Horten 2021

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.147
    Antall liker
    6.623
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Går alt etter planen, blir det messe på meg i år😀 Håper det legges litt energi i demorommene for å få det låter bra, og at det ikke bare er kastet inn noe fancy utstyr😀
    Vi skal hvertfall gjøre et tappert forsøk, samtidig som vi som alle andre er delvis prisgitt rommet.

    Men vi skal bruke fredagen til mer enn å slippe utstyret i et hjørne og tørke støv av rollupene 🤓
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.147
    Antall liker
    6.623
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Nå gleder jeg meg til messe! Vi ha begynt å raske sammen noe småtteri. Får man kjeft hvis man lister seg forbi resepsjonen med noen ruller glava tro? :unsure:🤓
    Håper mange tar turen, ser ut til å være en lang og spennende utstillerliste! :love:

    1635691607468.png
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    👍 Var på en familiesamling med middag på Thon Hotel Horten i helgen. Om dere er heldig og får samme kjøkkensjef på Baltzer Resturant nå til helgen kan dere forvente noe av den beste maten jeg har spist ute på all tid jeg kan huske 🏆

    Samt store nok posjoner til at forretten deilig og stor som den var kun var i veien når hovedretten Lammeskank skulle få plass. Dessert var det ikke snakk om med yrene pustevansker halvveis i hovedretten grunnet plassmangel i buken og smaker som gjorde det umulig å gå fra rester på fatet.

    Fra andre i følget fikk okse og fiskeretten samme gode skussmål på både på smaker og matmengde.

    Lykke til!
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    👍 Var på en familiesamling med middag på Thon Hotel Horten i helgen. Om dere er heldig og får samme kjøkkensjef på Baltzer Resturant nå til helgen kan dere forvente noe av den beste maten jeg har spist ute på all tid jeg kan huske 🏆

    Samt store nok posjoner til at forretten deilig og stor som den var kun var i veien når hovedretten Lammeskank skulle få plass. Dessert var det ikke snakk om med yrene pustevansker halvveis i hovedretten grunnet plassmangel i buken og smaker som gjorde det umulig å gå fra rester på fatet.

    Fra andre i følget fikk okse og fiskeretten samme gode skussmål på både på smaker og matmengde.

    Lykke til!
    @jorwed_ Må vi skifte kontinent? 😳
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei. Tenker å ta en tur imorra, men tenker parkerings muligheter i nærheten?
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.825
    Antall liker
    5.472
    Sted
    Holmestrand
    Fly heter det, ikke vanskelig fra Gardermoen, tog til Oslo så til Moss.
    Ferja over til Horten. 5 min gange fra Moss togstasjon og bort til kaia.
    Og da går du sakte.
    Eller ta toget direkte fra Gardermoen til Skoppum, så en kort buss-/drosjetur til Horten.
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.285
    Antall liker
    11.072
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

    Gode nyheter!

    Blir ikke noe Horten på meg i år.​
    Ikke på meg heller. Jeg skjelver ved tanken, messe uten oss. Vanskelig å forutse effekten av dette, men skremmende perspektiver er det. Hvem tar seg av humoren, vidsynet, kulturvernet og det klassiske i år?
    Vi satser på å bidra til positiv klimaendring i Horten neste år, ok?

    PS: jo messa ser spennende ut, skulle veldig gjerne vært der ja.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    Det koker nok bra der nede nå, fredagen er alltid litt tøff... Men du har selvsagt rett, blir aldri det samme uten kulturens voktere! 😂
    Men neste år tar vi dem.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har ennå aldri vært på Horten-messen noen gang. Muligens neste år. Kan jo kombinere det med familie/venne-besøk på den riktige siden av fjorden.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Får håpe folk oppfører seg sivilisert når svindyre tweaks tas fram av flosshatter og smukke esker og "forskeller" skal demonstreres.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    blir ikke noe Horten på meg heller.....båten er i opplag fom idag og Vegard og jeg drar til ETF i Belleme, Normandie fra tirsdag til søndag, så da får vi dosen....
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    En gang i mit liv kunne jeg tenkt meg til ETF.
    Dette til tross for mit hang mot digitalis :cool:
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Moro med messe og kjente fjes :)
    Ble bare noen timer i dag, småtteri i forhold til de som gjør dette til en tredagers. 😅



    Bittelitt inntrykk, hørte på mer greier men ikke alt som festet seg.
    Var for fullt hos NAT, der hadde jeg lyst å høre på PMCene.


    B&W og Hegel var ikke det helt store, synes jeg. Hegel snakket mye om alt de fjerner underveis i forsterkningen.
    Virket som de ble overivrige og fjernet litt morofaktor samtidig. Pent og pyntelig.

    IMG_7604.jpg

    Da var det betydelig mer moro på andre siden av veggen. Kult med Camel og Gino Vannelli der også!
    Usher og toppmodeller til Yamaha. Platespiller, preamp og poweramp til 90' pr del og høyttalere til en drøy kvartmillion.
    Dyrt nok det, men ikke verre enn et sett tullballprisede kabler.
    Synes det spilte veldig så overbevisende!
    Ikke minst de råsterke 100w som Yamaha kunne by på, med finesse og kontroll.



    NNNN - merkelig navn, merkelige høyttalere, merkverdig bra og fyldig lyd til å være noen flate firkanter på veggen.
    Tror dette kan ha stort potensiale! :cool::cool::cool:

    IMG_7607.jpg




    Liker høyttalere som ser ut som høyttalere, og QLN Sonora som Audioaktøren spilte på er sånne.
    Jeg husker en verden da sånne høyttalere kostet tjue tusen og deromkring. Men det er nok noen år siden.
    Glem at det ryker noen hundre tusen, det låt godt. (Til tross for at ikke her heller hadde de rukket å spille i stykker Liberty :p)

    IMG_7605.jpg


    ThiVan Labs Eros 9 er og blir jævli spennende! Fint priset også, ikke minst kubikkprisen.
    CD-spiller, integrert forsterker og så disse høyttalerne. Enkelt og greit.
    Tommy Emmanuel ved første besøk og Christy Moore ved andre. Jada, neida så :D:D:D

    Hyggelig inne hos PAS også, og hyggelige priser på høyttalerne.




    Sigberg Audio spilte faen døtte meg Dire Straits! Juhu! Masser av kudos allerede ved atarten.
    Det låt sammenhengende, kontrollert og med masse reserver. Veldig interessant konsept. (y)
    Tror det er enkelt å blåse 120' på noe som ikke låter like bra som dette.

    IMG_7608.jpg

    Litt av messemusikken som ble shazamet

    IMG_7617.jpg IMG_7620.jpg









    Horn på ferga og glød i anlegget hjemme.
    Takk for seg.

    IMG_7610.jpg

    IMG_7613.jpg

    mvh
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Rapport fra Lyngen:

    Veldig hyggelig å endelig være på messe igjen. Takk til alle som stilte ut. Generelt synes jeg det var mye god lyd og ingenting som var låt krise. Sam vanlig er det mest negative musikken som blir spilt. At de ikke klarer å finne mer variasjon! Det meste som ble spilt er "safe" og lite utfordrende. Veldig mye dyrt utstyr, skulle gjerne sett flere med mer overkommelige priser.

    Messas beste lyd? Tja ikke helt lett å si da det spilles forskjellig musikk på ulike rom men jeg må si Wilson Audio Sasha eller B&W rommet. Men også Usher og Børresen låt meget bra, men sistnevnte ble dessverre litt vanskelig å vurdere med så kjedelig og rolig musikk. Jeg synes også anlegget som spilte i tredje etasje spilte veldig flott. Ukjent merke for min del. Hva het de igjen? Men dyre var de. Audio solutions låt også veldig godt. Veldig engasjerende og deilig lyd med stram bass. Litt på den mørke siden, men ikke negativt ment.

    Overraskelsen? Ja, det må bli NNNN. Å få så engasjerende og åpen lyd fra et par kasser montert rett på veggen var gøyal overraskelse. Bassen var ganske bra også. Noe utfordringer er det jo, men i rette omgivelser hvor man hører på musikken overalt har jeg troen på de. Jeg ble også ganske overraska over QLN. De låt rett og slett ikke slik jeg trodde. Godt på den "musikalske" siden. Jeg foretrekker nok litt mer nøytral lyd. Jeg vil tro Prima Luna bidro godt på den siden.

    Skuffelsen? Beklager å måtte si det, men det blir Sigberg Audio. Det låt tamt og litt mørkt/innelukket. Trodde de skulle låte mer engasjerende og nøytralt.

    Det mest nøytrale anlegget synes jeg var Wilson Audio anlegget. Med den musikken som ble spilt var det veldig fargeløst. Hegel påsto at det spilte så godt de klarer mot det nøytrale, men i mine ører var det en liten dæsj sødme. Flott lyd. Sabrina kom dessverre ikke til sin rette med Nagra. Total missmach. Sabrine låter ikke bedagelig og mørkt/varmt.

    Eller var det meste bra/kurant. Klipsch med bra dynamikk, Triangel var det lite å utsette på (med kjedelig musikk), de ble spilt noe forferdelig musikk på de panelene så vi rømte. Husker ikke alle i farta, endel som var middels godt. Jeg synes det var relativt lite sprik på lydsignaturer. Varierte fra temmelig nøytralt til nokså varmt/mørkt/rundt (såkalt musikalsk") men ikke mye. Var vel kanskje bare JBL som hadde ørlite mye energi i diskanten ellers oggdaget jeg ingen som var harde eller i den retning. Skyldes nok også at alle spilte safe HiFi musikk med god lyd.
     
    Sist redigert av en moderator:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.569
    Sted
    Langesund
    Lyngens tilbakemeldinger er ingen overraskelse og stemmer sikkert med hans egen opplevelse.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Velger å ikke nevne spesifikke utstillere, men opplevelsene dine er veldig langt unne mine egne opplevelser/meninger og meningene til mange av de jeg har mest å gjøre med i hobbyen. Nesten helt uforståelig faktisk.
    Det vil jo alltid være uenigheter og ulike preferanser. Noen deler samme oppfatning, andre ikke. Mitt reisefølge var stort sett enig enda vi har ulik smak. Viktig å skille på objektivitet og subjektivitet. Ellers synes jeg det er mye mer redelig å snakke om konkrete ting enn å antyde. Jeg er bare ærlig uansett. Jeg ser ikke poenget med kommentaren din uten konstruktiv dialog.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Velger å ikke nevne spesifikke utstillere, men opplevelsene dine er veldig langt unne mine egne opplevelser/meninger og meningene til mange av de jeg har mest å gjøre med i hobbyen. Nesten helt uforståelig faktisk.
    Det er helt normalt. Dette er subjektive greier. En persons opplevelser er ikke riktigere eller "feilere" enn en annen sin. Sånn er det bare. At det spilles dritkjedelig hifi-musikk på hifi messer er vel heller ikke noe nytt. Jeg kan ikke ikke skjønne at det kan være så vanskelig/skummelt å spille vanlig bra musikk som får foten til å gå hos de fleste.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.261
    Antall liker
    9.497
    Torget vurderinger
    2
    Får håpe folk oppfører seg sivilisert når svindyre tweaks tas fram av flosshatter og smukke esker og "forskeller" skal demonstreres.
    Neppe noe problem. Besøkende på messen da vanligvis ytterst servile i møte med produkter som er avhengige overbevisning for å ha effekt. Litt mumling på vei ut kanskje .
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Tenk så kjedelig denne hobbyen hadde vært hvis alle anlegg på messen låt likt - uavhengig om vi liker lyden eller ikke.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Velger å ikke nevne spesifikke utstillere, men opplevelsene dine er veldig langt unne mine egne opplevelser/meninger og meningene til mange av de jeg har mest å gjøre med i hobbyen. Nesten helt uforståelig faktisk.
    Jeg synes alle gjorde en god jobb med å sette i stand et arrangement for en gjeng snålinger som oss jeg. Hyggelig å ha et ansikt å sette på folk her inne og takknemlig for de som holdt ut med meg i går.❤
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Signert Audio spilte nøytralt med god friskhet oppover. Litt mer enn det jeg velger hjemme i egen hule.
    Antar du mente Sigberg? Det er jo slik at man kan bli ganske så kravstor når man har vært lenge i denne hobbyen. De meste som ble spilt på messa var jo svindyrt og Sigberg var "billig" mot de fleste. Det er jo litt urettferdig å sammenligne mot Wilson Audio Sasha til 560.000,-. Men for egen del så blir jeg ikke slått av banen av HiFi lengre. Bortsett fra bass autoriteten du får fra store høyttalere i store rom synes jeg det ikke blir så mye bedre etter ca 150.000,- . Jeg har nok blitt bortskjemt. Og jeg synes HiFi har blitt usannsynlig dyrt for å tilfredstille vanen. Sammenligner du direkte Sigberg med Wilson Audio så tror jeg du vil høre at min oppfatning ikke er feil. Med Sasha er det vanskelig å finne beskrivelse som avviker fra nøytralt, men ikke med Sigberg. Men det er urettferdig konkurranse med bortimot en halv million mindre penger.
     

    Nilzen74

    Medlem
    Ble medlem
    03.10.2017
    Innlegg
    40
    Antall liker
    23
    Sted
    Oslo
    Helt enig med betraktningene til Shy her. I tillegg vil jeg si at 3. etg med Fink KIM var meget bra, men der er også forutsetningene for akustikk noe bedre?

    Sonus Faber var helt totalt håpløst da jeg var i rommet. Armen hoppet bare man pustet høyt, men det var ikke hovedprobleme. Høyttalerne var helt anemiske. Der var det noe som var feil.

    Nilzen
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det er jo litt urettferdig å sammenligne mot Wilson Audio Sasha til 560.000,-. Sammenligner du direkte Sigberg med Wilson Audio så tror jeg du vil høre at min oppfatning ikke er feil. Med Sasha er det vanskelig å finne beskrivelse som avviker fra nøytralt, men ikke med Sigberg. Men det er urettferdig konkurranse med bortimot en halv million mindre penger.
    Hvilket av rommene med Wilson er det du mener? (Er ikke så inne i modellene at jeg vet hvordan Sasha ser ut)
    På det ene rommet var jeg skuffet over at de ikke spilte på Orangutangene, og på det andre låt det ille diskantsplasjende og gammeldags nøytralt.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.426
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Antar du mente Sigberg? Det er jo slik at man kan bli ganske så kravstor når man har vært lenge i denne hobbyen. De meste som ble spilt på messa var jo svindyrt og Sigberg var "billig" mot de fleste. Det er jo litt urettferdig å sammenligne mot Wilson Audio Sasha til 560.000,-. Men for egen del så blir jeg ikke slått av banen av HiFi lengre. Bortsett fra bass autoriteten du får fra store høyttalere i store rom synes jeg det ikke blir så mye bedre etter ca 150.000,- . Jeg har nok blitt bortskjemt. Og jeg synes HiFi har blitt usannsynlig dyrt for å tilfredstille vanen. Sammenligner du direkte Sigberg med Wilson Audio så tror jeg du vil høre at min oppfatning ikke er feil. Med Sasha er det vanskelig å finne beskrivelse som avviker fra nøytralt, men ikke med Sigberg. Men det er urettferdig konkurranse med bortimot en halv million mindre penger.
    Jeg er så kresen ikke bortskjemt jeg.
    Da bygde jeg selv, en ht til 560 000,- blir som en liten monitor å regne.
    Er jo litt rart att veldig mange skryter mye av romet som du og ditt følge ikke likte.
    Men da har vi veldig forskjellige preferanser.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.569
    Sted
    Langesund
    Antar du mente Sigberg? Det er jo slik at man kan bli ganske så kravstor når man har vært lenge i denne hobbyen. De meste som ble spilt på messa var jo svindyrt og Sigberg var "billig" mot de fleste. Det er jo litt urettferdig å sammenligne mot Wilson Audio Sasha til 560.000,-. Men for egen del så blir jeg ikke slått av banen av HiFi lengre. Bortsett fra bass autoriteten du får fra store høyttalere i store rom synes jeg det ikke blir så mye bedre etter ca 150.000,- . Jeg har nok blitt bortskjemt. Og jeg synes HiFi har blitt usannsynlig dyrt for å tilfredstille vanen. Sammenligner du direkte Sigberg med Wilson Audio så tror jeg du vil høre at min oppfatning ikke er feil. Med Sasha er det vanskelig å finne beskrivelse som avviker fra nøytralt, men ikke med Sigberg. Men det er urettferdig konkurranse med bortimot en halv million mindre penger.
    Trodde det var det jeg skrev. Er rettet nå

    Høre mer på Sasha i dag. Det jeg hørte i går ga fine inntrykk. Alltid likt Wilson Audio.
    Hørt en del selv og blir heller ikke blåst av banen så ofte

    Custom bygde høyttalere for rommet er min vei. Da er muligheten nesten ubegrenset.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Custom bygde høyttalere for rommet er min vei. Da er muligheten nesten ubegrenset.
    Kan hende bortsett fra muligheten til å dra på hifimesse, da, om flesteparten velger din vei. 😂😂
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn