Hifi-planer for 2011 ?

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Skink_123 skrev:
Det kan bli spennende, særlig med tanke på hvordan 2010 ble!

Planer for 2011:

-Få hardt gulv under anlegget!

-Forsterkere uten vifte!

-Småsnacks jeg ikke tør tenke på!

Det ser ut til at jeg blir å beholde gulvet et år til! Ellers ser alt ut til å være i rute ;o)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
musicman skrev:
Ta steget fullt ut og gå for kompromissløs pc-basert avspilling. Har trua ;D
Eneste planen jeg har gjennomført. Det vil si, fjorårets løsning fikk oppgradering i form av ny DAC. Det ble ikke noe slag på stortrommen, og resten av eventuelle planer jeg har hatt kan jeg ikke garantere lenger. Det begynner å haste. Tror ikke jeg legger noen planer i det hele tatt for 2012.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
emotikon skrev:
Bruke god tid på å planlegge/gjennomføre de nødvendige tiltak i min nye casa - med det mål for øye at jeg skal få maksimalt ut av det oppsettet jeg har nå.
Og kanskje det endelig blir noe av noen spede forsøk på HD avspilling i en eller annen form.....
Og DER forsvant delen med de "større" oppgraderinger for resten av året, i form av havarert clutsch og ny hund.
Det første fordi jeg måtte og det andre fordi jeg ville.

Spiller for tiden musikker med tanke på de store linjer. Musikkene bare flyter avgårde, uansett meny. Foreks. de gamle innspillingene av Tom Waits låter rett og slett kult her nå.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.577
Torget vurderinger
1
Tom låter kult uansett ;D

HHH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2009
Antall liker
2
HHH skrev:
Tja, ønskelista for 2011 er vel omtrent sånn:

Ny PU, vil prøve MC og litt dyrere enn originalen på Concept.
Strømfilter
Nye HT-kabler
Bytte ut H200 med P4A og H20

Så får vi se hva pengene rekker til ;D
Hmmm, nå mangler jeg et strømfilter og en H20, så er jeg i mål.
Det er jo litt igjen av året, men tror nok jeg må overføre disse to til neste års ønskeliste. :)
Og der befinner det seg allerede en platevasker..

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
408
Torget vurderinger
7
Årets planer innfridd ;D
Chapter Precis MkI forsterker, Chapter Premium høyttalerkabler, Nordost Heimdall XLR signalkabel og Supra LoRad nettkabel.
Kanskje jeg skulle begynne å lukte på nettbasert musikk nest år ???
Får vel nyte musikken resten av året. Mye stemningsfylt julemusikk venter i nær fremtid. Bugge Wesseltoft er allerede spilt i et svakt øyeblikk.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Ulf-B skrev:
Kona og jeg flytter fra hus til leilighet i løpet av februar. I denne forbindelse blir det antageligvis noen endringer i hifioppsettene mine. Dog: Kanskje ikke - famous last words - hehe.... Ingen av mine tidligere årsplaner har slått til - så hvorfor skulle det klaffe i 2011??
"Antageligvis noen endringer i hifioppsettene mine" - det får man si er ytterst beskjedent uttrykt.

Det første som skjedde - faktisk bare én uke etter at vi flyttet - var at et oppsett bestående at to stk. Beolab 5 overtok i finstuen som anlegg nr. 1.

Hele den tidligere nr.1-elektronikken bestående av ML 320s, Bryston PowerPac og Weiss DAC-1 ble prompte degradert til å spille i anlegg nr. 2 i TVstuen. Der dukket det ganske kjapt opp en sort Amphion-sub som overtok showet etter en kirsebærfarget ProAc sub - fargematching er viktig, må vite. Bedre lyd også - men det var altså ikke poenget. ProAc-suben endte opp i mitt anlegg nr. 3 på arbeidsrommet mitt. Hvor den foruten å spille bass, også gjør tjeneste som printerbord.

Alle surroundbokser er solgt. Surroundprosessor, surround effekttrinn og surroundhøyttalere - borte alt sammen. Et Bryston 4B SST effekttrinn som ble til overs i TVstuen, ble etterhvert solgt. Etter at jeg hadde grublet lenge og vel på om det kan hende hadde vært et poeng å bruke dette til å biampe små-ProAc'ene mine - noe som heldigvis strandet på ren og skjær plassmangel. Det får være måte på overkill. De gamle nr. 1 høyttalerne - et par ProAc D25 ble også solgt. De var dessverre for store til å få innpass i TVstuen.

Alt av vinyl er også solgt. Platespiller, RIAA-trinn og samtlige vinylplater - alt er borte.

Lydmessig har 2011 vært et svært vellykket - om enn ikke veldig planlagt - hifi-år. Nå er planen å beholde alt slik jeg har det. Ingen endringer i overskuelig fremtid - read my lips.

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
Heisan :) Få tilbake min kjære DCD 3560 fra service, teste den med Renaissance Audio Master XLR kabler, og RA Master HT kabler til helga / uka. Få hørt på Forsman VSS 5 om noen uker. Bistå Ulf Sverresvold med demoen han skal ha på høyttalerne sine i Tromsø på sønd :)

Mvh :)

L

lasse5214

Gjest
2011 ja, hmmmm. Har kanskje ikke så mye med hifi å gjøre men jeg har kjøpt meg piano og tar noen timer.
Satans morro.

Lasse :)

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
489
Torget vurderinger
1
Nå som året nærmer seg slutten må jeg innrømme at det ble gjort en del mer handlig og selling enn jeg hadde tenkt!

Innkjøpt: John Blue Hydra hodetelefonforsterker.
Innkjøpt: Denon AHD 2000 hodetelefoner.
Innkjøpt: Denon DCD 1510AE SACD spiller.
Innkjøpt: Hegel CDP4 cd spiller.
Innkjøpt: Dynaudio Focus 160
Innkjøpt: Musical Innovation MI 12.
Innkjøpt: Musical Innovation Mosfet.
Innkjøpt: Van Den Hul D102MK3.
Innkjøpt: Supra Nettkabel.

Solgt: Dynaudio Focus 110.
Solgt: Creek Destiny integrert forsterker.
Solgt: John Blue Hydra hodetelefonforsterker.
Solgt: Denon AHD 2000 hodetelefoner.
Solgt: Grado Extension kabel.
Solgt: Van Den Hul The Name signalkabel.

Destiny.. :)

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
75.443
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
lasse5214 skrev:
2011 ja, hmmmm. Har kanskje ikke så mye med hifi å gjøre men jeg har kjøpt meg piano og tar noen timer.
Satans morro.

Lasse :)
Trådens mest fornuftige investering? ;D

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.817
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Hvis pengene tilater det er planen som følger.
Nas server og dac.
Dette virker som er fremtiden og veldig lett og bruke.
Da kan jeg vell selge Dvd 7 og kjøpe en billig cd spiller.

Steinar.

High_def

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.04.2005
Antall liker
5
Sted
Oslo
Store ting som skjer i år!

Nye dipol diskanter (RD-75).
Dipol bass (2x21" Beyma).
Nye forsterkere (BO og Hypex).

Gleder meg stort.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Forkorte og reterminere signalkabelen fra platespiller til RIAA. Skaffe BD-spiller og TV, om det teller.

Ellers tenker jeg å spille skiver, kanskje til og med kjøpe noen...
Done! ;D

Lurer forresten på om det ikke ble ny RIAA og CD-spiller også, eller var det i fjor?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.651
Torget vurderinger
24
Voksent løft i investeringene der, Zomby 8) 8)

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.075
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Det ser ut som jeg må revurdere mine annonserte planer fra tidligere i år. Det blir ingen nye elektriske bokser, men her skal det bygges rom. Utvides nedover, dreneres, tørkes, isoleres og innredes. Målet er en 35 kvm kjellerstue med 2.40 under taket.
Det er mine hifi-planer. Igangsettes 2011,ja, men slett ikke ferdig i en fei.
Og planene ellers for 2012, nei det er for tidlig å røpe.

-ellers syns jeg lasse5214 har godt perspektiv på livet ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
pengesluk skrev:
Voksent løft i investeringene der, Zomby 8) 8)
Når jeg tenker meg om var det vel i fjor, CD og RIAA... Men det ble nytt gulv under anlegget i år. Mangler fortsatt en vegg, men den kommer snart på plass.

Nå trenger jeg forresten snart å utvide vinylhylla. Og da er det viktigste som det skal være.

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Antall liker
1.856
Sted
Karmøy - Rogaland
Er på kjøret igjen. Venter inn et par paller med høyttalere + behov for litt mer elektronikk. Tør ikke tenke på hvor dette skal ende. Jaja... :-\

kjartanb

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2009
Antall liker
690
Sted
Os
Torget vurderinger
1
kjartanb skrev:
kjartanb skrev:
hmmm. Der var store ændringer i 2010. Solgte Lowther-hornene og köbte konventinelle höjtalere, solgte CD spiller, köbte DYI DAC, rippede alle cd til harddisk, köbte NAS. I aar bliver det nok kun:
1. investere i og höre mere musik.
2. oppgradere videre min gamle Linn LP12 eller sælge den sammen med Moerk UP4.
3. lave ny plint til min Lenco L75
4. audiomods-e min rega arm som brukes paa L75
5. undersöge bedre DACer og maaske investere i DIY/gammel/ny DAC.
6. göre opp med mig selv om, konventionelle höjtalere, horn, dipoler eller ortho-akustik er veien frem for mig :)
7. flere / andre rörforstærkere / Quicksilver S 88 / större Hypex / Nad M2 / .... eller er det allaerede 2012 nu ;)

Kjartan
Søgte på forskellige tonearmsdiskusjoner og fandt ved et tilfælde mine planer for 2011.
Interessant at tage status nu ved midten av året ;)

<i>1. investere i og höre mere musik.</i>
<b>har handlet LPer, CDere og HD filer...</b>
<i>2. oppgradere videre min gamle Linn LP12 eller sælge den sammen med Moerk UP4.</i>
<b>Linn og UP4 solgt</b>
<i>3. lave ny plint til min Lenco L75</i>
<b>Var tæt på at købe en ny VPI Classic men nu er PTP5 stealth bestillt til Lencoen</b>
<i>4. audiomods-e min rega arm som brukes paa L75</i>
<b>No progress! Andre tonearme har også optrådt i mine dagdrømme</b>
<i>5. undersöge bedre DACer og maaske investere i DIY/gammel/ny DAC</i>
<b>No progress! Har ikke besluttet hvad jeg vil mht DAC</b>
<i>6. göre opp med mig selv om, konventionelle höjtalere, horn, dipoler eller ortho-akustik er veien frem for mig :) </i>
<b>Solgte ProAc D28, købte og oppgraderede er par Carlsson OA50 (som min søn bruger nu) købte også et par Altec Model 17 (604-8g i 620 kabinetter) og bruger Jeff Markwart delefilter med dem - konklusjonen var, efter at have hørt bla. Kjoeniks Avantgarde Mezzo 8), ... effektive højtalere og horn! </b>
<i>7. flere / andre rörforstærkere / Quicksilver S 88 / större Hypex / Nad M2 / .... eller er det allaerede 2012 nu ;) </i>
<b>Købte og oppgraderede gamle Quicksilver KT88 Monoblokke, David Slagle Autoformere som forforsterker - mangler at bygge/købe forforsterker kabinett</b>

Planerne går glimrende og endnu meget tilbage af året :D
mvh
Kjartan
Dyrt aar i aar:
<i>3. lave ny plint til min Lenco L75
Var tæt på at købe en ny VPI Classic men nu er PTP5 stealth bestillt til Lencoen
4. audiomods-e min rega arm som brukes paa L75
No progress! Andre tonearme har også optrådt i mine dagdrømme</i>
<b>köbte VPI Classic solgte Lenco :)</b>

<i>7. flere / andre rörforstærkere / Quicksilver S 88 / större Hypex / Nad M2 / .... eller er det allaerede 2012 nu ;) </i>
<b>köbte Leben RS-28CX Pre-Amplifier og byttede Rega arm til rör headamp</b>
mvh
Kjartan

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Rekker neppe mer i år, kjøpt nye ht til stua (Heresy III), Denon blu-ray spiller, og Denon receiver.
Kjelleren fikk tidlig i år en Rotel effektforsterker.

Tror ny dac får bli i 2012 eller no'. :)

Kjøpt en del musikk, her nytes...

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
Tja,....jeg har prøvd det idiotiske dvs å nedgradere og fant ut at det går ikke ann. Sykdomen kan ikke kurerres. ;D

Topp Bunn