Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    31.582
    Torget vurderinger
    28
    @Dire Wolf: Sjøkrepsen på Brasserie Blanche er like god som tidligere. Minst! Deres tarte tatin ❤. Høy kvalitet, lave skuldre. Husets champagne for under 1000-lappen. Jeg var så mett etter for- og hovedrett at vi måtte dele desserten. Kvalitet fremfor jåleri. Vi bestiller alltid bordet nærmest peisen. Det er stas.

Nær fremtid:

- Fortsette å spise mye god mat og drikke god vin.
    - Sette opp Shure V-15III i McIntosh-anlegget/TV-stua.
    - Rydde bort Accuphase E-800, erstatte med Klyne system seven og Luxman MQ-300 i spisestua. Må da organisere litt mht dac og riaa. Det gav mersmak det oppsettet, selv om det krever litt omorganisering etc.
    - I hovedanlegget? Ikke stort egentlig. Kanskje bytte litt rundt på hvilke pickuper som får hvilke trafoer og riaa-trinn. Venter vel egentlig på at teknikeren skal ha tid til å tilbakeføre min Allnic til 4 innganger.

Spiller mye plater om dagen. Veldig mye.

På bilfronten er det rolig. Alt er parkert. Alt funker. Det skal gjøres litt, men ikke noe stort. Alfaen dere har sett bilde av har tatt plass sammen med Land Roveren og e-typen, så planen er sam-mekking i vinter.

Ut over det er det vel egentlig ingen store planer.

479347F5-0030-4C60-925B-2BCBFDBEAA76.jpeg

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    3.404
    Torget vurderinger
    4
    Ja her kunne jeg flyttet rett inn! Hadde ikke trengt å bytte ut lektyren på stuebordet engang...😉
    Godt å gå inn i mørketiden med senkede skuldre og kun lystbetonte prosjekter på planen👍

Jeg har såvidt gått i gang med arkivering i discogs, men har innsett at det må tas i veldig mange, mindre etapper...🥵

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    31.582
    Torget vurderinger
    28
    Jeg har såvidt gått i gang med arkivering i discogs, men har innsett at det må tas i veldig mange, mindre etapper...🥵
    Oi, det må være litt jobb ja … Blir nok ikke det for meg, men jeg har litt organisering som skal til. Har alltid et par hyller med «uvasket», «vasket og uspilt» samt «vasket spilt, men ikke sortert». Ofte blir platene stående i sistnevnte kategori en stund bare for ikke å bli sortert og deretter glemt. Men nå må jeg ta meg sammen og rydde litt. Så betyr det omrokking i alt det sorterte siden det da fort blir trangt ... Kosejobb egentlig.

aircanada

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Antall liker
    801
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Fosse: Har du A/B-testet Vintage Fifteen med Classic Gold XV ? I tilfelle ja, dine betraktninger?

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    31.582
    Torget vurderinger
    28
    Strålende dag: Bad og badstu med AKA, deretter fortreffelig lunch etc med Dire Wolf og fruene.
    Cru leverte, det gjør også vinbaren Vin vis-a-vis Munch.

6522F044-4EBA-4EB7-AAE4-0B65E3619B48.jpeg
    6CF3C5BB-7A87-4135-BD64-9AA162A866FA.jpeg

Nå tilbake hjemme. Har hatt en boks med Oscar Peterson hvor ene skiva støyet noe fryktelig. Kjørte den i Scrooge-masteren og spiller nå av via AT ART9XI: Scrooge var forut sin tid!

513903CB-F2BF-4DE0-9437-EB68935F87D0.jpeg

Det har gjennom årenes løp blitt veldig mange av dette forumets medlemmer jeg kan kalle nære og gode venner. Ikke høvdingens fortjeneste alene, men nesten, for uten denne Hifisentralen så hadde livet vært fattigere. Faktisk! Det kan @Høvdingen ta til seg. Evig takknemlig! Uten Hifisentralen, ingen kjennskap til naboene er jeg redd, ikke OVK (for min del) og ikke OAS (for min del). Takk! Dette forumet er en berikelse, til tross for trådens lesere 🥳.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.576
    Torget vurderinger
    2
    Det har gjennom årenes løp blitt veldig mange av dette forumets medlemmer jeg kan kalle nære og gode venner. Ikke høvdingens fortjeneste alene, men nesten, for uten denne Hifisentralen så hadde livet vært fattigere. Faktisk! Det kan @Høvdingen ta til seg. Evig takknemlig! Uten Hifisentralen, ingen kjennskap til naboene er jeg redd, ikke OVK (for min del) og ikke OAS (for min del). Takk! Dette forumet er en berikelse, til tross for trådens lesere 🥳.
    Hyggelig med en slik kommentar på en lørdags kveld :) En riktig god helg til dere alle sammen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn