Hifisentralens Super Innspillingsliste

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Mener å huske at det er lov å ta med vinyl her..?

    Classic records ga ut noe få titler fra Mercury Living Presence katalogen før Speakers Corner overtok rettigheten til disse. Disse 5 platene er noe av det absolutt beste jeg har hørt noen gang, på min topp 3 liste for best lyd. De ble gitt ut på 180 gr. 33 og 45RPM og etterhvert også på 200 gr. 33 og 45RPM. Jeg har de aller fleste utgavene av disse og man hører veldig sjelden en slik klarhet og dynamik som på disse platene uansett vekt og RPM. Men den Ravel`en på 45 er bare vannvittig. Classic hadde jo som vi vet en del problemer i begynnelsen av 200 gr. serien (QUIEX vinylen..) men det ordnet seg etterhvert så disse har ikke de oppstartsproblemene som mange andre hadde. Jeg vet ikke når skillet gikk men mener å huske at de stoppet en liten stund med å gi ut plater til problemet var løst.

    Edit; var og sjekket etter at jeg skrev innlegget; jeg har alle på 180gr 33RPM, alle 200 gr. 33 RPM og alle 180 gr. 45RPM. Fant ingen på 200 gr. 45 RPM så jeg er litt usikker på om de ble gitt ut på dette.

    Det er mulig å finne noen av disse enda men da til rimelig stive priser...Classic Records Mercury Living Presence | Acoustic Sounds


    Vis vedlegget 261656 Vis vedlegget 261657 Vis vedlegget 261658 Vis vedlegget 261659


    "I left this record unopened for many months due to time constraints. Recently I played the Rapsodie Espanole and it blew my socks off. I had not previously been a great fan of this work until hearing this 45 rpm recording. Not only do you get dynamics but detail galore. You will regret it if you do not make this part of you lp collection."

    "In 45 RPM this recording is simply incredible. Russian Folk Themes perfectly performed, intelligent, sensitive arrangements and a stunning sound."
    Jeg kan bare underskrive på dette. Den Ravel skiva er helt enestående. Jeg tror og håper den kom med i lista i åpningsinnlegget. Hvor mange slike Classic Records remastere av Mercury Living Presence finnes på markedet? Noen som vet?

    Mvh
    Roysen
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    En annen som Classic ga ut og som er velkjent for sin utrolige lyd er Rimsky-Korsakov sin Scheherazade fra RCA living stereo katalogen. Jeg har den på 180/33, 200/33 og 45 RPM og denne låter utrolig! Nå har imiddlertid AP gitt den ut (noen som har den?) og mange mener denne er enda bedre, da er den god! Kanskje den må i hus....


    AAPC_2446__91339__10152013102627-9912.jpg



    "I have bought the first 3 titles of this series (AP) & this one is the only one I have listened to so far. It's nothing short of amazing. The 200 Gram vinyl is dead-quiet & with no ticks or pops.I would have to say that this is one of my favorite classical albums of all time. I'm a big fan of anything by Fritz Reiner & The Chicago Symphony. This album sounds much better than the Classic Records issues of this series which I paid a fortune for some of them when Classic decided to discontinue their catalog."
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Har lest at disse AP utgivelsen ikke var så bra, har derfor avventet litt. (Men tror Fremer likte de om jeg ikke husker feil)
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.576
    Antall liker
    1.317
    Sted
    Oslo
    Donal Fagan/ Steely dan har mye god kvalitet selv på spotify ..
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    En annen som Classic ga ut og som er velkjent for sin utrolige lyd er Rimsky-Korsakov sin Scheherazade fra RCA living stereo katalogen. Jeg har den på 180/33, 200/33 og 45 RPM og denne låter utrolig! Nå har imiddlertid AP gitt den ut (noen som har den?) og mange mener denne er enda bedre, da er den god! Kanskje den må i hus....


    Vis vedlegget 261791


    "I have bought the first 3 titles of this series (AP) & this one is the only one I have listened to so far. It's nothing short of amazing. The 200 Gram vinyl is dead-quiet & with no ticks or pops.I would have to say that this is one of my favorite classical albums of all time. I'm a big fan of anything by Fritz Reiner & The Chicago Symphony. This album sounds much better than the Classic Records issues of this series which I paid a fortune for some of them when Classic decided to discontinue their catalog."
    Jeg har AP releasen og 45RPM utgaven fra Classic, men har ikke fått sammenlignet de ennå da platespilleren ikke er på plass enda. Jeg skal gi rapport når jeg har mer å berette.

    Mvh
    Roysen
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Classic records ga ut noe få titler fra Mercury Living Presence katalogen før Speakers Corner overtok rettigheten til disse. Disse 5 platene er noe av det absolutt beste jeg har hørt noen gang, på min topp 3 liste for best lyd. De ble gitt ut på 180 gr. 33 og 45RPM og etterhvert også på 200 gr. 33 og 45RPM. Jeg har de aller fleste utgavene av disse og man hører veldig sjelden en slik klarhet og dynamik som på disse platene uansett vekt og RPM. Men den Ravel`en på 45 er bare vannvittig. Classic hadde jo som vi vet en del problemer i begynnelsen av 200 gr. serien (QUIEX vinylen..) men det ordnet seg etterhvert så disse har ikke de oppstartsproblemene som mange andre hadde. Jeg vet ikke når skillet gikk men mener å huske at de stoppet en liten stund med å gi ut plater til problemet var løst.
    Jeg har et spørsmål til dette som jeg håper noen kan svare på med inngående kjennskap til Classic Records katalogen. Dette blir litt OT, men kanskje ikke helt da Classic Records jo er kjent for sine fantastisk lydende LP plater og er nevnt flere ganger i denne tråden med eksempler.

    Jeg eier et eksemplar av Classic Records svært etterspurte utgivelse av Harry Belafonte At Carnegie Hall på 8 stk. enkelsidede 200g 45RPM skiver. Jeg har aldri spilt den, men jeg kjøpte den brukt på EBay. Tilstanden vil jeg beskrive som VG+.


    Jeg har nå muligheten til å skaffe meg den samme utgivelsen fra Classic Records av Harry Belafonte At Carnegie Hall på 8 stk. enkeltsidede 180g 45RPM skiver.


    Jeg er ikke så redd for at jeg ike får solgt 200g boksen dersom jeg heller ønsker meg 180g boksen.


    Det er her spørsmålet kommer inn. Jeg har i det siste kjøpte en del brukte Classic Records skiver fra en plateshappe som har vært forhandler for Classic Records i svært mange år. Denne forhandleren hevder at 180g utgivelsene fra Classic Records lyder bedre enn 200g utgivelsene. Her er hans begrunnelse:


    " The later versions suffer from NOISE issues since the machines used to produce the heavier vinyl could NOT handle 200 grams LPs. The produce was inferior to the 180 grams LPs and this is why collectors ALWAYS seek out the 180 gram versions (or even rarer, the 180 gram cut at 45rpm). This is also why the 180 gram versions are much more expensive on the after market than the later reissues."


    Jeg lurer da litt på om det er noe i dette. Jeg har ikke hørt dette før. Jeg trodde 200g 45RPM fra Classic Records var det beste. Er det virkelig slik at 180g 45RPM fra Classic Records er bedre og at dette er kjent slik at de er både dyrere og mer etterspurt?

    Er det forøvrig noen som vet hvordan man identifiserer de forskjellige vinyltypene fra Classic Records. Det er jo som regel et klistremerke på coveret som forteller dette, men jeg har noen skiver uten. Noen er jo Quiex, Clarity etc.


    Mvh
    Roysen
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    En annen 45 RPM utgivelse som er der oppe med det aller beste som er gitt ut er denne. Utgitt av AP og har en dynamik og klarhet som veldig få plater har.

    Kingsway Hall/Wilkinson innspilling fra `62. QRP pressing.


    AAPC_2659-45__62453__08192009042553-5795.jpg
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Og når vi først er på 45 RPM så kan denne nevnes. Alto ga i 1997 ut 7 LP box`en "The Argenta edition". I denne boksen var det en bonus 45 RPM plate med Falla`s "The three cornered hat". Denne plata ble også solgt seperat etterhvert. Den låter utrolig bra, helt der oppe med disse andre. Alto ga i grunnen ut en del kvalitets plater.


    XXXX__66377__02262010015651-5422.jpg
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Hva med noe norskt på lista...Odin records ga ut veldig mange gode plater og som oftest var det også meget god lyd på disse. Her en LP som fortjener å være på en "superliste". Lines ble spilt inn i Rainbow i `88 med Kongshaug bak spakene. Lyden er utrolig åpen og dynamisk, fantastisk tyngde og med en nydelig flygel lyd, cymbaler klinger veldig naturlig og knerten sin bass er blytung og definert. Hærlig "body" i saxen til Brunborg. En plate jeg bruker mye når jeg sjekker innstillinger etc. Personlig så synes jeg at den beste Kongshaug lyden alltid har kommet på andre plater enn på ECM innspillinger, man slipper denne evige kliniske klangen.

    Ser at Odin plater stiger på brukten utenfor grensene da mange utenlanske samlere har fått øynene opp for labelen, kan nok ha med å gjøre at mange av våre store begynte sine plateutgivelser her. Men tror likevel at man lett kan slentre innom denne...


    R-3015885-1311841986.jpeg
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Har denne vært nevnt? Den er aldeles superduper på CD. LP-utgaven fikk dynamikken smadret dessverre, antagelig fordi det var altfor mange dB fra topp til bunn.

    album.jpg


    Dynamikk i fleng:

    radka.gif
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    ^Syncro; snakker du om førsteutgivelsen av LP`en eller den som CLP remastret og som kom ut på en 180 grammer i `04?
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Førsteutgivelse på LP. Jeg trodde den var god, men fikk sjokk da jeg sammenlignet den med CD'en.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Har ikke spilt den på en haug med år, kanskje jeg må sjekke. Har den på den som kom i `04 (Remaster..) i tillegg til CD/første LP men tror ikke den er åpnet....
    Her noen synspunkter på den remastrede 180 grammeren....

    "This LP sounds amazing! One of the best female vocal recordings I have ever heard." - Bob Bantz/President Elusive Disc, Inc.

    "Just received my copy of Fairytales by Radka Toneff. Your recommendation of this disc as being in your Top 10 Audiophile list (love to see a copy of that listing) is well deserved. The quality of that recording is just brilliant." - Mick, Elusive Disc, Inc. customer.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    En av de aller beste lydmessig av Classic sine utgivelser fra RCA living stereo katalogen er denne 45`eren her. Spilte den nå for første gang på noen år og dette er vannvittig bra! Man får testet hva som bor i anlegget. Sjekket i hyllene i dag og er rimelig glad for at jeg kjøpte alle disse sakene dengang de kom ut, de er rimelig kostbare på brukten ser jeg.


    ALSC_2230-45Q__14502__01152009113319-8127.jpg
     
    Sist redigert:
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Da har man havnet på femogførr kjøret. Denne er i hvertfall ikke dårligere enn overnevnte. Den bør være i alle seriøse audiofile sine samlinger, den låter utrolig bra! Sjekk ut bassen...Kevin Gray mastering, Pallas pressing. Er enda å få tak til vanlig pris. Gitt ut på AP.


    AAPC_34145-45__64100__11022009110509-6799.jpg
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Harry Pearson's Super Disk List. Those of us who grew up reading the absolute sound carried it with us to used (and new) record stores, garage sales, swap meets, library sales, the houses of widows looking to unload their late husbands' vinyl collections You name a place where "black gold" could be discovered and, odds are, you'd find a copy of Harry's Super Disk List in a bargain-hunter's back pocket. Many of us have committed the thing to memory, and, some of us have been so inspired by HP's list that we've become serious record collectors, too. (The Lord only knows how many audiophiles got their introduction to classical music via Harry's efforts.) So, here it is in its latest and most updatest edition.

    Vinyl Records, SACDs, DVD Audio, Audiophile Equipment | Acoustic Sounds
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Harry Pearson's Super Disk List. Those of us who grew up reading the absolute sound carried it with us to used (and new) record stores, garage sales, swap meets, library sales, the houses of widows looking to unload their late husbands' vinyl collections You name a place where "black gold" could be discovered and, odds are, you'd find a copy of Harry's Super Disk List in a bargain-hunter's back pocket. Many of us have committed the thing to memory, and, some of us have been so inspired by HP's list that we've become serious record collectors, too. (The Lord only knows how many audiophiles got their introduction to classical music via Harry's efforts.) So, here it is in its latest and most updatest edition.

    Vinyl Records, SACDs, DVD Audio, Audiophile Equipment | Acoustic Sounds
    Dette er selve bibelen etter min mening.

    Mvh
    Roysen
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Slike lister er fine og ha som en guide men det finnes så mye der ute som ikke blir fanget opp av disse folkene. Derfor er det fint med slike tråder som dette hvor vi får frem perler fra små labler og kanskje litt smalere musikk enn folk flest hører på.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Harry Pearson's Super Disk List. Those of us who grew up reading the absolute sound carried it with us to used (and new) record stores, garage sales, swap meets, library sales, the houses of widows looking to unload their late husbands' vinyl collections You name a place where "black gold" could be discovered and, odds are, you'd find a copy of Harry's Super Disk List in a bargain-hunter's back pocket. Many of us have committed the thing to memory, and, some of us have been so inspired by HP's list that we've become serious record collectors, too. (The Lord only knows how many audiophiles got their introduction to classical music via Harry's efforts.) So, here it is in its latest and most updatest edition.

    Vinyl Records, SACDs, DVD Audio, Audiophile Equipment | Acoustic Sounds
    Dette er selve bibelen etter min mening.

    Mvh
    Roysen
    Og noe av lykken i livet er: "jeg fant,jeg fant"
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Harry Pearson's Super Disk List. Those of us who grew up reading the absolute sound carried it with us to used (and new) record stores, garage sales, swap meets, library sales, the houses of widows looking to unload their late husbands' vinyl collections You name a place where "black gold" could be discovered and, odds are, you'd find a copy of Harry's Super Disk List in a bargain-hunter's back pocket. Many of us have committed the thing to memory, and, some of us have been so inspired by HP's list that we've become serious record collectors, too. (The Lord only knows how many audiophiles got their introduction to classical music via Harry's efforts.) So, here it is in its latest and most updatest edition.

    Vinyl Records, SACDs, DVD Audio, Audiophile Equipment | Acoustic Sounds
    Dette er selve bibelen etter min mening.

    Mvh
    Roysen
    Det finnes ikke en egen bare for Jazz?
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Slike lister er fine og ha som en guide men det finnes så mye der ute som ikke blir fanget opp av disse folkene. Derfor er det fint med slike tråder som dette hvor vi får frem perler fra små labler og kanskje litt smalere musikk enn folk flest hører på.
    Det har du naturligvis helt rett i, men i dette tilfellet er listen så lang og så god med mye obskurt og sjeldent at jeg vil si at dette er et unntak. Det er uten unntak helt fantastiske innspillinger også enten man tar for seg CD-listen, SACD-listen eller LP-listen.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Harry Pearson's Super Disk List. Those of us who grew up reading the absolute sound carried it with us to used (and new) record stores, garage sales, swap meets, library sales, the houses of widows looking to unload their late husbands' vinyl collections You name a place where "black gold" could be discovered and, odds are, you'd find a copy of Harry's Super Disk List in a bargain-hunter's back pocket. Many of us have committed the thing to memory, and, some of us have been so inspired by HP's list that we've become serious record collectors, too. (The Lord only knows how many audiophiles got their introduction to classical music via Harry's efforts.) So, here it is in its latest and most updatest edition.

    Vinyl Records, SACDs, DVD Audio, Audiophile Equipment | Acoustic Sounds
    Dette er selve bibelen etter min mening.

    Mvh
    Roysen
    Det finnes ikke en egen bare for Jazz?
    Dessverre.

    Mvh
    Roysen
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    En musikalsk og lydmessig perle av en prisvinner LP fra CMP. Christof Lauer og Quintus/Zerkall innspilling fra `89. Med bl.a Peter Erskine og Palle Danielsson. Et fyrverkeri av en plate og en av mine desiderte favoritter i moderene jazz. Utrolig dynamik. Trommelyden tror jeg er noe av det beste jeg har hørt. Sjelden bra "er der" lyd. Finnes også på en meget bra CD.


    R-4012325-1352295534-5235.jpeg
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    En innspilling fra Waterfall/Robøle 91-92 som låter fantastisk. CD utgitt på CLP. Her får man teste ut om anlegget evner å definere skikkelig dypbass, Kjellemyr sin bass er blytung. En annen veldig bra ting er trommelyden, ikke bare spiller Sletten veldig bra men lyden er fantastisk. Jack DeJohnette var visstnok i byen samtidig for plateinnspilling og i følge noen så fikk Sletten låne trommesettet hans til denne innspillingen. Sax og gitarer låter nydelig. Dette er en slik plate hvor man bare skrur og skrur på volumknappen. En ypperlig testplate dette. Og så er det veldig fin musikk i tillegg. Det er bare å slentre så dukker den nok opp.


    R-3015843-1311839056.jpeg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Earl Klugh Fingerpaintings på MFSL-UHQR Lydkvalitet av det ypperste og sjeldne som hønsetenner disse pressene!

    DSC_1459.jpg
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    En musikalsk og lydmessig perle av en prisvinner LP fra CMP. Christof Lauer og Quintus/Zerkall innspilling fra `89. Med bl.a Peter Erskine og Palle Danielsson. Et fyrverkeri av en plate og en av mine desiderte favoritter i moderene jazz. Utrolig dynamik. Trommelyden tror jeg er noe av det beste jeg har hørt. Sjelden bra "er der" lyd. Finnes også på en meget bra CD.


    Vis vedlegget 262037
    http://www.amazon.co.uk/Christof-La...qid=1400947657&sr=8-1&keywords=Christof+Lauer

    Kommer snart på CD også. Vet dog ikke lydkvaliteten på den naturligvis.

    Mvh
    Roysen
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Stod ikke noen label der. Originalt kom den ut på CD i 1989 på CMP og hadde et ekstra kutt i forhold til vinylen, jeg har begge og det låter veldig bra. Får ikke håpe de som gir den ut nå herper lyden for mye....
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    En innspilling fra Waterfall/Robøle 91-92 som låter fantastisk. CD utgitt på CLP. Her får man teste ut om anlegget evner å definere skikkelig dypbass, Kjellemyr sin bass er blytung. En annen veldig bra ting er trommelyden, ikke bare spiller Sletten veldig bra men lyden er fantastisk. Jack DeJohnette var visstnok i byen samtidig for plateinnspilling og i følge noen så fikk Sletten låne trommesettet hans til denne innspillingen. Sax og gitarer låter nydelig. Dette er en slik plate hvor man bare skrur og skrur på volumknappen. En ypperlig testplate dette. Og så er det veldig fin musikk i tillegg. Det er bare å slentre så dukker den nok opp.


    Vis vedlegget 262076
    Spor 2 er out of this world.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Stod ikke noen label der. Originalt kom den ut på CD i 1989 på CMP og hadde et ekstra kutt i forhold til vinylen, jeg har begge og det låter veldig bra. Får ikke håpe de som gir den ut nå herper lyden for mye....
    Ja, ser at det finnes en CD fra 1992 også - http://www.amazon.de/Christof-Lauer...qid=1400948299&sr=8-2&keywords=Christof+Lauer

    Mvh
    Roysen
    Slik jeg leser den så er dette en nyutgivelse fra `92. Og da vet man aldri....

    Apropos; jeg fant frem en til av Lauer på CMP (Creativ Music Production) som ble gitt ut kun på CD i `92. Dette er også en veldig bra energisk moderne jazz plate selv om jeg synes overnevnte er bedre, MEN lydmessig så er denne hakket mer dynamisk og med en utrolig klarhet og dybde. Bassing med tuba er alltid tøft. Kan ikke annet enn å anbefale den.


    R-2871977-1304973445.jpeg


    I det hele tatt så var alltid utgivelsene fra CMP av høy kvalitet, alltid meget bra og noen ganger fantastisk. En sentral person oppi det hele var Walter Quintus og hans Ztudio Zerkall hvor de fleste platene ble spilt inn, CMP`s Eicher var en som het Kurt Renker. Mye av musikken var kreativ og ikke sjelden "far out", jeg fikk fort sansen for disse da jeg liker slikt, at lyden som oftest var veldig bra var en bonus. Jeg har ikke alle de ga ut men de fleste. Navn man kan se etter er Trilok Gurtu (nevnt før i tråden...), Mark Nauseef, Mick Karn (Japan, RIP) gjorde noen veldig bra plater med David Torn, disse har veldig bra lyd. Sjekk ut Karn, Torn, Bozzio plata! Jack Bruce var der med noen utgivelser. I slutten (de la inn årene sånn ca. 95-96) dannet de en underlabel som het Karakter hvor man ga ut mer pop jazz plater. Alt dette uten å google og kun etter hukommelsen så derfor med forbehold om vas.:)


    Edit; fant denne og da kom jeg på mange flere uten å sjekke i hyllene. Sjekk ut Michael Shrieve (ex Santana trommis), Marty Fogel, Dark, Zappa perc. Ed Mann+++++ Nå havner jeg på CMP kjøret igjen...jeg kjenner det på meg.

    http://www.discogs.com/label/20631-CMP-Records

    Enda en edit; jeg vet ikke hvor mye av dette som er re-utgitt etter at labelen la inn årene men basert på erfaring så leter man opp originalene.
     
    Sist redigert:
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    En innspilling fra Waterfall/Robøle 91-92 som låter fantastisk. CD utgitt på CLP. Her får man teste ut om anlegget evner å definere skikkelig dypbass, Kjellemyr sin bass er blytung. En annen veldig bra ting er trommelyden, ikke bare spiller Sletten veldig bra men lyden er fantastisk. Jack DeJohnette var visstnok i byen samtidig for plateinnspilling og i følge noen så fikk Sletten låne trommesettet hans til denne innspillingen. Sax og gitarer låter nydelig. Dette er en slik plate hvor man bare skrur og skrur på volumknappen. En ypperlig testplate dette. Og så er det veldig fin musikk i tillegg. Det er bare å slentre så dukker den nok opp.
    Spor 2 er out of this world.
    Ja i tillegg til at det er flott musikk så ble det sporet hyppig brukt på 90 tallet husker jeg når vi skulle finne ut hva som bodde i anlegget...
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Den var det irriterende vanskelig å finne - ikke på ebay, ikke på discogs og ikke på amazon. Jævla dritt. Nå ble jeg i dårlig humør.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Jeg gir ikke oppe så lett. Fant den til slutt på en polsk side som jeg måtte melde meg inn som medlem på ved å registrere min personlige informasjon, så bekrefte en retur e-mail, så legge produktet i handlekurven, så gå til kassen, så legge inn betalingsinformasjon og til slutt bekrefte kjøpet. Alt sammen på en side med bare polsk tekst som jeg måtte bruke oversettelsesprogram for å kunne lese. Nesten sliten nå. Men fikk da tak i skiva.

    Mvh
    Roysen
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.392
    Antall liker
    3.575
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk hjelp av en polsk kollega, som fikk sin bror i Polen til å bestille den til seg selv for så å sende den til Norge:)
    Jeg gir ikke oppe så lett. Fant den til slutt på en polsk side som jeg måtte melde meg inn som medlem på ved å registrere min personlige informasjon, så bekrefte en retur e-mail, så legge produktet i handlekurven, så gå til kassen, så legge inn betalingsinformasjon og til slutt bekrefte kjøpet. Alt sammen på en side med bare polsk tekst som jeg måtte bruke oversettelsesprogram for å kunne lese. Nesten sliten nå. Men fikk da tak i skiva.

    Mvh
    Roysen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn