HiFifreaks - service

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.417
Antall liker
9.657
Sted
Interiore Simplicitate
Da var jeg ferdig med HiFiFreaks.

Tredje gang jeg bestilte fra dem, og som de to første gangene kom pakka fort og uten problemer. Dette var julegave og virket ikke som den skulle. Jeg sendte første mail 25. desember og har ennå ikke fått svar på den, selv etter å ha purret. Jeg fikk svar på chat her om dagen (for der er de jo kjapt på plass og skal prøve å selge...) og ble lovt returslipp på mail. Den har fortsatt ikke kommet, og mail er ubesvart.

Beløpet var ikke større enn at jeg kan ta tapet, men en ting er i alle fall sikkert og det er at det blir ikke flere bestillinger fra HiFiFreaks på meg.
 

Anatman

Medlem
Ble medlem
03.06.2020
Innlegg
36
Antall liker
21
Sted
Nærbø
Har også hørt om mye negativ erfaring med HiFi freaks nettsted, problem med utsolgt, sending osv. Men min ene erfaring som kjøper er udelt god! Jeg kjøpte - mottok dem i går - et sett med ERA-1. Nettstedet sier at de er utsolgt, men at man også kan bestille dem, noe som vekket litt tvil i meg, og jeg sendte dem derfor e-post.

Etter en veldig ryddig e-postdialog, tilbød Allen - en tilsynelatende hyggelig og engasjert kar - meg ett av to demo-par som var igjen på lager. Han sa de var i god stand, noe jeg kunne bekrefte da jeg fikk dem. Alle ERA-1 settene de hadde hatt føyk ut på et blunk sa han.

Dette var sist lørdag, og allerede samme dag fikk jeg bekreftelse på at de er i transitt. Og prisen? Wow man - 4000,-!

Som jeg har sett i ulike anmeldelser/forum, så løsner litt av selve "tekstilet" som omslutter kabelen i enden på pluggene inn i selve klokkene. Jeg vet ikke om dette reduserer kvaliteten på kablene, noen sier at det gjør det, jeg vet ikke om det bare er det ytre laget av "stoff" som påvirkes eller ikke. Jeg må sjekke det opp.

Jeg snakket med Allen på HiFi-freaks om klagene mot dem. De er noen få hifi-entusiaster som driver dette selskapet, han sa at det hadde vært problemer, men mange av dem var forårsaket av verdensomspennende situasjon med covid-19 osv., relatert til sending (levering, lager osv.). For min del er dette en forklaring jeg aksepterer, og jeg vil uten bekymringer bestille hos dem når som helst.

Og ERA-1? De er limt på hodet mitt, jeg elsker dem med begge mine ører og og mitt bankende hjerte! ❤❤❤
 

Anatman

Medlem
Ble medlem
03.06.2020
Innlegg
36
Antall liker
21
Sted
Nærbø
Kjapt svar igjen da jeg sendte forespørsmål om kabelen (posten over her) som "røyter" litt, og de sender til og med en ny, selv om dette er kosmetisk, det må jeg si er bra!



"Allan
(HiFifreaks)
Jul 3, 2020, 11:40 AM GMT+2

Jeg beder vores tekniker om at sende dig et ekstra sæt kabler.

Jeg tror ikke det kan undgås med tiden - da stoffet i enderne vil blive udsat for slitage og vrid, så vil disse "floshe" før eller siden.
Samme problem har set på stort set alle lignende typer kabel. Stoffet er dog udelukkende for show - har ingen funktion. Under stoffet er der gummi-isolering. :)
Eneste måske man måske kan undgå dette er at coate stoffe på en eller anden måde - det vil nok gå lidt ud over flexibiliteten."
 

Anatman

Medlem
Ble medlem
03.06.2020
Innlegg
36
Antall liker
21
Sted
Nærbø
Da var jeg ferdig med HiFiFreaks.

Tredje gang jeg bestilte fra dem, og som de to første gangene kom pakka fort og uten problemer. Dette var julegave og virket ikke som den skulle. Jeg sendte første mail 25. desember og har ennå ikke fått svar på den, selv etter å ha purret. Jeg fikk svar på chat her om dagen (for der er de jo kjapt på plass og skal prøve å selge...) og ble lovt returslipp på mail. Den har fortsatt ikke kommet, og mail er ubesvart.

Beløpet var ikke større enn at jeg kan ta tapet, men en ting er i alle fall sikkert og det er at det blir ikke flere bestillinger fra HiFiFreaks på meg.
Sprøtt at de har så forskjellig kundebehandling? Noen - inklusive jeg - har udelte positive erfaringer, andre - som deg - har like dine erfaringer ol. Merkelig.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.507
Antall liker
9.250
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Hehe, du har bare smakt på dansk forretningskultur. Vent, til noe går i stykker, og du er fra et annet land...
Danmark er verdens hyggeligste land, men en helt annen forretningskultur enn vi er vant til i bygde-Norge.
Man kan ikke generalisere på denne måten. Dette lukter det fordommer av. ;)
 
Sist redigert:

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.220
Antall liker
9.452
Torget vurderinger
2
Bare gode erfaringer med AudioFreaks, god pris rask levering på min RIAA.

Forøvrig er Dansker kyndige forretningsfolk som skaper sin egen business og fremtid, mens en naiv fjellape fra nord som er vant til å selge fisk og olje eller stole på NAV kan være mer naiv i avtalemuskelen .
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.251
Antall liker
9.036
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Send dem melding på chat så får du svar og hjelp momentant. Da unngår man unødvendig venting om ting ikke er på lager eller det er feil med lagerbeholdningen.. :)
 

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
320
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
Jeg bestilte høyttalere hos hififreaks med 3 ukers bestillingstid. Sendte en mail for å få dette bekreftet da jeg reiser en del pga av jobb. Fikk bekreftet at det ville ta maks 3 uker. Tok kontakt etter 3 uker da jeg ikke hadde mottatt disse, eller hørt noe fra dem. Fikk beskjed at de var rett rundt hjørnet. Gikk en stund til - ingenting. Tok igjen kontakt, men intet svar. Plutselig dukket de opp etter 14 uker.....Blir ikke mer kjøp derfra.
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.900
Antall liker
3.226
Kjapt svar igjen da jeg sendte forespørsmål om kabelen (posten over her) som "røyter" litt, og de sender til og med en ny, selv om dette er kosmetisk, det må jeg si er bra!



"Allan
(HiFifreaks)
Jul 3, 2020, 11:40 AM GMT+2

Jeg beder vores tekniker om at sende dig et ekstra sæt kabler.

Jeg tror ikke det kan undgås med tiden - da stoffet i enderne vil blive udsat for slitage og vrid, så vil disse "floshe" før eller siden.
Samme problem har set på stort set alle lignende typer kabel. Stoffet er dog udelukkende for show - har ingen funktion. Under stoffet er der gummi-isolering. :)
Eneste måske man måske kan undgå dette er at coate stoffe på en eller anden måde - det vil nok gå lidt ud over flexibiliteten."
Giv det noget krympeflex. Hvor vanskeligt kan det være?
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.900
Antall liker
3.226
Forstår jeg squ godt da det firma ikke havde styr på en skid.
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Bestillte et produkt derfra for drøye 6 uker siden. Har heldigvis ikke lagt ut med en eneste krone.
 
Topp Bunn