Diverse Hive bort orginal emballasjen?

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.656
Antall liker
1.718
Torget vurderinger
1
En del produkter kommer i trekasser og de er det greit og ta vare på. Med original emballasje så er man sikret god transport ved forsendelse også.
 

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.049
Antall liker
21.972
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Hvis man skulle finne et par høyttalere som man hadde resten av livet og som i tillegg hadde en passende trekasse, så kan man jo spare litt når man skal på med "tredressen"...:LOL:
 

møffe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2016
Innlegg
442
Antall liker
1.043
Sted
Lolland, i udkanten af Danmark
Original emballage = Denne pap-eller trækasse hvor i brugsanvisning og garantibevis befinder sig på sin vej til
skraldevognen/genbrugspladsen, før nogen opdager det.
Har også prøvet det med en værdiløs, men ganske ny el-hammer. Skulle have hugget dele af kælderens betongulv op, for at få lagt ny kloak. Købte en EL-hammer, denne var ganske værdiløs, lånte så en anden. Da jeg ikke kunne finde kvittering blev hammer smidt ud, herefter fandt jeg emballage og kvittering. Række følgen bør være modsat...
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.204
Antall liker
3.549
Torget vurderinger
1
Når man har hatt noe i over 5 år, så er det uansett ikke garanti på produktet (som regel) så da er ikke kvitteringer så veldig nøye lengre for min del hverken på kjøp eller salg. Bruker ofte å beholde emballasje til det meste, men for noen år siden så ble det meste pælma av emballasje. Papp suger uansett fuktighet og mange insekter tiltrekkes av dette. Nå har jeg ikke tenkt å investere noe mer på en lang stund eller selge noe av det jeg har, så da var det like greit å hive noen kubikk med papp (ikke savnet den de siste åra heller akkurat)..
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
3.333
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Skal man selge noe kostbart er det ikke så veldig problematisk å lage noen kasser i kyssfiner og gle innsiden med bobleplast eller skumgummi.

Tar selv vare på emballasjen.
 

toral1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.06.2005
Innlegg
176
Antall liker
76
Torget vurderinger
13
har lagret embalasjen på mine imf 80 mk2 høytalere, de er svære de.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Eg har emballasjen til høgtalarane mine. Dei fyller ein kjellar, og kan kanskje ikkje fjernast, då eg har sett inn ny dør sidan høgtalarkassene kom dit.....
Minner meg om historia om gymmaslæraren min, som bygde seg nytt hus. Mens han heldt på, stod støypemaskina i det som skulle verte vaskerommet. Kort fortalt: han gløymde å ta ho ut før huset var ferdig, så da hadde han plutseleg to vaskemaskiner ståande - om enn ei av dei litt uvanlege.....

mvh
Proffen
 

Pug309gti

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.04.2016
Innlegg
1.697
Antall liker
883
Sted
Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
Torget vurderinger
8
Den emballasjen som var på mine høgtalarar var ganske annleis enn det stakarsdomet som fylgde med Quad 2912. Tre, plass til "frontstoff", og tiltkontroll, som avslørte om høgtalarane hadde vorte flytta på brutalt vis. Emballasje er veldig viktig - under transport. Elles er det ei plage. Men livet kan by på mykje rart, og det kan hende eg kjem til å selje høgtalarane mine ein gong i framtida. Eller kanskje mine arvingar ikkje har plass til dei. Og då er det greitt å kunne pakke skikkeleg.
mbl er litt vanskelige å transporteres liggende. bør vel event transporteres stående.. så embalasjen er god å ha:)
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.200
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Har emballasjen til platespilleren fra 80 tallet.
Men desverre ikke til armen og B60 basen.
 
M

MarkusH

Gjest
Tar folket vare på emballasje til elementer de bruker til diy også? Har kasta alt av det, jeg .... Burde kanskje hamstra recone-kit dog om jeg skulle komme til å sprenge et par-tre elementer :p
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Original emballasje SKAL tas vare på. Noe annet er i min bok tegn på dårlig eierskap. Dog, en kan ikke lastes for de feil en tidligere eier har gjort vedrørende dette hvis en likevel velger å kjøpe brukt uten emballasje. Der betyr bare mer ansvar på kjøperen, og en 20% lavere videresalgspris. I det leddet. Kjøperen kan altså med full rett velge å klemme prisen ned - eller droppe kjøp- pga manglende emballasje. Noe selger også skal ta med i prissettinga. Selvfølgelig avhenger jo dette av produktet, og den som ønsker det skal også vite hva det er verdt. Samt være villig til å betale fair. På den annen side er det akkurat like lett å finne eiere som overpriser for egen vinnings skyld. For å derigjennom enten tjene grovt eller kompensere for selv å ha betalt for mye. De styrer jeg personlig unna. Jeg kjøper kun hvis jeg finner riktig produkt i riktig tilstand til riktig pris. Og ikke minst: Fra riktig kilde. Det betyr MED emballasjen OGSÅ. Selger jeg noe, følger jeg ovennevnte regler. Men liker absolutt ikke urimelig pruting. Da dropper jeg salg. HVEM som kjøper er vel så viktig. De kjenner nemlig som regel både produkt og marked. Og betaler deretter. De blir da også bedre eiere for produktet. Forståelse kaller jeg det.
 
Sist redigert:

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.957
Antall liker
11.765
Sted
Hus
Tatt vare på det jeg har fått med ved kjøp, og har emballasje til både JM Lab Anthea og Alcor liggende i kjelleren. Har også emballasje til MIcro Seiki DQX 1000.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Tar vare på alt.
Så lenge det ikke er kjøpt brukt uten.
 
Topp Bunn