffende.............

L

Ludo

Gjest
    Jeg synes faktisk at Usher X718 som Jørgen presenterte i 5 etg spillte ganske så bra. Lite rom, og ganske så bra lyd... Og de små Xavian XN125 med Xindak monoblokker, MingDa pre og Xindak CD/DAC spillte jo stort med tanke på den latterlige prisen.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.328
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takk, Parelius. Dette har jeg ventet på.
    mvh tkr (som plutselig fikk en uventet lørdagsvakt slengt på seg)

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.140
    Torget vurderinger
    10
    Morsomt å se at vi har opplevd noenlunde de samme lytteintrykkene.

Når man er så unisone her så er det litt rart vi kan være såååååå unenige om kabler ;D ;D ;D

P

Parelius

Gjest
    Synes nesten litt "synd" på noen av utstillerne. Kan ikke alltid være lett å få til godlyd i disse omgivelsene.

Det som skuffet meg mest var at det var for lite for oss vinylfetisjister. Jeg vil ha noe som gir våte drømmer, på slike messer. Litt, men altfor lite for meg. Traff jo også noen folk fra HFS; herlig! Og så fikk jeg hilst på Odder in persona; blir i godt humør av den mannen!

JAND

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2005
    Antall liker
    10
    rolfozzy skrev:
    Skal man kåre messens vinner, så er den ikke å finne hos de dyre sakene. Tvertimot. Hos Fryd, noen små pingler av noen høytalere fra AN til kr. 3500,- Med AN elektronikk. Det svingte noe inn i helvete.

Hørte på AN hos Upgrade også, men der var lyden så jævli stygg at det bare var å komme seg ut.

Montana og Usher. Kunne vel venta mye mer trøkk og engasjement fra ting i den prisklassen. Kjedelig.
    Jeg ble faktisk fysisk dårlig av lyden hos Upgrade. Rett og slett uvell! Audio Note låt helt fantastisk hos Audiocompaniet.
    De gode opplevelsene var det rimlige komponenter som stod for. AN Ax Two er for meg er STOOR høyttaler. Xavian 125 var også imponerende.

Jaerbu

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Antall liker
    611
    Hvem selger disse billige Audio Note høytalerne?

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    4.415
    ...rakk bare en "rask" tur innom på lørdag pga "familiære forpliktelser". Skal ikke gi meg inn på å kommentere andres lytteintrykk, selvom jeg lurer litt på om jeg har vært på samme messe :)

Har lyst til å fremheve at jeg på ikke mindre enn 5 av de kanskje 7-8 rommene jeg satt meg til for å lytte ordentlig, ble spurt om jeg hadde med meg musikk!!!

Bremnes og keith don´t go vek velvilllig plassen for medbrakt. Sånn skal det være. + poeng til audiofreaks også, for å kline til med Proclaimers på full guffe. Det skal et bra anlegg for å få det til å låte. Og det gjorde det.

Skrekkeksempel på dårlig demo IMHO var Montana - klisjemusikk (Floyd, keith osv...) lydtrykk som fikk malingen til å flasse av veggene, uten å få det til å rykke i en eneste kroppsdel. Nå har jeg aldri hørt noe låte bra i det rommet, men.....

Alt i alt en kjempepositiv opplevelse - og var det fler enn meg som la merke til at det var minst tre ganger så mange damer som i fjor. Satt og lyttet gjorde de også.

Kanskje det er håp for denne merkelige hobbyen vår likevel...

Fulltonehøyttalerne til Hi-figuiden gjorde intrykk. Litt ståkete i rummet til seriøs lytting, men der var det noe på gang!

Og så fikk jeg kjøpt mye fin musikk!!! Cd-er og lp-er til 50.- pr stk gjorde bensinutgiftene og veikrolunsjen lettere å bære.

Stor takk til initiativtakerne - Årets hifi-begivenhet for meg

Boe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.09.2005
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Flotte bilder, Parelius. Når vi ser resultatet kan vi i ettertid tilgi deg at du danset ;) fram og tilbake foran oss 8) mens vi forsøkte å liste ut essensen av oppsettene ??? i de mer eller mindre problematiske rommene :eek: .

Kanskje Upgrade hadde en enklere jobb i rommet med AN-høyttalerne som tross alt skal stå i hvert sitt hjørne? Det gikk i hvert fall helt på tryne da de skulle introdusere nye høyttalere (Sonist - som så spennende ut) i det samme rommet.

Ellers er jeg enig i at det jeg hørte av Tors millionanlegg nok var hotellets beste lyd på lørdag - mye folk hindret oss i en bedre sweetspot-lytt, der kunne jeg brukt mer tid....

Når vi snakker om sweetspot; er det ingen som satte seg i godstolen hos Rolf og lot seg forføre av Eben høyttalere, Audiopax brasilianske rørforsterkere og en gresk tanks av en cd-spiller til 350000?? Anbefales til de som kommer søndag.

Usher? Gode høyttalere i et stort rom - imponerende formidling av Love på dvd-a.

Hyggelig også å hilse på og handle med Odder fra Audioroyal, som reklamerte med messas beste lyd - akustisk fra munn til øre, uten elektrisk forsterkning!

Negativt? Det finnes ikke noe negativt i å se så mange smilende og dedikerte gærninger samlet på et sted...men det trekker kanskje noe ned at det ikke var mye nytt utstyr å oppleve i forhold til i fjor - og at det fortsatt er rommene som er de vanskelige komponentene, bortsett fra at Tor spilte musikk på utstyret sitt i år... og at Motron fortsatt har messas minste og beste rom.

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.246
    Sted
    Porsgrunn
    Ble som alle andre dypt imponert ;D over anlegget til Tor, ble sittende der lenge. Etter å ha vært hos Kringlyd var det deilig å komme opp til rommet hvor de spilte på Maarten Miles III. Runde to hos kringlyd var bedre, når de spilte filmdemoer. Fulltone elektrostatene hos High End Sound var også spennende. De gikk ned til 75 Hz og følte ikke noe savn av de dype toner.

Rakk desverre ikke over alt, enda jeg var der hele dagen. Satt nok litt for lenge på enkelte plasser. Positivt var det at flere spurte om noen hadde med seg musikk. Når jeg leser i svenske Hififorum.nu er det noe de fleste klager over at mange nekter å spille musikk som folk har med seg.

Det eneste som jeg synes var negativt var parkeringsavgiftene i Horten by. Vi i Porsgrunn er riktignok bortskjemte med gratisparkering (så lenge det varer). Så får jeg vel heller reise på søndag neste år og parkere gratis.

I følge Fidelity-Knut var messen veldig godt besøkt og det er jo bra. Får håpe oppmøtet holder seg på søndagen også. Så to stykker som gikk rundt og tok bilder, så det dukker kansje opp noen flere.

Kjøpte med meg The Stabilizer fra Holfi, får bruke morgendagen til å teste. Den skulle være bedre en Statmat som har fått bra tester, så jeg har kansje ikke lurt meg selv :)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.590
    Torget vurderinger
    12
    Anlegg jeg likte som virket å ha potensiale (ikke prioritert rekkefølge):
    Mårten Miles (viste potensiale over Vyger/Einstein)
    Electrocompaniet (dyre elektronikk, billig høyttaler uten at det ble gjort et poeng av det hos EC)
    MBL (trenger tilspilling, men luftig)
    FAL med knøttsmå fulltoner har potensiale!
    Piega (3D, spilte bra over billig kina-elektronikk)
    Tyskerhorna til TAA (men ikke sååå hodestups som enkelte over her)
    Dynaudio (spilte ikke så dårlig som enkelte vil har det til, men for all del, messelyd)
    Gradient (første gang jeg har hørt de spille brukbart, positivt)
    Avalon
    Eben og ikke minst Ypsilon CD-spilleren var ekstremt stilren (bare synd med 1 m3 tilhørende elektronikk)
    Forsman delvis (men ikke til prisen 180k)
    Og skuffende var:
    Montana
    Usher
    Hifiklubben som IKKE hadde med B&W/Classe, men masse billig-ræl

Ellers en interessant og flott messe som viste mange spennende produkter

M

Morpheus

Gjest
    Kjekk lesning sålangt. Spesielt takk til Parelius med flotte bilder :). Men jeg sitter igjen med et inntrykk at erfaringene totalt sett heller mer i negativ retning utifra forventningene. Får håpe noen av utstillerne tweaker oppsettet sitt iløpet av natten slik at flere kommer med positive tilbakemeldinger.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Parelius skrev:
    Synes nesten litt "synd" på noen av utstillerne. Kan ikke alltid være lett å få til godlyd i disse omgivelsene.

Det som skuffet meg mest var at det var for lite for oss vinylfetisjister. Jeg vil ha noe som gir våte drømmer, på slike messer. Litt, men altfor lite for meg. Traff jo også noen folk fra HFS; herlig! Og så fikk jeg hilst på Odder in persona; blir i godt humør av den mannen!
    Hyggelig å sett deg også ;)

/jan

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1

Dette var for min del messas største skuffelse, så flatt lydbilde og blodfattig lyd skal man lete lenge etter og det var sikkert ikke billig heller :-\

Destiny.. :)

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1

Dette oppsettet til Tor spillte ganske bra, men hva var prislappen her mon tro? 1,5 mill kanskje?

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1
    Lånte noen bilder av deg jeg Parelius... Håper det var greit, fine bilder forresten ;)

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Endelig en mann som skjønner hva man skal gjøre på en messe! Takk Parelius :)

O.

R

Rojoh

Gjest
    Ser at Accuphase/Avantgarde-anlegget benytter digital equalizer.

Mvh. Johan

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Antall liker
    342
    Messa i år hadde mye fint å se på. Dessverre var fellesnevnere på omtrent samtlige oppsett, en alt for markant og slitsom diskant. Faktisk var det også vanskelig å skille mellom budskjettanegg og high-end. Men som alltid på messerom, låter det ofte pistrete og tynt, eller boomy og rørete. Selv Hornoppsette litt lenger opp på siden her, låt jæ...lig. Tatt i betrakning rommet, og at det er mulig å justere seg på ville veier med bassforsterkeren i disse høyttalerne, låt det akseptabelt. Litt mye tutelyd (Som ikke skyldes at det er horn, nødvendigvis), og et plagsom nedre mellomtoneregister, der vokaler druknet i resonnanser. Jeg tror ikke høyttalerne var skyld i alt dette, for en rask titt nærmere høyttalerne, ble disse ulydene borte. Høyttalerplassering og riktig akustikk er VIKTIG. Hjemme i stua og under kjente forhold, ville nok mye av det flotte utstyret på messa gjort jobben mer enn bra nok :)

Jeg syns synd på Avance på rom 217 på Hotell Bryggen. Dette rommet hadde DIY gutta i fjor - et helt jæ----lig rom akustisk, noe gutta i år også fikk kjenne. Veldig synd, for jeg hadde ønsket å høre toppmodellen - dritflotte høyttalere til bare 50K, men disse var koblet vekk da den etter utstilleren å dømme låt helt jæ....lig i det rommet der - på den plasseringen. Samme problem hadde DIY-gutta i fjor.

Ellers var det lite "nytt" å se. Mye av det samme som i fjor, men med litt annerledes design.

Hva likte jeg best? Helt klart hjemmekinorommet til Swans. Griseflotte høyttalere, med bra lyd og trøkk - i allefall fra den plasseringen jeg var i der. Ikke grisedyrt, ikke slitsomt, og ikke beskjedent. Det skal trøkke og låte bra på samme tid. Det fikk disse gutta fra Soundwave til på en bra måte. Rommet der er også noen av de bedre, og akustikken ble det tatt hensyn til i stor grad :)

Mvh.

Vidar

O

omholt

Gjest
    Hva er det med PM Audio og stablene av kartonger? Synes jeg husker jeg det samme i fjor. Demper papp esker noe?

thor_egil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2005
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    På messe får man messelyd...eller som en av utstillerne skrev på en prislapp (Messtilbud! ;D.
    Noen få inntrykk som jeg kan gjenkalle:
    Audiofoni: Slett ikke dumt, og en fin utstilling
    Upgrade: Her var det potensieale men slet voldsomt med rommet, men man kunne høre at kombinasjonen var dynamisk. Synes dog at diskanten var i overkant grøtete
    Hifiguiden: Det var det noen merkelige høyttalere med firkantede elementer som spilte med et grusomt honk i mellomtonen. De burde satt "softwaren" på gangen (eller noe slikt) så hadde de også fått plass til å lytte, men det var kanskje en bevisst strategi med det lydbildet.
    High End Sound: Sykt tynt lydbilde, men det verste var at platespilleren gikk altfor altfor fort. De spilte Kari Bremnes der, og hun har aldri hatt det så travelt hjemme hos meg. Messas pussigste opplevelse. Ble så forbløffet at jeg helt glemte å spørre ham hva som egentlig skjedde.
    Stereofil: Spennende MBL stand, uten at lyden nådde inn i himmelen. Man ble kanskje litt forbløffet av det noe upresise men store lydbildet fra rundstråleren. Noen som husker Mirage? ;)
    Montana: Himmel og hav: Så galt kan det gå! Det var bare høyt, og kvaliteten uteble fullstendig. Messas mest gedigne nedtur. Her manglet perspektiv, dybde og alle elementene virket som de var helt ute av samhandling. Men det er mulig at det var rommet som satte alt over styr.
    Usher/Holfi: Med tanke på at de hadde nesten samme type rom som Montana gikk det bedre her. Fint med en utstiller som har en som virkelig kjører Demo og ikke bare trasker rundt med fjernkontrollen.
    Electrokompaniet: Bra lyd. Likte det jeg hørte. En god debut for de nye høyttalerne.
    Forsman: Høyttalerne er jo bare kule. Men de spilte ikke opp mot max i rommet, men det er potensiale. Da vi var der spilte de veldig legato musikk. Tidligere opplevelser tyder på at det er musikk med stor dynamisk kontrast som Forsman gjør så mye bedre enn mange andre, pga sitt kasseløse prinsipp.
    Hifistasjonen: SLett ikke dumt fra små høyttalere i et lite krypinn, men messelyd blei det åkke som.
    PM Audio: Synes ikke Paul fikk Gradientene til å koble godt til rommet. Det ble rett og slett litt tynt. Fint å komme hjem mao.

OPPTUR: Jeg kjøpte Black Magic Revelation IC x 2 og de spilte som ei kule rett ut av eska. Hyggelig samtale med Paul og flere andre. Mye fint utstyr!

NEDTURER: 1. At Midgard ikke hadde fått opp rommet!! :eek: :'( 2.At PM ikke fikk vist hva Active Gradient dugde til. De skal jo liksom spille bedre enn det jeg har hjemme, og det gjorde de ikke i går. Det var ikke bare tynt i bassen. Det var langt opp i mellomtonen. Rart med gradientene som er så lette å få til. 3. At jeg ikke rakk innom Tor Aamodt som mange har sagt så mye om.

Bilder kan komme om jeg får lov til å legeg ut fetterns.. De pleier til gjengjeld å være gode!

B

Back_Door

Gjest
    Inner detail skrev:
    NEDTURER: 1. At Midgard ikke hadde fått opp rommet!! :eek: :'(
    De driver å rigger til Gaia i denne stund ;) (Om de får til lyd, er en annen sak ;D)

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.998
    Hadde 3 timer tilgjengelig på lørdag.
    Kort oppsummert : Minst = best.

Fryd HiFi og Sugden rommet til Maxwell imponerte med musikalsk sammenhengende lyd med glimrende tonal balanse uten distraherende resonanser. F.eks. da det i Sugden rommet ble spilt en gammel Lp med Jim Reeves "I love you because", hørte jeg en "inderlighet" i Jim's stemmebruk som jeg ikke har hørt tidligere til tross for at jeg har hørt låta 1000 ganger før. -That's what HiFi is all about! ;)
    Veldig hyggelig inne hos Mr. Rognlien, og god lyd!

Audiofreaks hadde også meget bra lyd, og definitivt den mest dynamiske på messa! Da jeg kom inn i rommet spilte det så dynamisk at det begynte å nærme seg levende musikk. Tenkte at dette måtte være en "direct to disc", og det bekreftet Peter.

B

Back_Door

Gjest
    Espen R skrev:
    Kort oppsummert : Minst = best.
    Ser dette går igjen fra flere. Kan det ikke ha en naturlig sammenheng med at små høyttalere er enklere å få til i disse små rom?

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Er dette Audiocompaniet sitt rom?
    Noen som vet betegnelsen på komponentene? Noen som hilste på Peter Q and company? :)

Morsomt at Håkon Rognlien får det til,han var eneste grunnen til at jeg gadd å lese Fidelity i en årrekke ;) Følte han hadde samme fokus som meg på MUSIKK. Var ikke klar over at Audio Note hadde så billige høytalere.Må da vere en fin salgsvare som burde kunne nå et bredt publikum og det glimrende er jo at jeg vet at Audio Note lager høytalere som får det beste ut av rørforsterkere,og da åpner en helt ny musikalsk verden seg opp. :)

Ellers lurte jeg litt på om de som syntest det låt grusomt hos Upgrade kan si litt mer om hva som var grusomt? Aggresivt/skrikende? Var det kjent musikk og i tilfelle hva?
    Selv mener jeg de muligens tok en lite sjanse med et mylder av uinnspillte Black Gates ,og trafoer på de monoblokkene som helt klart trenger mer tid enn Upgrade sine hadde fått.
    Black Gate er et merkelig "dyr" ,og jeg har aldri vert borti en komponent som er så "ustabil" fra dag til dag før de er innspillt.

Takk for bilder og lytteinntrykk så langt folkens,og vi vil ha mer ! ;)

Mvh
    Rune

Vedlegg

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    128
    Det at noen mener at ett rom ikke låter bra nok er jo snodig...
    Jeg ville tro det var høyttalerne det kom musikk ut av ;D

mvh

S

slowmotion

Gjest
    Takk for bilder!

Jeg har ikke vært på messa i år, men vil påpeke at det er ingen vits i å
    legge noen som helst vekt på hvordan ting lyder
    på en slik messe.
    Man kan se på utstyret og snakke med utstillerne, bli kjent med hva som finnes
    og se hvordan utstyret tar seg ut i virkeligheten. Jeg har vært på Hortenmessa før
    og mitt inntrykk var stort sett at alt jeg hørte låt forholdsvis jævlig,
    og ikke hadde noen sammenheng med hvordan man kan få ting til å lyde hjemme i sin egen stue.

Beklager at jeg masser på dere om dette, jeg vet at dere vet dette fra før, men når jeg leser
    her at dere sammenlikner lyden på de forskjellige anleggene, klarer jeg ikke la være ... ;D

;)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.590
    Torget vurderinger
    12
    Når utstillerne faktisk velger å spille på anleggene til tross for dårlige akustiske forhold, så kan dette lett skape et negativt inntrykk av utstyret som benyttes. Mine erfaringer fra lørdagen tilsa at lytteplasseringen hadde enorm betydning ift opplevd lydinntrykk. Jeg husker i farten Avantgarde og MBL som gode eksempler på dette. Dessuten er ikke absolutt kvalitet noen målestokk på en messe, men man får noen inntrykk gjør at man kan sjekke ut utstyret senere under bedre forhold. Som nevnt langt opp i tråden var det flere anlegg som vekte min interesse for senere oppfølging samt noen som gjorde elendig figur og dermed disvalifiserte seg selv for videre oppfølging. Messer er slett ingen målestokk for lydkvalitet, men filtrerer man bort "visse ting", kan man likevel sitte igjen med noen positive inntrykk. Det gjorde jeg.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Å alltid skylde på rom er en ekstremt dårlig unnskyldning spør du meg.
    Hadde jeg vert forhandler og visst vilket rom jeg fekk før messa,så hadde min innfallsvinkel vert å få absolutt best mulig musikkgjengivelse i det rommet og hadde valgt utstyr utifra det.Jeg ville sannsynligvis vert klar over at i et lite rom så ville mine største dyreste høytalere kunne gi et dårligere resultat enn mine mindre billigere høytalere,men hva ser de fleste ut til å velge? Og folk som selger hifi-utstyr bør da vite litt om rom-akustikk,ha litt puter,tepper liggende ,et par-tre kabler med ulik signatur,det burde da ikke vere så fryktelig vanskelig vel.... ::)
    Ellers mener jeg at en virkelig god høytaler er mulig å integrere i omtrent alle typer rom. Utstyr som har grunnlegende "feil" er en annen sak,da er det bingo og lotto på en gang.........
    Som Peter Q omtrentlig bruker å si så låter et godt piano rimelig bra i alle typer rom ;)
    Min mening da :) Ikke meningen å vere gretten. Mer kaffi!! :)

Mvh
    Rune

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.140
    Torget vurderinger
    10
    Rune S skrev:
    Hadde jeg vert forhandler og visst vilket rom jeg fekk før messa,så hadde min innfallsvinkel vert å få absolutt best mulig musikkgjengivelse i det rommet og hadde valgt utstyr utifra det.Jeg ville sannsynligvis vert klar over at i et lite rom så ville mine største dyreste høytalere kunne gi et dårligere resultat enn mine mindre billigere høytalere,men hva ser de fleste ut til å velge? Og folk som selger hifi-utstyr bør da vite litt om rom-akustikk,ha litt puter,tepper liggende ,et par-tre kabler med ulik signatur,det burde da ikke vere så fryktelig vanskelig vel.... ::)
    Ellers mener jeg at en virkelig god høytaler er mulig å integrere i omtrent alle typer rom. Utstyr som har grunnlegende "feil" er en annen sak,da er det bingo og lotto på en gang.........
    Som Peter Q omtrentlig bruker å si så låter et godt piano rimelig bra i alle typer rom ;)

Mvh
    Rune
    Enig :)

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    41.916
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    slowmotion skrev:
    Takk for bilder!

Jeg har ikke vært på messa i år, men vil påpeke at det er ingen vits i å
    legge noen som helst vekt på hvordan ting lyder
    på en slik messe.
    Man kan se på utstyret og snakke med utstillerne, bli kjent med hva som finnes
    og se hvordan utstyret tar seg ut i virkeligheten. Jeg har vært på Hortenmessa før
    og mitt inntrykk var stort sett at alt jeg hørte låt forholdsvis jævlig,
    og ikke hadde noen sammenheng med hvordan man kan få ting til å lyde hjemme i sin egen stue.

Beklager at jeg masser på dere om dette, jeg vet at dere vet dette fra før, men når jeg leser
    her at dere sammenlikner lyden på de forskjellige anleggene, klarer jeg ikke la være ... ;D

;)

Veldig enig her, jeg har altfor ofte hørt dyre anlegg som låter værre enn en middels bilstereo presentert slike steder, og har av samme grunn droppet messen i år .
    Det er jo kjekt at mange forhandlere kan presentere utstyret under samme tak, men veldig synd at de fleste bommer lydmessig.
    Spesielt Montana får mye på pukkelen her, mens jeg selv kan skrive under på at det bor veldig mye mer i disse høyttalerene.

Nå blir hele settingen litt masete, i og med at man ønsker å rekke over mest mulig på kortest mulig tid, så mitt råd til forhandlere blir å forøke å skape en hyggelig atmosfære.
    Styr unna klisjemusikk - og ikke gå i "høyest er best" fella, og man skulle tro at en forhandler kjenner utstyret godt nok til å få det til å spille OK etter noen timer jobbing i et rom.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    hel skrev:
    Rune S skrev:

Mvh
    Rune
    Enig :)
    Enig i at jeg trenger mer kaffi ? ;D

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.571
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Peter Q. kunne ikke komme desverre. Andy Grove var der, det samme med Brian fra Audio Note kits.
    Hyggelige folk.

Avantgarde var helt rått...

S

slowmotion

Gjest
    Rune S skrev:

Mvh
    Rune
    I en perfekt verden skulle selvfølgelig forhandleren velge ut de beste komponentene til
    rommet og spandere time på time til å tveake lyden..... bla, bla ..... ;D

Jeg tenkte mer på kundene, dvs. vi som liker god lyd i heimen.
    For oss er det liten vits i å legge vekt på lyden vi hører på en slik messe.

;)

;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn