Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Får du ikke fot av Peoria Jazzband må du være dauhørt. Glad jazz dette, mulig det er gladjazz per definisjon. Forrykende dynamikk forresten. Låter naturlig som alltid fra Opus 3.

    Coveret ser ut som skolemateriell vi brukte på 80-tallet og som neppe var ferskt den gang. Svensk design på sitt beste.

    Vis vedlegget 776090

    Tannoy er trukket så langt ut på stuegulvet at det å betjene platespillere og forsterkeren går som en drøm. Men at sofaen er en lang treseter er vel strengt bare av teoretisk riktighet. Ser ikke ut, men moro da: Tannoy i nærfelt med kraftig toe-in.

    Blir lettere mat i dag også. Var innom polet, fikk med meg et knippe. Dagens liggende til høyre, bør fungere til lam.

    Vis vedlegget 776092

    Vis vedlegget 776093

    Neste skive ut er denne:

    Vis vedlegget 776094

    Ellers funderer jeg litt på hvor Ortofon-armen skal plasseres, og hvordan pickupene nå skal fordeles. Det blir jo en ny XV-1S som kommer snart. Hvor skal den stå? Og skulle man heller hatt en Ikeda 12-tommer enn Ortofon? Trenger ikke løse alt i kveld - det kommer en rolig dag i morgen.
    Det var da et godt knippe med utsøkte viner Fosse, virkelig! Mat og musikk var heller ikke feil. Champagne og litt annet snacks her i kveld.. 🥂🍷
    DSC_0803.JPG

    Mvh lassemann 😊
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Er ikke det i nærmeste laget med såpass voksne høyttalere? Eller går det fint siden det er koakselementer?

    Og siden du nevner Dire Straits: Er originalplater du spiller, eller er det nyutgivelsene på 180 g vinyl?

    (Fint komponert bilde, forresten. Med ledende linjer og hovedmotivet plassert sånn cirka i henhold til det gyldne snitt :) )
     

    ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    738
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    Spiller på SME V og Vdh Colibri i kveld. Via Dynavector SUP-200 og Luxman EQ-500.

    Ei skive Dire Straits, deretter klassisk resten av kvelden.

    Høyttalerne flyttes stegvis bakover, toe-in tilnærmet null: Det låter bredt, åpent, avslappet og behagelig.

    Vis vedlegget 776393
    Det er noe besnærende med å lytte nære..
    Sitter omtrent likt som deg på bildet i forhold til mine høyttalere, men har veggen rett bak meg. Det fungerer veldig godt. Lytter til dipoler.
    Slik du sitter, i et større rom, får du direktelyden lenge før refleksjoner fra vegger og tak. En stor fordel bare der:)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Den champagnen må sjekkes ut @lassemann, takk for tips. Ja, det noe kjent og mye ukjent der.

    @parafinoksen, jeg opplever at avstanden fungerer fint, men våger ikke sikkert si om det har noe med elementene å gjøre, på den annen side kan jeg vanskelig forstå at det skal være problematisk å sitte tett på Tannoy. Nå står vanligvis høyttalerne lenger bak enn på bildet, men som jeg skrev forleden så er det en morsom øvelse. Synes nok at GRF90 er de mest kamelonske høyttalerne jeg har hatt. Jeg kan liksom få de til å spille helt forskjellig avhengig av plassering, toe-in og annen justering i delefilteret. Andre høyttalere jeg har hatt har liksom vært tydeligere på hva som er rett og galt og har i større grad måttet stå slik eller sånn. Tannoy endrer karakter, men de blir ikke «feil» på samme vis.

    Det er et livlig rom jeg har, men ikke «steinhardt» (f.eks sponplater, panel, tregulv og strie ikke gips). Det er lett å frigjøre seg fra alle vegger og hjørner. Som @ogla sier så blir det mer direktelyd og mindre reflektert lyd når man sitter som på bildet. Men for et par dager siden stod høyttalerne enda lenger ut, og hadde full toe-in. Da spiller det i større grad rett ut av høyttalerne, mindre bredt, mindre dypt og lyden slipper ikke helt. Besnærende, men samtidig ble det vel mye «store hodetelefoner». Kommer til å spille en stund som på bildet, for deretter å flytte høyttalerne stegvis bakover, utover (fra hverandre) og deretter jobbe med toe-in. Jeg fant en plassering jeg foretrakk i vår, mye er gjort i anlegget siden da, og jeg var litt nysgjerrig på om jeg ville ende opp med samme plassering om jeg foretok runden på nytt (Manley 500 har nemlig et annet skyv nedover enn de andre forsterkerne).

    Vedrørende Dire Straits så har jeg mye på tape (15IPS, to spor, kopi av safety master), jeg har mange Simply Vinyl, noen senere repressinger, noen originale hollandske. Jeg har nok ikke sammenlignet alt direkte mot hverandre, men jeg pleier å plukke opp de tyske pressingene når jeg kommer over dem.

    8E488AE1-1CBE-4C25-8324-D41369F8CB67.jpeg
    E1341E3B-4B71-46AA-B331-F3460D71CA03.jpeg
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Rolig dag i dag: Schubert, Strauss, Mozart og Dire Straits. Vi fortsetter med TWAcustic siden den nå har ny drivreim, er nyoljet og spiller aldeles glimrende. Jepp, ny rem er mye lenger enn den jeg stusset på tidligere i høst. Jeg har ikke vært helt på jordet. Lageret er nå også festet og alt montert som det skal.

    Har tatt en pause fra rørbytte og høyttalerflytting - konsentrert meg om å slappe av og nyte. Har lurt inn et par gode øl. Fin start på året.

    Nyttårsaften? Punktering på vei til selskap.

    A7024AFD-7F47-4DD6-A319-73253BCCF9A7.jpeg


    7FD39E1C-92E4-4272-B7E6-DA01F37D0FDA.jpeg


    Sjømat.

    DA74493A-DCD7-41FA-A3DB-1FE976CED9BF.jpeg


    Fyrverkeri

    Lucas er ivrig, alltid.

    F6275BB9-321F-4BAB-B6DD-EF6D43534748.jpeg


    Planer for 2022? Ja, men hi-fi det tar vi på sparket. Det trivielle er nesten det beste med det hele.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Hovedanlegget spiller utrolig smooth med Manley Neo Classic 500. Jeg tror det skyldes at de gir et helt annet skyv i mellombassen enn de andre forsterkerne jeg har testet den seneste tiden (Manley Neo Classic 300B SE/PP, Air Tight ATM-2, Accuphase A30 og A60, Audio Valve Baldur 70, har fortsatt ikke fått testet Joule Electra VZN-160).

    Uansett, dette ekstra skyvet, eller kanskje mer riktig, fraværet av mangel på skyv, gjør nok at det oppleves som de er roligere oppover. Jeg vet ikke men det oppleves mer balansert, homogent, frekvenskorrekt og behagelig. Det er mer behagelig, mer morsomt og mindre slitsomt. Førsteinntrykket er kanskje mindre imponerende og luftig, men jeg tror egentlig at det bare er mer kontrollert og riktig. Alt er der, det må bare ikke springe midt i trynet på deg hele tiden.

    Det er Fleetwood Mac dag. Tape, vinyl og dvd.

    07BA2232-8ABE-4AA8-91F5-CFD9CBFD0F23.jpeg


    1FC91F2E-57CB-4C60-A197-FA74E443BABA.jpeg


    97739228-8A37-4C09-9D7C-9550168464DB.jpeg


    Det låter faktisk ikke helt dritt i TV-stua heller. Audio Aero Capitole CD-spiller/dac, Luxman-forsterker, Sonus Faber Cremona (gamle utgaven). Regaen er ikke koblet opp per nå.
     
    Sist redigert:

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.242
    Antall liker
    3.462
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Godt nytt år Fosse med familie!

    Drikker du av tre vinglass samtidig?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Sjonglering med frukt er for barn.

    Fleip til side så foretrekker jeg å drikke øl av vinglass (erkjente det etter å ha skaffet et sted mellom 24 og 36 ølglass med stett, dessuten tar vinglassene mer enn en halvliter, altså mindre stress å skjenke øl i vinglass enn ølglass, som da lett skummer over). Og så liker jeg ny vin i nytt glass. Kunne sikkert begynt å samle på glass også, men jeg må holde igjen litt, jeg er disponert for å bli idiotisk opptatt av nesten alt, langt mer enn det som vises i denne tråden :cool:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Sitter og funderer på om jeg skal ha noen hobbyplaner for 2022 eller om jeg bare skal la humla suse.

    - sub(er)
    - ny(e) armer
    - ny pickup

    Sub er trolig det som gir mest moro, og mest jobb. Men jeg har jo en fetisjisme for armer og pickuper.

    Musikken? Spiller meg igjennom det meste av Fleetwood Mac og er nå kommet hit:

    F112AB4A-9C78-4C3E-9EFC-7A714E44A0D0.jpeg


    Vinen? Nja, ingen store. Greit, men ikke mer. Helt subjektivt så klart. Ser den skårer bra den Ratzenbergeren, men det var ikke helt min greie.

    C1D70BD6-BDDB-4289-AD8B-609C9886D99E.jpeg
    114EA3E4-76BB-4F28-BF24-3E610E5D6353.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.003
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Tipper Fosse går for alle tre om han føler for det.
    Det vil si om Fru Fosse tillater subber i stua :)
     

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    628
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Subber er jo et must i alle møblerte hjem. Ellers bør du skaffe deg en FR64s
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.863
    Antall liker
    26.592
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Du som lytter til band som så vidt husker noe som helst fra dems -70t storhetstid🙄 burde absolutt få denne i samlingen🙂 som FM var de best når de stod på som værst😲
    20220108_205027.jpg

    God helg🙂
     

    ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    738
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    Kjør sub tilskudd, to stk. om du trenger det da?
    Er bare positive ting med det mener jeg.. som:
    Da får du får en ny dimensjon i hobbyen som varer en stund siden du ikke blir ferdig før de integrerer optimalt, og selv da kommer du til å justere innimellom ;) (eksempelvis ved rørbytter, men etter at de er rattet inn fra før er det bare kjekt).
    Du kommer også til å høre på ny musikk kanskje?
    Om du ikke har den fra før, blir du en erfaring rikere.
    Kanskje noen nette hornsubber passer best?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har en Ortofon-arm det gjenstår å teste. Ikke det mest sexy som finnes, jeg vet, men hvem vet hvordan den presterer? Og en ny XV-1S er på vei. Men jeg må si jeg er litt nysgjerrig på hva to gode suber kunne gjort. Og hva Ikeda IT-407 kunne matche.

    Bugatti er for dyrt, og jeg er ikke interessert i replica. Jeg kunne hatt remakes som Singer/Porsche eller Eagle/Jaguar, men direkte nybygd kopi? Jeg vet ikke. Får nok en luftetur i AC Cobra til sommeren, men personlig er jeg nok litt for opptatt av orginalitet til at dette vil gi full tenning. Eller, et eller annet sted må det finnes noe originalt, ombygget eller ei. Hva gjelder bil så er jeg veldig usikker på hva jeg har lyst på - jeg er opptatt av brukbarhet. Ikke sikkert det blir noe, men er i hvert fall fornøyd med at jeg ikke hoppet på noen av de XJS-ene jeg så på i høst. Mulig det ikke blir noe overhode, mulig det blir noe helt annet. Jobb krever planlegging, derfor er hobby for meg spontant og preget av impulskjøp. Og så har dere som har fulgt med en stund skjønt at jeg tenker hifi fra oktober til mai og bil fra april til oktober.

    Edit: Jeg brukte suber på Merlin VSM-MXEi gamle lytterommet (ca 2009-10) så jeg er ikke ukjent med det. Én eller to avhenger av størrelse. Vi får se, det haster jo ikke.
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Sitter og funderer på om jeg skal ha noen hobbyplaner for 2022 eller om jeg bare skal la humla suse.

    - sub(er)
    - ny(e) armer
    - ny pickup

    Sub er trolig det som gir mest moro, og mest jobb. Men jeg har jo en fetisjisme for armer og pickuper.

    Musikken? Spiller meg igjennom det meste av Fleetwood Mac og er nå kommet hit:

    Vis vedlegget 779335

    Vinen? Nja, ingen store. Greit, men ikke mer. Helt subjektivt så klart. Ser den skårer bra den Ratzenbergeren, men det var ikke helt min greie.

    Vis vedlegget 779337 Vis vedlegget 779338
    Fosse går nok for alle tre forbedrende tiltak tenker jeg. Men hva angår vin er rødvinen ikke middelmådig 😉 GG synes jeg, tross prisen, kan gi en syre som er litt i overkant. Men smaken er som baken 😉 Ha en bedre lørdagskveld 😊

    Mvh lassemann 😊
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Du har rett, jeg uttalte meg om rødvinen før maten, har spist i mellomtiden. Med en ytrefilet, ovnsbakte rotgrønnsaker og stekte tomater så satt den langt bedre - men jeg fikk ikke helt grep om den bar og uten mat. Men hvitvinen, der synes jeg ikke smak forsvarer pris. Jeg har ikke greie på vin, jeg liker bare å drikke det. Hvorfor jeg liker noe er jeg ikke alltid like god til å forklare :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.564
    Antall liker
    27.597
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Pickuper og armer er jo litt moro, da.....Selv om man etter hvert kommer til grensen/sannhetsordet om at Hvis en highend pickup låter veldig forskjellig fra de andre, er den enten feilkonstruert eller defekt. (Michael Fremer)

    Mvh
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.242
    Antall liker
    3.462
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Uansett gleder jeg meg til fortsettelsen. Du har en finfin tråd.

    Pur Sang er flotte biler. Alt er håndlaget etter gamle tegninger og startprisen er tre mill.

     

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.335
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Nordland
    Jeg har en Ortofon-arm det gjenstår å teste. Ikke det mest sexy som finnes, jeg vet, men hvem vet hvordan den presterer? Og en ny XV-1S er på vei. Men jeg må si jeg er litt nysgjerrig på hva to gode suber kunne gjort. Og hva Ikeda IT-407 kunne matche.

    Bugatti er for dyrt, og jeg er ikke interessert i replica. Jeg kunne hatt remakes som Singer/Porsche eller Eagle/Jaguar, men direkte nybygd kopi? Jeg vet ikke. Får nok en luftetur i AC Cobra til sommeren, men personlig er jeg nok litt for opptatt av orginalitet til at dette vil gi full tenning. Eller, et eller annet sted må det finnes noe originalt, ombygget eller ei. Hva gjelder bil så er jeg veldig usikker på hva jeg har lyst på - jeg er opptatt av brukbarhet. Ikke sikkert det blir noe, men er i hvert fall fornøyd med at jeg ikke hoppet på noen av de XJS-ene jeg så på i høst. Mulig det ikke blir noe overhode, mulig det blir noe helt annet. Jobb krever planlegging, derfor er hobby for meg spontant og preget av impulskjøp. Og så har dere som har fulgt med en stund skjønt at jeg tenker hifi fra oktober til mai og bil fra april til oktober.

    Edit: Jeg brukte suber på Merlin VSM-MXEi gamle lytterommet (ca 2009-10) så jeg er ikke ukjent med det. Én eller to avhenger av størrelse. Vi får se, det haster jo ikke.
    Dyrt og dyrt fru Blom😲 Jeg slapp unna med en 1000-lapp for Bugattiene mine, hos Zalando😇
    44BB320E-72A1-4FA4-9A76-3581D4684675.jpeg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Er det noen av leserne som har egen erfaring med de ulike armene fra Ikeda? Er det slik at det er én eller to modeller som gjelder? Jeg er primært interessert i 12-tommer.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.945
    Antall liker
    13.261
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    12" i stål som gjelder, så diskuteres blank eller børstet overflate armrør
     

    zikraaudio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    478
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Danmark Jyllinge
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen av leserne som har egen erfaring med de ulike armene fra Ikeda? Er det slik at det er én eller to modeller som gjelder? Jeg er primært interessert i 12-tommer.
    der findes 2 versioner spiller selv på den dyre i rustfri men den er ikke pengende værd den alm version med vta og sølv kabel giver bedst valuta it-407 cr
    glem alt andet har de bedste lejer der findes når man har set en Ikeda arm svæve med nul gram på forstår man først hvor vild den er
    https://www.brookaudio.co.uk/product/ikeda-it-407-cr-1-precision-tonearm-12/ hygge
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Men hva heter de ulike versjonene om man avgrenser til 12 tommer og mener overflate er uten betydning med mindre det indikerer andre forskjeller?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Takk, og du mener forskjellen lydmessig ikke forsvarer prishoppet, den er jo ikke helt ubetydelig.

    Ikeda IT-407 uten annen benevnelse, er det en eldre utgave?

     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Du har rett, jeg uttalte meg om rødvinen før maten, har spist i mellomtiden. Med en ytrefilet, ovnsbakte rotgrønnsaker og stekte tomater så satt den langt bedre - men jeg fikk ikke helt grep om den bar og uten mat. Men hvitvinen, der synes jeg ikke smak forsvarer pris. Jeg har ikke greie på vin, jeg liker bare å drikke det. Hvorfor jeg liker noe er jeg ikke alltid like god til å forklare :)
    Dette er åpenbart viner som gjør seg best sammen med mat, og begge er viner som er godt over gjennomsnittet hva kvalitet angår. Ratzenberger Wolfsöhle passer svært godt til svineribbe, og har vært min go to-vin til klassisk juletallerken. Den har både sødme og syre som takler den feite maten på en perfekt måte.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Supert! Takk! Akkurat slike innspill jeg trenger. Veldig bra.

    Jeg grep nok denne i forbifarten fordi jeg hadde et håp om å kjenne noe godfølelsen fra en bar i Wien hvor jeg hadde en god Ratzenberger. Den skulle altså vært med mat. Neste gang, jeg lover.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Nok en distraksjon. Jeg har selvsagt sørget for at fuglemateren ikke innbyr til jakt. Treet den henger i er ufremkommelig, og krattet hvor restene faller ned er vanskelig tilgjengelig for store puser. Naboen derimot, han mater i åpnet lende. Lukas bryr seg lite om spurv, men skogsdue, det er stas. Gud bedre for et rabalder det var her med skjærer og kråker. Og blod over det hele. Bassen var passelig forvirret da han var inne et øyeblikk og noen i mellomtiden hadde stukket avgårde med hele moroa. Skikkelig irriterende.

    0EE77E8C-2528-4444-8E6D-1923EDFDA563.jpeg
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    4
    Heldiggris som har egen hofflevearandør av utsøkte godsaker!

    Kortreiste naturlige råvarer er med på å bygge opp under en bærekraftig ressursforvaltning her i landet. Min erfaring med due er begrenset. Beskuer dem ofte svevende rundt i flokk. Egen gane har ikke fått anledning til å nyte denne type duebryst. Heller ikke bever. Nå er jo beverpelsen vel kjent fra litteraturhistorien. Hva nå sammenhengen mellom due og bever måtte være.

    Passende drikkefølge til et bryst fra en ungdue kan fort tenkes å være av den lettere sort. Vinen må for all del ikke være flyktig i smak. Dog faller mine vurderinger mer mot en moden vellagret fransk tapning fra de søndre regioner i landet. Da helst av moden årgang.

    Due.jpeg


    Bon apétit!

    Mvh Olav E
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.623
    Antall liker
    21.399
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Et godt bilde kan vel gjentas på neste side?
    Jeg blir øm om hjertet av en slik lytteavstand!



    Tillegg: Jeg blir også misunnelig på takhøyden, og jeg kom også til å tenke på Johny Depps replikk til Marlon Brando i Don Juan de Marco: - Is this your villa?
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Takk, takk Valentino. Høyttalerne er flyttet 3-4 cm lenger bakover. Jeg testet 10-15 cm, det ble ikke bra. Opplever at om de skal stå omtrentlig som på bildet så er den beste balansen noen få cm bak slik de er avbildet. Lenger bak gir mindre bass og en slags «hulhet» i mellomtonen. Lenger frem, som på bildet, og enda lenger frem, så blir det vel analytisk. Åpent ja, men samtidig opplever jeg at dybden i lydbildet og klangbalansen er best slik de nå står. De tar selvsagt mer av rommet og gjør en del ut av seg, samtidig er det enkelt å komme til alt på og i benken.

    Det er mandag, det er jobb.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.394
    Antall liker
    17.085
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Har du ikke informert pus om at det ikke er lov å jakte due nå?;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn