Da er valgets kvaler kommet
Hjemme står nå en en Kreisel DxD808 og en Rel S3
Utseende er det knockout seier til Rel S3, selv om det ikke er det viktigste så er det med i vurderingen.
KK har jeg fått satt opp så best den kan stilles opp i dette rommet med det anlegget det er koblet til. Eneste målingene som er gjort er mine egne ører og opplevelser.
Rel S3 er nettopp kommet i hus så den har jeg bare "slengt" inn i motsatt hjørne av KK. Siden rommet er rektangulært så har jeg tatt sjansen på at det ikke spiller noen rolle hvilke side av rommet den står i. Dette kommer sikkert til å bli testet i løpet av romjulen.
Basert på tre kriterier: musikk, film og utseende, der musikk er aller viktigst, film vurdert til ekstra og utseende er bonus. Alle tre teller, men kriteriene er i den rekkefølgen.
Prisen er ganske lik hvis man tar utgangspunkt i fullpris og kabler inkludert.
Musikk: her er Rel veldig mye mer diskret i lydbildet, tilpasser seg høytalerne bedre enn KK. Rel har også vesentlig bedre kontroll på den nederste frekvensene enn KK. Hvis jeg lukker øynene og slapper helt av så virker Rel mye mer usynelig. KK har derimot MYE mer kraft.
Film: her har jeg ikke fått sett en skikkelig film med Rel S3 enda, men her har jeg inntrykket av at den mangler litt kraft. KK viser mye mer pondus og kraft til tross for at det er bare 8".
Utseende: 10-2 til Rel.
Plassering av KK:
Vis vedlegget 297110
Plasser av Rel (rettere sagt, slengt inn)
Vis vedlegget 297111