HiFi ROSE RA-180 er nå plass i butikken!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Det er umulig å forholde seg likegyldig til RA-180. En gedigen luksus-forsterker på 17 kg som med sitt outrerte design setter de fleste konkurrentene i skyggen. Men ta en nærmere titt, HiFi Rose har greid kunststykket å kombinere et vilt tøft design med unik funksjonalitet og ytelse i High-End klassen. Pris kr 74.990

    Stikk innom sjappa i Møllergata for en demo - Velkommen!

    Se hele sortimentet av HiFi ROSE på våre nettsider, kontakt oss gjerne på epost, hifi@bigdipper.no, hvis du har noen spørsmål.


    RA-180 har et påkostet MM/MC RIAA-trinn med impedans-tilpasning for Moving Coil pickuper og ulike RIAA-kurver. Hjertet i forsterkeren er nyutviklede forsterkermoduler som kombinerer Klasse-A drift ved lavere volum med effektviteten til Klasse-D ved større effektbehov. HiFi Rose benytter fire identiske moduler som gir en unik fleksibilitet ved at forstererkeren kan konfigureres på ulike måter. For høyttalere med bi-wiring kan du velge et oppsett med bi-amping og 4x200 watt til disposisjon, mens for ekstrem tungdrevne høyttalere velge brokobling og hele 2x400 watt tilgjengelig.

    HiFi_ROSE_RA180-forsterker.jpg
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Kommentarer

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.114
    Antall liker
    2.648
    Har jo sagt at HiFi-bransjen stadig mer ligner på smykkebransjen :)
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Almost pulled it off, men jeg synes volumhjulene og balansekontrollen ødelegger litt. Den har endel funksjonalitet som flere burde inkludere. Kanskje vender vi tilbake til mer innstillingsmuligheter, håper det.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Skiller seg ut i mengden uten å være blankpolert og det er ikke negativt👍🏻
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.822
    Antall liker
    38.492
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Litt usikker og det minner som sagt på Nagra men jo, jeg kunne levd med den på hylla :)

    mvh
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.607
    Sted
    Skien
    Knalltøff.
    Har også veldig sans for Nagra som denne ligner litt på (y)


    Mvh: Espen L
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.131
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Skal mye til at slik noe havner hos meg, men nå er jeg muligens ganske så konservativ når det gjelder utseende.
     

    L_I_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.11.2017
    Innlegg
    136
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    2
    Hi-fi-Rose er like nært assosiert Nagra som Honqui er Rolls Royce.

    Vis vedlegget 865273
    Rose er fra Sør-Korea..... bare sier det :)

    Edit: Minner meg litt om tankegangen fra hifi på 70-tallet.. kabinetter som er relativt veldig dyre å produsere, men som gir eierglede, og lyst til å bruke. Designet er jo fullstendig over the top - jeg talte ÅTTE ulike brytertyper - men jeg elsker det 😆
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.584
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Først tenkte jeg "Hva i huleste har de holdt på med her", men den vokser litt på meg. Og litt fra siden ser det ganske fett ut. Legg merke til hvordan det er et element av tredimensjonalitet i omtrent alle detaljer. Anonym er den hvertfall ikke. :D

    Klasse AD er jo også litt interessant.

    1667679822286.png
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Rose er fra Sør-Korea..... bare sier det :)
    Bare ikke Koreanerne begynner å lage biler også! Sku tatt seg ut. Eller TV og mobiler. DET får de ihvertfall ikke til. Ille nok med alle Kina varene vi importerer.

    Edit: Jeg skjønte hva du mente i ditt innlegg altså:)
     
    Sist redigert:

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Jeg tror den må sees live for å få et ordentlig inntrykk av den. Jeg så den i München i vår, og ble fullstendig bergtatt av designet og den taktile feelingen av å betjene volumkontrollen og de andre bryterne. Feel-good så det holder, og byggekvaliteten synes jeg virker veldig bra.

    Roy
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.487
    Antall liker
    8.018
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Synes den var alvorlig kul og jeg er ikke veldig Harry engang. Aberet er at den ikke matcher noe som helst annet i porteføljen, men kanskje er det en god ting. Det kan fort bli for mye med effekt-trinn, streamer og annet i samme stil.
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Stilig retro design, men hvorfor er balanse bryteren på linjevelgeren? :p Er nok en bare en skriveleif ja.... Ingen pre out eller main-in heller.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Stilig retro design, men hvorfor er balanse bryteren på linjevelgeren? :p Er nok en bare en skriveleif ja.... Ingen pre out eller main-in heller.
    Er nok bare valg for balansert inngang. Inngang nr 3 kan for øvrig konfigureres til HT bypass.

    Roy
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.584
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Stilig retro design, men hvorfor er balanse bryteren på linjevelgeren? :p Er nok en bare en skriveleif ja.... Ingen pre out eller main-in heller.
    Den har jo sub ut hvertfall, som er bra. Og med 2x400W er vel ikke behovet for å sette på en effektforsterker sånn kjempestort.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    smaken er som baken.. delt i to og noen liker hullet midt i.. Men denne Rose saken er BÆLtøff! :)
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.000
    Torget vurderinger
    4
    Jeg tror den må sees live for å få et ordentlig inntrykk av den. Jeg så den i München i vår, og ble fullstendig bergtatt av designet og den taktile feelingen av å betjene volumkontrollen og de andre bryterne. Feel-good så det holder, og byggekvaliteten synes jeg virker veldig bra.

    Roy
    E220CCA8-29A1-46F3-BD90-4E8D7EF5A4E3.jpeg


    Når man ser på de 9 forskjellige typer taktile knotter, og mastervolum med egne tannhjulsoverføringer, forestiller ingeniøren i meg at tannhjulene til R og L er linket til hver sin aksling som driver to potmeter på linjetrinnet (i elte dual mono. 😎
    1667744299265.jpeg


    Mest sannsynlig låter den helt topp, som meste av nyere klasse D gjør, men kan ikke forstå noe annet enn at 2/3 av prodkost ligger i kabinettet, og ikke i kretsen.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.122
    Antall liker
    7.753
    Sted
    Oslo
    Vis vedlegget 865643

    Når man ser på de 9 forskjellige typer taktile knotter, og mastervolum med egne tannhjulsoverføringer, forestiller ingeniøren i meg at tannhjulene til R og L er linket til hver sin aksling som driver to potmeter på linjetrinnet (i elte dual mono. 😎
    Vis vedlegget 865642

    Mest sannsynlig låter den helt topp, som meste av nyere klasse D gjør, men kan ikke forstå noe annet enn at 2/3 av prodkost ligger i kabinettet, og ikke i kretsen.
    Og 2/3 av utsalgsprisen ligger i marketing.
    Skiller seg ut gjør den, og får Nagra til å se ut som minimalister.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    2.535
    Steppermotorene ser hvertfall bra overdimensjonerte ut for jobben
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    6 tannhjul pluss en svær knott for å justere volum :eek::D
     

    alfegutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.03.2015
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.316
    Sted
    Østfold
    Jeg synes dette er et friskt pust, endelig noen som bryter ordentlig med minimalismen sitt triste og grotesk forenklede og uinteressante designuttrykk. Heldigvis har vi også de med blå VU-meter, Accuphase, Luxman mm.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    790
    Antall liker
    341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Testa i siste Stereophile Desember utgaven
     

    Stigb1993

    Medlem
    Ble medlem
    01.02.2015
    Innlegg
    29
    Antall liker
    16
    Sted
    Frei
    Fikk tatt en titt på denne når jeg var innom HiFilife hommelvika, må si at denne var sinnsykt tøff! Denne må sees i virkeligheten da bilder ikke yter denne rettferdighet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

BigDipper
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
321
Link til alle artikler
57
BigDipper sine annonser
Besøk oss på Norges største Hi-Fi-messe 16. og 17. mars!

Besøk oss på Norges største Hi-Fi-messe 16. og 17. mars!

  • 0
Big Dipper er på plass med nøye utvalgte Hi-Fi-produkter fra blant andre Mofi, Rega, Naim, Kanto og HiFi Rose. Vi tar også med oss et stort utvalg av både nye og brukte LP-plater. Gode messetilbud...
Fortsett
Bransjenyheter
Musical Fidelity A1 på demo hos Big Dipper!

Musical Fidelity A1 på demo hos Big Dipper!

  • 0
Big Dipper er nå forhandler av Musical Fidelity A1 forsterker, en fantastisk spennende forsterker. A1 er koblet opp i vårt lytterom – og du verden, dette låter forførende bra. Og på kjøpet, et...
Fortsett
Bransjenyheter
Klipsch Cornwall IV er på demo hos Big Dipper!

Klipsch Cornwall IV er på demo hos Big Dipper!

  • 37
Klipsch Cornwall er på plass i demorommet – og du verden, dette låter vidunderlig flott! En oppløsning og et raffinement kombinert med dynamikk (selvsagt) og kontroll som bare Klipsch kan! Ta...
Fortsett
Bransjenyheter
Big Dipper hadde besøk av Anette Askvik som hørte på testpressing av nytt album!

Big Dipper hadde besøk av Anette Askvik som hørte på testpressing av nytt album!

  • 1
Anette Askvik var innom butikken og sjekket ut testpressen av albumet Lyden av Snø. Og du verden, dette er guddommelig vakkert - og som alltid fra de kanter, en nydelig produksjon. Albumet slippes...
Fortsett
Bransjenyheter
Big Dipper er forhandler av Acoustic Energy 100/300-serie!

Big Dipper er forhandler av Acoustic Energy 100/300-serie!

  • 1
Vi har utvidet sortimentet av høyttalere med Acoustic Energy 100/300-serie. Og du verden, for noen høyttalere. Rett og slett fantastisk ytelse til en veldig hyggelig pris! Acoustic Energy ble...
Fortsett
Bransjenyheter
Nå på lager! Ortofon 2MR til Rega-spillere

Nå på lager! Ortofon 2MR til Rega-spillere

  • 0
Gode nyheter på pickup-fronten! Ortofon 2MR har et spesialdesignet pickup-hus tilpasset platespillere og tonearmer fra Rega, slik at pickupen matcher deres krav til lave pickup'er. 2MR pickupene...
Fortsett
Topp Bunn