Hjemme hos HasseBasse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.817
    Hvordan går det med hunden:unsure:
    Er kommet sig. Det er min kone ikke. Gentagne behandlinger hos kiropraktor har kun gjort det værre. Nu prøver vi akupunktur. Shit happens from time to time.

• Trist
    Reaksjoner: PKL

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    29.514
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Er kommet sig. Det er min kone ikke. Gentagne behandlinger hos kiropraktor har kun gjort det værre. Nu prøver vi akupunktur. Shit happens from time to time.
    Go´ hund :love:
    Værre med konen, men som altid koster så´n nogen penge at vedligeholde resten af livet. 🤪

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.817
    Måske bedre at investere i konen enn at investere i Novo eller i shitcoins
    Tror Novo bliver en god investering. Bliver i den et år eller 2. Nu 412 stk. Tænker den er fordoblet i løbet af 2 år. Følger dere ikke med i Nyheds strømmen? I sidste uge steg den 9,2 % på en dag.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.817
    Måske bedre at investere i konen enn at investere i Novo eller i shitcoins
    Jeg har faktisk tjent en del penge på Bitcoin. Værste problem var at få pengene ud af Binance et svindel firma. Skulle have hjælp af et it firma.

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    29.514
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Tror Novo bliver en god investering. Bliver i den et år eller 2. Nu 412 stk. Tænker den er fordoblet i løbet af 2 år. Følger dere ikke med i Nyheds strømmen? I sidste uge steg den 9,2 % på en dag.
    Jeg har faktisk tjent en del penge på Bitcoin. Værste problem var at få pengene ud af Binance et svindel firma. Skulle have hjælp af et it firma.
    Og så er vi igen ved at være derhenne, hvor det hører hjemme i DIN tråd
    og ikke i MIN 😉

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    7.939
    Torget vurderinger
    1
    Ja så har vi kommet til den siste dagen i 2025 og vi går med forte skritt mot et nytt år 2026.
    Et riktig godt nytt år ønsker jeg deg HasseBasse.

1767181197815.png

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    29.514
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Å det viste seg (i de dager) 😂 , at året 2025 ikke var helt fedigt med å "gi"..........
    Den elskede rulleskøyten:
    L1030308.JPG

der den nye generatoren stoppet (igjen) med å lade for noen dager siden.
    På toppen av dette knekkede/brekkede/knakk en forfjeder i går :mad:.
    Kjører sånn OK, men bra låter det bestemt ikke.
    Virker som den må ha nytt navn i 2026 til "Pengesluket" i stedet for "Rulleskøyten" 😂.
    Nedoverbakke allerede begynnt. Vetta faen, hvordan det ender :devilish:

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    14.262
    Sted
    Oslo
    Og for meg fikk jeg kastet på meg den "tradisjonelle" jule influensaen, igår våknet jeg frisk og rask og to timer senere satte feberen inn.
    Ble utslitt av å gå over gaten for å handle bayere og orker omtrent ikke å tenne en smøg.
    Forhåpentligvis er jeg snart frisk og rask, og uten et så stort "Pengesluk" som "Rulleskøyten" koster deg.
    For tiden går det i te, som jeg bare drikker ved sykdom, og honning og whisky.
    Av alt som ikke hjelper mot influensa er trods alt spiritus det beste.

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    29.514
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Så blev det tid til å teste ut forskjellene på mine gamle "AJA" vs Grundman masteren,
    siden den annkom i går.
    Testet/sammenliknet bare 2 låter på alle 3....... "Deacon Blues" & "Josie".
    Først ute var den "gamle".......

L1030482.JPG

https://www.discogs.com/release/3480515-Steely-Dan-Aja

Må si, at dette er en ganske så fin pressing...... kanskje fordi man i mange år ikke har hørt på annet.
    Donald F. lesper... ingen tvil om det.
    På tross av horn i topp og superdiskanter har jeg ikke mye å klage over som flere herinne. Percussion, bekkener,
    cymbaler og annet låter egentlig ganske fint..... låter i hvert fald ikke feil på noen måte. Sang og kor er kanskje
    litt tilbaketrukket, men det vet jeg jo ingenting om ennå 😁.

Neste ute var 180gr. versionen fra "Simply Vinyl"......

L1030483.JPG

https://www.discogs.com/release/6050374-Steely-Dan-Aja

Denne er også "mastered" af Bernie Grundman, uvisst hvilket år, men samme sted, A&M Studios Hollywood.
    Hvem som er "Cutting Master" er ikke oppgitt på Discogs.
    Merkeligt nokk er denne ikke serligt forskjellig fra den "gamle" 1980 pressingen. Flere likheter enn forskjelle.
    Lyden er mest som beskrevet over for den "gamle". Føles som 180gr. er mere et marketings-stunt da den (IMHO)
    ikke er/var verdt forskjellen i pris.

SÅ kommer 2023 masteren........

L1030484.JPG

Veldig nydeligt og solidt gatefold cover......

L1030485.JPG

https://www.discogs.com/release/28423303-Steely-Dan-Aja

Første, jeg noterte meg var, at denne er presset hos GZ i Tjekkiet. Shiiiiiiiit var første tanken........
    Ikke alltid de klarer å lage feilfri press, men denne gangen blev jeg positivt overrasket. Dette er helt
    på Pallas/MoFi/AP nivå.
    Dette er definitivt IKKE samme master som Simply Vinyl versionen. Mye mere trøkk, sang mere fremme i
    lydbildet, og man skulle nesten tro, den gode Bernie har laget dental operasjon på munnen til Fagen.
    Lesper stadig, men er minimert til nesten ikke irriterende. Lyden er ren, press er helt støyfri, percussion
    er en fornøyelse. Dette var en ny måte å nyde dette klassiske album´et fra SD.
    Beste 169,- kr. jeg har brukt på lenge. Den overgår med stooooor margin de to andre, og allt til det bedre.
    Etter å ha kjøpt UHQR versionen av "Gaucho" tenker jeg, at dette endda kan bli hakket bedre, men det blir
    ikke denne gangen. Kvalitetsforbedringen i denne versionen holder i bøtte og spann for meg.
    Får den største annbefaling herfra.

(And that was what all the fuss was about) (y)

Musikkmannen

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    29.906
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Første, jeg noterte meg var, at denne er presset hos GZ i Tjekkiet. Shiiiiiiiit var første tanken........
    Ikke alltid de klarer å lage feilfri press, men denne gangen blev jeg positivt overrasket. Dette er helt
    på Pallas/MoFi/AP nivå.
    Dette er definitivt IKKE samme master som Simply Vinyl versionen. Mye mere trøkk, sang mere fremme i
    lydbildet, og man skulle nesten tro, den gode Bernie har laget dental operasjon på munnen til Fagen.
    Lesper stadig, men er minimert til nesten ikke irriterende. Lyden er ren, press er helt støyfri, percussion
    er en fornøyelse. Dette var en ny måte å nyde dette klassiske album´et fra SD.
    Beste 169,- kr. jeg har brukt på lenge. Den overgår med stooooor margin de to andre, og allt til det bedre.
    Etter å ha kjøpt UHQR versionen av "Gaucho" tenker jeg, at dette endda kan bli hakket bedre, men det blir
    ikke denne gangen. Kvalitetsforbedringen i denne versionen holder i bøtte og spann for meg.
    Får den største annbefaling herfra.

(And that was what all the fuss was about) (y)
    Sanne som jeg har på lp, den låter mye bedre enn den jeg har på cd.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn