På messe får man messelyd...eller som en av utstillerne skrev på en prislapp (Messtilbud! ;D.
Noen få inntrykk som jeg kan gjenkalle:
Audiofoni: Slett ikke dumt, og en fin utstilling
Upgrade: Her var det potensieale men slet voldsomt med rommet, men man kunne høre at kombinasjonen var dynamisk. Synes dog at diskanten var i overkant grøtete
Hifiguiden: Det var det noen merkelige høyttalere med firkantede elementer som spilte med et grusomt honk i mellomtonen. De burde satt "softwaren" på gangen (eller noe slikt) så hadde de også fått plass til å lytte, men det var kanskje en bevisst strategi med det lydbildet.
High End Sound: Sykt tynt lydbilde, men det verste var at platespilleren gikk altfor altfor fort. De spilte Kari Bremnes der, og hun har aldri hatt det så travelt hjemme hos meg. Messas pussigste opplevelse. Ble så forbløffet at jeg helt glemte å spørre ham hva som egentlig skjedde.
Stereofil: Spennende MBL stand, uten at lyden nådde inn i himmelen. Man ble kanskje litt forbløffet av det noe upresise men store lydbildet fra rundstråleren. Noen som husker Mirage?
Montana: Himmel og hav: Så galt kan det gå! Det var bare høyt, og kvaliteten uteble fullstendig. Messas mest gedigne nedtur. Her manglet perspektiv, dybde og alle elementene virket som de var helt ute av samhandling. Men det er mulig at det var rommet som satte alt over styr.
Usher/Holfi: Med tanke på at de hadde nesten samme type rom som Montana gikk det bedre her. Fint med en utstiller som har en som virkelig kjører Demo og ikke bare trasker rundt med fjernkontrollen.
Electrokompaniet: Bra lyd. Likte det jeg hørte. En god debut for de nye høyttalerne.
Forsman: Høyttalerne er jo bare kule. Men de spilte ikke opp mot max i rommet, men det er potensiale. Da vi var der spilte de veldig legato musikk. Tidligere opplevelser tyder på at det er musikk med stor dynamisk kontrast som Forsman gjør så mye bedre enn mange andre, pga sitt kasseløse prinsipp.
Hifistasjonen: SLett ikke dumt fra små høyttalere i et lite krypinn, men messelyd blei det åkke som.
PM Audio: Synes ikke Paul fikk Gradientene til å koble godt til rommet. Det ble rett og slett litt tynt. Fint å komme hjem mao.
OPPTUR: Jeg kjøpte Black Magic Revelation IC x 2 og de spilte som ei kule rett ut av eska. Hyggelig samtale med Paul og flere andre. Mye fint utstyr!
NEDTURER: 1. At Midgard ikke hadde fått opp rommet!!

:'( 2.At PM ikke fikk vist hva Active Gradient dugde til. De skal jo liksom spille bedre enn det jeg har hjemme, og det gjorde de ikke i går. Det var ikke bare tynt i bassen. Det var langt opp i mellomtonen. Rart med gradientene som er så lette å få til. 3. At jeg ikke rakk innom Tor Aamodt som mange har sagt så mye om.
Bilder kan komme om jeg får lov til å legeg ut fetterns.. De pleier til gjengjeld å være gode!