Horten 2021

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.633
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Alkohol gjør det helt naturlig å snakke med alle😂
    Et par under vesten hjelper ofte. Ingen tvil om det.
    Jeg er ikke spesielt god til smalltalk, men snakker like vel med folk på flyet, på et busstopp eller butikken for den saks skyld.
    Opplever ofte mange som ganske avvisende i slike situasjoner.
    Nordmenn er vel ikke alltid helt åpne for ideen om at en ukjent er en venn du ikke har møtt enda?
    :cool:
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Et par under vesten hjelper ofte. Ingen tvil om det.
    Jeg er ikke spesielt god til smalltalk, men snakker like vel med folk på flyet, på et busstopp eller butikken for den saks skyld.
    Opplever ofte mange som ganske avvisende i slike situasjoner.
    Nordmenn er vel ikke alltid helt åpne for ideen om at en ukjent er en venn du ikke har møtt enda?
    :cool:
    Tror de fleste på messa var åpne for en prat selv om man ikke kjente personen fra tidligere. De fleste jeg traff på kjente jeg igjennom nic de bruker på sentralen å det var jo en fin icebreaker. Men traff ikke alle jeg håpet på denne turen, men sjansen byr eg nok igjen ;)
     
    Sist redigert:

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Første messe for mitt vedkommende. Vil rette en stor takk til arrangør og utstillere for en flott messe! Tar gjerne turen igjen ved en senere anleding. Håper da kanskje å få treffe noen av ansiktene bak nickene her inne også ;)
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.633
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Tror de fleste på messa var åpne for en prat selv om man ikke kjente personen fra tidligere. De fleste jeg traff på kjente jeg igjennom nic de bruker på sentralen å det var jo en fin icebreaker. Men traff ikke alle jeg håpet på denne turen, men sjansen byr eg nok igjen ;)
    Det er jeg helt sikker på, men jeg så ingen som hadde nic synlig, heller ikke jeg.
    Så de jeg kanskje ville ha snakket med var bare ukjente ansikter.
    Utenlands har jeg opplevd å bli invitert inn i grupper på pubber og lignende.
    Det gjør ikke nordmenn.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.511
    Antall liker
    14.245
    Sted
    Langesund
    Skjønner godt hva du mener jeg. Hver gang jeg satt meg ned med en av disse klikkene fikk de plutselig annet å gjøre og spredde seg raskt. Vet ikke hvor mange hyggelige lag jeg brøt opp den kvelden, men jobbet målbevisst
    Det er bare tull. Vi stod å dro og slet i deg for å ha deg med på middagen.
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Nå er ikke alle like godhjertede som deg Shy. Så vel litt utmattet og desillusjonert ut på tampen der.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er jeg helt sikker på, men jeg så ingen som hadde nic synlig, heller ikke jeg.
    Så de jeg kanskje ville ha snakket med var bare ukjente ansikter.
    Utenlands har jeg opplevd å bli invitert inn i grupper på pubber og lignende.
    Det gjør ikke nordmenn.
    Det med merkelapp kunne nok vert en god ide å bidratt til at flere ble inkludert.
    Å vi nordmenn må også bli flinkere til å snakke til fremmede, vi er jo verdenskjent for å virke litt kjølige.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Interessant, for jeg opplevde lyden der helt andesledes - organisk og kontrollert så der kunne jeg sittet lenge ...
    For meg var rommet med Accuphase og Legacy høyttalere messas høydepunkt. Kul musikk, knallbra lyd, selv om det ble spilt gjennom blåtann.
    Ble også imponert av EC og MA hos Sound Garden.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.915
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Har ennå aldri vært på Horten-messen, men håper neste år. Sitter igjen etter å ha lest trådene en ekkel følelse av enkelte som nærmest dømmer et system "nedenom og hjem" samtidig som de nevner at rommet ikke var optimalt. Så klart gjør høyttalere laget for å så godt plantet til bakvegg det bedre i slike rom.
    Hvis jeg drar neste år blir det først og fremst for å treffe ansiktene bak hfs-navnene og få et ansikt til de som har dette som deres jobb. I andre rekke kommer jeg for å se og lære meg nye produkter. Helt på sisteplass for å få en eller annen lytteopplevelse.
    Støttes. Jeg har vært der en gang før, og det var virkelig moro. Ikke minst å treffe folk fra HFS.
    Jeg kjører gjerne selv til sånt, og er ikke fremmed for godt selskap i bilen :)
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Det med merkelapp kunne nok vert en god ide å bidratt til at flere ble inkludert.
    Å vi nordmenn må også bli flinkere til å snakke til fremmede, vi er jo verdenskjent for å virke litt kjølige.
    Rachman Blake skrev:
    – Noen tenker på nordmenn som kalde, men jeg vil si at nordmenn ikke er i stand til å være falske. I stedet for å late som de er varme, oppfører de seg slik som vi alle hadde oppført oss om vi ikke hadde vært så høye på oss selv, sier komiker Rachman Blake, som neste år kommer til Trondheim med showet Story Party.
    Rachman Blake mener nordmenn generelt har «mestret» det å «få seg noe» først og stille spørsmål senere.
    – En nordmann ligger heller med noen på første date, enn å ta en kaffe sammen. I de fleste kulturer er dette motsatt, sier Blake som mener nordmenns frigjorthet i stor grad handler om likestilling.
    Kanskje det hadde gått bedre med en "kjappis" først? :ROFLMAO: :ROFLMAO:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.394
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo litt (tragi)komisk når folk lurer på om de traff hverandre dagen etter et slikt arrangement. '
    Var det ikke en tråd her for ei stund sida som folk postet bilder av seg sjøl slik at det gikk an å se ansiktet bak nicket?
    Jeg husker ikke helt hva tråden het. Er det noen som klarer å fikse en link? 🙂
     
    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.241
    Antall liker
    8.202
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Det er jo litt (tragi)komisk når folk lurer på om de traff hverandre dagen etter et slikt arrangement. Var det ikke en tråd her for ei stund sida som folk postet bilder av seg sjøl slik at det gikk an å se ansiktet bak nicket?
    Jeg husker ikke helt hva tråden het.
    Er det noen som klarer å fikse en link? 🙂
    Ble ikke den tråden bare tull til slutt?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.395
    Antall liker
    20.825
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hørt AC/DC.
    De gir meg nada.
    Og forteller meg i hvert fall ikke noe som helst av interesse om et par høytalere.
    Men det er meg.
    Nå som vi alle er forskjellige. Jeg liker AC/DC. Også. Ikke spesielt glad i musikken til Kari Bremnes.
    En vakker gang får jeg komme meg på hifimesse jeg også. Skulle være enkelt å kjenne meg igjen. Tommestokk, skyvelær og multimeter.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.511
    Antall liker
    14.245
    Sted
    Langesund
    Det er jo litt (tragi)komisk når folk lurer på om de traff hverandre dagen etter et slikt arrangement. Var det ikke en tråd her for ei stund sida som folk postet bilder av seg sjøl slik at det gikk an å se ansiktet bak nicket?
    Jeg husker ikke helt hva tråden het.
    Er det noen som klarer å fikse en link? 🙂
    Glemte å lese meg opp på den i forkant
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Var innom på lørdags ettermiddag og var en kjapp runde innom alle rom. Ikke alle steder ble det spilt musikk når jeg var innom og andre hadde jeg hørt på fra før i diverse butikker og i München. Mest av alt reiste jeg bort for å støtte opp under arrangementet og møte på kjentfolk. Så stor takk til alle arrangører, og forhandlere som deltok i Horten. Har blitt noen turer bort etterhvert og med såpass mye folk tilstede i år satser jeg på at dette ikke blir siste gang. Slik at vi kan sees til neste år.
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    652
    Antall liker
    677
    Sted
    Rogaland
    Et par under vesten hjelper ofte. Ingen tvil om det.
    Jeg er ikke spesielt god til smalltalk, men snakker like vel med folk på flyet, på et busstopp eller butikken for den saks skyld.
    Opplever ofte mange som ganske avvisende i slike situasjoner.
    Nordmenn er vel ikke alltid helt åpne for ideen om at en ukjent er en venn du ikke har møtt enda?
    :cool:
    Skandinavere og finner i et nøtteskall. Her har vi noe å lære. Selvsagt er ikke alle slik, men virker som det er det som er normen. Trist og kjedelig ..
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    Det med merkelapp kunne nok vert en god ide å bidratt til at flere ble inkludert.
    Å vi nordmenn må også bli flinkere til å snakke til fremmede, vi er jo verdenskjent for å virke litt kjølige.
    Fremmede mennesker som snakker til meg er nesten uten unntak bare interessert i pengene mine.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    3.733
    Ble en veldig kjapp tur innom på søndag ettermiddag. Rakk ikke innom alle rommene, men Fink Kim imponerte mest, selv om jeg måtte lide meg gjennom hele Stimela (fin låt, men hørt den litt for mange ganger). Og, siden høyttaleren har samme navn som meg må jeg jo nesten ha et par :p .

    NAT hadde bra lyd som alltid! Men PMC har jeg jo allerede. Hadde forventninger til Hegel/B&W, men da jeg var innom som snarest, låt det helt hoggorm! Romlete bass (som riktignok var dyp) en stygg betoning i øvre bass, nedre mellomtone og et lydbilde som ikke hang sammen. Jeg velger å tro at rommet og min plassering på fjerde rad/litt på siden har det meste av skylda. Hørte kun 1 låt (av Dominique Fils-Aimé) før jeg måtte stikke.

    Enig med de som skriver her at det å dømme noe nord og ned pga anlegg som er satt opp en dag før i rom som aldri er beregnet for lydgjengivelse er litt tull. Men dette anlegget opplevde jeg såpass annerledes enn andre som har skrevet her, at jeg ble ganske overrasket. Jeg vet jo at både Hegel og B&W er topp-kvalitetsutstyr.

    Største overraskelse? det lille JBL-anlegget med en bitteliten arcam forsterker som var stilt opp klint inntil veggen i en av gangene. Låt det "nøytralt"? Nei (gudskjelov!). Men det låt veldig hyggelig, for å bruke et presist, vitenskapelig uttrykk. Ble faktisk sittende litt i stolen der og kose meg.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.175
    Antall liker
    34.583
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Støttes. Jeg har vært der en gang før, og det var virkelig moro. Ikke minst å treffe folk fra HFS.
    Jeg kjører gjerne selv til sånt, og er ikke fremmed for godt selskap i bilen :)
    Det må vi få til 👍
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.511
    Antall liker
    14.245
    Sted
    Langesund
    Årets Hortenmesse går inn i historien som en meget vellykket og godt besøkt messe. Lyden er på det jevne i forhold til hva som er mulig på så kort tid

    95% av rommene sliter litt og det blir for meg alt for mye fokus på øverste delen i frekvens. "Hei, se hvor flink jeg er til å spille diskant"

    Nesten ingen høyttalere klare å formidle 100 til 500 hz med jevnhet og autoritet, noe som er det aller viktigste området for min del. Selv store høyttalere som Genesis lander på magen. NNNN og JBL hadde noe å melde der.

    Takker alle jeg traff for en fortreffelig helg med mye moro.

    Ses neste år
     

    Stalewinter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    112
    Antall liker
    157
    Torget vurderinger
    1
    Deler din oppfatning.
    Snakket med 3-4 stykker i løpet av de 2-3 timene jeg tilbrakte på messa,
    men ingen det føltes naturlig å drikke kaffe, spise lunsj eller pjalle utover i de små timer med.
    Så da gikk jeg hjem.
    :)
    Synes det er leit at du føler det sånn. Jeg tror alle gjengene/klikkene vil ta i mot med åpne armer hvis du tar kontakt. Noen av oss kjenner mange, men nesten alle har lyst til å bli kjent med flere hifi-interesserte 😊 Kan kanskje være grei og avtale med et par på Sentralen og møtes til lunsj for eksempel
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.633
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Synes det er leit at du føler det sånn. Jeg tror alle gjengene/klikkene vil ta i mot med åpne armer hvis du tar kontakt. Noen av oss kjenner mange, men nesten alle har lyst til å bli kjent med flere hifi-interesserte 😊 Kan kanskje være grei og avtale med et par på Sentralen og møtes til lunsj for eksempel
    Jeg har klart en rolle å spille selv også.
    🤗
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Årets Hortenmesse går inn i historien som en meget vellykket og godt besøkt messe. Lyden er på det jevne i forhold til hva som er mulig på så kort tid

    95% av rommene sliter litt og det blir for meg alt for mye fokus på øverste delen i frekvens. "Hei, se hvor flink jeg er til å spille diskant"

    Nesten ingen høyttalere klare å formidle 100 til 500 hz med jevnhet og autoritet, noe som er det aller viktigste området for min del. Selv store høyttalere som Genesis lander på magen. NNNN og JBL hadde noe å melde der.

    Takker alle jeg traff for en fortreffelig helg med mye moro.

    Ses neste år
    Takk for laget mister.
    Veldig hyggelig å skrøne med deg igjen, og jeg må si DU var et av messas høydepunkt for min del.
    ( Etter det stengte ned på kveldene😄, og for ikke snakke om de hyggelige frokostene)
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Skulle gjerne ha vært der selv; men det har vært så kaos (i form av stor arbeidsmengde) jobbmessig de siste månedene. Gjør nytt forsøk neste år. @alphamale spurte i det minste om jeg skulle dra, så håper han sender meg en reminder neste år også 😇
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Hyggelig på messa, gøyere enn jeg hadde trodd på forhånd! Hang i baren på lørdagskvelden, mange hyggelige folk :) FIkk hjerte i halsen når en kar på Mala tok baklengs salto på flatmark midt på natten haha. Så ut som han hadde gjort det før...

    Min favoritt JBL, de største ytterst. Spilte etter min smak.

    Jeg går gjerne med Ivaols på t-skjorta neste år. Det er bedre enn tinnfoliehatt i det minste...
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Største overraskelse? det lille JBL-anlegget med en bitteliten arcam forsterker som var stilt opp klint inntil veggen i en av gangene. Låt det "nøytralt"? Nei (gudskjelov!). Men det låt veldig hyggelig, for å bruke et presist, vitenskapelig uttrykk. Ble faktisk sittende litt i stolen der og kose meg.
    Ja enig, den L82 spiller råkult! Skjønner at den ble så vel mottatt i L&B. Jeg spurte om de ikke kunne ta den med opp på demoen på søndag, men det gikk ikke.
    Hadde håpet å høre både den og 100 skikkelig satt opp. Horna og dynamikken til JBL blir litt for bruttalt for meg:)

    Så de hadde en fin pris på bundle med Arcam., 26.000? De kjører ca. samme hos svenske forhandlere. Den Solo Uno koster jo rundt 7.000. Kanskje mulig å forhandle seg til en fiin pris uten Arcam, men med de tilhørende stativene?
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.291
    Torget vurderinger
    2
    Dette er gode høyttalere :
    Vis vedlegget 761631
    PMC (ytterst) I svært plasseringsvennlig format ga brukbart m smekk, driv, luft, klangfarger og god bass med Flaming Lips- Free Radicals. Rommet ble "litt fullt" med Dead Can Dance - Opium. Noe annet kunne en ikke vente 😊

    (Karmana med øra på stilker👂)
    Fant denne, rent objektivt må Fact12 være noe av det beste PMC har levert. Gøy at det samsvarer med lytteintrykkene folk har, må nok innom NAT en tur og høre selv . Synd de er sååå dyre da..
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.447
    Torget vurderinger
    6
    Sist redigert:

    funbunny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    578
    Antall liker
    196
    Sted
    Ved Mjøsa
    *Rettet - Var sikker på at jeg leste A80, skylder på alkoholen 😬 Uansett, første erfaring med slikt og det var veldig gøy!
    Kudos til alle utstille som orker å være på hele dagen med folk som renner inn og ut! 🤘

    Tok uvanlig lite bilder denne gangen..men her er noen!





    Vis vedlegget 761764
    ...hmmm - lekkert! Hvem var det som viste frem SF Extrema? ( og ble de spilt på? )
    Funbunny
     

    Lydiomani

    Medlem
    Ble medlem
    30.07.2022
    Innlegg
    37
    Antall liker
    32
    Sted
    Porsgrunn
    Spør her siden jeg ikke så en 2022 tråd.
    Noen som vet om dynaudio vil være representert på årets messe ? Hvilke modeller eventuelt ?
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Spør her siden jeg ikke så en 2022 tråd.
    Noen som vet om dynaudio vil være representert på årets messe ? Hvilke modeller eventuelt ?
    Her har du en tråd for årets messe:

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn