Holton Precision Audio's (Aussie amps)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.214
    Antall liker
    2.716
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    "Gate spenningen til N-channelen har økt fra 1,6 til 1,7v og gått ned fra 1,2 til 1v på P-channelen."
    Noen som kan forklare meg dette?

    En sinnsykt dårlig match av powermosfettene gir slik måling , eller kan og være defekt i gate substratet , Rart holton ikke grov matcher dem bedre , I ett symmetrisk kretsløp DC koblet ville du fått ett gededigent off sett bare i utgangs trinnet , Når det er sagt så har jeg brukt disse store toshibaene i nesten 10 år , ,,, allldri har noen feilet , men de kan være veldig ujevne på matchingen , Det du kan gjøre da med de som du har er å plukke ut alle i begge kanaler for så å merke dem , Sett for eksempel bias i jiggen til 1,7v gate sp
    merk alle med oppnådd strøm etter gitt tid for eksempel 3 sek , Etterpå lager du ett matche tabell der du legger ut 2 og 2 mest mulig like som kan jobbe med ett annet par mest mulig like ,,, fordelt på to utganger , Av og til kan du få en bedre matching enn en worst case
     

    pellesmil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Innlegg
    1.699
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Jepp rart at Toshibaene feiler på en slik måte, vanligvis brenner de vel av og slutter å lede.

    Når jeg brant denne kanalen i sommer regner jeg med at hele rekka var FUBAR.

    Sendte de ned til Anthony og han konkluderte med det samme, utgangen var gåen.

    Antageligvis har P-channelen fungert tilfredsstillende ved test og han har satt inn nye N-channneler.

    Noe som bekreftes av min første testmåling der jeg tok en kjapp sjekk av bias og funksjon, mener de funket og bias målte ok.

    Etterpå kobler jeg opp med permanent kabling og ryddet litt opp. (jeg sjekket ikke bias på nytt)

    Koblet opp og syns det låt noe tynt.

    Sjekket temp på RH kjøleribbe, VARM

    Bias var høy,

    Min arbeidshypotese er at jeg har kommet borti bias potmeteret under siste kablinga og kanskje en høy bias har fått de ellers ok P-channelene til å tilte for godt.

    De er heller ikke stabile noen ganger får jeg høy bias (200-250ma) andre ganger får jeg enda høyere bias (+300ma).


    Harepus:

    -når du matcher disse bruker du en driver foran feten eller holder det med en spenningsdeler på gaten med for eksempel 1/4 -1/2w motstander og trimpot?

    -og matcher du ved full spenning (70v)?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Ikke for sent å hive seg på en bestilling til Holton, jeg bestiller i morgen.
    noen som trenger noe :)
    Hvad skal du nu i gang med ? Hvad er det som er så mye bedre med L versionen ?
    Jeg har fått en bestilling på to 500 monoblokker, derfor bestilling nå.
    500L har jeg spillt med noe uker nå. De er helt klart bedre oppover i frekvens, større og luftigere i mellomtonen og oppover. Anbefaler absolutt L kortene, de passer rett i fotsporene til 500R2. 500L kjører jeg med høyere bias, ca 75mA pr transistor mot ca 40mA på 500R2. Kjøleribbene ligger på ca 45 grader v normal bruk :)

    500L kan også kjøres som ren klasse A, 25 volt ac gir ca 25 watt klasse A, dette har jeg ikke prøvd enda.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    Har netop bestilt NXV 500 L. Erfaringen er 2 måneders leveringstid.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Jeg sitter på et ferdig kabinett med strømforskyning. Mener det er ca +/- 75V. Da ville vel et par 500 moduler passet bra?

    Jeg lurer dog på hvorfor de er så kostbare? Hva gjør disse så dyre?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    75 v passer fint . Jeg synes også prisen er i overkanten. Udbud og efterspørgsel. Han kender værdien af sit produkt. Jeg har lavet nogle af de mindre Holton og synes de nye Mosfets giver væsentligt bedre holografi. De første moduler var jeg ik helt glad for før jeg havde moddet dem lidt. I all beskedenhed så har Anthony indført nogle af de mods. Det er ikke første gang. Mine mods har en ganske simpel karakter. Kan ikke selv designe forstærkere.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Takk for din tilbakemelding. Jeg vurderer egentlig å gå for noe annet etter jeg så prisen. Modulene er sikkert bra, men til den prisen blir jeg litt skeptisk.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    Får mine 500 L monteret med dual die Exicon for en merpris. Så er der i princippet 8 sæt mosfets.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hei!

    Syns disse holton forsterkerne virker meget interessante. Har lenge hatt lyst til å prøve noe DIY-kit, men på ett meget begrenset budsjett. Dette er ikke noe jeg kommer til å sette i gang med nå.

    Har kikket på tre forskjellige løsninger, som alle kommer på ca samme pris.

    201ps 700 aud + trafo
    nxv20 r2 900 + trafo
    202ps 845 + trafo

    Da har jeg lagt til det jeg tror jeg trenger av eventuelt psu, og chassi fra holton. I tillegg kommer selvsagt internkabling, terminaler etc.

    Hvilken av disse tre gir mest? Skal i utgangspunktet brukes på Dali Helicon og en marantz prossessor. Ser ikke bort i fra å bygge disse, og så eller bygge ett sett til for bi-amping senere isteden for å bygge f.eks nxV300 som blir ca dobbelt så dyr.

    Hvordan er disse kvalitetsmessig kontra en f.eks Emotiva XPA-2 som er tlsvarende priset?


     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hei!

    Syns disse holton forsterkerne virker meget interessante. Har lenge hatt lyst til å prøve noe DIY-kit, men på ett meget begrenset budsjett. Dette er ikke noe jeg kommer til å sette i gang med nå.

    Har kikket på tre forskjellige løsninger, som alle kommer på ca samme pris.

    201ps 700 aud + trafo
    nxv20 r2 900 + trafo
    202ps 845 + trafo

    Da har jeg lagt til det jeg tror jeg trenger av eventuelt psu, og chassi fra holton. I tillegg kommer selvsagt internkabling, terminaler etc.

    Hvilken av disse tre gir mest? Skal i utgangspunktet brukes på Dali Helicon og en marantz prossessor. Ser ikke bort i fra å bygge disse, og så eller bygge ett sett til for bi-amping senere isteden for å bygge f.eks nxV300 som blir ca dobbelt så dyr.

    Hvordan er disse kvalitetsmessig kontra en f.eks Emotiva XPA-2 som er tlsvarende priset?


    Hadde valgt chassis fra Along på Ebay fremfor Holton sine.
    Skal du drive Helicon 400 bør nokk opp på minst 300 korta, skal Helicon blomstre skikkelig bør du opp på 500 korta.
    Kjenner ikke til de korta med innebygd strømforsyning, de har vel heller ikke balansert tilkobling.
    Skulle jeg valgt av de du har valgt hadde jeg tatt 200R2. Men den vil ikke vekke Helicon til live akkurat.


    Jeg har en 500L anonnsert om det skulle friste :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Takk for tilbakemelding!

    Dine synspunkter veier tungt i denne sammenheng, så skal ta rådene til etteretning. Jeg spurte først og fremst for å ha en ca pris å forholde meg til.

    Var ikke klar over at de små ikke hadde balanserte innganger heller.

    Hehe, fristelsen er der - men økonomien ikke. Dog, litt av poenget er å bygge selv :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Takk for tilbakemelding!

    Dine synspunkter veier tungt i denne sammenheng, så skal ta rådene til etteretning. Jeg spurte først og fremst for å ha en ca pris å forholde meg til.

    Var ikke klar over at de små ikke hadde balanserte innganger heller.

    Hehe, fristelsen er der - men økonomien ikke. Dog, litt av poenget er å bygge selv :)
    Det finnes billigere løsninger for kondensator bank en Holton sine, også softstart !
    Bare ikke fall for fristelsen å bruke kabelsko, lodd alle koblinger og bruk solid core 2,5kv til strøm :)
    Kan sende deg forslag til Kabinett, kondis bank og softstart om det er av interesse.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Jo, takk gjerne det. Men hvertfall ingen bygging før neste år. Blir i såfall bygget med 500 kort.

    Utsparing i kabinett etc er ting jeg fint klarer selv så er nok litt å Spare ved å ikke kjøpe alt fra holton. Trenger jo ikke nødvendigvis å bli så altfor dyrt dette.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Noen av dere som bygger Holton monoblokker på bestilling, til en som hverken har loddebolt eller annen kompetanse?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.300
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Grelv selger et par 300 Mono på Brukten....levering til jul:cool:
     

    Onkel Skrue

    Medlem
    Ble medlem
    14.02.2010
    Innlegg
    22
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kjøpte disse 300 mono av Grelv ;)

    Hadde tidligere effekt og pre fra elektrocompaniet, og disse Holton blokken slår aw250r og aw120dmb (oppgradert) ned i støvlene. Bekymret meg litt for kald lyd når jeg skulle skifte fra EC, men kan ikke si jeg merker noe kjøligere lyd fra Holton. Bare mer bassdefinisjon og kontroll, flere detaljer i toppen, og enda mer naturlighet i mellomtonen.

    Bruker stadig EC 4.7 som pre. Noen tanker om hvilke pre som passer best til Holton effekttrinnene?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Primare Pre30 funker veldig bra, En av de eldre Primare SP husker ikke tallet funker bra, også med den innebygde dac'en.
    En anen har brukt Parasound P7 og vært fornøyd, denne komboen har jeg ikke hørt selv.
    Men Primare komboen kan jeg gå god for :)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    Det bedste jeg indtil videre har prøvet til mine Holton er Burson Supreme i analogdelen på min dac. Den er så god at jeg tror den kan hamle op med selv de bedste pladespillere.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Noen som har et par speaker protection kort fra Holton ? Eller andre bra kort ? Jeg bestiller nye om du skal bruke senere !
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Litt kort frist kanskje, men bestiller muligens i morgen, om noen trenger noe send en PM.
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Ser Holton ruger på en 20w klasse A forsterker odul. Noen som sitter med litt nærmere info? Spesielt interessert i hva den har av gain

    Redigert: fant litt info på facebokk. 26dB gain. Skulle ønske den var fleksibel
     
    Sist redigert:

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Ser Holton ruger på en 20w klasse A forsterker odul. Noen som sitter med litt nærmere info? Spesielt interessert i hva den har av gain

    Redigert: fant litt info på facebokk. 26dB gain. Skulle ønske den var fleksibel
    Anthony er fleksibel så det kan la seg fixe om du spør fint regner jeg med :D
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    En enormt fin fidus på min Accuphase forsterker er variabel gainjustering. Skulle ønske meg en slik løsning hos Holton også
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Holtons nye klasse A forsterker kort.
    Johoo har fått innfridd ønske om justerbar gain :D

    HPA-NXA20L Pure Class A Mono Amplifier Module – Holton Precision Audio

    HPA-NXA20L Specifications


    • 20 Watts RMS continuous sine wave into 8 Ohm Per Channel
    • 30 Watts RMS continuous sine wave into 4 Ohm Per Channel
    • Biased into Pure Class A
    • Power Bandwidth 3.5hz to 350khz -3dB
    • Dampening Factor At 100hz 8 Ohms = 800
    • RCA Single ended Input impedance 33k?
    • Single Ended Input Gain = 27.0dB Position One.
    • Single Ended Input Gain = 24.0dB Position Two.
    • Single Ended Input Gain = 21.0dB Position Three
    • Single Ended Input Gain = 18.0dB Position Four
    • Signal to Noise Ratio -103dB @ 27dBGain
    • Recommended Linear Voltage Supply +-50 volts DC
    • One x 160VA toroidal power transformer with 2 x 16VAC secondary windings output stage only.
    • One x 50VA power transformer with 2 x 25VAC secondary windings.
    • Printed Circuit Board Dimensions 220mm x 51mm
    • Recommended Minimum Conrad Heat Sink MF35-100 to MF35-151.5
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Early Bird Special!
    The New Class A module is due for release next Wednesday the 15th April. The PCB's for this board have been completed and I am expecting to have them here by the Friday 10th April.
    I am offering an Early Bird Special!
    Purchase a pair of the New NXA20L Class A standard modules before the15th April release date and receive 15% discount on the modules and it will include the shipping cost. Normal price after the 15th Aprilwould be $650.00AUD. But Early Bird price is $550.00AUD.
    To take up this offer send me an email to info@holtonprecisionaudio.comand I will send you an Invoice to pay from PayPal or you can phone and email me directly and use your credit card.

    Cheers Anthony​
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Noen som slenger seg på en Holton bestilling ? Jeg tenke å ta en bestilling ganske snart.
    Siden Holton skal slutte å selge DIY produlter og gå over til kun ferdige forsterkere så blir det senere ikke mulig å kjøpe mere DIY produkter.
    Dette vil ikke skje over natten men jeg ville bare få handlett inn det jeg trenger nå :)
    Priser står på hjemmesiden, jeg får gratis frakt.
    Jeg tar også bygge oppdrag.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn