Highend Sørlandet med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr.Evil

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    635
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    Dette er det 1000. innlegget i denne tråden :D :D :D :D.
    Kunne ikke dy meg.


    Hilsen
    Dr.Evil
     

    StereoJoe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Innlegg
    651
    Antall liker
    2
    Takk for nok en flott reportasje, Hagto - tror vi er mange som setter veldig stor pris på at du tar deg tid til dette!
    Ekstra morsomt er det jo når du besøker notabiliteter som Mr. Amundsen, man føler jo et slags kjennskap til han etter å ha fulgt skriveriene hans i gamle Audio. Du får be han pent om å skrive litt for Fidelity snart... :)
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.850
    Antall liker
    8.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

    Takke for en ny flott reportasje....husker selv jeg leste Robert sin Bybee test i gamle Audio gang på gang, før jeg kastet terningen og bestilte meg et lass!

    Mvh
    OMF
     
    B

    break_out

    Gjest
    Det er en fryd å lese denne tråden, måtte det aldri ta slutt :).
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.657
    Antall liker
    21.464
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tilsluttes.

    Det finnes en innspilling av Missa Criolla som jeg synes er langt mer vellykket enn Carreras', og det er den originale på Philips fra 1964. Tror den er veldig vanskelig å få tak i. Jeg fant mitt eksemplar bakerst og innerst på HMV i London for et par år siden. Et slikt Hurra, der er den! -øyeblikk.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Takk for alle de flotte tilbakemeldingene. Er selvsagt flott at arbeidet blir satt pris på :)

    Blir artig å komme med alle de gode meldingene til Robert. Har ikke rukket å snakke med ham enda pga mye retting og sensoroppdrag for tiden. Han kommer nok til å titte innom tråden også.

    Skal holde utkikk etter den plata Valentino!

    Så er det bare en dag igjen til en liten 'avspasering' på bare et par måneder. Ikke rart vi må streike litt :)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Takk for turen Hagto, morro og se inn i stua til en av de kjente hifiskribenter i Norge. De monoblokkene trigget følelser :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Takk nok en gang Hagto!
    Slike reportasjer er gull verdt :)

    At du tar det tid til dette, står det stor respekt av. For det er helt klart at selv om man er ivrig entusiast, så er det du driver med tidkrevende.
    Men jeg gleder meg allerede til fortsettelsen av denne tråden. ;)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Dr.Evil skrev:
    Uff, nå kom du meg i forkjøpet....! Hr. Xindak og undertegnede skal avlegge Robert et besøk om et par uker, og jeg var usikker på hvordan dette anlegget så /hørtes ut, men nå vet jeg det jo....!

    Jeg synes Robert er en svært ydmyk og uvanlig klok mann. Han har også et sjeldent presist språk i sine beskrivelser av hifi utstyr som er få forunt. Han klarer på en utmerket måte å trekke substansen ut av kompleksiteten, samtidig som han pirrer entusiasmen og kjøpegleden hos leseren. Her har de aller fleste hifi anmeldere mye å lære, hvis slikt kan læres da..... ???

    Hilsen
    Dr.Evil
    Enig med deg :)
    Nå gleder Robert seg til å treffe dere til helga. Kanskje vi treffes også.
    Synd at Arild's anlegg ikke er i drift når dere kommer.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hmmmmmmmmrhpppff........!

    kom igjen, hagto.
    hele høyttaleren i sin prakt, nå.
    og link til spesifikasjoner, reviews, etc.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    hmmmmmmmmrhpppff........!


    I dag tidlig ringte Arild og spurte om jeg ville være med og høre på det nye anlegget til cdjazz.
    Får man mulighet til å høre et topptrimmet anlegg med høyttalere som har satt så store følelser i sving, at en tråd er blitt stengt pga dem, sier man selvsagt ikke nei.
    Nå skulle jeg få høre dem med skikkelig utstyr, som skal matche dem meget bra. Må si jeg var spent, selvsagt også med tanke på alt det flotte utstyret jeg har sett cdjazz har fått siste tiden.
     

    Vedlegg

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Må vel få med et bilde hvor Arild er med, før jeg glemmer det. Blir bare mas hvis ikke ;D


    Her er Arild til venstre og cdjazz til høyre. Ser ihvertfall ut som de koser seg :)
     

    Vedlegg

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Effekttrinnet er det flotte Edge nl 10.1 se som er et skikkelig highend-kraftverk. Her begynner det også å koste store penger. Dette burde få liv i høyttalerne, som sies å være skikkelig tungdrevne?

    Det kan leses mer om effekttrinnet her:
    http://www.edgeamp.com/nl10.html
     

    Vedlegg

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Noen timer senere. Ser ikke Arild litt betenkt ut her?
    Tror jeg går og drikker litt av den sterke flaska, før jeg avslutter dette :-\
     

    Vedlegg

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Jaja, godt å se at kaffekoppen er tilbake der den pleier å være, på øvre del av Arilds abdomen ;D

    Venter spent på lytteinntrykkene
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    kjoenik skrev:
    Jaja, godt å se at kaffekoppen er tilbake der den pleier å være, på øvre del av Arilds abdomen ;D

    Venter spent på lytteinntrykkene
    ;D På rett plass ja.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Atter en gang, mange, mange takk for en fabelaktig tråd Hagto.
    Flotte bilder av et skikkelig gjennomført oppsett. Litt usikker på om jeg har hørt denne modellen av Avalon, men det jeg har hørt av Avalon har jeg alltid likt.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Fosse skrev:
    Atter en gang, mange, mange takk for en fabelaktig tråd Hagto.
    Flotte bilder av et skikkelig gjennomført oppsett. Litt usikker på om jeg har hørt denne modellen av Avalon, men det jeg har hørt av Avalon har jeg alltid likt.
    Takk for det Andre. Tror absolutt at du hadde likt disse også.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Så var det lyden da. Dette er selvfølgelig mine personlige inntrykk og meninger.

    Man har mange slags lyd og anlegg. Dette anlegget hos cdjazz fikk det til å krible i magen min, allerede fra de første tonene. Lenge siden jeg har kjent suget/hifkriblingen slik.
    Dette er ikke et anlegg med litt varm lyd, musikalsk lyd, fyldig lyd, klinisk og vanskelig lyd osv. I mine ører var dette reinspikka highend, hvis noe kan kalles det.
    Kan ikke huske å ha hørt et anlegg/høyttalere med så liten egensignatur. Satt og lyttet men klarte egentlig ikke å høre høyttalerne. Her var det platene som bestemte lyden.
    Effekttrinnet bare lekte med høyttalerne i rommet til cdjazz. Transientene kom lynraskt. For en spenst og dynamikk! Med dette effekttrinnet hørtes det ut som de var superlettdrevne.
    Hadde ventet at man måtte skru opp lyden for å få til smekken og dynamikken på slike tungdrevne høyttalere, det trengte man ikke. Det kom fram selv på lave nivåer også.
    Høyttalerne gikk også bra dypt når vi spillte plater med skikkelig bass. Ingen lyttetretthet.
    For meg var dette en bedre lytteopplevelse enn ventet. En skikkelig spennende hifidag. Forstår godt cdjazz når han sier at han ikke har noen som helst planer om flere komponentoppgraderinger nå, bare litt kabelbyttinger, underlag, akustikk osv. Forstår godt at dette lyder som han har drømt om. Jeg ble ihvertfall skikkelig imponert, og fikk virkelig noe å tenke på!
    Gratulerer cdjazz, og takk for gjestfriheten!
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Nydelig oppsett med for meg spennende og uhørte komponenter. :)

    Men fungerer høytalerne så bra "klint" opp i et hjørne og med null demping av 1. refleksjon...?
    Topp og praktisk om det gjør det.
    Får vel stole på dine lytteinntrykk Hagto.
     

    vinyljazz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    0
    Må få takke Torry for att han legger ned så mye arbeid i bilder,av div annlegg her på sørlandet jeg og.

    Det er alltid hyggelig å ha besøk av Arild og Torry.

    Da går praten livlig mellom all kaffe drikkingen og lytte øktene:

    Føler meg vel i mål nå sånn lydmessig,nå blir det bare flisespikkeri igjen,som utprøving av kabler og underlag og div småtterier.

    Synes personlig det spiller helt fantastisk,og i følge kjennere vil det bare bli bedre og bedre etter hvert som effekt trinnet blir innspilt.

    Jeg kan vel ikke si det bedre enn det Torry opplevde,det er utrolig frigjort,og har slik ett smekk og spenst i lyden,att det er helt skremmende,spesielt viss man skrur opp en del,for disse høytalerene kan det spilles høyt på uten att det går i metning,og begynner å forvrenge,det er en voldsom dynamikk i mellom bassen,og som Torry sier det det høres når en kontra bass spilles.

    mvh :)
    Rune
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    emotikon skrev:
    Nydelig oppsett med for meg spennende og uhørte komponenter. :)

    Men fungerer høytalerne så bra "klint" opp i et hjørne og med null demping av 1. refleksjon...?
    Topp og praktisk om det gjør det.
    Får vel stole på dine lytteinntrykk Hagto.

    Regner med at mange har bedre lytteører enn meg. Men har såpass erfaring(tror jeg da) at jeg mener å treffe brukbart i beskrivelser. Dette også ut fra erfaringer/sammenlikninger sammen med en god del andre trente lyttere opp gjennom årene.
    Hvis man skal pirke vil man alltid finne litt å sette fingeren på. Jeg var ute etter de større linjene, anleggets egenlyd, muligheter, og potensiale.
    Helt klart noe å hente ved bedre plassering, akustikktiltak ol, som også ble nevnt som de framtidige oppgraderingsplanene til cdjazz. Syntes dog at plasseringen av anlegget ødela overraskende lite for den gode, og spennende opplevelsen i går :)
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hagto skrev:
    emotikon skrev:
    Nydelig oppsett med for meg spennende og uhørte komponenter. :)

    Men fungerer høytalerne så bra "klint" opp i et hjørne og med null demping av 1. refleksjon...?
    Topp og praktisk om det gjør det.
    Får vel stole på dine lytteinntrykk Hagto.

    Regner med at mange har bedre lytteører enn meg. Men har såpass erfaring(tror jeg da) at jeg mener å treffe brukbart i beskrivelser. Dette også ut fra erfaringer/sammenlikninger sammen med en god del andre trente lyttere opp gjennom årene.
    Hvis man skal pirke vil man alltid finne litt å sette fingeren på. Jeg var ute etter de større linjene, anleggets egenlyd, muligheter, og potensiale.
    Helt klart noe å hente ved bedre plassering, akustikktiltak ol, som også ble nevnt som de framtidige oppgraderingsplanene til cdjazz. Syntes dog at plasseringen av anlegget ødela overraskende lite for den gode, og spennende opplevelsen i går :)
    Som sagt: jeg stoler på erfaringen din Hagto og det er gøy at et oppsett har et slikt potensiale. :)
     

    StereoJoe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Innlegg
    651
    Antall liker
    2
    Flott reportasje, Hagto!
    Dette var saker. Meget gjennomført og helt sikkert komponenter som står godt til hverandre. Har hørt mye vellyd fra Avalon, CJ og Edge på messer og det spiller nok ikke akkurat dårlig med G2 heller... :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn