Nå kom det mange gode forslag her! Takk. Kanskje jeg må oppsøke et par av dem også.
Var i nabolaget forleden og fikk demonstrert en Auralic G1. Likte både lyd, utseende og brukervennligheten på den. Ikke idiotpriset heller (brukt) og funderer på om noe slikt skulle få kommet inn slik at det ble mulighet for streaming også i hovedanlegget (og TV-anlegget kunne kanskje hatt godt av noe annet enn Apple-TV?)
@kjoenik: Lekre biler du har, helt nydelige! Jeg er enig med deg i at bilsamlingen min godt kunne hatt litt mer farge (selv om jeg liker fargen på hver enkelt bil for seg, så er det mye sort). Er nok en konsekvens av at jeg kjøper brukt dette, og har en del tekniske krav som går foran, men det kunne gjerne vært litt mer farge ja! Men kanskje ikke farge på Bentleyen, måtte vært Porschene tror jeg. Og takk for hyggelig ord, setter dessuten stor pris på tråden din!
Jeg er ekstremt godt fornøyd med Accuphase E-800. Den har riaa-kort og dac-kort og bare spiller. Bygget som en tanks, finish som ei klokke - av den typen vi bryr oss om, og samler på. Men, jeg har ikke glemt at Manley Neo-Classic SE/PP 300B nok låt enda mer innsmigrende og vakkert. Sikkert ikke mer lineært eller bedre, men pokker så vakkert. Jeg argumenterte med at det var rør, monoblokkene var for dype for benken, det ble mange brytere å betjene, for meg og fruen til kortere økter. Dette ble for tungvint til bruk ved middagsbordet og til bakgrunnslytting sa fornuften.
Jeg er god på å argumentere for det fornuftige, for så å følge lysten. Nå skal ikke Accuphase ut, til det er den for anvendelig, men den skal få hvile mens nyanskaffelsen testes ut. Planen er at dette nye skal drive Audio Note AN-E først, senere kanskje også testes på Fyne? Bare for moro skyld. Her er det ikke mengder av watt. Den mest wattsvake forsterkeren jeg noen gang har eid. Men ikke den verste å hvile øynene på …
Det trekker ut dette, jeg vet, men har en del bilkjøring jeg må igjennom nå når høsten er ung og været fint.