En veldig bra dag i går med sol, noen turer i Smart´n uten tak, kald øl på terassen m.v., blev endda bedre
i går kveld.
Har visst fortalt tidligere, at jeg for noen mdr. siden renoverte en Revox B77 for en.... om ikke kompis,
så en veldig go bekjent. Han hadde fått Revox´en gratis, og det startet med en sikring, som han byttet,
og den nye "blåste" ommgående. Da ringte han meg, og som den gode vennen jeg er, sa jeg, at
selvfølgelig ville jeg se på den.
Fixet sikringsproblemet på noen få minutter, men men men...... den ville absolutt ingenting. Capstan stod stille
og den kunne heller ikke spole hverken FF eller REW. Opptak funket heller ikke, så han blev oppdatert.
Siden den ikke hadde kostet noe, var han klar på å ofre litt penger på den, og da blev det sånn.
Det endte opp med reservedeler fra Australia, Tyskland, UK m.fl., og med hver feil reparert oppstod nye.
Fik tømt skuffene for 3,3µF og 4,7µF innen jeg hadde sett meg om.... alltid en ny feil, når du trodde, du
var i mål.
Men etter ett par uker eller tre (totalrenovering fra A til Z) blev den levert til evig glad eiermann. Han betalt gladelig og gav meg 1000,-
mere enn jeg hadde sagt, det kostet.
Og så kommer vi til der, hvor en god dag blev endda bedre.
I går kveld runnt kl. 22 tikket det inn en sms. Så, hvem det var fra og tenkte først "Faen".... er det nå
noe mere feil?? men nei. Han skrev ordrett:
"Hei Hasse. Håper alt er vel. Jeg har simpelthen ALDRIG hatt en båndspiller, som låter så fantastisk.
Du er bare en trollmann. Jeg er helt glad i lokket, når jeg starter den, og det senker simpelthen blodtrykket
når jeg er litt stresset med reparasjoner.
Finn deg noen plater hos iMusic til 3-400 kroner, så bestiller jeg de til deg som en ekstra bonus".

Hva skal man si, annet enn at det blev jekket endda en øl i ren gledesrus

At noen på den måten setter pris på arbeidet, man gjør, er slett og rett fantastisk.
Slutt på gårsdagens solstrålehistorie