Hornlyd i et lite rom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Hvilke funksjoner har den ordinære funksjonaliteten?
    Hvis du bruker Microsoft Surface Dial, får du volum ved å vri og start / pause ved å trykke ned og neste sang ved dobbel trykk (hvis jeg ikke husker feil). Mens Nuimoo har i tillegg touchoverflate så den har en del sveipefunksjoner som kan sette opp også.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.007
    Antall liker
    12.887
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Så hip du er blitt, Hornlyd.
    Jeg er fortsatt på stadiet JRiver m/Audiolense...på 10'ende året...ila 2023.

    ;)
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det som dyttet meg mot roon var sømløs og fjernstyrbar integrasjon av min cd samling på harddisk og Tidal. Det er også rett mange bonuspoeng som convolver feks
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Da er Roon bestilt. Gikk inn på nettsiden for å kikke litt. Da så jeg at Black Friday tilbudet går ut om 8 timer. 2 USD for de første 3 mnd! Var bare å kline til da vel? :)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Da er jeg i gang. Lytterommet er nede for telling en stund til da det har blitt lager for andre ting.

    PCn er under rigging og diverse programvare legges inn. Er litt jobb.

    Har Roon støtte for Sonos?

    1.jpg
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Og jeg opprettholder CD kvaliteten?
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Og jeg opprettholder CD kvaliteten?
    Ja du beholder CD kvalitet.
    Som du ser på linken, så står det at Roon vil konvertere HiRes ned.

    Sonos devices accept up to 48kHz/16bit audio. When playing high-resolution content you may see format conversions in Roon's Signal Path
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Sonos har aldri hatt high res så det er rart de skriver det
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Roon sender musikk TIL sonos skjønner jeg nå
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    All hardware er i hus
    Ny pc er rigget
    Roon er installert og Tidal hengt på, ingen innstillinger er satt enda
    Audiolense er installert og jeg har mottatt en lang kompleks mail fra Bernt R ifbm videre oppstart

    Gleder og gruer meg til videre prosess. Skjer ikke noe før neste helg nå.
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    All hardware er i hus
    Ny pc er rigget
    Roon er installert og Tidal hengt på, ingen innstillinger er satt enda
    Audiolense er installert og jeg har mottatt en lang kompleks mail fra Bernt R ifbm videre oppstart

    Gleder og gruer meg til videre prosess. Skjer ikke noe før neste helg nå.
    Det er flere i Oslo området som sikkert kan hjelpe til ved oppstart. Jeg har nettopp vært igjennom oppstartsfasen og kan sikker ta turen, men er fortsatt den glade amatører når det gjelder tuning.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Det er veldig mye god hjelp å få ja 👍
    Hadde aldri begitt med ut på denne turen alene.
    Da er det ingen skam og snu og bare å grave seg ned i tide.

    Og skylde på emokid da 😂
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Jeg lurer

    Det var noen som siste ukene skrev at AMS0100 støyet og at Ncore eller purifi var «mye» tystere (og implesitt ga MYE bedre lyd)

    LMC skriver om Sit 1

    DØNN tyste på 112db følsomt hornsystem


    Det stemmer helt sikkert


    Jeg hadde Sit 2 og testet mot Anaview AMS0100 (20 gain?) og Sit 2 var mye tystere enn AMS1000 (som Johoo anbefalte til 2450/51 beryllium og tydeligvis var fornøyd med, han sa det ble mere sprut). Jeg erfarte at det ble for mye sus med AMS1000 men at AMS0100 og Sit2 var tyste i min ordbok.

    MEN, AMS0100 var litt tystere enn Sit2 og det var hørbart 1 meter i fra. Ellers låt de like bra. Helt rent og pent, en klype mørkere fra Sit2. Jeg beholdt AMS0100.

    Jeg er litt redd for at de brukes STORE BOKSTAVER her inne om subtile forskjeller, om forskjeller som ikke er relevante eller om forskjeller som kan lede en til like god lyd for mange flere penger eller til og med dårligere lyd for mere penger.



    Kan dette snarere skyldes noe så praktisk og enkelt som at purifi kan strupes i gain også tolker man det som mye bedre lyd?

     
    Sist redigert:

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.047
    Antall liker
    2.268
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    31
    Vet ikke med sikkerhet hvilken gain min Purifi kom med og henger meg forsåvidt lite opp i det da AL kompenserer for dette.
    Tysteste ampen jeg har hatt..
    Men har vært i gjennom mange Crown amper,Hypex varianter Rotel og nå sist Icepower på horna i heimen ,og er ikke i det heletatt i tvil om at Purifi er i
    en særklasse på å låte mer behagelig,dynamisk og mer rom sjel og harmonics som visse :) beskriver det..
    Dette på 2451BE,Tad 4002 og D2430K.
    Og til prisen ingen konkurranse .....
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg kan meddele at JoHoo har for lengst parkert sine anaview til fordel for purifi
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nå var vi purfi fanboys kanskje litt upresise.
    De fleste som jeg kjenner har nok ikke prøvd de mye i bass, mer fra ca 100hz og oppover
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Har prøvd alle mulige jordingsvarianter av kortene/chassis, isotrafo og batteridrift her hos meg, men har fortsatt litt mye sus fra mine AMS0100, så jeg er spent på å se om jeg får det helt stille med purifi - justerbar gain burde jo være nyttig her.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Jeg lurer

    Det var noen som siste ukene skrev at AMS0100 støyet og at Ncore eller purifi var «mye» tystere (og implesitt ga MYE bedre lyd)

    LMC skriver om Sit 1

    DØNN tyste på 112db følsomt hornsystem


    Det stemmer helt sikkert


    Jeg hadde Sit 2 og testet mot Anaview AMS0100 (20 gain?) og Sit 2 var mye tystere enn AMS1000 (som Johoo anbefalte til 2450/51 beryllium og tydeligvis var fornøyd med, han sa det ble mere sprut). Jeg erfarte at det ble for mye sus med AMS1000 men at AMS0100 og Sit2 var tyste i min ordbok.

    MEN, AMS0100 var litt tystere enn Sit2 og det var hørbart 1 meter i fra. Ellers låt de like bra. Helt rent og pent, en klype mørkere fra Sit2. Jeg beholdt AMS0100.

    Jeg er litt redd for at de brukes STORE BOKSTAVER her inne om subtile forskjeller, om forskjeller som ikke er relevante eller om forskjeller som kan lede en til like god lyd for mange flere penger eller til og med dårligere lyd for mere penger.



    Kan dette snarere skyldes noe så praktisk og enkelt som at purifi kan strupes i gain også tolker man det som mye bedre lyd?

    Ja, du er på et nettforum og folk SKRIVER MED STORE BOKSTAVER!
    Støy? Det fins dempeplugger!
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har engang hat mulighet for å diskutere dette med gain forskjeller i forsterkere og AL med Bernt.
    Det skal veldig store forskjeller til før dette blir et problem. Ta det helt med ro
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skrev vel noe om min erfaring med AMS0100. Jeg har nå byttet over fra AMS0100 til Eval1 kittet uten buffer på mine TD4002. De er helt stille. Diskantene har fortsatt AMS0100 som avgir litt lett sus helt inntil elementet.
    Jeg har også bygget opp et par AMPCamp ACA 1.6 som ble testet. De er også helt tyst, men de har låter ikke bra oppover i frekvensområdet i forhold til AMS0100.
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror det er best å prøve med Topping DM-7 først for min erfaring er at en del PA delefiltere og standard DSP chip baserte løsninger har en del mer støy enn kvalitets PA AD/DA og dedikerte multikanals DACer.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Har prøvd alle mulige jordingsvarianter av kortene/chassis, isotrafo og batteridrift her hos meg, men har fortsatt litt mye sus fra mine AMS0100, så jeg er spent på å se om jeg får det helt stille med purifi - justerbar gain burde jo være nyttig her.
    Det er med din rigg jeg testet Anaview AMS0100 mot First Watt Sit2

    ;)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Jeg tror det er best å prøve med Topping DM-7 først for min erfaring er at en del PA delefiltere og standard DSP chip baserte løsninger har en del mer støy enn kvalitets PA AD/DA og dedikerte multikanals DACer.
    Groundsound er tyst hvertfall :)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Det er med din rigg jeg testet Anaview AMS0100 mot First Watt Sit2

    ;)
    Ja jeg vet - er derfor jeg synes det er merkelig at det suser her hos meg - har til og med prøvd å koble ut alt annet elektronikk på kursen og kun ha amp med en xlr kabel i uten pre eller noe, men suser gjør det.

    Uansett forhåpentligvis slutt på den irritasjonen når ny amp kommer i hus ;)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Jeg kan meddele at JoHoo har for lengst parkert sine anaview til fordel for purifi
    Her trigges min OCD til de grader 😂

    «forlengst parkert…..til fordel for»

    I og med at jeg opplevde Anaview AMS0100 tystere og på en måte mindre tilslørt enn First Watt Sit2 til veldig mange USD. Ja så konkluderte jeg med at AMS0100 var hakket bedre. Jeg brukte AMS01000 på JBL2446 med Truextent beryllium mebran i det store Tractrix 200 hornet Fra 600-3000 Hz. En enorm følsomhet i ørets mest sensitive område.

    (jeg brukte også AMS0100 på Radian1» be, TAD 2001 og Fostex T500)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Er da First Watt Sit2 forlengst parkert 2 ganger?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Men jeg skal teste purifi en dag altså. Så får vi se. Men jeg kan ikke skjønne at bortsett fra ørlite forskjell i sus pga gainstruktur, hvor mye forskjell er det på lyden?

    Argument 1: AMS0100 er ikke dårligere enn First Watt Sit2 (til mellomtone og diskant bruk) og First Watt er svært anerkjent. Mener å huske at Magico Ultimate brukte FW fortsterkere til ALE mellomtone og diskantdriverne

    Argument 2: AMS1000 brukes av Marten i sine hinsides dyre statement forsterkere

     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    med full respekt for AMS0100 har jeg aldri oppfattet den som eksepsjonell på noen måte annet en ytelse kontra pris.
    Helt fin forsterker men ikke noe mer en det. AMS1000 opplevde jeg som betraktelig bedre.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fra mitt ståsted og JoHoo om jeg skal snakke på andre vegne er purfi i en annen liga en AMS
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.429
    Antall liker
    2.857
    Torget vurderinger
    3
    Gainforskjeller fikser du med dempeplugger. Da forsvinner suset også. Liten vits å la dsp fikse noe som er enkelt å fikse med passive komponenter
     
    • Liker
    Reaksjoner: H.R

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Helt unødvendig å koble inn passive komponenter som dempeplugger i et system som styres av AL
    Dette er godt beprøvd
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.429
    Antall liker
    2.857
    Torget vurderinger
    3
    vel vel min påstand står uansett. Ikke fiks med dsp det som kan fikses med enkle passive komponenter. Hva folk gjør i sitt oppsett får være opp til enhver å prøve ut.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn