Hifi-planer for 2011 ?

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Jeg sikter lavt i år. ;D

Satser på å bygge ferdig 21"-bassene. Også skal jeg få til å lage fasekorrekte delefiltre, noe som ikke er helt trivielt for hornhøyttalere som har stor løpetidsforskjell.

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.726
Sted
Hus
Kjøpe vinyl, og lytte på titler jeg ikke har spilt på en stund. :D

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
15.927
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Plan for 2010 var nytt lytterom (vi flyttet). Det er ca 6 mnd gammelt nå. I 2011 skal jeg fortsette å bli kjent med det. Ellers skal squeezebox få ny strømforsyning (mens OAlex holder meg i hånda under vegs) resten ser ut til å bli musikk, og spare opp til prosjekt, dedikert lytterom i kjelleren. (men kjøkken/ bad kommer først)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.053
Torget vurderinger
1
Jeg har en rør-forsterker som skal ombygges litt. Større kondiser og større toleranse for spenningsavvik på nett, ny volum-pot (eller attenatour) og muligens endring av rørsokler.

kjartanb

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2009
Antall liker
687
Sted
Os
Torget vurderinger
1
kjartanb skrev:
hmmm. Der var store ændringer i 2010. Solgte Lowther-hornene og köbte konventinelle höjtalere, solgte CD spiller, köbte DYI DAC, rippede alle cd til harddisk, köbte NAS. I aar bliver det nok kun:
1. investere i og höre mere musik.
2. oppgradere videre min gamle Linn LP12 eller sælge den sammen med Moerk UP4.
3. lave ny plint til min Lenco L75
4. audiomods-e min rega arm som brukes paa L75
5. undersöge bedre DACer og maaske investere i DIY/gammel/ny DAC.
6. göre opp med mig selv om, konventionelle höjtalere, horn, dipoler eller ortho-akustik er veien frem for mig :)
7. flere / andre rörforstærkere / Quicksilver S 88 / större Hypex / Nad M2 / .... eller er det allaerede 2012 nu ;)

Kjartan
Søgte på forskellige tonearmsdiskusjoner og fandt ved et tilfælde mine planer for 2011.
Interessant at tage status nu ved midten av året ;)

<i>1. investere i og höre mere musik.</i>
<b>har handlet LPer, CDere og HD filer...</b>
<i>2. oppgradere videre min gamle Linn LP12 eller sælge den sammen med Moerk UP4.</i>
<b>Linn og UP4 solgt</b>
<i>3. lave ny plint til min Lenco L75</i>
<b>Var tæt på at købe en ny VPI Classic men nu er PTP5 stealth bestillt til Lencoen</b>
<i>4. audiomods-e min rega arm som brukes paa L75</i>
<b>No progress! Andre tonearme har også optrådt i mine dagdrømme</b>
<i>5. undersöge bedre DACer og maaske investere i DIY/gammel/ny DAC</i>
<b>No progress! Har ikke besluttet hvad jeg vil mht DAC</b>
<i>6. göre opp med mig selv om, konventionelle höjtalere, horn, dipoler eller ortho-akustik er veien frem for mig :) </i>
<b>Solgte ProAc D28, købte og oppgraderede er par Carlsson OA50 (som min søn bruger nu) købte også et par Altec Model 17 (604-8g i 620 kabinetter) og bruger Jeff Markwart delefilter med dem - konklusjonen var, efter at have hørt bla. Kjoeniks Avantgarde Mezzo 8), ... effektive højtalere og horn! </b>
<i>7. flere / andre rörforstærkere / Quicksilver S 88 / större Hypex / Nad M2 / .... eller er det allaerede 2012 nu ;) </i>
<b>Købte og oppgraderede gamle Quicksilver KT88 Monoblokke, David Slagle Autoformere som forforsterker - mangler at bygge/købe forforsterker kabinett</b>

Planerne går glimrende og endnu meget tilbage af året :D
mvh
Kjartan

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.180
Torget vurderinger
4
Anonym skrev:
Det som frister meg er en ny hodetelefon av typen toppmodell fra Beyer eller Sennheiser.

Utenom det er planen å høre på mye musikk og få samboeren min til å like ordentlig musikk, hun synes Aladdin Sane er forferdelig.
Det er bare det med å dytte på min bedre halvdel god musikk som gjenstår når vi er litt over halvveis i året.

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Gjøre musikkserver av den stasjonære som står og ikke blir brukt.
Rippe musikk og nyte den etterpå!

M

Mr-T

Gjest
1. Dobbelt så mange basselementer (linesource dipol greie)
2. Enda mer tuning av den mest degraderende komponenten i kjeden - dvs rommet.
3. Ny Hypex Ncore forsterker, hvis den blir releaset i år da...

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Et ganske aktivt år til nå;
1. Skiftet mezzo til AG Trio
2. Ferigstilt 300B DIY prosjektet
3. Ny DIY pre, all out BorderPatrol control unit.
4. Nytt bass system, DIY EQ for bass. (delefilter, eq, bassforsterker i et chassis)
5. Phasure NOS1 24/768 async usb dac er på vei.

Gjenstår finpuss, tuning/voicing

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Kjøpe mere musikk først og fremst.

Muligens leke med bass-amper utover høst/vinter.

/jan

S

Stereo_Mono

Gjest
Har akkurat realisert en av planene for 2011.

Kjøpte et godt budsjettanlegg for vårt nye musikk og film oppbevaring / kosekrok rom på 12kvm.

Handlet følgende anlegg i går etter overbevisende demo i UK i mai. (Dessverre ikke koblet opp enda)

Rega RP1 med Performace Pack ferdigmontert fra fabrikk (vinyl snurrer)
Marantz CD5004 (cd-spiller)
Marantz PM5004 (forsterker)
Kef Q100 (høyttalere)
60cm Atacama stativer

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Antall liker
461
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Har i lenger tid siklet etter å få i hus en Aparte Champ 2 forsterker, og nå er den på vei fra Tyskland via Sverige. Gleder meg storlig til å få den tilkopla og høre hva som da skjer!!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.575
Torget vurderinger
24
Selge et par AG Trio eller to...

Muligens leke litt med JanR utover høst/vinter

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Teste ut dempeplater.

Kjøpe musikk - og selvsagt lytte til den!

Delta på et par hifi-treff

Kjøpt nok utstyr for 2011, så blir ikke mer før 2012 tidligst. :)

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Det ble ikke kjøpt inn en større forsterker til Snell-høyttalerene som nevnt i første innlegg.Min Primare burde klare å drive dem,men det låt ikke særlig bra.Det er gamle høyttalere som har vært lagret på en loftsbod i et par,tre år og de ble fraktet 60 mil uten embalasje.Har nå stuet de bort inntil videre.Litt kamelsvelging altså.

Derimot har jeg kjøpt inn litt nye og rimelige komponenter deriblant en Onkyo surroundreceiver og et par Dali høyttalere.

mvh. s,

Festus

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2010
Antall liker
3.749
Torget vurderinger
3
Etter en a-ha opplevelse med vintage utstyr, fortsetter jeg å utforske det i 2011.
Og horten messa må vel besøkes ;D

roy

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
310
Om det blir skaffet i 2011 vet jeg ikke, avhenger av om jeg finner det jeg er ute etter nevnte år.

Men vil kjøpe andre høytalere - muligens Infinity kappa 9 eventuelt infinity renaissance 90 eller lignende i meget god stand.

En bedre Casettdeck vil garantert bli kjøpt, må ha en ny reserve CD spiller da Denon 2560 har streiket i det siste, og nettopp like etter at jeg har skiftet drivreim til skuffa - nå finner den ikke sporene på cd,en.

En eller to større direktedrevne platespillere til skal jeg også ha, når noe dukker opp i meget god stand til en anstendig pris.

Kanskje noen flere Tandberg komponenter, og muligens en Adcom GFA 5500 til, men dette blir noe lengre frem i tid.

Det som garantert ikke blir kjøpt er sorround og dyre kabler.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Mr-T skrev:
1. Dobbelt så mange basselementer (linesource dipol greie)
2. Enda mer tuning av den mest degraderende komponenten i kjeden - dvs rommet.
3. Ny Hypex Ncore forsterker, hvis den blir releaset i år da...
2. Plass til mer der inne? ;D

kenneth1979

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2010
Antall liker
2
Prøve å få med meg en platemesse eller to , om jeg greier å for en gangs skyld huske når de er..

Bytte PU i Pro-Ject'n..Sumiko Pearl eller M2 Blue....

Begynne på / bygge ferdig kabinettene til Zaph SR-71 og/ eller Audio Nirvana Super 8 CF.

Bygge ferdig Pass B1'n min, som mangler noesmåtteri og noen fine frontpaneler.

Samme som over med F5..hvis jeg ikke snur i utide og bygger en annen amp først.

Bygge en cMOy med "boutique" komponenter og crossfeed...

Kjøpe flere skiver.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.743
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Enkel liste for resten av 2011
1. skaffe nye lokaler
2. spille høyt
3. ha sosiale lyttekvelder uten å forstyrre noen
4. selge unna overflødig utstyr
5. oppgradere forsterkeriene.

Oslo2

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Antall liker
133
Torget vurderinger
2
I løpet av dette året har jeg byttet forforsterker. Dette har vært en komplisert beslutning som jeg er svært fornøyd med utfallet på.

Resten av året skal jeg bruke på MUSIKK :)

(og prøve ut et komplett oppsett med LFD sølv kabler (noe jeg har en overtro på ::), også skal jeg bytte ut litt rør og et og annet småkos)

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
408
Torget vurderinger
7
Hadde planer om ny forterker i 2011 og det har det blitt. Chapter Precis Mk1.
Så langt meget fornøyd. Videre planer, fintune med kabler. Får se om jeg finner noe spennende i Horten.
Blir vel noe impulskjøp der tenker jeg.

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.456
Torget vurderinger
11
2011 blir slik det ser ut et fantastisk hifi år! Har fått i hus drømmehøyttalerene, drømmepreampen og regner med forsterkerene jeg ikke hadde trodd skulle bli kjøpt inn, kommer.....Da regner jeg med jeg er stort sett i mål for laaang tid fremover....Det vil si om en ikke skal hive seg på vinylbølgen da...... ;D

U

Utgatt11378

Gjest
Hei.

Tror nok at neste oppgradering blir en "DAC", må bare tenke nøye på hvilken jeg velger ;D

Vh

S

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Nå har jeg fått anlegget til å låte som jeg ønsker, så svaret blir enkelt: Lytte til musikk! :D

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
Min kjære og meg skal innom Stereofil imorgen, eller på mand og høre på MBL, men gleder meg til å komme hjem igjen neste uke og nyte musikk på anlegget mitt også ;) Bestille / teste Renaissance Audio Blue Master XLR signakabel til nye CD spilleren min. Bistå Ulf Sverresvold og delta på demoen hans i Tromsø til høsten med de nye HT han har laget. Måle akustikken i stua mi, og fintune den. Kanskje en tur til Hortenmessa hvis tid og penger tillater det.

Mvh :)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
65finger skrev:
kopiere slukets dipolbass tårn
oii!
Det blir saker ;)

Jeg kommer ikke til å foreta meg noe i stueanlegget, bortsett fra å bytte ut GH bak med sorte 8cm. akustikkplater, 5x 8 cm sorte + 4 x 10cm opal er bestillt, og skal lages ramme til og plasseres.

I kjeller/andreanlegget har det i år skjedd litt.
BC eVo II er igjen i full funksjon, ny dac Weiss 202 er kjøpt (men vet ikke hva sluttresultatet blir med hvor de to jeg har blir stående (nevnte og EMM Labs dac2)...........nye (brukte) høyttalere Dynaudio Fokus 140. er anskaffet.

Så vil jeg finne ut av hvorvidt jeg satser på kombinert musikk/film (lyd) der nede, uansett så ser det ut til at jeg bør/må ha en pre og Marantz AV 7005 kan (dersom film/surround) være et godt alternativ vil jeg tro.

Da vil jeg også trenge en sub og her vil Velodyne DD 12 Plus være et alternativ jeg har ønske om (av erfaring)

Dersom film/flerkanals, så er det vel mer som må anskaffes, men så langt frem har jeg ikke begynt å tenke.

Mvh.KW

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Tja, ny forforsterker og effektforsterker er de to store. Det vil gi litt mer fleksibilitet med samboer som er veldig glad i film. Overkill Conductor og Endgame skal selges.

Jeg skal muligens bytte høyttalerkabler da de jeg har muligens blir for korte. Har også flyttet nordover. En båt blir det kanskje også.

Utover det er jeg fornøyd med høyttalere og vinylrigg, jeg skal dog handle mye fra litenytt før de pakker ned sjappa. En liten sibirkatt blir det om min kjære tåler denne type katt. Den skal holde hi-fi-mus unnå anlegget..

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Antall liker
114
Sted
Sør-Trøndelag
I 2011 solgte jeg Harely'n og gjorde følgende oppgraderinger...

Hegel CDP4A ut-Inn med Bladelius Embla Classic.
Bladelius Thor mkll ut-Inn med Gryphon Diablo.
Dynaudio Contour S3.4 ut-Inn med Dynaudio Confidence C4.
Inn med 1TB LaCia ekstern HD til lagring av musikk.
Bygget meg komponentmøbel.
Supra LoRad og Inakustik Reference 3x2,5 skjermede strømkabler til Embla Classic og Diablo.

Oppgraderte mine Solid-Core HT-kabler i tverrsnitt og sølvloddet inn Nordost ShogunZ bananplugg.
Attpåtil la til ett sett med 4x2,5 Solid-Core PFSP kobberkabel sølvloddet inn med Swiss red Copper spader.

Så jeg har vel gjort mitt i 2011 føler jeg,dette blir værende en go stund :)

Litt småtweaking kontinuerlig er vel det som står på programmet.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
kenneth1979 skrev:
Bygge en cMOy med "boutique" komponenter og crossfeed...
Beklager å blande meg inn, men det er meningsløst, synes jeg. En cmoy er og blir en cmoy. Bygg heller noe flottere hvir du vil ha "boutique" og crossfeed. Kjøper du et ferdig kretskort eller et kit med bare hullmonterte komponenter (ikke noe overflatemontert) er det temmelig lett uansett.

...Men du kan jo bygge en billig-cmoy først for å teste. Det er jo ikke komponenter for en hundrelapp engang. :)

Phatbob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2011
Antall liker
16
Sted
Skien
Torget vurderinger
7
Ny pre og eller dac i kjelleren, B&W PV1 og mer krutt (EC120 e.l) til stueanlegget.

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
God kveld :)

Teste Renaissance Audio Master XLR og Blue Signature XLR kabler til min "nye" Denon DCD 3560 spiller, kanskje dra på Horten messa i sept, har lyst å få hørt Forsman HT der, bla.a, hjelpe Ulf Sverresvold med demoen han skal ha med sine nye HT i Tromsø i oktober, få målt og tunet akustikken hjemme, og prøve å dra igang lydlauget sammen med BjørnH her oppe, og sist men ikke minst nyte masse deilig musikk ;)

Mvh :)

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.086
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Ta steget fullt ut og gå for kompromissløs pc-basert avspilling. Har trua ;D

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.258
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Skal bli flinkere til å bruke EQ og endelig komme i gang med å bruke måleprogrammet som jeg har liggende.
mvj

C

Cyber

Gjest
Spille mye musikk og drikke ditto mengder kaffe til. Tømme lageret. Kanskje kjøpe en liten sub i løpet av høsten?

Topp Bunn