Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Bass henger udiskutabelt sammen med høyttalerplassering. Jeg har flyttet mye rundt på høyttalerne de seneste dagene (fortsatt samme bakvegg) og det er ingen tvil om at det å ha mindre avstand mellom høyttalerne og plassere dem lenger fra sidevegg gir en annen fylde og bunn. Det er bra. Det er lett hørbart i hele rommet, uavhengig av hvor man sitter. Jeg er ikke ferdig, det er heller et første steg.

    Vi nærmer oss nok et tidspunkt hvor hifien trappes noe ned og andre interesser trappes opp:

    Dagens gjøremål:
    Vis vedlegget 714923 Vis vedlegget 714924

    Nye dekk lagt på. Dette er mer som det skal være, faktisk akkurat slik det skal være.

    Vis vedlegget 714925 Vis vedlegget 714926

    Inspisert nye vifter og radiator. Rykte vil ha det til at målt strømtrekk er redusert med langt over 90% i forhold til originale vifter. I tillegg gir ny radiator bedre kjøling. Og det er en helt annen luftsirkulasjon med nye vifter, det var som stiv kuling i motorrommet da de nye ble testet. Temperaturmåler er skiftet og sikringsholder modifisert. Dette føles ubeskrivelig godt.

    Overhalt topp (ekstra) monteres en gang senere, ikke i år, jeg vil ikke tukle med noe som fungerer i inngangen på sesongen.

    Vis vedlegget 714927 Vis vedlegget 714928

    Sub skal testes ut, om ikke annet for å se om det er lettere å implementer i dette rommet og på mer moderne vis enn da jeg justerte Luna II manuelt i den gamle leiligheten.

    Har ellers hatt en runde på rør i strømforsyning til forforsterker. Forskjellene er tydelige, men hva som er best er litt mer smak og behag enn før forforsterkeren ble bygget om. Den gang var lyden slank og feiteste lyd stakk av med seieren, nå er det mer gi og ta på hva jeg foretrekker. Tester for øyeblikket en variant av CV378.

    Vis vedlegget 714945 Vis vedlegget 714946

    Dagens drikke trenger ikke bilde.
    Hvilken variant av CV378 er det du prøver ut?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    ECAE3EBE-7302-4E67-9708-82FF17DD205C.jpeg


    Disse kler nok mitt oppsett dårligst. Eskene er nær identisk med de for røret under, men det låter helt annerledes og rørene er ikke helt identiske.

    81966278-0EB4-4019-AB88-3F00F12F5A1A.jpeg


    High Wycombe er ikke testet i denne omgang:

    84017F0F-10C2-4F43-91D5-8FC1C8740021.jpeg

    3A578F1E-F7B0-4526-AD32-27AABCFD6A1C.jpeg


    Dette er varianten som har vært mest benyttet så langt.

    F5D6F575-8D83-46A9-AAE1-D3FF22822F88.jpeg
     

    Rockefot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2008
    Innlegg
    163
    Antall liker
    84
    Som tidligere eier av GRF90 kombinert med Accuphase A-70 kan jeg påstå at det ikke mangler dypbass, men " mellombass". Her tror jeg muligens herr Fosse kan dele oppgatning? A-70 har en nådeløs dypbass. Og GRF90 leverer alt unntatt mellombass (den fete gode punchen) på en førsteklasses måte. Jeg tør påstå blant de absolutt mest instrumentale autentiske høyttalere uansett pris. Snakk om nyanser! For noen gjennomarbeidete elementer! Men det er mye å få til for en stram og "korrekt" 12 toms dual driver. Tror faktisk en form for EQ er muligens eneste alternativ her? Og selvsagt lytteavstand, på vei opp i bassbølgen. Bare litt synsing med rødvinen på sidelinjen. GRF90 fortjener litt arbeids innsats🤘
     

    Rockefot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2008
    Innlegg
    163
    Antall liker
    84
    Forskjellige plasseringer i rommet vil også til en viss grad gi utslag i ønskelig retning (basert på erfaring), men i dette tilfellet er det vel kanskje begrensede muligheter for å flytte rundt i stua. Akk, disse kampene 😀
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    GRF90 er ikke små høyttalere.

    Det enkleste, og beste, er om jeg får det hele til å innfri slik det står i dag. Et flytte av anlegget genererer mye trøbbel og skal gi ufattelig mye lydforbedring for å være verdt det (verdi for meg). Og, det låter godt i dag, det er bare det at jeg søker mer, på noen punkter.
     

    Rockefot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2008
    Innlegg
    163
    Antall liker
    84
    Virker som du er rett mann til å maxe disse valnøttbautaene! Tålmodighet og know how ispedd økonomi og nysgjerrighet 👍
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Du er nok inne på noe med mellombassen, og her tenker jeg målinger vil vise at det du og LMC er inne på stemmer. Jeg har liten eller ingen erfaring med måling så jeg klarer ikke å «oversette» lytteinntrykkene mine til frekvenser og grafer. Så skjønner jeg at det kanskje er mer krevende på fylle på oppe i mellombassen enn det er å fylle på helt i bunnen.
     

    Rockefot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2008
    Innlegg
    163
    Antall liker
    84
    Mine lytteerfaringer fra GRF90 var at de var super på det meste bortsett fra litt manglende fylde og punch i mellombassen. Det slo liksom ikke helt i mellomgulvet på rock og musikk som låter gøyere med litt punch. Det var som om elementene var særdeles stramme på godt og vondt. De er utrolig presise og korrekte, men kanskje på bekostning av fylde. Alltid noen kompromisser vettu.
    Det enkleste kan kanskje være å prøve med en forsterker som har justeringsmulighet i mellombass området. Gjerne en god equalizer med seperate justeringsmuligheter innen spesifikke frekvensområder og se hvordan det eventuelt kan forandre lyden i ønsket retning. Feks. låne en Mcintosch MA 9000/8000 eller lignende, eller smette inn en separat equalizer i kjeden?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    er ikke litt av faenskapet at det der lengst nede også har innvirkning på det litt høyere oppe? jeg kan sitte og hive dypbassen på og av her i digitalisen, men har jo en oppfattelse at mellombassen ikke er upåvirket. ja, rent subjektivt endrer selv mellomtonen seg. sagt på en annen måte: jeg finner det slett ikke lett å si, rent lyttemessig hvor mangelen er, når det gjelder lydbildet.

    finn deg en mann med mikrofon, fosse
     

    Rockefot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2008
    Innlegg
    163
    Antall liker
    84
    Om det er nødvendig med mikrofon for å finne hva som mangler er d vel ikke ett reelt problem? Ved å ratte med eq finner Fosse svaret on the fly fra sweetspoten. Noe ala MA9000 fikser biffen👍
    MA9000 Front Top Balanced.jpg
     

    zikraaudio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    476
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Danmark Jyllinge
    Torget vurderinger
    1
    Om det er nødvendig med mikrofon for å finne hva som mangler er d vel ikke ett reelt problem? Ved å ratte med eq finner Fosse svaret on the fly fra sweetspoten. Noe ala MA9000 fikser biffen👍 Vis vedlegget 715598
    Jeg bliver vist nød til at komme med et indspark det kan godt være man kan justere sig ud at et problem så man får den rigtige klangfarve men prisen er total fravær af overtoner men pæn er den hygge
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Heisann

    Er innom denne feelgood tråden jevnlig og har stor glede av alle eksperimenter, deilig musikk, flotte bilder, god stemning, det gode liv og klassiske biler, litt mye vintips for en som liker best øl, men tar det som læring ;)

    Sitter med en følelse av at en fjær holder på å vokse til et problem i casa Fosse. Tross alt har det jevnlig kommet rapporter om gode kombinasjoner, deilig lyd og vakker musikk. Er det en følelse av at noe mangler eller er det tankespinn og lysten til å eksperimentere som har startet letingen etter bassen?

    Som flere har vært inne på er det nok lurt å begynne med litt målinger. Har aldri fått lyttet på grf90 men har levd med Tannoy sl105albury 15tommer diger stativ høyttaler og hører jevnlig på Canterbury GR og nettopp attacket og mellombassen er det som får musikken til å blomstre. Mulig grf90 skiller seg litt i konstruksjon fra de andre i denne serien. Onde tunger vil ha det til at 15 tommerene har noe de mindre ikke har. Ikke vet jeg men f.eks canterbury ruver godt i landskapet, kanskje mer en hr Fosse setter pris på.

    Bruker selv en liten sub ( Helt uten sammenligning til dette systemet. ) den bidrar ubemerket til litt mer tyngde i lyden men også oppover i frekvensene. Mer magi i mellomtone og lydbilde. Hvis ikke eksperimentering med plassering og andre småjusteringer i systemet gir det som er savnet finnes det et ormebol av digitale og andre « korrigeringer». Føler de blir litt feil i et så eksotisk system som du har Fosse, men det er bare min personlige mening.

    Siden jeg har fått litt skrivekløe kan jeg komme med siste innspill, eller en tanke om du vil. Siden huset har blitt fylt opp av store mengder ny musikk lurer jeg på om du kanskje har har spilt deg inn i et hjørne med ny uoppdaget musikk med ukjente kvaliteter. Er det lenge siden du dro frem noen gamle favoritter og sjekket om de fortsatt leverer?

    Har bil som må stelles, båt som nett er satt utpå, hytte som må besøkes, hifisentralen og anlegget får litt mindre besøkstid hos meg, men det er faktisk helt ok, en stund!

    Ha en strålende vår

    mvh Atle
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Så til noe seriøst:

    Vi har en tråd gående her som omhandler rør og fremskritt. Der i tråden ble jeg klar over Sigberg Audio sine subwoofere. Det er pokker ta meg noe av det mest sexy jeg har sett. https://www.sigbergaudio.no/collections/dronn-subwoofere

    Jeg savner litt trøkk i bunnen.
    Du er nok inne på noe MFA. Litt av vanskeligheten er at jeg startet med en litt åpen drøfting eller drodling - litt tankespinn (sitat over). Det jeg skriver leses og tolkes ulikt og kanskje noen synes det er mer interessant å fortelle hva de selv ville gjort i en slik situasjonene enn å finne ut hva jeg egentlig er ute etter, og det er greit 😊

    Men da blir det også mye fri assosiasjon som går utenfor det jeg søker, eller i beste fall ligger mange steg frem i prosessen, en prosess jeg egentlig ikke har planer om, og som i tilfelle må bli til ettersom veien går, ønskene utvikles og forsøkene feiler.

    En gang om lenge kan det sikkert skje mye rart, men sånn i uoverskuelig fremtid så har jeg altså ingen andre planer enn:

    - måling
    - lek med høyttalerplassering, men slik at anlegget fortsatt står der det gjør i dag
    - testing av sub

    Og så er situasjonen den at de tre gjøremålene over heller ikke lar seg gjøre akkurat nå.

    Jeg er ikke det minste engstelig for at dette ikke skal bli bra.
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    3B225592-04F8-421D-81E0-A6E09AD6EACB.jpeg

    13578666-FC7D-42B5-82E2-48CF5060202B.jpeg


    Omorganisering i racket. Helt håpløst å planlegge plassering med en pre som har tre svære bokser, en riaa som har tre mindre, ledninger hit og dit og et forsøk på å få til at flest mulig armer kan testes i flest mulig riaatrinn.

    Dette ble løsningen i denne omgang.

    Nå skal jeg ha ost, hvitvin og noen mono-skiver.

    2A4CA6E0-EFF4-4411-BEBA-98EB16E51367.jpeg
    EDFDF645-FDA2-4D61-9769-6D8BF1B556EC.jpeg
    6A571D25-D72C-4134-9B3C-1C6B691A9714.jpeg
    8EC9C053-109D-4D8D-B511-DF30A8EF8EE1.jpeg


    PMC er solgt og ny eier fikk med noen plater fra rock-/pop-samlingen. En god lørdag tross alt.
     

    Lazarus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2018
    Innlegg
    394
    Antall liker
    1.206
    Sted
    Trondheim
    Ser flott ut Fosse. Tannoyene er trukket nærmere hverandre og kanskje gav det mere spark i mellombassen? Kos deg med vin og ost, væskebalansen ser ut fra prøveglasset ved platespilleren til å være fin! ;)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    He, he ... Det er helt korrekt et glass for urinprøve. Måtte ha et passende stort, rent og tett beger til sprit for rensing aV lydhodene. Noe folk skal frakte urin o holder nok tett og er nok rent tenkte jeg 😊.

    Tannoy er trukket frem, det er jeg også, og de står tettere hverandre, og altså tettere på meg. Det gir selvsagt mer direktelyd, mindre rompåvirkning, og gir nok også mer i bunnen. Om det siste handler om selve nærheten eller forholdet til veggene vet jeg ikke. Det vil tiden vise.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    En fin dag, det kunne gjerne vært litt varmere, men fint likevel.

    856DD0AB-FF79-4E25-9062-D7AA4850A994.jpeg


    Nå en øl, eller to. Noen mente det ble for mye vin. Jeg måtte derfor ta noen øl denne helgen.

    Hilste jeg på @bjarnetv på veien hjem?
    2963A55B-36DA-4EFB-A958-F4D955626D4A.jpeg
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    En fin dag, det kunne gjerne vært litt varmere, men fint likevel.

    Nå en øl, eller to. Noen mente det ble for mye vin. Jeg måtte derfor ta noen øl denne helgen.


    Hilste jeg på @bjarnetv påveoen hjem?
    Det gjorde du vettu, var ute på rånetur med en kamerat for å plukke opp noen CD'er han hadde kjøpt på finn - kjekt å se E-typen ute i det fri ;)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.416
    Antall liker
    14.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    En fin dag, det kunne gjerne vært litt varmere, men fint likevel.

    Vis vedlegget 717248

    Nå en øl, eller to. Noen mente det ble for mye vin. Jeg måtte derfor ta noen øl denne helgen.

    Hilste jeg på @bjarnetv på veien hjem? Vis vedlegget 717249
    Nice, E-type etterfulgt av litt godt i glasset🍻 Hadde jo passet med litt engelsk musserende ala Gusbourne e.l. etter en tur med E-typen også! Det kommer fra en ølmann;)
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Den er nydelig den bilen din. Min trenger vårrengjøring.

    Har elsket Jaguar siden jeg som barn hadde en XJ lekebil. Dessuten jobbet min far i fengselsvesenet (lærer) og plutselig en dag dukket en av favorittfangene opp (som jeg forresten pleide å få tegneserier av) i en XJ som hans bror eide. Det var stas husker jeg.

    Det tøffeste jeg visste om var Porsche og Jaguar, og selvsagt Ferrari, men sistnevnte var det vel ikke noen i Arendal, eller Åmli, på -70-tallet som hadde sett.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Vårrengjøring av bil er er noe av det beste jeg vet, så jeg har allerede vært flere runder med skinnrens, motorvask og all-around gnukking ;)
    Er dog ikke ferdig enda, for har gått til anskaffelse av litt keramisk coating og fancy voks, så det blir en ny og grundigere runde med polering med en gang temperaturen stiger noen grader igjen.

    Og det er noe spesielt med Jaguar som kryper under huden med en gang man har blitt utsatt for dem.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Selvsagt burde vi hatt noe engelsk musserende! Jeg skal lese meg opp på den du foreslår - vi har drukket en del Nyetimber, men er helt klar åpne for å utforske mer.

    Nå fikk jeg akutt England-lengsel og slenger inn et gammelt bilde fra Goodwood. Sorry for avsporing.

    3FFE9A02-3A14-429D-817B-B1D5E1CCEE53.jpeg
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    En fin dag, det kunne gjerne vært litt varmere, men fint likevel.
    Nå en øl, eller to. Noen mente det ble for mye vin. Jeg måtte derfor ta noen øl denne helgen.

    Vis vedlegget 717249
    Det var et pent knippe med øl :cool:
    Personlig favoritter her i huset er Æcht Nürnberg Kellerbier til hverdags, og Duvel til helgekos.
    Weissbier er man ikke så fysen på.
    Savner å ta en Helles på den lokale kneipa ved hotellet i München gitt :cry:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Innimellom all dritten så skjer det noe positivt:

    Jaguaren går som ei klokke etter «oppgraderingene». Kjølingen med ny radiator er en helt annen, og det selv før jeg fikk tatt etterfylling av vann (samler seg nok litt luft i systemet ved første fylling av ny radiator). Vifter fungerer utmerket og bilen ble som ny med Pirelli. Det ble en endring i kjøreegenskaper som ja, det ble rett og slett en ny bil. Utrolig moro!

    Hva møter meg i det jeg kommer opp i spisestuen i dag tidlig? En kaffemaskin som drypper vann og bråker så det høres ut som noen steker bacon inni der.

    A8C5998E-5528-48D4-A720-DADF1E0A9428.jpeg
    EFAE6C01-1CD6-467E-8725-DC846634F291.jpeg


    Fant synderen, ventil på kokeren putrer og spruter litt. Skrudde av det hele, vasket og renset. Funker som bare det. Rimelig fornøyd da det ser ut til at rens var alt som skulle til.

    Det går i mono i dag også. Mindre spilling, mer utetid.

    262F08A5-A2B8-4B69-BE8D-D148D83C771D.jpeg


    Bassen koser seg.

    2D0DD67D-208A-478B-BDEA-6CC5049FAAB3.jpeg
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Temmelig sikker på at jeg «spottet» deg på luftetur i Jag’n ved skulleruddumpa i ettermiddag:)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Det stemmer. Måtte ut og strekke litt på beina 🙂.

    Og siden det er så mye nytt på kjølingen så har jeg vært litt opptatt av å få testet alt, bare for å være sikker på at alt fungerer. Dro derfor på en halvannen times kjøring gjennom sentrum, opp til Grefsenkollen og kjørte ellers byen på kryss og tvers i det som var av kø og lyskryss. Termperaturen varierte maks et par grader. Det bare fungerer så latterlig bra med ny radiator og vifte.

    Og da blir det desto hyggeligere å sette på plate når man kommer hjem i varmen.

    Neste gang må du vinke 👋
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Var på E6 i sørgående, så du ville nok ikke registrert febrilsk armveiving uansett. Langt lettere å legge merke til en takløs E-type på en sidevei, enn noen armbevegelser i en anonym C-klasse i kø på en 4-felter ;)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Det er helg, det er fri, det er vår og det er gode grunner for at dette med måling og sub lar vente på seg. Vi kommer dit, men ikke akkurat nå.

    Imens gjelder det å hygge seg. Det utvikler seg til en mono-uke dette.

    Og hvem sier Chablis må være kjedelig?

    7040242B-6D4D-49A3-ACBF-C23282F477E8.jpeg
    9FC2618B-76A5-4F71-98F3-DADB29BC3744.jpeg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.682
    Torget vurderinger
    23
    Å stable både vinglass/flaske oppå en vintage vinylrigg til 100k++ er jaggu det dølleste jeg har sett.......
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Du får ikke denne for 100k Sluket. Dessuten er det ikke stablet, det er stilt side om side, avtørket og rent. Du er nok bare litt furten på grunn av alle Beatles-platene 🤭🤣
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.682
    Torget vurderinger
    23
    Det står 100k ++, sløfokk!!!! Tenk når pølsefingrene dine velter glasset utover............ og flaska blir med en halv tørn rundt og knerter pickupen!!
    Dette er hakket verre enn mor som vannet potteplantene oppå TV'en i gamle dager.. Håper i det minste at hvitvinen er tørr... :LOL:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Vedrørende medisin så har jeg tatt min, nå må dere ta deres. Ønsker forresten dere mine kjære venner god bedring, her går det baklengs.

    Men god helg, det håper jeg vi alle får.

    PS, vinen var for god til å søle bort på noe som måler så dårlig som vinyl. Får heller bruke olje.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hele 4 pop plater ute på en gang. Herren må jo være både våryr og beruset på en gang.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Hele 4 pop plater ute på en gang. Herren må jo være både våryr og beruset på en gang.
    Det går fortsatt i pop og mono. Utvalget i mono er slettes ikke verst. Stort sett jazz og pop/rock fra 60-tallet. Må si ny høyttalerplassering gir en utrolig dybde i lydbildet. Og mer presisjon.

    16C30BBB-F2D1-4A08-A477-F2F5B74CF850.jpeg


    Det har ellers kommet litt nye effektrør til Air Tight. Tenker jeg kanskje burde hatt et ekstra sett til Audio Valve også, der er sortimentet dårlig.

    78741D20-811F-4E00-B864-5FA343838126.jpeg


    Ellers var det selvsagt en fin kjøretur langs Øyern og gjennom Oslo i dag. Deretter grilling.

    B86E9B5E-2D44-4693-9D93-D813463D9456.jpeg
    5BE57B72-06D9-44A0-AC8C-CD8DEEFB11EA.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Audio Valve fortjener å få tatt ut potensialet. Det samme gjelder kokken, hvilket naturligvis fordrer en overgang fra gass til kull 😊
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Ja, jeg er veldig, veldig fornøyd med Audio Valve. Jeg har ikke AB-testet alt av forsterkere og det er mulig forutsetningene har vært litt ulike, men jeg har en mistanke om at jeg totalt sett foretrekker disse. Jeg har vel sagt det før, det er som en mellomting mellom Manley Neo-Classic og Accuphase A-60.

    Jeg har en gammel kullgrill hjemme, og bruker utelukkende kull på hytta. Særlig den på hytta liker jeg, med mulighet for å styre kullmengden i ulike kamre. Akkurant i går grillet jeg på baksiden av huset, mens jeg stort sett står på terrassen og da er det greit med gass, så slipper jeg alt griset. Men jeg ser jo at forbedringspotensialet er stort, og så er jeg usikker på om det er utstyret som står i veien for bedre grillsmak. Jeg er ingen mester nemlig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn