Jeg henvender meg her i håp om noen tips på hvordan jeg kan få det beste ut av mine Tannoy Autograph Mini. Jeg kjører nå et oppsett med RMA ADI-2 DAC i Line Magnetic LM34iA og en SVS Micro 3000 Sub sammen med nevnte Tannoy høyttalere.
Dette er kanskje det beste Hifi-opplegget jeg har hatt (har tidligere rotet mye rundt med hjemmekino oppsett - som aldri ble 100% vellykket i stereo), men mye vil ha mer…
Jeg opplever mye av svakhetene som er beskrevet i denne testen: https://www.hifinews.com/content/line-magnetic-lm-34ia-integrated-amplifier-page-2, særlig beskrivelsen av at oppsettet fungerer fantastisk på “audiofile” opptak, men kan bli litt skarp ved mer kompleks musikk. Jeg får litt forbedringer og kontroll ved å bruke KT88 istedenfor EL34, men da mister jeg også noe av magien..
Jeg lurer på om jeg kan få mer ut av høyttalerne med bedre matching av forsterker. Jeg har lest nettet opp og ned og sitter og grubler på ulike løsninger:
Dette er kanskje det beste Hifi-opplegget jeg har hatt (har tidligere rotet mye rundt med hjemmekino oppsett - som aldri ble 100% vellykket i stereo), men mye vil ha mer…
Jeg opplever mye av svakhetene som er beskrevet i denne testen: https://www.hifinews.com/content/line-magnetic-lm-34ia-integrated-amplifier-page-2, særlig beskrivelsen av at oppsettet fungerer fantastisk på “audiofile” opptak, men kan bli litt skarp ved mer kompleks musikk. Jeg får litt forbedringer og kontroll ved å bruke KT88 istedenfor EL34, men da mister jeg også noe av magien..
Jeg lurer på om jeg kan få mer ut av høyttalerne med bedre matching av forsterker. Jeg har lest nettet opp og ned og sitter og grubler på ulike løsninger:
- Finnes det bedre rørforsterkere (med bedre komponenter?), men samme eller lignende topologi som LM34, f.eks. fra Audio Note eller Leben som ofte blir anbefalt til Tannoy? Hva er det isåfall jeg bør se etter i en slik forsterker som ikke har tilsvarende utfordringer som LM34ia?
- Eller bør jeg se til noen andre typer rørforsterkere, f.eks. noe heftig Single Ended som 845 eller monoblokker med 4x EL34?
- Prøve Solid State klasse A fra Sugden, First Watt/ Pass, Accuphase eller lignende. De blir også ofte nevnt i forbindelse med Tannoy Autograph Mini.
- Eller prøve en kraftig klasse AB, med warm, rørlignende signatur, for eksempel fra Electrocompaniet, evt. Med en rørpreamp?