Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.882
    Antall liker
    13.870
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg prøver igjen.

    - Jeg har kjøpt en dac av god kvalitet. Den er overkill i forhold til min interesse for digitalt som jo kjent er svært begrenset.
    Hvilke innganger har du på denne DACen?
    Spesielt USB kan være aktuelt for noen av de produktene som er foreslått.

    - Jeg har et drivverk for avspilling av CD-plater. Avspilling av CD er et av to hovedpoeng med dacen.
    Tydelig valg. Da er det naturlig å tenke at det du har som er spesiell musikk spilles via CDplater og ikke behov for å ha en server eller rippe samlingen.

    - Jeg vil ikke under noen omstendigheter måtte betjene en datamaskin, måtte trykke på knapper, mus, eller tastatur for å få lagret musikk på server. Dersom musikk gratis og uten innsats kommer seg inn på server så kan jeg i begrenset grad være interessert, men da altså under nevnte forutsetninger.
    Da ville jeg satt en tydelig strek over server og ripping av musikken din. Tenk på den digitale samlingen som den fysiske, uten å legge innsats i rippingen får du i beste fall et greit nok resultat. Jeg regner med du har din egen måte å organisere samlingen din på, og det samme gjelder den digitale.

    - Jeg må kunne streame grei nok kvalitet. Dette må kunne betjenes fra iPad. Dette er andre hovedpoeng med dacen.
    Det taler også for en dings som er tilknyttet internett og som har mulighet for å spille fra en iDings i nettverket ditt.
    Selv savner jeg dette i eget oppsett, og kunne tenkt meg å spille rett fra padn til DACen i anlegget.
    (Jeg fikser det via logitech media senter og Tidalappen der, men det er litt knot i forhold)


    Jeg forstår at det finnes argumenter for at forutsetningene listet over ikke er fornuftige, men det er ikke tema i denne omgang.
    Edit: Nå kom det noen gode innspill på banen ;D
    Synes du er tydelig på hva du skal ha, og hva som er viktig for deg.
    Spent på hva løsningen blir.

    EDIT:
    Jeg ville hatt den samme dingsen (eller fra samme serie) i alle anleggene.
    Da er det lettere å bytte mellom avspillerne fra samme app på padn.

    F.eks en sånn og inni der velge "kvinneanlegget" eller "herreanlegget" som avspiller.
    https://www.hifiklubben.no/streaming/bluesound/bluesound-node-2i-musikkstreamer/



    mvh
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    Fantastisk DAC Fose... ;-)

    Jeg skulle nok vælge en anden kilde til streaming. Eventuelt en brugt Sonos Connect, eller BlueSound Node 2i da de understøtter flere / bedre streamingstjenester end blot spotify...

    // Chris

    Dette er spesifikasjonene på dacen.

    DA-06 | USB D/A CONVERTERS | PRODUCTS | LUXMAN | Seeking higher sound quality

    Ellers kommer jeg innledningsvis til å teste med Argon Stream3M

    https://www.hifiklubben.no/stereo/radio/argon-audio-stream3m-musikkstreamer-og-radio/

    Jeg finner nok ut av det :cool:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Jeg skal det, men siden jeg allerede har Argon så tenkte jeg at det går å starte der. Så skal jeg bruke litt tid på å finne ut hva jeg vil og hva jeg ønsker. Når man er ukjent med noe så kan man gjerne bruke litt tid på å finne ut hva man vil. Kanskje forandrer jeg mening.

    Nei, en tøff uke venter, nå må viktigere ting planlegges. God uke folkens!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.987
    Det antas at herr Fosse har iverksatt strenge forehåndsregler for og ivareta egen helse, samt fruens?
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    Hei Fosse
    Jeg støtter Jaerbu sitt forslag med Chrome cast audio optisk inn i dac. For helt ukomplisert avspilling av Spotify og radio. Har brukt dette i flere år og det funker uten noe kål.
    Ellers spiller jeg 70% cd plater.
    Hilsen
    Lasse.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Det antas at herr Fosse har iverksatt strenge forehåndsregler for og ivareta egen helse, samt fruens?
    Det er klart vi har iverksatt strenge forhåndsregler. Og vi er mange som kommer til å merke følgene av det som nå skjer. Men jeg skulle ønske at folk kunne droppe kos-med-sykdom og bare ta seg sammen uten å kreve all verdens applaus.

    Kunne det vært en idé å fremskynde skoleferien til nå, pålegge folk å ta ut all ferie umiddelbart, holde kjeft og bite tenna sammen?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Spise og drikke gjør man hjemme om dagen. Det må jo ikke være en trist tirsdag om man ikke insisterer.

    BA15AD9A-67D9-4722-A19F-4891B8A414E5.jpg


    Anlegget har aldri spilt bedre enn nå. Dette er tøff musikk som fort låter masete om toppen er overivrig.

    B65B568D-C267-40F6-9F57-A97BF4E2F9A7.jpg


    Jeg tror faktisk jeg holder en liten knapp på 5687 General Electric i min DIY-pre. Alternativet er Tungsol som også er meget bra.

    Fikk ikke helt samme dreis på RCA og Sylvania, men må vende tilbake til de to sistnevnte senere når øvrige endringer er kommet under huden. Kan hende trenger de litt innkjøring?

    Ikke galt dette heller.

    F014011A-FFE8-4D7D-9736-312B0B7654BF.jpg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Nå skal det planlegges hva som skal stå hvor i racket. Foreløpig plasseres det rett på gulvet siden spaserturen ble litt lenger enn planlagt og jeg klødde i fingrene (ikke tegn på corona) etter å koble opp. Faktisk var iveren etter å koble opp så stor at jeg nesten glemte å temperere vinen. Her er det normalt selvpålagt avhold i arbeidsuken, men siden det er mange spesielle regler om dagen så er det lettere å finne gode grunner for så mangt.

    64C88948-EF7C-4B16-BDA6-15FD43EC53BA.jpg


    Først ut er Niels-Henning Ørsted Pedersen med Those Who Were. Det er neppe dacens fortjeneste, men jeg kunne ikke erindre at det er vokal på platen. Det er med andre ord en stund siden albumer har vært spilt.

    Det går helt fint å sette på en CD og senke skuldrene.
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Både CD-en og vinen er til de grader godkjent, André. Og tittelsporet, Those who were, er jo nydelig. Herlig samspill mellom Lisa Nilssons fløyelsmyke stemme og NHØPs fantastiske spilling - bassoloen der gjør seg. Låta ble jo noe av en hit både i Danmark og Sverige. Man kan si mye om NHØP, men en folkelig hitmaker var han ikke akkurat. For øvrig er bakgrunnen for at han oppdaget Lisa Nilssons stemme ganske morsom. NHØP hørte aldri på pop-musikk, eller ungdoms-musikk som du pleier å si. Men datteren hans gjorde det. En dag hørte hun på Lisa Nilsson på full guffe, og NHØP falt for stemmen. Han hadde ikke peiling på hvem Lisa Nilsson var og måtte spørre datteren om navnet på artisten. NHØP kontaktet henne. Og dermed ble et spesielt samarbeid mellom den danske kjempen og den svenske, unge popstjerna til i 1996. God onsdagskveld!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Takk Woodrand! Flott fortelling om albumet. Jeg spilte denne en del i tiden mellom Avid Acutus og Acutus Reference SP, fordi jeg var uten platespiller og fordi jeg hadde en Metronome CD-spiller jeg likte godt. Men det er mange år siden.

    Førsteinntrykket av platen vi nå drøfter var positivt, men jeg har ikke har hørt den på evigheter, og ikke har jeg den på vinyl, eller tape heller.

    Vi går videre til en rippet CD jeg har - Jazz around midnight 4. Hvem har laget denne? @RES? Jeg husker ikke.

    Dette er mye kjent og kjær musikk og opptak. Men hva i alle dager er dette? Fruen er tydelig skuffet. «Dette låter mer som i bilen». Jeg er enig. Om tape er stiv kuling midt imot på Hardangervidda, vinyl som en tur i friluft i nærskogen så ble dette en ettermiddagslur på sofaen med teppe tredd opp under øra. Pent og behagelig? Ja! Er kildematerialet komprimert og remastret ihjel? Eller er CD bare så underlegent vinyl og tape? Dette var i overkant stor forskjell. Jeg vet at CD har en tendens til å låte snilt, pent og behagelig, men det får da være grenser. Jazz around midnight 4 låter livløst. Kan hende noen har mastret dette ihjel på CD, hva vet vel jeg.

    Jeg trekker ingen konklusjoner, dette må undersøkes videre.

    Skal man se positivt på det er det så langt ingenting som tyder på at tid og penger på analogt har vært bortkastet :cool:
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.498
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hardt arbeid gir som oftest resultater - det gjelder i høyeste grad med "analogt".

    Vi er nok minst to som dør med hånda på platespiller'n nlykke ;-)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Helt klart nlykke. Moro er det med ulike digitale filtre, men når ikke opp til lek med trafoer, gain, rør, pickuper og armer.

    Jeg har ikke denne heller på annet enn CD, men her låter det i hvert fall svært godt.

    9ACCD685-F2F3-4924-98A9-A29715931D57.jpg


    Jeg tror nok mye av forklaringen på opplevelsen i forrige innlegg ligger i remastring for CD som er komprimert, mens jeg er vant til safety master og vinylutgivelser fra Analogue Production med flere. Jeg ble bare litt satt ut, og så mener jeg at skal man rapportere førsteinntrykket så er det det mann skal gjøre, uansett hvilken vei det tilter.

    Uansett, jeg gleder meg til vi er igjennom denne perioden for jeg deler gjerne en god rødvin og noen jazzalbum med deg snart! Eller kanskje vi må utvide til middag. Jo, det må vi.
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Slik var køen ned Kongsveien klokken 08.00 i dag tidlig.

    5F7A9EB4-8CEB-4D2D-92C9-361F68E6E1C2.jpg


    Vel hjemme må jeg si jeg trives med rutinen for kveld og ettermiddag som gjelder denne uken: 1) en god spasertur, 2) litt god vin, 3) litt ekstra god middag, 4) noen timer musikk 5) My brilliant friend

    Det er litt uvant å sette på en CD, skulle lytte og kose seg. Jeg forbinder CD med noe man har i bakgrunnen, noe midlertidig, noe som er kortvarig før LP-er og tape spilles, noe mindreverdig. Vi får se, Oscar Peterson fortsetter der han slapp i går.

    Jeg har dessverre ikke samme utvalg på CD som på vinyl. Streaming er ikke glemt. Jeg må bare tenke litt over hva jeg er ute etter. Det irriterer meg litt at ulike streamere binder opp ulik programvare. Hvorfor skal jeg ikke kunne stå fritt?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    ..................Jeg forbinder CD med noe man har i bakgrunnen, noe midlertidig, noe som er kortvarig før LP-er og tape spilles, noe mindreverdig.
    En hyllest til dem som spiller musikken sin fra en cd spiller :)
    Nå vet ikke jeg hvilket drivverk du bruker og har aldri hørt Luxman. Fra tiden jeg brukte NaimDac husker jeg den var kilen på hvilken transport jeg brukte.

    Uansett, jeg forstår at det er forskjeller ift de øvrige kildene dine og at cd faller litt igjennom..... og kan hende vel så det.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Denne beskrivelsen av CD var en smule humoristisk, men er først og fremst er det en subjektiv beskrivelse av mitt forhold til mediet.
    Lydmessig har jeg imidlertid alltid ment at CD er aldeles glimrende. Rett nok var jeg både kritisk og mindre kritisk forleden, men jeg vil presisere at jeg generelt kjenner musikken jeg har på CD for dårlig. Og, der hvor jeg har sammenfallende titler med vinyl og tape så har jeg ikke kontroll på mastringen for CD. Visst er det forskjell på mediene vinyl, tape og CD, men det er ikke bare forskjell på mediene, det er også forskjell på det vi sammenligner med hensyn til mastring og avspillingsutstyr. Tapene jeg spiller hjemme er sikkerhetskopier av mastertape fra før mastring for CD og vinyl. Det er opplagt at det låter ukomprimert og in-your-face. På den omtalte brente CD-en med femti-sekstitallsjazz så låt CD svært forsiktig og kjedelig. Det manglet sprut og fart. Er det mediet, er det avspillingsutstyret eller er det mastringen? Det er for tidlig å si. Men da jeg gikk videre til Oscar Peterson av nyere dato (alt er relativt) så var i hvert fall lyden svært god. Men, der igjen har jeg ikke mulighet for å sammenligne med LP og CD. Derfor blir jeg nødt til å basere sammenligningen som skal gjøres fremover på et utvalg album og låter over tid. Det vil bli litt mer rettferdig, men ikke helt rettferdig det heller, for CD-samlingen min reflekterer en yngre utgave av meg enn platesamlingen og inneholder andre sjangre enn det jeg har samlet på vinyl.

    Innleggene mine over må derfor ikke leses som at dacen låter dårlig, kun at en gitt CD låter dårlig og at en beskrivelse av prosessen jeg er i. Siden dette er en hifi-blogg så tar jeg dere med på veien heller enn å komme med et forsøk på entydig konklusjon.

    Drivverket som blir brukt er en eldre CD-spiller fra Sony. Jeg vet ikke hva det betyr og vi testet kjapt mellom optisk og coax forleden. Uten å gjøre noe nummer ut av det var oppfatningen kanskje at det låt best gjennom coax.

    Siste kapittel er ikke skrevet og jeg har ikke utelukket datamaskin (Raspberry), stremer med eller uten Spotify eller harddisk. Men om denne coronaen holder seg så har jeg god tid på meg.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Jeg forstod humoren, det var morsomt :) Mener også at du absolutt bør føre tråden videre på akkurat samme måte og med alle mulige foreløpige- eller øyeblikkets refleksjoner. I tillegg er det du skriver her ganske så avklarende og utfyllende mht forskjellene. Min oppfatning av hva ulike drivverk gjør er relativt stor, men du pirker nok bort i hvor den faktiske forskjellen ligger.

    Vh S
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Det diskuteres streaming og CD i Fosse sin tråd, og det sammenfaller med stor spredning av covid-19! Jeg er bekymret, går det bra?
    Nå var det ikke meningen å ødelegge denne fine tråden :) Synes trådeier gjør lurt i å sette seg inn i de ulike mediers pros og cons og på den måten i større grad vite hva han snakker om. Dersom han ikke skulle gjøre det vil vel uttalelser om det gitte medie kun basere seg på antakelser eller fordommer... eller? :)

    Fordommer er forresten mye mer utbredt enn Covid- 19 så langt jeg vet :rolleyes:

    Vh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Denne beskrivelsen av CD var en smule humoristisk, men er først og fremst er det en subjektiv beskrivelse av mitt forhold til mediet.
    Lydmessig har jeg imidlertid alltid ment at CD er aldeles glimrende. Rett nok var jeg både kritisk og mindre kritisk forleden, men jeg vil presisere at jeg generelt kjenner musikken jeg har på CD for dårlig. Og, der hvor jeg har sammenfallende titler med vinyl og tape så har jeg ikke kontroll på mastringen for CD. Visst er det forskjell på mediene vinyl, tape og CD, men det er ikke bare forskjell på mediene, det er også forskjell på det vi sammenligner med hensyn til mastring og avspillingsutstyr. Tapene jeg spiller hjemme er sikkerhetskopier av mastertape fra før mastring for CD og vinyl. Det er opplagt at det låter ukomprimert og in-your-face. På den omtalte brente CD-en med femti-sekstitallsjazz så låt CD svært forsiktig og kjedelig. Det manglet sprut og fart. Er det mediet, er det avspillingsutstyret eller er det mastringen? Det er for tidlig å si. Men da jeg gikk videre til Oscar Peterson av nyere dato (alt er relativt) så var i hvert fall lyden svært god. Men, der igjen har jeg ikke mulighet for å sammenligne med LP og CD. Derfor blir jeg nødt til å basere sammenligningen som skal gjøres fremover på et utvalg album og låter over tid. Det vil bli litt mer rettferdig, men ikke helt rettferdig det heller, for CD-samlingen min reflekterer en yngre utgave av meg enn platesamlingen og inneholder andre sjangre enn det jeg har samlet på vinyl.

    Innleggene mine over må derfor ikke leses som at dacen låter dårlig, kun at en gitt CD låter dårlig og at en beskrivelse av prosessen jeg er i. Siden dette er en hifi-blogg så tar jeg dere med på veien heller enn å komme med et forsøk på entydig konklusjon.

    Drivverket som blir brukt er en eldre CD-spiller fra Sony. Jeg vet ikke hva det betyr og vi testet kjapt mellom optisk og coax forleden. Uten å gjøre noe nummer ut av det var oppfatningen kanskje at det låt best gjennom coax.

    Siste kapittel er ikke skrevet og jeg har ikke utelukket datamaskin (Raspberry), stremer med eller uten Spotify eller harddisk. Men om denne coronaen holder seg så har jeg god tid på meg.
    Det heter jo ikke blogger lenger. Du er en influencer! Så da må du nok være pedantisk og pinlig korrekt i all din gjøren og laden ;)
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Denne beskrivelsen av CD var en smule humoristisk, men er først og fremst er det en subjektiv beskrivelse av mitt forhold til mediet.
    Lydmessig har jeg imidlertid alltid ment at CD er aldeles glimrende. Rett nok var jeg både kritisk og mindre kritisk forleden, men jeg vil presisere at jeg generelt kjenner musikken jeg har på CD for dårlig. Og, der hvor jeg har sammenfallende titler med vinyl og tape så har jeg ikke kontroll på mastringen for CD. Visst er det forskjell på mediene vinyl, tape og CD, men det er ikke bare forskjell på mediene, det er også forskjell på det vi sammenligner med hensyn til mastring og avspillingsutstyr. Tapene jeg spiller hjemme er sikkerhetskopier av mastertape fra før mastring for CD og vinyl. Det er opplagt at det låter ukomprimert og in-your-face. På den omtalte brente CD-en med femti-sekstitallsjazz så låt CD svært forsiktig og kjedelig. Det manglet sprut og fart. Er det mediet, er det avspillingsutstyret eller er det mastringen? Det er for tidlig å si. Men da jeg gikk videre til Oscar Peterson av nyere dato (alt er relativt) så var i hvert fall lyden svært god. Men, der igjen har jeg ikke mulighet for å sammenligne med LP og CD. Derfor blir jeg nødt til å basere sammenligningen som skal gjøres fremover på et utvalg album og låter over tid. Det vil bli litt mer rettferdig, men ikke helt rettferdig det heller, for CD-samlingen min reflekterer en yngre utgave av meg enn platesamlingen og inneholder andre sjangre enn det jeg har samlet på vinyl.

    Innleggene mine over må derfor ikke leses som at dacen låter dårlig, kun at en gitt CD låter dårlig og at en beskrivelse av prosessen jeg er i. Siden dette er en hifi-blogg så tar jeg dere med på veien heller enn å komme med et forsøk på entydig konklusjon.

    Drivverket som blir brukt er en eldre CD-spiller fra Sony. Jeg vet ikke hva det betyr og vi testet kjapt mellom optisk og coax forleden. Uten å gjøre noe nummer ut av det var oppfatningen kanskje at det låt best gjennom coax.

    Siste kapittel er ikke skrevet og jeg har ikke utelukket datamaskin (Raspberry), stremer med eller uten Spotify eller harddisk. Men om denne coronaen holder seg så har jeg god tid på meg.
    En vanskelig øvelse det med DAC er; kan fort låte både både syntetisk og litt slapt i forhold til analog. Luxman har i settinger jeg har hørt den definitivt ikke hatt noe syntetisk over seg. En musikalsk og helhetlig gjengivelse er det som sitter igjen. Men har ikke hørt den i eget oppsett så referansen er usikker. En lekker liten sak er det.
    Gratulerer med flott DAC.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Vermin: Jeg er ikke mindre syk enn ellers for å si det slik. Samtidig koser jeg meg heller ikke mindre. Jeg har det mer enn fint.

    Stovner: Du ødelegger aldri og er alltid velkommen!

    Kaptein: Sier du det? Bør jeg kanskje satse større og på heltid? Tror du andre enn Crosswind lar seg påvirke av mitt gjøren og laden? Kanskje fruen? Definitivt fruen, hun nikker, var det smil? Litt anstrengt?

    Final: Takk, takk. Jeg har lest på nett, lyttet til erfarne fjellfolk og er ikke det minste bekymret. Dette kommer garantert til å låte knall. Luxman sin riaa har vokst på meg de seneste månedene. Jeg har tro på deres produkter.

    Men DAB-radio via Argon fungerer ikke i hovedanlegget, det låter rett og slett dritt. Ikke fikk vi inn Little Stevens Underground Garage heller. Her må det i hvert fall tas grep. Enten er radio over og ut eller så må annet produkt inn!

    Jeg skal fortelle en liten hemmelighet. Jeg får ofte en glede av å handle utstyr, samtid er det litt trist, for det er jo noe fint og morsomt ved det å sette seg inn i ulike produkters prestasjoner, finne ut hva man har lyst på, søke og jakte. Og når handelen er gjort så er det over. Jeg liker å se på bruktbørsen om det er noe jeg kan finne på at jeg bare trenger.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vermin: Jeg er ikke mindre syk enn ellers for å si det slik. Samtidig koser jeg meg heller ikke mindre. Jeg har det mer enn fint.

    Stovner: Du ødelegger aldri og er alltid velkommen!

    Kaptein: Sier du det? Bør jeg kanskje satse større og på heltid? Tror du andre enn Crosswind lar seg påvirke av mitt gjøren og laden? Kanskje fruen? Definitivt fruen, hun nikker, var det smil? Litt anstrengt?

    Final: Takk, takk. Jeg har lest på nett, lyttet til erfarne fjellfolk og er ikke det minste bekymret. Dette kommer garantert til å låte knall. Luxman sin riaa har vokst på meg de seneste månedene. Jeg har tro på deres produkter.

    Men DAB-radio via Argon fungerer ikke i hovedanlegget, det låter rett og slett dritt. Ikke fikk vi Little Stevens Underground Garage heller.

    Jeg skal fortelle en liten hemmelighet. Jeg får ofte en glede av å handle nytt utstyr, samtid er det litt trist, for det er jo noe fint og morsomt ved det å sette seg inn i ulike produkters prestasjoner, finne ut hva man har lyst på, søke og jakte. Og når handelen er gjort så er det over. Jeg liker å se på bruktbørsen om det er noe jeg kan finne på at jeg bare trenger.
    Min gode mann. Hiv fra dem blyant, linjal og obskure tegneprogrammer. Kvitt dem med Porsche og annen triviell mammon. Kle dem naken og still i morgen på Jacobs for å spre det glade budskap om audiofil glede. Vellyd i de tusen hjem vil spre seg som ringer i vannet!
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Godt høre Fosse.
    Jeg har også en lignende dac, hakket under fra samme produsent, god den men oppimot en solid analog kilde er det ingen som kommer. Ha en trivelig helg og nyt!
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Middelaldrende herre, med CD samling fra tidligere tider :)
    Det må da være en fin kombinasjon, når Fosse sent på fredagskvelden og etter en (2) flasker rødvin føler seg oppstemt og ung til sinns.
    Og hvorpå han ønsker å høre slagerene fra dengang da, og på skikkelig volum. Det er akkurat da CD mediets robusthet og lettbetjenthet kommer til sin rett ;)

    Ha en en riktig trivelig helg uansett foretrukket format.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Middelaldrende herre, med CD samling fra tidligere tider :)
    Det må da være en fin kombinasjon, når Fosse sent på fredagskvelden og etter en (2) flasker rødvin føler seg oppstemt og ung til sinns.
    Og hvorpå han ønsker å høre slagerene fra dengang da, og på skikkelig volum. Det er akkurat da CD mediets robusthet og lettbetjenthet kommer til sin rett ;)

    Ha en en riktig trivelig helg uansett foretrukket format.
    Nei vet du hva min gode herre!

    Nå har vi kjørt to drivverk her, Sony og Denon. Begge er vare for tramping i gulvet. Vinyl? Null problem.
    Jeg drikker aldri så meget at jeg ikke kan justere en pickup i blinde.

    Men det er klart man må kose seg med vin og ost til Coltrane.

    8D8C1B49-B45F-48DD-9A86-56DABC2066E4.jpg


    Her er forresten det gamle drivverket, Sony CDP-338ESD

    7464A7AB-8201-46B3-B58C-30277033D43C.jpg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Nå har det seg slik at jeg har en Sony CDP-X555ES fra noenlunde samme tid, og den har aldri skippet. Så her vil jeg stille spørsmålstegn ved teknikken til Fosse. Kan det være at dansetrinnene fra videoene til Boyzone, som tidligere satt som ett skudd, nå er blitt en smule rustne :p
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Ruster? Nå tror jeg du må lese deg opp.

    https://snl.no/edelmetaller

    Vedrørende drivverk så var nok Denon fintfølende, men den hadde nok også fått har medfart av posten. Kasseres sannsynligvis.
    Sony står i sannhetens navn direkte på gulvet mens platespillerne står på hylle. Men jeg ble likefullt litt overrasket over hvor lite de tåler før de får problemer med avlesningen.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Vel Fosse, det er her harddiskavspilling kommer inn - ingen skipping da - :rolleyes:
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    har sagt det før og sier det igjen
    Studer A727.....fjellstø
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Stovner: Du ødelegger aldri og er alltid velkommen!
    Her må jeg korrigere deg for språkbruken igjen........ Stovner? :rolleyes:
    Trodde aldri jeg ødela tråden, mer svar på tiltale fra min side, allikevel, takk for at du er så inkluderende :)
    Følger tråden videre jeg!

    S
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Det er nok ikke noe galt eller mindreverdig verken med drivverk eller dac. Fant frem noe ukjent og noe mer kjent i dag tidlig.

    Siden jeg hadde absolutt null peiling på albumet «Duo» antok jeg at det ikke var noe minneverdig, hvorfor skulle jeg ellers ikke huske det? Der tok jeg sannelig feil. Her er både lyd og musikk aldeles utmerket. Joda, denne dacen leverer tenkte jeg der morgensolen traff meg under tredje kaffekoppen.

    6B4C632C-1E0E-4806-995E-8EA07B36705A.jpg


    Aldri har klang, presisjon eller åpenhet vært bedre på dette triple albumet - Chet Baker og Stan Getz. Og dette er en av de CD-ene jeg har som har blitt oftest spilt her i huset. Moro! Det har selvsagt med mer enn dacen å gjøre - sist jeg spilte albumet var nær sagt alt annerledes.

    God og lang spasertur i nærområdet.

    0FBF383C-04A2-483F-8119-17D6532153CC.jpg


    E6E19C7D-241F-482C-8BBC-10D2D61C7B2B.jpg


    Vel hjemme startet vi så vidt med klipping og rydding.

    59F13665-9B8D-47AA-90B3-007D9E528F99.jpg


    Solnedgangen ble tatt inne foran PMC, Argon Streamer og Musical Fidelity sin V-dac. Dette anlegget har livets rett.

    311600DD-91A5-48D9-9EC0-4536962442F2.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn