HiFiMAN hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• FJELL

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Antall liker
    209
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Etter din omtale ble fristelsen for stor, jeg slo til på et par HE-6SE V2. Blir bare sittende å lytte på den ene låten etter den andre. Jeg har et par 400e til sammenligning (som ikke blir brukt) men dette er en helt annen liga.Skjønner at her trengs kraft. Skal få koblet den rett på utgangen.

Da var Hifiman par nr.7 i hus. Med de prisene Hifiman hodetelefonene blir solgt for på nettet for tiden så ble fristelsen for stor, og denne gangen ble det et par av klassikeren HE-6SE.

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.485
    Torget vurderinger
    11
    Etter din omtale ble fristelsen for stor, jeg slo til på et par HE-6SE V2. Blir bare sittende å lytte på den ene låten etter den andre. Jeg har et par 400e til sammenligning (som ikke blir brukt) men dette er en helt annen liga.Skjønner at her trengs kraft. Skal få koblet den rett på utgangen.
    Gratulerer! Tror i dagens marked er Hifiman HE-6 verdens beste hodetelefon kjøp i prisklassen 5-6000.-
    Et tips er å kjøpe Hifiman sitt eget adapter som er billigest å kjøpe fra Duet. Koster 1200.-

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.485
    Torget vurderinger
    11
    Da ankom det enda et par griller til HE-6 V2, og disse så bedre ut da de var lakket sort, og bedre å ta på. Litt mindre "Cut out", men skal ikke være noen forskjell lydmessig. De passet bedre på diameter, men det skal alltid være noe, så disse grillene var for tykke p.g.a. lakken. Vel litt filing på baksiden ordnet den biffen, men da jeg skulle montere ringen som holder grillene fast merket jeg at ene ringen var skadet. Er laget av kjiip plastik, så er vel som forventet...
    Heldigvis selger Hifiman disse løse, så fikk bestillt opp en liten pose :)

Nye griller klar for montering. De er forøvrig kjøpt her : HIFIMAN Grill Mod Replacement Set of 2- T-6061 Aluminum/High-Airflow | eBay

20250815_142252146.JPG

Griller byttet. Ble mye bedre dette. Bedre passform, og bedre å ta på.

20250815_144355728.JPG

Når en først var i gang ble det byttet puter også til Dekoni Elite Sheepskin. Er litt tykkere, men er ikke stort mer komfortabel enn orginalputene. Satser på lyden blir bedre...

20250812_001651464.JPG

20250812_010629113.JPG

Sist redigert:

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.485
    Torget vurderinger
    11
    Har jo holdt på med HE-6SE en stund, og har til alt overmål 2 sett der ene settet er "moddet", og mener at HE-6 er knallgode hodetelefoner, og når en tar dagens prising fra Hifiman i betrakning, så må det være en av de beste kjøpene for tiden. Men hvordan vil de klare seg opp mot sine mye dyrere søsken, og er det slik enkelte på nettet påstår at 6SE er en Susvara killer og har nesten like god lyd?
    Vel siden jeg har muligheten ble det en liten uformell "Shootout", og da mot Susvara, og den utskjelte søsteren HE-R10P. Er en stund siden R10P er blitt spillt på så det var på tide den fikk spille litt.
    Både Susvara og HE6 er tung å drive så de ble primert brukt på PS Audio Stellar, mens R10P ble i hovedsak testet via Cayin HA-300 som den har en god synergi med. De andre to ble også spillt på via Cayin, noe som fungerer bra, men Stellar ampen er bedre.

20250820_130322937.JPG

Så, er virkelig HE6SE så god at den er på nivå med Susvara? Det enkle svaret er helt klart nei, og det er stykke fra faktisk. Rent teknisk på oppløsning og bass er den i moddet versjon ikke langt unna, men med Susvara blir lydbildet mye større og mye mer naturlig. Det er en annen klangstruktur og en blir mer dratt inn i musikken. Susvara er enkelt sagt bedre på alle parameter, men når en tar prisforskjellen i betrakning spiller HE6SE fantastisk.
    Så var den utskjelte HE-R10P da? Noen mener jo at den måler så dårlig at den er ubrukelig til musikk? Vel, kanskje jeg har merkelige ører, men jeg liker den veldig godt, og i "shootouten" i går var den på mange måter helt på nivå med Susvara, og faktisk på enkelte felt bedre. Den har ikke Susvara sitt stor lydbilde, og vanedannende klangstruktur, men er mer dynamisk, kanskje litt tyngre bass, og mer punch. Den er oppløst og har god seperasjon av instrumenter. I mine ører en meget god hodetelefon.

Her en test av HE-R10P gjort av en av profilene på Youtube når det kommer til tester av hodetelefoner...

HiFiMan what have you done?!!!The most controversial headphone release of the modern age!! HE-R10

Nido

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2008
    Antall liker
    17
    Har jo holdt på med HE-6SE en stund, og har til alt overmål 2 sett der ene settet er "moddet", og mener at HE-6 er knallgode hodetelefoner, og når en tar dagens prising fra Hifiman i betrakning, så må det være en av de beste kjøpene for tiden. Men hvordan vil de klare seg opp mot sine mye dyrere søsken, og er det slik enkelte på nettet påstår at 6SE er en Susvara killer og har nesten like god lyd?
    Vel siden jeg har muligheten ble det en liten uformell "Shootout", og da mot Susvara, og den utskjelte søsteren HE-R10P. Er en stund siden R10P er blitt spillt på så det var på tide den fikk spille litt.
    Både Susvara og HE6 er tung å drive så de ble primert brukt på PS Audio Stellar, mens R10P ble i hovedsak testet via Cayin HA-300 som den har en god synergi med. De andre to ble også spillt på via Cayin, noe som fungerer bra, men Stellar ampen er bedre.

Vis vedlegget 1140331

Så, er virkelig HE6SE så god at den er på nivå med Susvara? Det enkle svaret er helt klart nei, og det er stykke fra faktisk. Rent teknisk på oppløsning og bass er den i moddet versjon ikke langt unna, men med Susvara blir lydbildet mye større og mye mer naturlig. Det er en annen klangstruktur og en blir mer dratt inn i musikken. Susvara er enkelt sagt bedre på alle parameter, men når en tar prisforskjellen i betrakning spiller HE6SE fantastisk.
    Så var den utskjelte HE-R10P da? Noen mener jo at den måler så dårlig at den er ubrukelig til musikk? Vel, kanskje jeg har merkelige ører, men jeg liker den veldig godt, og i "shootouten" i går var den på mange måter helt på nivå med Susvara, og faktisk på enkelte felt bedre. Den har ikke Susvara sitt stor lydbilde, og vanedannende klangstruktur, men er mer dynamisk, kanskje litt tyngre bass, og mer punch. Den er oppløst og har god seperasjon av instrumenter. I mine ører en meget god hodetelefon.

Her en test av HE-R10P gjort av en av profilene på Youtube når det kommer til tester av hodetelefoner...

HiFiMan what have you done?!!!The most controversial headphone release of the modern age!! HE-R10
    Hvor effektivt holder HE-R10P støy fra omgivelsene kontra en åpen modell?

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.485
    Torget vurderinger
    11
    Hvor effektivt holder HE-R10P støy fra omgivelsene kontra en åpen modell?
    Det så godt som helt stilt, som forventet av en lukket konstruksjon. Jeg har selv ikke problemer med utvendig støy med de åpne konstruksjonene da jeg spiller høyt, men omgivelsene kan fort bli plaget :)

nrs

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2008
    Antall liker
    129
    HE600,

Da har jeg fått testet disse i noen dager. Begynte forsiktig bare for å være litt forsiktig i startfasen. Igår så økte jeg trykket litt etter å ha fått ett førsteinntrykk, og det bekreftet det jeg allerede hadde festet meg. Ja, de hørtes veldig bra ut, men jeg har en målemetode at ting må bevege meg følesesmessig for å bli glad i ett produkt, og der var vi ikke helt med HE600.

Med Hifiman så liker jeg å bruke single-ended fordi jeg ikke synes balansert gir noen særlige fordeler, tvertimot. Jeg foretrekker den økte dempefaktoren som single-ended gir, noe som gir ett mer dynamisk lydbilde med mer fart og kontroll i bass. Dette gjelder selvsagt ikke når jeg kjører Susvara og HE6se v2, men synes både Arya Stealth og HE1000se klart er best single-ended, og ja, dette er noe jeg har testet svært mye, med svært mange forskjellige forsterkere.

Tilbake til HE600, etter å ha prøvd en del forskjellige forsterkere, så satt jeg fortsatt med samme tilbakelente inntrykk, bra men.....

Men jeg begynte å mistenke at selv med 94db og 20 ohm så responderte disse på muskler. Så fant fram balansert kabel og koblet de til Hifiman Prelude som yter 12,5 watt v 32 ohm.

Da skvatt jeg når jeg satte igang, det var som om håndbrekk og 4 ankere var kuttet. Det var som en flokk veldresserte araberhester fikk fritt spillerom.

Her må det bare høres mer, fordi dette var moro og bra. Stort og følese av live-opptreden tilstedeværelse. Ble skremt av bassen innimellom, den gjorde noe med bassen som skulle være umulig med hodetelefoner, ikke at de er bassmonster hodetelefoner, men den bassen de leverer tror jeg mange vil like, og jeg tror deler av bassen er høynet iforhold til det vanlige på Hifiman.

(Kan være den medfølgende kablen som ikke er så veldig bra, skal prøve en annen single-ended.)

Foreløpig hypotese er at ikke kjøp disse hvis man ikke kan koble de på noe med både kvalitet og masse strøm.

Byggekvalitet: De ser forholdsvis bra ut, men her er det andre konkurrenter som er bedre.

Komfort: Bra, men her er det ett godt stykke unna Arya og 1000 feks. De er ikke så romslige, hodeputene blir litt svettede ved lang bruk, og de gir også litt 'wearing fatigue' på hodebøyle og hodeklemme trykk. Dette er minimalt, men nevner det fordi det er fraværende på Arya og HE1000 osv.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn