Tråden er full av avsporinger, følger derfor opp med en som er helt på jordet. Vi er fortsatt hjemme hos Fosse.
Sannsynligheten er vel stor for at de som samler på gamle biler, pickuper, trafoer, riaatrinn og forsterkere med NOS-rør ikke går med quartsur, eller djevelens seneste verk, Appleur. (Hvem i alle dager vil ha et armbåndsur som piper og melder, og i tillegg til å fortelle deg at du er sent ute minner deg på alt ugjort. Hør, nå kommer det et riaatrinn som gir deg seneste fem jobb-e-poster for hver ny plateside. Vi lover deg hjerteinfarkt før første pickup er utslitt og rørene innspilt).
Poenget er altså et tips til de klokkeinterresserte. Her i huset har vi forlatt Bjerke, og Sutterud (Supperud/Suppehue) skal aldri besøkes igjen (sistnevnte dreit seg ut ca 5 ganger på tre ur). Nåvel, poenget var ikke å snakke drit, men Sutterud var slik en gjentakende dårlig erfaring at det nesten kan sammenlignes med å levere stereo til reparasjon et sted mellom Drammen og Kongsberg.
Nei, dra til Fredrikstad! Der finnes det urmakere som har kunnskap og håndlag. Det hører med til historien at det var her man kunne fortelle via Opeth (takk) at uret som ble plukket opp i ei bruktsjappe under München-messa for noen år siden har en anslått verdi på ca 15-20 ganger det som ble betalt. Så om noen har en Melco, Thorens Reference, EMT 927 eller Studer C37, alt i mint condition så klart, så er jeg mannen til å ta over det hele for en neve euro (mynt så klart).
Poenget med historien var ikke at jeg har peiling, for det har jeg ikke. Jeg kjøpte bare det jeg likte, hvilket antyder god smak.
Her er kontaktinfo til urmakeren. Man kan sikkert dra ned selv, om man ikke har folk til slikt. Selv pleier jeg pleier å sende klokkene med klokkekurér Dr. Dong som leverer til Opeth for videre distribusjon og håndtering. Sistnevnte har peiling på ur, sistnevnte har sikkert gjort noe dumt også i anledning ur. Men han spiller da også av plater ved å la de konverteres til digitalt. Dr. Dong leverer ikke på døren, det må innrømmes, men det kan ha sin forklaring i Lanciaen trives best på lange strekk uten fare for kjøleproblemer.
Skulle kastet rundt på riaatrinn i dag men stod i eviglang sjømatkø før morgenkaffe, og snart kommer svigermor. Men i morgen er jeg back in business.