Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.447
    Torget vurderinger
    6
    Løsning på mellomlegg-skive imellom base og plint er snart på en spiller nær deg!
    Mvh
    Morten N.A.T

    Kun to, og svært små innvendinger mot Bergmann Galder/Odin.

    1: Dersom arm nr to eller tre skal installeres så vil armbordet hvile direkte på plantet. Jeg vet ikke, men jeg har engstet meg for at det kan resultere i små skrap/misfarginger. Og, i mott tilfelle hvor armer flyttes rundt og armbord endrer posisjon til stadighet så er dette en reel risiko. Jeg har laget en mellomlagsskive i finér slik at armbordet ligger ca én millimeter over plintet.

    2: Odin er i prinsippet forberedt på rett DIN-plugg. 90-graders plugg kan ikke benyttes, da kabelen da vil peke oppover og kollidere med luftslangen. Mulig jeg ikke har den fulle og hele oversikt over problemstillingen, men tilsynelatende kunne det også vært benyttet vinklet kabel om kontakten hadde vært rotert 180 grader.

    1 har jeg selv tatt hånd, 2 har ingen praktisk betydning.

    Vis vedlegget 526042

    Vis vedlegget 526044

    Vis vedlegget 526045


    Vis vedlegget 526039

    Schick installert.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Tror jeg hadde gått for noe som er så tynt som mulig, og mykere enn eloksert aluminium. Alufolie fra kjøkkenet, kanskje? Og så bare passet på at det var så rent og pent som mulig.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.739
    Torget vurderinger
    4
    Hva er den retroboksen foran til høyre i siste bilde ?
    Ligner ikke på noe vi har sett i ditt oppsett tidligere.
    Den virker litt utilpass lissom....
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.589
    Antall liker
    11.069
    Dette er en 52

    Vis vedlegget 526124

    Jeg har min oppfatning og teori, men jeg prater, skriver og holder på som få, så nå kan andre få snakke først, så skal jeg tie et øyeblikk.

    Men at forforsterkeren jeg kjøpte i våres har gjort mye for mangt er jeg sikker på. Så klarte jeg altså ikke holde kjeft likevel.

    Her føler jeg meg kallet.

    Anlegget har etter min mening nå gjennomgått en skikkelig oppgradering! Presentasjonen er mer kontrollert med en klart mer autoritær framtoning. Den har fått en bedre dynamikk, og 3D er veldig mye bedre. Det spiller kort sagt bedre enn noen gang tidligere, og det sier ikke så lite! Studern spiller bedre enn Tascamen, men jeg synes faktisk ikke den ble spilt helt utover sidelinja når èn tenker på pris forskjellen på hva som forlanges av disse to. A 80 har jo noen kvaliteter som er vanskelige og matche. I en direkte sammenligning greier ikke Tascam og gjøre helt det samme, men er ikke skrekkelig langt bak.
    Det jeg allikavel vil si jeg ble mest overrasket over, var vinyl gjengivelsen nå. Det spilte simpelthen nydelig på alt av armer og driverk som jeg fikk hørt. Accuphasen som tidligere i høst ble vurdert solgt, er som skapt som samarbeidspartner til den nye forforsterkeren. De utfyller hverandre så til de grader at jeg ble nesten litt misunnelig . . . :cool: Hvis vinylriggene fortsetter denne utviklingen vil jeg påstå at Studeren kanskje må gåes over mht. oppgradering av innmat for og fortsette og være like suveren!
    Takk for nok en suveren søndags ettermiddag!! Dette er fortsatt min favorittmåte og avslutte uka på!!!
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Denne må være noe for deg Fosse, foruten Ian Hunter&Mick Ronson så er vel nesten halve E-street band med her weinberg, Bittan og Tallent komper på dette veldig gode album:) Lyden er exemplarisk også.
    Vis vedlegget 525903
    Denne, fra året etter, et skikkelig livealbum med kompis Ronson, hører med her.

    A1AC519C-7AF7-40D5-9C0B-E06A17B51752.jpeg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.941
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.812
    Antall liker
    26.419
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Vis vedlegget 525067

    Dette føles godt! Tusk standard utgave, Japan-press, Alternativ Tusk og nå live-skiva.

    Live-plata til vask så blir ikke avspilt i dag. Men fy flate som den trøkket selv på bokhyllehøyttalere til nlykke.
    Vilken Tusk-version bör en äga om en, som jag, inte har någon?
    Jeg har en US Warner Bros den er vel en sk standard utgivelse og helt grei, ikke sammenlignet mot noe annet, skulle villet ha en av disse, https://www.discogs.com/Fleetwood-Mac-Tusk/release/4124020 og hørt vad dem har gjort av remastring? kanske noe lignende jobb som på Rumours?
    Ellers hade han jeg var og handlet plater hos hjemme i Hedemora to meget fine ex såvidt sprettet med plastiken igjen (200kr) ser etter dem på neste vende.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Vedrørende Tusk så kan vi kjøre en test av mine pressing ved neste anledning. Mener Japan-pressingen er best, men har ikke gjort A-B.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Her føler jeg meg kallet.

    Anlegget har etter min mening nå gjennomgått en skikkelig oppgradering! Presentasjonen er mer kontrollert med en klart mer autoritær framtoning. Den har fått en bedre dynamikk, og 3D er veldig mye bedre. Det spiller kort sagt bedre enn noen gang tidligere, og det sier ikke så lite! Studern spiller bedre enn Tascamen, men jeg synes faktisk ikke den ble spilt helt utover sidelinja når èn tenker på pris forskjellen på hva som forlanges av disse to. A 80 har jo noen kvaliteter som er vanskelige og matche. I en direkte sammenligning greier ikke Tascam og gjøre helt det samme, men er ikke skrekkelig langt bak.
    Det jeg allikavel vil si jeg ble mest overrasket over, var vinyl gjengivelsen nå. Det spilte simpelthen nydelig på alt av armer og driverk som jeg fikk hørt. Accuphasen som tidligere i høst ble vurdert solgt, er som skapt som samarbeidspartner til den nye forforsterkeren. De utfyller hverandre så til de grader at jeg ble nesten litt misunnelig . . . :cool: Hvis vinylriggene fortsetter denne utviklingen vil jeg påstå at Studeren kanskje må gåes over mht. oppgradering av innmat for og fortsette og være like suveren!
    Takk for nok en suveren søndags ettermiddag!! Dette er fortsatt min favorittmåte og avslutte uka på!!!
    Takk for hyggelig tilbakemelding nlykke.

    Da skal jeg utfylle.

    Jeg har tidligere skrevet at jeg holdt en knapp på Ares fremfor Accuphase, de som følger med har skjønt at jeg har endret fullstendig oppfatning av Accuphase C-27.

    Studeren parkerte ved sin ankomst Tascam, vi snakket fullstendig grusing. Søndag var det selvsagt forskjell, men ikke i den størrelsesorden som da Studeren ankom.

    Hva har skjedd det siste året som kan forklare dette? Jeg tror det handler om mangt og meget, men at den mest signifikante endringen er forforsterkeren. Og hva gjør den, bortsett fra å låte best? Jo, den har vesentlig mer gain. Tascamen har veldig lav output, Studeren kjører XLR->RCA og har gain i bøtter og lass. Ares og trafoer har jeg trimmet gjennom rør og annet for å få opp gainen ekstra. Kan Joule ha hatt mer å tjene på dette enn DIY-en?

    Jeg vet ikke, men jeg lurer på om dette kan henge sammen med at fortrinnet en kilde har av høyt utgangsnivå er eliminert. Eller er det impedanserelatert (på inngangene)? Eller er det bare enkelte kvaliteter ved kildene som nå avdekkes tydeligere?

    Jeg vet ikke, annet enn at Accuphase riaaen som låt tynt og kaldt ved ankomst nå spiller helt annerledes, det også i direkte sammenligning med Ares.
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kommer til å være i Oslo (Oppegård) fra torsdag 14/2 til søndag 17. Kanskje det kunne passe med et besøk i denne perioden?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Ikke helt i boks ennå, men mye tyder på at jeg snart har flere riaatrinn i hus enn jeg har platespillere.
    De skal ikke være operative samtidig, men rent hypotetisk vil det være mulighet for elleve armer tilkoblet. Men, dit skal vi ikke, i hvert fall ikke nå. Om dette går i boks så har vi tre konstruksjonsprinsipper for riaa representert.

    Forøvrig er inntrykket av SPU Classic N E + Schick + Bergmann + Accuphase godt. Pickupen skal selvsagt få spilt seg inn, men det låter uansett mye, mye bedre enn samme pu i Dynavector 507MKII + Garrard + Music First + Rouge. For sistnevnte kombinasjon fikk jeg aldri testet grafittheadshellet jeg nå bruker i Shick.

    Sjeldent er det så godt med helg som i kveld ...
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har gjort en avtale om kjøp av samme riaa som nlykke har, så får jeg bare håpe det går i orden.

    God helg Vermin!
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    984
    Antall liker
    743
    Torget vurderinger
    8
    CCR er bra, men du er hintet mer enn en gang om Ian Hunter. Sjokkerende egentlig hvor få strømminger han har på Spotify. Ett hint til; Kevin Coyne (han har enda færre strømminger!)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Takker for tips, begge skal sjekkes ut.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    På mine Joule Electra settes bias individuelt for hvert effektrør, åtte per blokk. I tillegg settes bias for driverrørene (6922).

    Dette måles ved å trykke på knappen indikert på bildet og skru på det lille potmeteret til høyre (i pleksiglassplaten).

    Er det noen som kjenner igjen disse to komponentene, knappen og potmetret? Jeg kunne tenkt meg å skiftet ut disse til nye, de gjør det tidvis krevende å få målt da de ikke alltid fanger opp rett signal og serverer meg noe annet.

    Og, siden jeg vet hvilket tall jeg skal frem til, 120, relatert til spenning, er det noen som har noen idé hvor jeg skal måle dersom jeg vil måle direkte og bypasse innebygget trykknapp og display?

    Noe jeg bør tenke på før jeg prøver meg frem?

    Jeg tar veldig gjerne imot innspill, men fra de som har greie på det, synse og gjette vilt klarer jeg også.

    5AE660B5-1E43-4CD1-B45E-D2B7C64E1F01.jpg
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.166
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ofte trengs bare en rens av oksyd som bygger seg opp i kontakter og pot´r med årene...CRC elektrorens...kjent verktøy på boks
    om pot´ene er forseglede plastpot tviler jeg på at de feiler noe...om ikke CRC
    må de byttes står det på baksiden av selve pot huset...gjerne fabrikat, verdi og om det er lin eller log.
    er de en turn eller multiturn?
    jeg holder det mest sannsynlig at trykk-knappene er oksyderte/skitne....
    typisk Audiomix mat dette og....
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Jeg snakket med Audiomix i går om samme og han visste ikke.
    Det er multiturn tror jeg (de går uendelig, stopper ikke).
    Virker være forseglet.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har i dag funnet ut følgende:

    1) Preampen påvirker hvordan bias på effekttrinnet driver under måling. Når effekttrinnet settes i bryterposisjon «uten preamp» så stabiliserer bias og DC ut seg. Jeg er spent på om bytte av kondensatorer (ikke fått loddet inn Duelund ennå) har noen innvirkning på dette.

    Kan lekk kondensator sende DC ut på preamp?

    2) Trykknappene som nevnt i tidligere innlegg er lokalisert og jeg skal forøke å rense, takk LMC. Må bare skaffe rens.

    3) Potmeteret er dette blå, likner veldig på potmetre andre steder i forsterkeren (men de skal jeg holde meg unna for de er ikke tilgjengelig uten å åpne hele sulamitten).

    001CAFC7-99B2-4AC5-8C8A-038A53079CE6.jpg

    Bryterne.

    EC5A9819-6DAA-4B1E-A512-6843CD7E40FC.jpg

    Potmeteret i blått.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.166
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    bias i blokkene skal ikke påvirkes av om det er pre tilkoblet eller ikke
    den blå er med 99% sannsynlighet en Bourns pot og de går sjelden istykker
    mvh
    Leif
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Spørsmålet var ikke om bias påvirkes av pre, for det gjør den, det har jeg sjekket, stabiliteten på bias påvirkes. Spørsmålet gjaldt om dette kan henge sammen med de defekte kondensatoren fra Duelund som jeg ikke har fått byttet ennå.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.166
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    definitivt...en kondis er en dc sperre og det er derfor det er så trygt og deilig med passive delefiltre foran kompresjonsdrivere i 100K klassen....:D
     
    • Liker
    Reaksjoner: t.h

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Flott, jeg antok nemlig at det faktum at bias på effektrørene drev hadde å gjøre med mitt bytte av rør rundt nyttår, til noen rør som ikke var vært matchet etter innbrenning. Men, i dag lærte jeg altså at biasen er stabil uten pre, og når bias er stabil så er også DC ut på høyttalerterminalene stabil (jeg vet at dette skal være nærmest lik null).

    Da kan jeg kanskje få en effekt av dette kondensatorbytte. Men vil ikke lodde selv, for lenge siden til at jeg eksperimenterer med dette nå.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Schick + SPU E

    Igjen slår det meg hvor nøytral, presis og allsidig Bergmann Galder er. Om jeg skulle beskrive den vil jeg si den låter sikkert og stødig, men jeg tipper at akkurat det faktisk ikke er tilført signatur men heller fravær av noen.

    Å høre hva Schick + SPU Classic E gjør påmontert Bergmann er svært enkelt. Denne kombinasjonen har skikkelig basstrøkk, muligens ikke helt der aller nederst, men skikkelig nivå der basstromma er. Og, den har en litt dempet (i betydning lite etterslep/utflyting) av samme. Det gjør det ekstremt enkelt å følge bassgangen og det gir fot og fundament. Den (kombinasjonen) sporer ikke dårlig, men det sporer ikke som Kuzma + XV-1s eller kongen på sporingstoppen Jan Allaerts på Odin. Men altså ikke noe problem, og i henhold til spesifikasjon.

    Oppover oppfattes det som lyden har en litt «våt klang», noe jeg husker fra Benz. Toppen/diskanten er fin, men det er ikke det mylderet av detaljer eller oppløsning som de to andre kombinasjonene har - og det er da heller ikke meningen.

    Veldig, veldig morsom pickup/arm som spiller med fasthet, ro, kontroll og et slam som gjør seg særlig godt på rock.

    Dette med ro gir en særdeles fin innsikt i opptaket hvor det er lett å skille det hele fra hverandre.

    Fruens dom: Fin allrounder til en «billig penge» men ikke det beste vi har.

    Om du vil spille musikk, få fot og glemme hifiparametre så er dette en super kombo.

    Uttalelsen er gjort etter ca 10-12 timers spilling, uinnspilt altså. Kjørt rett i integrert riaa på 30 Ohm som her låter bedre enn 10 og 100 Ohm. Dette er nakenutgaven av SPU classic, med elliptisk sliping, montert i Schick headshell av grafitt. SPU-adapter i tre (uoriginalt).

    Supplerende inntrykket vil følge når pickupen har fått litt mer tid på seg og inntrykkene er flere.
     
    Sist redigert:

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Det er godt å se at du er i gang igjen. Så mye snadder å følge med og drømme om.
    Schick og SPU må jo være ren dynamitt. Med naken SPU.... mener du at den på en eller annen måte monteres i standard headshell?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Det er godt å se at du er i gang igjen. Så mye snadder å følge med og drømme om.
    Schick og SPU må jo være ren dynamitt. Med naken SPU.... mener du at den på en eller annen måte monteres i standard headshell?
    Takk!

    Det er helt korrekt. Jeg har valgt å kjøpe en «naken» SPU. De klassiske SPU-headshellene har en slisse inne i shellet slik at innmaten som kommer med en slags skinne skal sitte i korrekt vinkel når pickupen monteres i sitt originale headshell. Dersom man kjøper en naken utgave så kreves en mellomleggsplate mellom pickup og arm fordi pickupen har denne finnen som stikker opp. Så snart man har denne adapteren imellom så kan SPU-en monteres i alle tenkelige armer. Jeg valgte dette vel vitende om at SPU-en nok kom til å stå i Schick (eventuelt i EMT 997), men nå kan jeg velge, og får jeg lyst til å teste den i en av de andre armene så har jeg muligheten. Generalitet og fleksibilitet er to gode prinsipper for all planlegging.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Smart rett og slett. Fleksible løsninger er noe å like :)

    Takk for info!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Det er godt å høre at det er liv i fjellskrenten.
    Definitivt, og ikke er det verst heller ...

    Nå bare gleder jeg meg til ny riaa. Men først elektrorens!
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.166
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hvilken riaa er det han har...fant det ikke...
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    4B689F33-EBC2-4591-9551-57FB1E99D1D3.jpg


    Hatten av og stående applaus for LMC!

    Åpnet forsterkeren igjen og gikk over alle trykknapper og potmetre med trykkluft først, deretter elektrorens.
    Tror dere pokker ikke avlesningen er stabil og fin når jeg nå måler? Jo!

    Skikkelig digg å kunne fikse det selv med god hjelp fra trådens lesere. Dere har deres øyeblikk.

    Da må det snurres vinyl: Denne skiva har jeg aldri fått helt under huden slik jeg har med mye annet fra Ry Cooder. Sannelig funker den. Sikkert sin årsak i for mye elektrorens.

    Dette ble en atypisk mandag.

    LMC, riaaen er Allnics enkleste LCR H-1500 II SE og kanskje noen flere suffikser jeg ikke husker.
    https://www.dagogo.com/allnic-h-1500-ii-se-plus-phono-preamplifier-review/
     
    Sist redigert:

    HSJ

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.01.2016
    Innlegg
    211
    Antall liker
    87
    Sted
    Ormåsen, Øvre Eiker
    Torget vurderinger
    5
    Vis vedlegget 527191

    Hatten av og stående applaus for LMC!

    Åpnet forsterkeren igjen og gikk over alle trykknapper og potmetre med trykkluft først, deretter elektrorens.
    Tror dere pokker ikke avlesningen er stabil og fin når jeg nå måler? Jo!

    Skikkelig digg å kunne fikse det selv med god hjelp fra trådens lesere. Dere har deres øyeblikk.

    Da må det snurres vinyl: Denne skiva har jeg aldri fått helt under huden slik jeg har med mye annet fra Ry Cooder. Sannelig funker den. Sikkert sin årsak i for mye elektrorens.

    Dette ble en atypisk mandag.

    LMC, riaaen er Allnics enkleste LCR H-1500 II SE og kanskje noen flere suffikser jeg ikke husker.
    Den skiva der er helt fantastisk!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.166
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ante meg at det ville gjøre susen ja....flott!
    den skiva digger jeg og.....hadde faktisk glemt den
    now you´re talking...trafobasert riaakorreksjon....nemlig....min erstattet Aesthetis Io, og etter det har jeg aldri sett meg tilbake
    gled deg til "harmonics"
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Da jeg så at trykknappene var lukket så ble jeg litt skeptisk, men dette ordnet seg over all forventning. Fra at den ikke plukket opp rett signal leser den nå utelukkende korrekt signal. Svært fornøyd!

    Vel, jeg har jo hørt dette riaa-trinnet hos nlykke som også har en modifisert Ares temmelig lik min og bruker mange av de samme trafoløsningene som jeg gjør. Nlykke sitt system er nok et av de få jeg våger å uttale meg om endringer i, fordi jeg kjenner det godt. Ellers må jeg innrømme at jeg ofte kommer til kamerater som prater om endring her og endring der og jeg blir servert ulike plater og klarer egentlig ikke med tilstrekkelig sikkerhet å si at jeg hører endring, det kan like godt være dagsform eller andre plater, eller justert lydnivå.

    Uansett, ny riaa hos nlykke gjorde stort utslag (og er godt beskrevet i testen). Egentlig er mye av det som skjedde i skifte fra Ares til Allnic hos nlykke sammenfallende med hva jeg opplevde i overgangen fra Joule LA-150SE til DIY-preampen min. Eller i hvert fall opplever jeg at det har likhet.

    D0CD1317-CC96-4AB3-A299-0AA974C5DCD3.jpg


    Med SPU kan man gjerne dra frem litt mer rølpete plater. Dette svinger.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn