|
Med nr to på plass så ble alt mye bedre. Subene smelter enda bedre sammen med frontene , og bassen sprer seg på en måte sømløst i hele rommet.Det skal jeg gjøre! Om det blir bra sammen med Magnepan så kan de spille med alle høyttalere da det ikke finnes noe vanskeligere høyttaler å blande seg bort i. Bassen til MG er kjapp og de fleste subber låter mekanisk og tregt til sammenligning.GratulererNå har ikke jeg hørt 12" utgaven , men har også hørt som Focalius sier at mange mener 8 tommeren er et hakk bedre og mer detaljert til musikk.
Og den kan produsere utrolige mengder bass fra 40hz og oppover , så du skal ha et rimelig heftig oppsett for at den ikke klarer å henge med lengre. Til film er nok 12 tommeren noen hakk heftigere naturlig nok.
Selv er jeg såpass imponert at det ser ut til at jeg vil ha en til for å prøve ut duo stacking.
Dette skal visstnok være en meget stor oppgradering , og disse er ko spesielt designet for stacking.
Da ble det Ken Kreisel DXD-808 på meg også (to stk). Vurderte fire, men deler opp kjøpet da det er nok av utgifter for tiden. Får lage tårn over nyttår.
Har fått stacket 2 stk i venstre fronthjørnet jeg også , og det ble helt klart mye bedre med Dualstack ja , så du kan være glad for at du gikk for 2 med en gang.
Du får komme med noen inntrykk etterhvert![]()
Har lest mye om alle fordelene dualstack skal gi, samt at det naturligvis blir mindre utsving på membran ved samme lydtrykk har også lydmessige fordeler, så måtte forsøke to. Vurderte faktisk fire stk med en gang, men det får være grenser til førjulsgave til seg selv......
Har du nettopp fått sub nr 2? Kan du beskrive forbedringen med en til?
- Har du testet slike oppsett over tid ?Folket ser ut til å helle mot KK808Tro om jeg kommer til å bestille en? To er alt for dyrt å ta i en smell.
Så over til 2 brannfakler:
1. Jeg vet det ikke er det viktigste med et anlegg, men søkke ta hvor stygg KK er
2. Ingen elektronikk i verden kan gjøre samme forskjellen som noen få kroner i akustikk-korrigering av rommet. Når jeg ser over et par-tre tilfeldig valgte profiler her så er det ingen som referer til korrigering eller har bilder som viser dette. Vet dere egentlig hvor bra anlegg dere engentlig har? Jeg ble helt satt ut sa jeg begynte å teste litt.
/Tony
Jeg tenkte ikke på elektronisk korrigering, men absorbenter og diffusorer på vegger og/eller tak.- Har du testet slike oppsett over tid ?Folket ser ut til å helle mot KK808Tro om jeg kommer til å bestille en? To er alt for dyrt å ta i en smell.
1. Jeg vet det ikke er det viktigste med et anlegg, men søkke ta hvor stygg KK er
2. Ingen elektronikk i verden kan gjøre samme forskjellen som noen få kroner i akustikk-korrigering av rommet. Når jeg ser over et par-tre tilfeldig valgte profiler her så er det ingen som referer til korrigering eller har bilder som viser dette. Vet dere egentlig hvor bra anlegg dere engentlig har? Jeg ble helt satt ut sa jeg begynte å teste litt.
/Tony
- For en del år siden fikk jeg en veldig flott anledning til å teste et slikt oppsett med 67.000 justerbare frekvenspunkter med en beskjeden prislapp på omtrent en kvart mill. Dette lød flatt etter 5-10 minutter i min følsomhet på den tiden - en nesten usynlighet følsomhet i forhold til min menneskelige "Voksen"-status i dag.
Mvh. Lyden av Flytende Super-Dynamiske Opplevelser
- DA er vi helt i "takt" !Jeg tenkte ikke på elektronisk korrigering, men absorbenter og diffusorer på vegger og/eller tak.- Har du testet slike oppsett over tid ?Folket ser ut til å helle mot KK808Tro om jeg kommer til å bestille en? To er alt for dyrt å ta i en smell.
/Tony
- For en del år siden fikk jeg en veldig flott anledning til å teste et slikt oppsett med 67.000 justerbare frekvenspunkter med en beskjeden prislapp på omtrent en kvart mill. Dette lød flatt etter 5-10 minutter i min følsomhet på den tiden - en nesten usynlighet følsomhet i forhold til min menneskelige "Voksen"-status i dag.
Mvh. Lyden av Flytende Super-Dynamiske Opplevelser
Selv har jeg hatt mitt i ca 1 år og kommer ikke til å fjerne det, det er iallefall sikkert. Sjansen er mye større for at jeg legger til noe diffusjon i taket og absorbsjon bak tv'n for der rumler det mye.
/Tony
Hør på DD15+ også!!Da har jeg bestilt meg en KK808 med 2m Link InterLink Three Signalkabel, vel viten om returretten.
Samt at jeg skal til Oslo om ei drøy uke og kan gjøre meg opp et inntrykk av REL
*venter spent*
/Tony
Det høres ut som en BH-størrelseHør på DD15+ også!!Da har jeg bestilt meg en KK808 med 2m Link InterLink Three Signalkabel, vel viten om returretten.
Samt at jeg skal til Oslo om ei drøy uke og kan gjøre meg opp et inntrykk av REL
*venter spent*
/Tony
Skal komme med tilbakemeldinger så snart jeg kan. Det er musikk og kvaliteter opp mot 80 Hz jeg er interessert i. Hvordan det er ned mot 20 Hz og dypere for bli som det blir.Så langt går de varme anbefalinger på enten REL eller Ken Kreisel 808. Dessverre er det ingen i bartebyen som selger de så jeg får ikke gjort meg opp et førsteinntrykk en gang :/Nå har ikke jeg hørt 12" utgaven , men har også hørt som Focalius sier at mange mener 8 tommeren er et hakk bedre og mer detaljert til musikk.
Og den kan produsere utrolige mengder bass fra 40hz og oppover , så du skal ha et rimelig heftig oppsett for at den ikke klarer å henge med lengre. Til film er nok 12 tommeren noen hakk heftigere naturlig nok.
Selv er jeg såpass imponert at det ser ut til at jeg vil ha en til for å prøve ut duo stacking.
Dette skal visstnok være en meget stor oppgradering , og disse er ko spesielt designet for stacking.
Da ble det Ken Kreisel DXD-808 på meg også (to stk). Vurderte fire, men deler opp kjøpet da det er nok av utgifter for tiden. Får lage tårn over nyttår.
Bilder er jo et must av disseSkal komme med tilbakemeldinger så snart jeg kan. Det er musikk og kvaliteter opp mot 80 Hz jeg er interessert i. Hvordan det er ned mot 20 Hz og dypere for bli som det blir.Så langt går de varme anbefalinger på enten REL eller Ken Kreisel 808. Dessverre er det ingen i bartebyen som selger de så jeg får ikke gjort meg opp et førsteinntrykk en gang :/
Da er de pakket ut og koblet opp. Overraskende små og fine. Ganske tunge i forhold til str. Mye finere live enn på bilder. Det vil bli et fint lite tårn etterhvert med fire stk. Kun to nå i første omgang.
Ettersom det ble litt seint så får jeg ikke testa noe enda. Håper å få til det i morgen.
Ingen bilder enda, men har laget en egen tråd om Ken Kreisel her: http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/77076-ken-kreisel.html#post1939453Bilder er jo et must av disseSkal komme med tilbakemeldinger så snart jeg kan. Det er musikk og kvaliteter opp mot 80 Hz jeg er interessert i. Hvordan det er ned mot 20 Hz og dypere for bli som det blir.Så langt går de varme anbefalinger på enten REL eller Ken Kreisel 808. Dessverre er det ingen i bartebyen som selger de så jeg får ikke gjort meg opp et førsteinntrykk en gang :/
Da er de pakket ut og koblet opp. Overraskende små og fine. Ganske tunge i forhold til str. Mye finere live enn på bilder. Det vil bli et fint lite tårn etterhvert med fire stk. Kun to nå i første omgang.
Ettersom det ble litt seint så får jeg ikke testa noe enda. Håper å få til det i morgen.![]()
Da er KK808 i husDen har nettopp kommet inni kjellerstua så jeg har veldig få inntrykk enda, men her er de:
Det første som møter er utseende. Og den er ikke stygg, den er jæ*** stygg.
Det neste er "layout" av tilkoblinger og justeringer, og her ser det gammelt ut, men det er enkelt og intuitivt.
Manualen er enkel og presis. Veldig lett for en helt fersk å lese og forstå.
Og den...vel, den fyller rommet med trykk. Det er sikkert og vist
Så langt har jeg ikke fått den til å spille når jeg spiller musikk fra CD, men det må være noe oppsett på for-forsterkeren (Primare SP31).
Når jeg satte på Transformers, Age of Extinction, så ble det jaggu lyd gitt. Ingen tvil om at den gir mer trykk og spiller de lavere frekvensene bedre enn System Audio Ranger.
Cross-over er litt tilfeldig valgt til 60Hz. Det må sikkert forskes litt på hvor cross-over passer best og på en bedre plassering av selve subben. Akkurat nå står den på tvers bak den ene fronten.
Når subben spiller bra til 100hz vil det være veldig dumt å dele på 22! For min del er det frekvensen over 40 som er mer interessant.- Tror du får mer enn et SJOKK når du deler av på 22Hz - oppover på den trinnløse frekvensvelgeren - og det samme på Gain/Volum-put-knappen når du bruker den med STOR forsiktighet - på volum-gain-knappen.
Mvh. Lyden av Opplevelser av mer enn svært mange feiljusterte sub og Ultra-subber...
Jo selvfølgelig, men delefrekvens på 22Hz?Er personlig mye mer intresert i det som sjer fra 22 Hz til 100 Hz. Men på film er det greit att det er liv under 22 Hz.
- Det er i hovedtrekk 2 poeng med å dele så lavt:Når subben spiller bra til 100hz vil det være veldig dumt å dele på 22! For min del er det frekvensen over 40 som er mer interessant.- Tror du får mer enn et SJOKK når du deler av på 22Hz - oppover på den trinnløse frekvensvelgeren - og det samme på Gain/Volum-put-knappen når du bruker den med STOR forsiktighet - på volum-gain-knappen.
Mvh. Lyden av Opplevelser av mer enn svært mange feiljusterte sub og Ultra-subber...
Spennende. Bruker selv sub sammen med prosessor så har ikke bruk for denne metoden. Har en kamerat som har subb i stereo annlegget, dette skal vi prøve der.- Det er i hovedtrekk 2 poeng med å dele så lavt:Når subben spiller bra til 100hz vil det være veldig dumt å dele på 22! For min del er det frekvensen over 40 som er mer interessant.- Tror du får mer enn et SJOKK når du deler av på 22Hz - oppover på den trinnløse frekvensvelgeren - og det samme på Gain/Volum-put-knappen når du bruker den med STOR forsiktighet - på volum-gain-knappen.
1. - unngå overlapping av frekvens som i praksis medfører magebass og overstyrt bassenergi der sub og høyttalere spiller/motspiller i samme frekvensområde. ( - hvis du deler subben såpass lavt at du får en frekvensdal i mellom høyttalere og sub på minst -20dB så vil disse overlappe hverandre under dette nivået fra -20dB til -90dB. Denne energien vil fylle "dalen" imellom sub og høyttalere og danne en fantastisk karakterfull og ekstremt Dynamisk bassgjengivelse fra 25-250Hz hvor du PLUTSELIG finner bassgitaren,stortrommehammeren på tilbakeslag, trestemt kontrabass, paukens ytterkanter i sammenheng med anslaget..........)
2. - lydbildet blir MYE mer Phase-riktig( eliminerer tilstedeværelsen av høyttaler-kassene i lydbildet) - og da vil bredden i Lydbildet bredte seg utover i en helt ny dimensjon som da medfører automatisk et EKSTREMT MYE dypere Lydbilde ................
3. - For ordens skyld så vil en høyttalers frekvens bli endret når den får hjelp fra sin like makker og disse danner et par. MEN - hvis disse må samarbeide( som disse gjør automatisk) med å frembringe en lavere frekvens enn hver enkelt er bygd for - så vil denne bassen fremkomme - MEN ... MIDT i mellom dem, og ikke riktig plassert i Lydbildet !!!
Mvh. Lyden av Fullfrekvente Opplevelser ved hjelp av det Ultra-Frekvente...
- DA er jeg spent på hvilken prosessor du har. Min prøve hadde 68.000 punkter innenfor 20-20000Hz - og den hadde ikke sjanse .... ble altfor kjedelig og platt.Spennende. Bruker selv sub sammen med prosessor så har ikke bruk for denne metoden. Har en kamerat som har subb i stereo annlegget, dette skal vi prøve der.- Det er i hovedtrekk 2 poeng med å dele så lavt:Når subben spiller bra til 100hz vil det være veldig dumt å dele på 22! For min del er det frekvensen over 40 som er mer interessant.- Tror du får mer enn et SJOKK når du deler av på 22Hz - oppover på den trinnløse frekvensvelgeren - og det samme på Gain/Volum-put-knappen når du bruker den med STOR forsiktighet - på volum-gain-knappen.
1. - unngå overlapping av frekvens som i praksis medfører magebass og overstyrt bassenergi der sub og høyttalere spiller/motspiller i samme frekvensområde. ( - hvis du deler subben såpass lavt at du får en frekvensdal i mellom høyttalere og sub på minst -20dB så vil disse overlappe hverandre under dette nivået fra -20dB til -90dB. Denne energien vil fylle "dalen" imellom sub og høyttalere og danne en fantastisk karakterfull og ekstremt Dynamisk bassgjengivelse fra 25-250Hz hvor du PLUTSELIG finner bassgitaren,stortrommehammeren på tilbakeslag, trestemt kontrabass, paukens ytterkanter i sammenheng med anslaget..........)
2. - lydbildet blir MYE mer Phase-riktig( eliminerer tilstedeværelsen av høyttaler-kassene i lydbildet) - og da vil bredden i Lydbildet bredte seg utover i en helt ny dimensjon som da medfører automatisk et EKSTREMT MYE dypere Lydbilde ................
3. - For ordens skyld så vil en høyttalers frekvens bli endret når den får hjelp fra sin like makker og disse danner et par. MEN - hvis disse må samarbeide( som disse gjør automatisk) med å frembringe en lavere frekvens enn hver enkelt er bygd for - så vil denne bassen fremkomme - MEN ... MIDT i mellom dem, og ikke riktig plassert i Lydbildet !!!
Du får lese under på innlegget mitt, der står det du trenger. Kjedelig er ikke ett ord jeg vil bruke her nei.- DA er jeg spent på hvilken prosessor du har. Min prøve hadde 68.000 punkter innenfor 20-20000Hz - og den hadde ikke sjanse .... ble altfor kjedelig og platt.Spennende. Bruker selv sub sammen med prosessor så har ikke bruk for denne metoden. Har en kamerat som har subb i stereo annlegget, dette skal vi prøve der.- Det er i hovedtrekk 2 poeng med å dele så lavt:
Mvh. Lyden av stor-tromme-skinnets tilbakeslag... - av Opplevelser.
- DA er jeg spent på hvilken prosessor du har. Min prøve hadde 68.000 punkter innenfor 20-20000Hz - og den hadde ikke sjanse .... ble altfor kjedelig og platt.Spennende. Bruker selv sub sammen med prosessor så har ikke bruk for denne metoden. Har en kamerat som har subb i stereo annlegget, dette skal vi prøve der.- Det er i hovedtrekk 2 poeng med å dele så lavt:
Du er ikke alene om det.- DA er jeg spent på hvilken prosessor du har. Min prøve hadde 68.000 punkter innenfor 20-20000Hz - og den hadde ikke sjanse .... ble altfor kjedelig og platt.Spennende. Bruker selv sub sammen med prosessor så har ikke bruk for denne metoden. Har en kamerat som har subb i stereo annlegget, dette skal vi prøve der.- Det er i hovedtrekk 2 poeng med å dele så lavt:
Blir helt forvirret av å lese innleggene dine "Lyden av ultrafrekventetrommeskinnopplevelser" tror nok også vi har veldig forskjellige preferanser vedr lyd. Det er flere veier til målet og aktiv deling kan være et av dem. Det kan godt være fireveis aktiv deling og låte bedre enn det meste, til tross for at en skribent i TAS har en annen oppfatning.
- Beklager ...- det gikk litt fort unna i sted slik at jeg ikke sjekket oppsettet ditt i signaturen din. Men Meridian 861v8 er ikke veldig annerledes verden enn min egen 565-24v8.1 og Chord spm12000 har svært lik lydsignatur til min egen spm-5000. Dette - av mine oppsett er ganske langt - langt fra - og frem til den oppjusteringen jeg beskriver over. Hvis Dere fremskaffer Bruce Springsteen med sangen "Philadelpia" på cd-en med den autentiske cd-en fra filmen - så vil Dere høre svært godt hvor forskjellige - plasseringsforskjellige de første syv bass-slagene er - og hvor forskjellig disse er plassert i lydbildet. Du føler at Lydbildet er flere hundre meter i bredde og dybde.........??Du er ikke alene om det.- DA er jeg spent på hvilken prosessor du har. Min prøve hadde 68.000 punkter innenfor 20-20000Hz - og den hadde ikke sjanse .... ble altfor kjedelig og platt.
Blir helt forvirret av å lese innleggene dine "Lyden av ultrafrekventetrommeskinnopplevelser" tror nok også vi har veldig forskjellige preferanser vedr lyd. Det er flere veier til målet og aktiv deling kan være et av dem. Det kan godt være fireveis aktiv deling og låte bedre enn det meste, til tross for at en skribent i TAS har en annen oppfatning.
Nå bruker jeg 2 Super Ultra Subber. Mulig derfor jeg er fornøyd, tross annleggets feil og mangler. Poenget mitt var att jeg kjører med deling i prosessor og derfor ikke har en grøft og fylle fra begge sider. Att det likevell er utfordringer for og få sub og høytaler til og spille på lag er helt sikkert. Mener likevell att jeg i dag er ganske nærme potensialet i oppsett. Likevell er det for meg verdifult og lese og lære av deg og andre på Sentralen.- Beklager ...- det gikk litt fort unna i sted slik at jeg ikke sjekket oppsettet ditt i signaturen din. Men Meridian 861v8 er ikke veldig annerledes verden enn min egen 565-24v8.1 og Chord spm12000 har svært lik lydsignatur til min egen spm-5000. Dette - av mine oppsett er ganske langt - langt fra - og frem til den oppjusteringen jeg beskriver over. Hvis Dere fremskaffer Bruce Springsteen med sangen "Philadelpia" på cd-en med den autentiske cd-en fra filmen - så vil Dere høre svært godt hvor forskjellige - plasseringsforskjellige de første syv bass-slagene er - og hvor forskjellig disse er plassert i lydbildet. Du føler at Lydbildet er flere hundre meter i bredde og dybde.........??Du er ikke alene om det.- DA er jeg spent på hvilken prosessor du har. Min prøve hadde 68.000 punkter innenfor 20-20000Hz - og den hadde ikke sjanse .... ble altfor kjedelig og platt.
Mvh. Lyden av magiske Opplevelser
Ja, phase må brukes. Vist ikke, har du hatt utrulig flaks.Da er det på tide med en liten oppdatering i tråden jeg startet.
Litt fikling så ble det liv i musikken også. Så langt har jeg bare satt x-over i prosessoren til 60Hz (for musikk) og prøvd litt plassering.
Bassen ble bedre da jeg fikk satt de på sidevegg enn da den sto på bakveggen. Det ble lettere å høre slagene på basstrengene, det ble mer liv og åpenhet i tonene i lavere frekvenser.
Siden jeg deler i prosessoren, trenger jeg da tenke på phase?
BTW: det dukket opp en Velodyne DD12, burde jeg gripe sjansen? jeg leser jo hvilke kritikker den får...
Egentlig ikke...hvis du ikke sjekker et større frekvensområde....Kjører så 80Hz på sub og 1 hovedhøytaler. Bruker en Db måler mens jeg stiller på faseen.
Når jeg får det høyeste utslag på db måleren er jeg i mål...
Enig. Ville ikke gjøre det for komplisert.Egentlig ikke...hvis du ikke sjekker et større frekvensområde....Kjører så 80Hz på sub og 1 hovedhøytaler. Bruker en Db måler mens jeg stiller på faseen.
Når jeg får det høyeste utslag på db måleren er jeg i mål...
- Denne produsenten bygger Veldig gode "Funn-Subber" ! MEN - da snakker vi om skikkelig gode pudding-basser...- slik som denne.Da er det på tide med en liten oppdatering i tråden jeg startet.
Litt fikling så ble det liv i musikken også. Så langt har jeg bare satt x-over i prosessoren til 60Hz (for musikk) og prøvd litt plassering.
Bassen ble bedre da jeg fikk satt de på sidevegg enn da den sto på bakveggen. Det ble lettere å høre slagene på basstrengene, det ble mer liv og åpenhet i tonene i lavere frekvenser.
Siden jeg deler i prosessoren, trenger jeg da tenke på phase?
BTW: det dukket opp en Velodyne DD12, burde jeg gripe sjansen? jeg leser jo hvilke kritikker den får...