Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Den lunsjen så bare helt fortryllende ut Wudizz - dersom generalprøven av denne ØVELSEN kvalifiserte til en performanca som setter alle disruptivt dekonstruktive artistiske praksiser i et helt nytt lys, for ikke å si i skyggen, samtidig som den tilføyer lunchstedet ytterligere sedimenter av meningsdannelse som manøvrerte kvelden rett i paddocken - ja, da melder jeg inn Alundammen bo- og behandlingssenter for kommende runde med Otrivin og annen vin. Jeg stiller med levemannskvapset om skjortelinningen, kjakepølser og brystfett for gourmetglade begersvingere og anestetisk sjeggjazz. Nei, jeg bare kødder og ville bare egentlig si:
    Dette så fantastisk ut og grats til Wudizz for årets initiativ - Den skarru´virkelig ha! Du er bare sånn du. :love:

    PS! Det var ikke det værste stedet å ha generalprøven på heller da.... :love:
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel ingen hemmelighet at jeg har blitt glad i lyden fra Baldur. Så glad i den at jeg solgte A60 og A30, la ut Manley for saLG og fikk meg en liten nedtur da jeg koblet opp Allnic med Air Tight og ny stepuptrafo. Jeg er derfor ikke så lysten på å skrive mer om lyden fra Allnic før jeg får oversikt over hva som gjør hva.

    Det er mange ledd i min lydkjede og bytte av tre ledd samtidig gjør det vanskelig å si hva som bidrar til hva. Bør høyttalerplasseringen nødvendigvis være den samme om ny forsterker har en annen karakter? (Retorisk spørsmål, jeg ønsker ikke svar). Det låter flott bevares, men jeg må jobbe litt mer med oppsettet inntil jeg får fikset Baldur. Det var en åpenhet og klarhet her som nå er borte. Det hjalp med nye Svetlana Winged C KT88 som fikk 45 minutter spilletid i går (været var fint så jeg prioriterte tre timer bak rattet i stedet for).

    Så, Miyajima-trafo, Air Tight og Allnic kan meget vel være strålende her og andre steder, men jeg har ikke klart å få det hele til å synge 100% ennå. Det spiller med varme og kropp men mangler bassen, åpenheten og innsikten jeg hadde før. Jeg ønsker ikke hjelp til å finne årsaken, det klarer jeg selv, jeg forsøker å holde dere orientert om prosessen jeg er i, en prosess som skal gå sakte, fordi solen er her, det er sommer og jeg er i ferd med å spare hifien til regneværsdager.
    Hei Fosse,

    Jeg har et par Baldur stående på lager her i Son som du kan låne inntil dine egne er fikset. Effektrørene er tipp topp, men smårørene bør nok byttes for at de skal synge som dine gjorde (var ikke uten grunn jeg spurte om hvilke rør du brukte i din).

    Mvh terryboy
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Slik generøsitet oppleves bare på sentralen. Utrolig raust tilbud terryboy. Takk!

    På grunn av korona og litt helsemessige saker så har det vært en høst, vinter og vår med vanvittig mye musikk, og jeg har vel aldri kjøpt så mye utstyr noen gang som siste halvåret. Når fruen nå er fullvaksinert, jeg har fått første stikk og solen er her fra morgen til kveld så kjenner jeg brennende lyst til å gjøre andre ting. Spiller musikk på trådløs høyttaler i hagen og har ikke hatt anlegget på på godt over ei uke. Jeg tror jeg sier takk for tilbudet, spiller på litt ymse gjennom sommeren og satser på at Audiomix fikser. Men takk, fantastisk hyggelig av deg.

    Det har gått i bil, hus og hage. Lucas har nå vist at om reven jager rådyret så jager han reven. Dessuten har han servert mor levende skjære på kjøkkenet, den unnslapp.

    040413B9-63A2-4B17-8FDA-4CBE63BDE4C3.jpeg
    C1243DF8-63B2-4F03-B688-23FB783F2E44.jpeg

    CE215D1F-966F-4EC1-9B9E-13D4E9897EEB.jpeg
    342C87ED-D245-44A3-9668-7E1AE10946F6.jpeg
     
    Sist redigert:

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Forstår den, og har forstått via din herlige tråd her på hfs at du er rimelig flinkt til å vie tiden til annet enn stereoanlegget når det er de lyse månedene som har tatt over styringen. Skulle du skifte mening og vil ha tilbake utgangspunktet fra før den ekstremt flotte Allnic’n kom i hus, står tilbudet stadig åpent og ved lag. Gi meg bare et signal om så skulle skje.....
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    B20FF711-3FBC-463B-A3E1-476AF6F9AED9.jpeg


    Det er overskyet, fare for regn og kaos i hyllene:

    - Cardas signalkabel satt inn
    - Dynavector SUP-200 satt i kretsløp med XV-1S
    - 12AX/AU7 fra Baldur er flyttet over på Air Tight.

    De nye Svetlana KT88-rørene skal testes med litt høyere bias, vil bare la de få «gå seg litt til». Det drar i riktig retning dette.

    Hva er det jeg holder på med?

    Jo, det har hele tiden, fra Air Tight kom i hus, vært en jobb å få den til å spille varmt nok og ikke stikke av oppover. Det har generelt vært en utfordring. Så, etter flyttingen av høyttalerne rundt 17. mai har hele anlegget endret karakter så drastisk at det plutselig er egenskaper som åpenhet og luft som søkes forsterket, fordi klangbalansen oppfattes å være på plass.

    Det fine nå er at jeg har klart å dra anlegget så langt i den retning jeg søkte at jeg kan kan konstatere at jeg har gått for langt og kan begynne å jobbe meg tilbake igjen.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Det ligger mye fornektelse i enkle gleder.

    6F8AA30B-7764-490D-9F54-43C65BD1FD39.jpeg


    I termosen har vi derfor trippel espresso med vann. I bagasjerommet nyoverhalt topp til e-type.

    Dagens vin er en skuffelse.
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    fosse tok meg med på en tur i den vidunderlige bilen å se på; sol og herlig vær. jeg har ikke vært mye i en cab, men det var en herlig følelse – ser en bort fra tunneller! myk, men ikke duvende, overraskende lite krenging, deilig lyd når en dro på i godt drag, og lite bråk når en cruiset; mest en liten søt murrelyd. og en har følelsen av å sitte i landskapet som en samtidig glir igjennom. det er en bil som forteller om at det er mer her i livet enn å transporteres fra a til b!

    takker for herlig tur, fosse!
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.366
    Antall liker
    9.328
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    fosse tok meg med på en tur i den vidunderlige bilen å se på; sol og herlig vær. jeg har ikke vært mye i en cab, men det var en herlig følelse – ser en bort fra tunneller! myk, men ikke duvende, overraskende lite krenging, deilig lyd når en dro på i godt drag, og lite bråk når en cruiset; mest en liten søt murrelyd. og en har følelsen av å sitte i landskapet som en samtidig glir igjennom. det er en bil som forteller om at det er mer her i livet enn å transporteres fra a til b!

    takker for herlig tur, fosse!
    Det er viktig å æres de eldre. Få er klar over Dr Dong sin innsats under den siste verdenskrig. Han senket Blücher. Han arresterte Quisling. Han overtalte Ketil Lund til å åpne mappene. I sin egen mappe var det kun Donald pocket og et blad for voksne, men det er en annen sak. Neste søndag tar han @Dr Dong i mot besøk ved Sagene rehabiliteringssenter.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.654
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Det ligger mye fornektelse i enkle gleder.
    I termosen har vi derfor trippel espresso med vann. I bagasjerommet nyoverhalt topp til e-type.

    Dagens vin er en skuffelse.
    Vinskuffelser er aldri bra. Håper det ikke var den du fikk av meg 😅 .
    Her hadde vi planlagt hvite viner i kveld, men ender nok opp med biff og en god rød i stedet. Solen forsvant jo plutselig.
    Så deg ute på gamle Mossevei for noen dager siden. E typen så strøken ut. Ha en riktig god helg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Dr.Dong treffer spikeren på hode, blant alt det fine med e-typen har vi at motoren ved lav belasting høres ut som en stor velsmurt symaskin. Det er noe fascinerende med den finslige motorlyden, du kan sitte åpent og samtale relativt uforstyrret. Så kan man dra på og det bråker og brummer, slippe gassen og det smeller og knaller. Moro når du gidder, ro når du ikke ønsker ståk.

    Jeg har kjørt noen tusen kilometer så langt i år, dette var første turen uten fruen. Hun elsker bilen.

    2EEFFC30-A794-41A6-B103-750CACABC49D.jpeg


    Kommer det en regnværsdag nå så skal jeg jobbe med Allnic. Det er noe jeg ikke har helt orden på, men vi kommer dit, i løpet av høsten.
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Mindre lytting om dagen, men det går bra. Hagerusling og praktiske oppgaver.

    D93E0BA2-BB5A-41E6-ABAF-E6CA7FFD26A7.jpeg
    19F813EA-A7D3-42E9-A21D-F69998A9F11B.jpeg
    A4FFC019-D0C6-4284-967F-04612F092177.jpeg
    39EFF4FC-42DA-4C0B-9D41-57E29433804C.jpeg


    Tips til rengjøring av båt: Karcher plastrens sprøytes på, får virke noen minutter, raskt over med svamp og spyle av. Aldri har båtvask vært raskere og mer moro.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Mindre lytting om dagen, men det går bra. Hagerusling og praktiske oppgaver.

    Vis vedlegget 730043
    Dette er et veldig godt bilde av pus m/eier!

    I denne tråden er hjemmet til Fosse (inkludert hjemmets sysler, anlegg, interiør, hage, kjøretøy og sist, men ikke minst, en vakker kone) blitt applaudert flere ganger – vel fortjent. Et vidunderlig hjem!

    Dette go’bildet fikk både kone & undertegnede til å «stoppe opp». Heldige mann (og kone) som har 3 flotte / vakre katter i sitt eierskap … :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Noe slørete blikk på katten….. Snust på vinflasken din? :D
    Bassen og søstera er 13 mnd nå - ungdomsopprør …

    5906A86D-6D04-4A42-B612-27178081E890.jpeg


    Vi var forresten hos veterinæren i går. Når du kan sette sprøyte på begge kattene og de ikke foretrekker en mine så er det rimelig greit.

    Fin dag, startet med fire kopper kaffe før frokost, prøvekjøring av diverse biler og avsluttet med middag ute - hallo, vi kan gå i gater fulle av folk og spise god mat og drikke ute, i Oslo.

    51B070E5-5072-480B-A1BC-A7D1436CE916.jpeg


    Sjøkrepssuppe og gjøkalvlever. En god champagne, Sancerre og Bordeaux.

    BC5EF8D6-BA1D-48BA-93F4-127CCE260FF7.jpeg


    Og, det installeres brannslukkingsapparat i gamlebilene - vilkår for LMK-forsikring.

    825FE55E-C23B-4E6D-B51D-F768D6847EC7.jpeg


    Fosse har forresten trukket vinnerloddet og er flyttet 2-3 mnd frem i helsekøen.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Det er litt flaut, men jeg tar ikke helt hvor du er. Uansett, du har et poeng, det er på tide å komme seg på fjorden.

    Jeg kommer sterkere tilbake! Lover.
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke flaut å ikke være kjent i Skjebergkilen;)
    Fikk ikke ut båten før i går selv. Har det antakelig som deg, for mye å gjøre om våren, båten har det bedre på land om den ikke blir brukt. Det gror som f... her øst.Ikke noe vits i at båten gror igjen før ferien.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Er det en Maine Coone, den katta??? Hadde en nabo som drev oppdrett av slike, og vi hadde en halvekte sjøl som vi fikk av den samme naboen...
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Vinteren 2020-2021 var hjemmekontor, to-kohort, mye musikk og mengder med nytt utstyr. Jeg gikk i metning i mai. Ferien var god, den er over, hva er meningen med livet? Sommeren fortsetter og jeg trenger nye prosjektet. Noen vage hifiplaner legges, litt nytt er kjøpt og det er rett rundt hjørnet. Hvordan ny hifi skal innplasseres er ikke løst, men det står heller ikke først i køen over beslutninger som må tas, og så er det bagateller i forhold til planer for andre hobbyer.

    Utdrag fra sommeren:

    E45474EB-65D2-45CA-93C6-FB6245955153.jpeg


    På hytta: Leser og slapper av mens fruen gjør hagearbeid.

    88CD690D-71F4-4937-AE08-32B883BC6EF1.jpeg


    På fjorden.

    0F78ED2E-83ED-4017-AB36-0A95C1180A6C.jpeg


    Hjemme.

    48B5B052-8DE9-445B-B0CE-7EA5D5D263AB.jpeg


    Tre fjols til fjells.
     

    Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    91
    Antall liker
    101
    Torget vurderinger
    31
    Ja, her har vi virkelig tre førsteklasses fjols til fjells.
    Herrenes fottøy røper en del her - muligens med Langemann* til høyre som et hederlig unntak.
    Her har man åpenbart ikke tenkt seg langt innover de opptråkkede stier.
    Dere ser virkelig ut som "gutta på skauen" og æresmedlemmer i Nikkersadelen, indeed. Not. :p

    Turtips: unngå å pakke kanapèer i ryggsekken. Det faller ikke heldig ut:(
    En magnum flaske Dom Perignon kan derimot bæres i sekken til Besseggen eller K1 for den del(y)

    Langemann til høyre har jo en fysiognomi og kroppshøyde som kan minne om det originale fjolset til fjells - Leif Juster.
    Kan dette være barnebarnet eller endog en nevø? ;)

    Mvh Vidar Vandraren :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Om vi skal være helt ærlige så er bildet tatt 100 meter fra Pellestova. Bil og middag var hensikten med turen.

    CFD61449-99BA-4AD9-A919-C81FAF87B3EF.jpeg


    Bildet er tatt under 8 uker før jeg skal få ny hoftekule, ny skål og forlengelse av benet med 2,5 cm 😅. Det er greit med turer opp til 300 meter men ikke lenger. Det har vært en rolig sommer for å si det forsiktig.

    Men, jeg har mer eller mindre vokst opp i DNT så det er ikke få hytter jeg har vært på i den norske fjellheimen med foreldre som dro meg med på 3-4 hytte-til-hytte-tur hvert år i oppveksten, sommer som vinter.

    Mer analogt utstyr på vei ca kl 15 i dag.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Du er blank og fin i pelsen, Fosse - har nok vært en snasen sommer! :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Er maten fortsatt like "grei" på Pellestova?
    Vi var der for en del år siden - rett i etterkant av åpningen, og da var det:love:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Vi var der i fjor og det var meget bra, i år var det helt topp. Og de har en vinkelner som er det hyggeligste og flinkeste du kan tenke deg. Servicen vi opplevde står ikke tilbake for noe.

    Lokalet er ikke det mest sjarmerende, men om selskapet, som i vårt tilfelle, er av første klasse, så blir det knapt bedre.

    Det ble jo ikke mindre god stemning av at kelneren ønsket oss velkommen med "I remember you from last year, you had the most beautiful car I have ever seen and ..."

    Anbefales på det varmeste.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror jeg vet hva som kommer inn døra kl 15. Det er neppe oppe og går kl 16... 🤭
    Er spent på hvordan sakene skal plasseres. 😊
    Mvh.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Stereoen som ankommer er en parentes i den store sammenheng, henimot en fillesak. Det som står i fokus om dagen er muligheten for å realisere en gammel drøm: En ordentlig garasje! Et sted hvor det er plass til alt jeg kan tenke meg, venner inkludert. Om planene som nå legges blir en realitet så kan jeg invitere hfs-ere på kaffe, vinterlagring, pølser og dekksparking. Kan hende blir det mulighet for dere å låne løftbukk også.

    Og om noen skjønner hvor jeg er så må de gjerne holde det for seg selv :)

    Sånn går det når en blir sittende mye stille ...
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.157
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    lykke til med hofta...jeg skal til evaluering den 17/9...har slitt et år ..trolig fått isjas i samme høyre side.......ikke spesielt godt for å si det slik....men...the show must go on og utredningen er lagt på tampen av båtsesongen... :cool:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Grattis!

    Menar bestämt det är något känt med två lika stora bruna esker.. 😉

    Vorsicht!
    Det stemmer Crosswind. Jeg må ordne med plassering etc, og kanskje forsterke noen hyller før jeg får den opp. Videre må jeg planlegge litt i forhold til plassering av forsterkere, kabellengder og betjening. Plassmessig er det ikke optimalt med tre spillere, men samtidig vet jeg at denne spilleren er det få av i standard utgave, og nesten ingen, om noen andre, slik denne er bestilt. Derfor måtte jeg bare.

    3B044245-12EC-4385-96DA-80FB2E79F0A1.jpeg
    8E426706-152B-4D61-9C30-40DC84E8E09B.jpeg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Takk, takk Kjellbjarne. Kattene er Norsk Skogkatt. Ligner en del på Maine Coon, men det er en del forskjeller også. Skikkelig tøffing, her forleden hoppet han ut av fanget mitt, fikk øye på en grevling og jaget den inn under terrassen til naboen. Jeg klarte å dra med meg katten så grevlingen kunne komme seg unna.

    Lillesøster jager også, og kom hjem med denne fra naboeiendommen i sommer.

    BB1D119B-7CF5-4BD8-A312-7CF59A5AA852.jpeg


    Hva gjelder platespillere så tenker jeg armene vil bli satt opp slik innledningsvis:

    Bergmann: Odin og Schick
    Garrard: EMT og Dynavector
    TW-Acustic: Kuzma og SME

    I hvert fall inntil jeg finner ut om armbordene kan brukes om hverandre, det er nemlig ikke utenkelig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn