Hifisentralens Super Innspillingsliste

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Enda en fra CLP som låter usedvanlig bra. Rainbow/Kongshaug innspilling fra ´96, kom ut i `97. Pianotrio lyd er noe JEK kan. Her også uten ECM klang. Nydelig!


    300x300-000000-80-0-0.jpg
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Noen av de absolutt beste re-utgivelsene på vinyl som er kommet det siste året er AP sine Prestige utgivelser i mono, alle har ikke kommet enda men jeg har fått meg noen. Disse låter som jeg aldri før har hørt musikk fra denne epoken (ca midt 50). Utrolig stort og tungt lydbilde, en har garantert aldri hørt en så god bass på så gamle innspillinger, dyp og med en veldig bra definisjon. Dynamik og 3D er fantastisk. Man får en veldig stor følelse av tilstedeværelse. Dønn tyst vinyl gjør det hele enda bedre. Disse spilt i dag og bare bass soloen til Chambers med bue på Coltrane/Garland plata er verdt pengene alene. Den kjenner man i mellomgulvet.

    Vinyl Records, SACDs, DVD Audio, Audiophile Equipment | Acoustic Sounds

    APRJ_7105__77091__08192011122631-8847.jpg
    APRJ_7123__78190__11162011121526-4861.jpg
    APRJ_7130__77095__08192011122712-9547.jpg



    Kommer også på SACD, i både mono og stereo

    Vinyl Records, SACDs, DVD Audio, Audiophile Equipment | Acoustic Sounds, mono

    Vinyl Records, SACDs, DVD Audio, Audiophile Equipment | Acoustic Sounds, stereo
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Har vel bare 4-5 av disse og hadde planer om å kjøpe de fleste, men det er litt for mange av de første som er litt for uinteressante for meg. Er så mye annen bra musikk å bruke penger på, god lyd holder ikke alene for meg.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Har alle Miles og Rollins + noen få til fra før på AP så de kjøpes ikke, man kan ikke ha to av alt, kun favoritter... Ikke alt er musikalsk interessant nei men siden dette i første rekke er en lydtråd så tenkte jeg at de kunne nevnes.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Det kan fort bli mye jazz og klassisk på slike super lister men her en LP fra rocken som er nyutgitt ut av Audio Fidelity med superlyd. TYA A Space In Time låter ikke annet enn vidunderlig. Det er ikke ofte rockeplater har en slik realisme som denne, akustiske gitarer låter så bra at man kan lure på om det finnes bedre. Denne må man bare ha i samlingen, ser den er å få tak i enda. Den fikk veldig bra mottakelse da den kom ut. Og så er det veldig bra musikk i tillegg...

    Ten Years After-A Space In Time-180 Gram Vinyl Record | Acoustic Sounds


    AAFZ_112__82146__04102012040724-9293.jpg


    "Audio Fidelity is leading the way in quality vinyl reissues and they have literally struck gold with their latest effort, Ten Years After’s classic album, A Space in Time. Not only is the album released on the highest quality vinyl it sounds like the band are playing the album in your living room. In addition, the gatefold sleeve will take you back to the good old days. Everything on this release is done to 100% perfection."

    Edit; Leste dette nå i kveld...One Last Pressing, One Last Chance!
    Audio Fidelity will repress a very limited number of this 180g Vinyl and this is the LAST time it will be available!
     
    Sist redigert:

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Forøvrig noen som har hørt LP platene fra Bernie Grundmans nye plateselskap Straight Ahead Records? De fire utgivelsene som har komme til nå er laget på Dual Disc (Hybrid CD og DVD-Audio) og 200g Quiex vinyl (Classic Records gamle proprietære vinyl). Michael Fremer ga Hugh Masakela - Almost like bein in jazz 11 poeng av 10 for lydkvalitet.

    Mvh
    Roysen
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.890
    Antall liker
    26.706
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jimmer'n/ Den TYA plata låter også veldigt bra på min nypress, er vel ikke audio fidelity. Så er det enda bedre lyd på den så:) Sammenlignet den med en UK-org pr den var ikke like god i lyden!
    DSC_1452-001.jpg
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.890
    Antall liker
    26.706
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Japanske presser med god Japse-jazz hører med her. Midnight Suger (Three Blind Mice) er en klassiker, men syns Isau Suzuki på Flying Disk er i samme klasse!
    Grumpy er en som er mer bevandret i disse Japse-presser

    DSC_1455-001.jpg
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Midnight Sugar kan jeg også anbefale som XRCD fra FIM.

    Mvh
    Roysen
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    ^^^ Cash; jeg har TYA plata på en utgivelse fra 70 tallet som ikke er noen tidlig pressing, AF utgivelsen er klart bedre men om den er bedre enn 1 st press vet jeg ikke. Den nypressen du har der, hvem har gitt ut den?

    Her noen uttalesen ang. AF utgivelsen...

    this release is one of the best records i have ever bought, and i've bought many in my day, beautiful gatefold jacket, and the best sounding version of this album i've ever heard, this is the way vinyl should be made,

    This is better than any pressing of this LP I have heard in 40 years of listening. The LP I received was perfectly flat, very quiet, the mastering was dynamic and well balanced and the packaging was first rate with a beautiful glossy gatefold cover.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Jeg spilte denne her om dagen, det er noen år siden sist men husker at jeg syntes den låt bra. Greia er at den låter vannvittig bra, jeg har ikke mange plater med bedre lyd av denne type musikk. Fantastisk dynamikk! En klarhet og dybde i ref, klassen. Den ble gitt ut av Elektra i `78, plata jeg har er en såkalt audiofil pressing fra Discovery Records utgitt i `92. Jeg har ikke hørt originalen fra Elektra, kanskje den er enda bedre?:) Hvis jeg ikke husker helt feil så mener jeg at Discovery også ga den ut på CD den gangen. Og som om det ikke var nok; denne plata er utrolig bra, en av deres beste i følge meg selv.

    Oregon-Out of the woods

    UDIS_79004__89321__01242013014105-8515.jpg
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.005
    Antall liker
    12.886
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Det anbefales så mye bra musikk her på denne tråden at jeg mister nattesøvnen.
    Folkens, jeg kommer for sent jobb om dagene. Sitter å lytter til langt på natt.

    Skal ta en tur i kjellerboden snart og komme med noen anbefalinger selv. Har x antall bananesker fulle av cd'er.
    Blant annet mengder av ECM.

    PS: Takk for tips Roysen, +1 for Hadouk Trio

    Mvh. Bergfinn
     
    Sist redigert:

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    2
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.279
    Antall liker
    9.126
    Virket kjent den der så jeg måtte sjekke. Har den på en utgivelse fra kvalitetslabelen Alto fra 1998 ser jeg. Kan ikke huske sist den ble spilt men skal sjekke den ut ved neste anledning. Alltid likt det som Alto gjorde.




    IMG_0887.jpeg
     
    • Liker
    Reaksjoner: RS1

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    2
     

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    2


     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.791
    Antall liker
    2.349
    Sted
    Portugal
    Ledende produsent av audiofile nyutgivelser innrømmer bruk av digitale kopier av masterbånd.

    Utgivelsene til Mobile Fidelity Sound Lab viser seg å ikke være like analoge som først antatt.

    For platesamlere med særlig interesse for lydkvalitet og musikkteknologi er det mest stas når vinylen er produsert helt på gamlemåten, uten bruk av digitalteknologi. Derfor ble det ramaskrik da det nylig ble kjent at en av de ledende produsentene av audiofile nyutgivelser, amerikanske Mobile Fidelity Sound Lab, har benyttet høyoppløste digitale kopier av masterbånd i produksjonen av sine plater de siste ti-femten årene.

    Jan Omdahl DN
    (Betaling)
     

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    2
    Ser den ligger på 45 Hz.....og ruller av opp mot 60 Hz.....
    Jeg har testet denne på Hifiklubben for vurdering av Epicon 8 og Rubicon 6, begge hadde en god slagkraft på denne bassen som traff deg i magen, kort og presist. Jeg har et par stativhøyttalere hjemme som jeg mente hadde ganske gode bassegenskaper, men de har ikke denne slagkraften på denne bassen.

    image.png
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.451
    Antall liker
    35.275
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har testet denne på Hifiklubben for vurdering av Epicon 8 og Rubicon 6, begge hadde en god slagkraft på denne bassen som traff deg i magen, kort og presist. Jeg har et par stativhøyttalere hjemme som jeg mente hadde ganske gode bassegenskaper, men de har ikke denne slagkraften på denne bassen.
    Stemmer godt med 45-60 da, mine Magnepaner KAN gå ned mot 40, men mine subber håndterer det på en helt annen måte.
     

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    2

     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.451
    Antall liker
    35.275
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    terje isungset - winter songs
     
    • Liker
    Reaksjoner: RS1
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn