Horten 2021

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.201
    Sted
    Langesund
    Da er det på tide med en messetråd for Horten 2021 🙂 .

    Utstillerlista er på plass og flere spennende ting. NNNN sin deltagelse borte på Karljohansvern blir definitivt indrefilen for min del

    __________

    Link til utstillere 2021: Trykk her

    Link: til oversikt over utstyr som vises frem i år (2021): Trykk her
     
    Sist redigert av en moderator:

    Næss

    Overirig entusiast indeed
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.591
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    NNNN er en ny norsk satsning på fortrinnsvis proffmarkedet på lyd, men også noen spennende produkter for hjemmet.

    Meget seriøse gutter med ekstrem innsikt og kunnskap rundt lyd.

    https://nnnn.no/
    Dit må man få seg en tur, har bare lest om de. Tipper i tråden din eller emo? Blir spennende :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Flott utstillerliste i år
    Flere er listet med utstillingssted vekk fra hotellet. Ser nesten ut som en utvidelse av messa :)
    Løvøya, er det campingplassen nord for byen?
    Hva slags bygg og fasiliteter skal brukes der?
     

    saabsub

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2005
    Innlegg
    171
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    3
    Flott utstillerliste i år
    Flere er listet med utstillingssted vekk fra hotellet. Ser nesten ut som en utvidelse av messa :)
    Løvøya, er det campingplassen nord for byen?
    Hva slags bygg og fasiliteter skal brukes der?
    Hotellet har forskjellige møterom/grupperom som antagelig er oppkalt etter steder og interessepunkter rundt hotellet. 🙂
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Noen som vet om det er noe eksotisk/sjeldent man kommer til å få se på messen? :sneaky:
    Typ; Western Electric 16A eller lignende ? :unsure:
     
    Sist redigert:

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Jeg må få kjøpt meg ny bolig ASAP, slik at pusherne som vaker rundt Horten kaia kan få sin del av kontoen min.
    Etter å ha smurt meg med uovertrufne tilbud jatakk:)
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.365
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Sigberg pirrer nysgjerrigheten. Har ikke følt noe behov for å bytte ut noe som helst før det viktigste av alt forsvant, nemlig rommet. :(

    Så fra fri tilgang til langvegg i romslig stue går jeg til kjellerrom med svært så begrenset plass.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.222
    Sted
    Østfold
    Sigberg pirrer nysgjerrigheten. Har ikke følt noe behov for å bytte ut noe som helst før det viktigste av alt forsvant, nemlig rommet. :(

    Så fra fri tilgang til langvegg i romslig stue går jeg til kjellerrom med svært så begrenset plass.
    Kondolerer :rolleyes:

    Det er ofte mye hardere moder i et kjellerrom på grunn av måten veggene er konstruert. Får du til bassen er det håp.
     

    Audio Aktøren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.05.2002
    Innlegg
    389
    Antall liker
    1.142
    Torget vurderinger
    3
    Flott utstillerliste i år
    Flere er listet med utstillingssted vekk fra hotellet. Ser nesten ut som en utvidelse av messa :)
    Løvøya, er det campingplassen nord for byen?
    Hva slags bygg og fasiliteter skal brukes der?
    Løvøya, karjohansvern er navn på et konferanse rom på hotellet
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.201
    Sted
    Langesund
    Det burde kanskje stå rom eller konferanserom istedenfor lokasjon som tittel på kolonnen i tabellen for å redusere forvirring :)
    Gikk på den jeg. Tenkte NNNN skulle vise noe ekstreme greier og hadde egen plass litt unna det ande. Så etterpå at det stod Løvøya på noen andre utstillere og det begynte og demre. :D
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Kondolerer :rolleyes:

    Det er ofte mye hardere moder i et kjellerrom på grunn av måten veggene er konstruert. Får du til bassen er det håp.
    Er problemet ofte i kjellerrom at bassen "forsvinner" eller at den har høy room gain/party pukkel? Har selv anlegget på kjellerplan så er derfor nysgjerrig :)
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.222
    Sted
    Østfold
    Er problemet ofte i kjellerrom at bassen "forsvinner" eller at den har høy room gain/party pukkel? Har selv anlegget på kjellerplan så er derfor nysgjerrig :)
    Egentlig ingen av delene. Men problemet er litt likt som på mange hoteller, og handler om at selve veggkonstruksjonen er mur som ikke gir etter. Vanlige bindingsverksvegger gir ganske mye etter for lyden, og det samme gjør vinduer, spesielt de som er større enn 120x120, for glass fjærer en del. Dette gjør at romresonansene (som innebærer trykksoner ved veggene) slipper delvis gjennom veggene (som gir etter) og dermed dør resonansene fortere ut. I rom der ingen ting gir etter vil de henge mye lenger, enten de faser ut noe eller forsterker noe, og det gjør at uansett henger etterklangen i bassen typisk mye lenger i et rom med tykke betongvegger.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    NNNN sin deltagelse borte på Karljohansvern blir definitivt indrefilen for min del
    Jeg har aldri vært på Horten messa, men dette alene er vel grunn nok til å ta seg en tur.
    Får se om det blir realiserbart.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.964
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    skulle gjerne kommet meg på messe, men nesten 200 mil unna gjør dette litt tungvint :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.964
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Fly heter det, ikke vanskelig fra Gardermoen, tog til Oslo så til Moss.
    Ferja over til Horten. 5 min gange fra Moss togstasjon og bort til kaia.
    Og da går du sakte.
    får se.. hadde jeg kunne kombinert det med en jobbtur så kansje ;)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Jeg pleide ofte å besøke Horten-messa i årene 2005-12, da var Audiofreaks og Peter Djordjevic fast utstiller med bl annet rørforsterkere fra Conrad Johnson og høyttalere fra Avalon, samt mye vellyd fra vinyl. Var alltid innom det rommet. Peter var en herre med mye entusiasme og kunnskap.

    Peter gikk bort i august, kun 63 år gammel. RIP.
     

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    669
    Antall liker
    742
    Jeg pleide ofte å besøke Horten-messa i årene 2005-12, da var Audiofreaks og Peter Djordjevic fast utstiller med bl annet rørforsterkere fra Conrad Johnson og høyttalere fra Avalon, samt mye vellyd fra vinyl. Var alltid innom det rommet. Peter var en herre med mye entusiasme og kunnskap.

    Peter gikk bort i august, kun 63 år gammel. RIP.
    Det var meget triste nyheter. Han var en god venn gjennom mange år. Kunnskapsrik, interessant og meget hyggelig. På sin egen måte, de som kjente han godt vet dette.

    JP
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.197
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Dessverre så er smitten på vei opp igjen:=(
    Er pokker meg usikker på dette nå.
    Ikke for å være negativ, men har to gamle her hjemme som vi må stelle en del for.
    Er ikke så redd for meg selv, men hadde hvert noe dritt å få smitte nå når man har klart seg så bra.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.284
    Torget vurderinger
    2
    Skulle gjerne vært der men tar ikke sjangsen på å stå som sild i tønne. Sikkert noen uvaksinerte der som kan smitte en som er vaksinert, men med dalende beskyttelse pga tid/alder/helse. Fullvaksinasjon hjalp ikke min nabo i 70 årene , men han er heldigvis friskmeldt etter 4 ukers Corona, som en tung influensa md 39,5 i feber in 3-4 uker. Vaksinen hjalp nok en del på konsekvensene uansett.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Var der første gang i 2015, da var utstillingen på 2 forskjellige lokasjoner, er det slikt i år og? Kunne sikkert lest meg til det men:p
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn