Hifi-planer for 2011 ?

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Usikker om det allerede er startet en slik tråd,men her er planen å anskaffe en kraftig forsterker som kan drive mine Snell E-V skikkelig.Har ikke siktet meg inn på et spesielt merke foreløbig,men er blitt tipset om at Marantz eller Rotel kan være en god match.

mvh. s,

P

Parelius

Gjest
Kvitte meg med to forforsterkere (Klyne/Herron), en DAC (ONTech) og et RIAA-trinn (Herron), ser det ut som… Vi får se; noe nytt skal ikke inn (om jeg da ikke får lyst på en ny arm til vinylriggen).

Det blir et år med mykvare og utforskning av hardvaren. Deilig!

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.258
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Jeg tror det blir en del DIY stæsj i år også, pre, dac, effekt og høyttalere får seg vel en runde.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
861
Dette virker som en litt navlebeskuende tråd, men siden du spør fokuserer jeg på kildene for tida.

Jeg må ha meg en ny cd-spiller, men vet ikke om jeg skal ha "bare" cdp, eller cdp+ekstern DAC eller cdp m/ digital inngang (i tilfelle jeg trenger det). Verden var enklere før ::)

På vinyl er det enklere; her står ei SME M2-arm øverst på ønskelista, gjerne med en MC PU.

havard

Medlem
Ble medlem
22.06.2009
Antall liker
3
En flott tråd dette. Moro å høre hva folk tenker om anlegget sitt, endringer osv. Slikt inspirerer og man kan få ideer selv.

Jeg vurderer forsterkerbytte og har lest tester osv på nettet den siste uka. Min Densen beat 100 er litt sliten og jeg tenker oppgradering. Har Vienna Mozart Grand, nydelige høyttalere som fortjener god drift. Hørte i dag på et forsterkersett fra Rotel. Det var slettes ikke dumt (RC 1580 pre og RB 1582 power). Vi får se hva det kanskje blir.

vim

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.06.2003
Antall liker
15.412
Sted
1346
Torget vurderinger
9
Selge Bladelius Gondul 3, Rogue M-150 og resten av anlegget er stort sett allerede solgt. Heretter blir det mer stue og mindre hifi. Kanskje en aldri så liten Geneva og en Mac om litt .......
Og så om et år: abstinenser og hifikjøret igjen ::)

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.454
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Den store våte drømmen i dette året er vel en Cary slp 05.
har prøvd med rør på mf 750 super, det smakte det mer av ;D

Steinar.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.429
Torget vurderinger
10
Minimalt med hifi håper jeg, men mer vinyl.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Kona og jeg flytter fra hus til leilighet i løpet av februar. I denne forbindelse blir det antageligvis noen endringer i hifioppsettene mine. Dog: Kanskje ikke - famous last words - hehe.... Ingen av mine tidligere årsplaner har slått til - så hvorfor skulle det klaffe i 2011??

kenneth1979

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2010
Antall liker
2
Trenger en ny stift evt. ny pickup siden jentungen rakk frem til spilleren i dag. Trenger også en hylle eller tre for veggmontering. Har sett noe greit på nett der til +/- tusenlappen. Skal også kjøpe noen knotter til å beskytte parketten under spikes'ene så jeg kan ta ibruk de igjen. Stativene ser litt stusselig ut uten disse. Jeg vil ha en ny matte til platespilleren. Den som fulgte med var rimelig stusselig. Utenom blir det fint lite, annet enn noe musikk på vinyl. Sparer som en gal til en T.A.C 34 MK / Dream og nye HT (Dali Ikon/System Audio/XTZ??? Tja..) + noe greier til avspilling av Apple Lossless, (Wadia??). Skal jeg kjøpe noe før dette så må det bli et par Sennheiser HD598 eller AKG 701 og en Graham Slee Voyager. Men det koster faenmeg flesk det og...

Godt Nytt År :)

U

utgatt60135

Gjest
Dilemma.... Har lyst på noe nytt, men er egentlig fornøyd. Er ikke villig til å bla ut til mer HiFi, fordi det finnes viktigere ting. Så noen oppgradering ser jeg ikke for meg. Tror ikke jeg finner noe bedre uten å legge imellom penger. Men HiFi interessen er ikke død, så hva skal jeg gjøre da? Kverke den? Bytte bare for å bytte? Bare endre lydsignatur? Men jeg vil vel bare ha det så nøytralt som mulig? Eller vil jeg ha gulvstående med mer dypbass siden jeg ikke har fått til å integrere suben? Men jeg sitter ikke akkurat å føler at det er så viktig. Jeg vet ikke, er litt rådløs. Men er litt spent på hvordan jeg synes lyden er etter å såpass lang tid uten Sugden. Jeg får ikke utnyttet potensialet med nåværende Audiolab uten at den gjør noen dårlig jobb. Har lyst på en eller annnen datavspilling, men trenger det egentlig ikke.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.249
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
1) Få SME V sendt inn til vedlikehold og reparasjon.
2) Installere iTeleport
3) Prøve ut 64 bits kernel tweaket på Mac Mini.
4) Få installert 2 tb til med musikk. Har dem stående.
5) Kjøpe mer musikk.
6) Lure OMF til å hoste opp de bånddiskantene som funket så fint hos meg.

mvh

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Tja si det.. 2010 gikk ca i null, eller i pluss, på bankkontoen når det gjelder hifi-utstyr. Anleggene lever i noe usikkerhet da furteboden vurderes prioritert om til annet bruk og to sub'er i stueannlegget kanskje ryker ut. Samtidig så ankommer det en senterkanal om noen dager, dog uten noe å koble den til.. så der er det en viss sansynlighet for at det skjer noe mer etterhvert.

Pt er det småbarn, jobb, og ombygging av bil som har fokus. Anleggene bare benyttes/nytes slik de er. (Det går visst ann det også? :) ).

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Antall liker
44
Har mitt hifi-rom prosjekt som skal gjøres ferdig. Mye begynner å bli klart, men litt igjen, (man blir vel aldri 100%
feridg når man gjør det meste selv, men bortimot). Akustikk og plassering blir det sikkert jobbet mye med i et nytt rom.
Av utstyr så ønsker jeg å teste ut litt kabler. Og ja, jeg skal få startet opp med innlegg og bilder på "mitt anlegg" tråden.

mag

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.042
Torget vurderinger
1
Skal oppgradere litt her. Blir vel Kl. A effekttrinn slik det ser ut nå. Videre så blir jeg kanskje å snuse på noen høyttalere. Får se hvordan økonomien ser ut, i løpet av året.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Her skjer det vilt mye. Holder stramme kort enn så lenge.......... :eek:

S

Stereo_Mono

Gjest
1. Nye Rega Dacen, som er bestilt og kommer mot slutten av januar.
2. En Cyrus PSX-R
3. Om jeg skulle virkelig slå på stortrommen i år blir det de nye X300 Mono blokkene til Cyrus.

Ellers kommer ny bolig i første rekke i 2011, så får nyte musikk mest mulig. Tror jeg må henge mere inne på musikk trådene her ;D

HHH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2009
Antall liker
2
Tja, ønskelista for 2011 er vel omtrent sånn:

Ny PU, vil prøve MC og litt dyrere enn originalen på Concept.
Strømfilter
Nye HT-kabler
Bytte ut H200 med P4A og H20

Så får vi se hva pengene rekker til ;D

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.569
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Blir flytting til nytt hus/leilighet. Utstyret skal bli med. Blir videre forfining på diy HT.
Mulig en ny dac og et par rørblokker er under planlegging.
Kanskje selge noe gammelt rask som ligger og opptar plass.
Ikke noe ferdigkjøpt nei ;)

T

timc

Gjest
Skal ha meg en Crown XTi-1000, og så får vi se. Mulig jeg bygger sammen en Aleph ono RIIA.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Forkorte og reterminere signalkabelen fra platespiller til RIAA. Skaffe BD-spiller og TV, om det teller.

Ellers tenker jeg å spille skiver, kanskje til og med kjøpe noen...

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Antall liker
108
Kanskje nyte anlegget og heller kjøpe musikk istedenfor anlegg.
Tenker egentlig det samme hvert år. ;D

Nye kabler er også alltid interessant.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.248
Torget vurderinger
2
Hvis røra og pickupene jeg har holder har jeg ingen hifiplaner for året.

Men musikk, det skal kjøpes. Og spilles.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.702
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hmm....

Ambisjoner....
1) Sprenge ut og støpe gulv til blant annet nytt lytterom
2) Lese meg opp på lydteori, akustikk, høytalerkonstruksjon og digitalteknikk
3) Reise rundt og høre flere anlegg - spesiellt de som har jobbet med akustikk
4) Hjelpe tkr å skaffe seg ambientdiskanter ;D
5) Bruke mindre tid på meningsløs krangling på HFS ;D

Hmm...ingen innkjøp.....

Mvh
OMF

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.248
Torget vurderinger
2
Ellers hadde jeg tenkt og bli flinkere til å ha bastante meninger om ting jeg ikke har peiling på.

Men jeg tror jeg lar det være.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Med mindre eg vinner en halv milliard i Lotto, så foreligger det ingen planer.
Det lille eg har av ekstra kronasjer skal i sin helhet vies skiver det skal lyttes til 8)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.528
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
2011-planer:

arrangere/være med på flere "treff"

teste superregulatorer på B+ 300B

videreutvikle digitalriggen (interface pc-dac/alternative avspillingsformer)

vurdere alternative bass-løsninger (horn)

mvh
Leif

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
429
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
Ellers hadde jeg tenkt og bli flinkere til å ha bastante meninger om ting jeg ikke har peiling på.

Men jeg tror jeg lar det være.
Bastante meninger er jeg ganske god på rolfozzy ;D så der kan jeg kanskje lære deg litt ;)

Destiny.. :)

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
429
Torget vurderinger
1
Har en del planer i tenkeboksen, men er ikke sikker på om jeg kommer til å gjøre noe med dem!

Destiny.. :)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Bruke god tid på å planlegge/gjennomføre de nødvendige tiltak i min nye casa - med det mål for øye at jeg skal få maksimalt ut av det oppsettet jeg har nå.
Og kanskje det endelig blir noe av noen spede forsøk på HD avspilling i en eller annen form.....

L

lasse5214

Gjest
Jeg skal kjøpe flere cd plater. Så blir det kanskje en platespiller.
Det er planen.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Få koblet opp anlegget i nytt hus. Muligens forkorte høyttalerkablene. Fyre i peisen og spille plater.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg har lyst på en ReadyNAS NV+ (nei, det er selvsagt egentlig ikke en hifi-komponent).

Jeg har hatt planer om ny CD-spiller/drivverk, men etter at Squeezebox Touch lå under juletreet, må jeg si at mye av det opplevde behovet har forsvunnet.

Kanskje jeg rett og slett går for en Cambridge 650BD Blu-Ray-spiller i stedet, så får jeg litt ekstra funksjonalitet til film samtidig som jeg får et brukbart CD-drivverk til de gangene jeg av en eller annen grunn må spille en CD rett fra plata.

Nye høyttalere står på ønskelista, men jeg er sterkt tvilende til om budsjettet holder i år. Daliene holder nok enda en stund.

Skulle også gjerne hatt en litt finere pickup til Debut III platespilleren kona ga meg til jul, samt en Speedbox til den. (Jeg kan jo ikke bytte julegaven fra kona, men å oppgradere den litt sånn i smug må være lov) ;)

...Og så skal jeg jo fremdeles ha en Abrahamsen V4.0UP til.

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
191
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
2010 var en hi-fi-messig højdare, med kjøp av horn, rør, dac, mac... ;D

2011 kommer til å bli året hvor jeg endelig blir ferdig med studier og skal flytte tilbake til Asker, samt starte å jobbe i Oslo. Første pri nå er å få V10 hjem fra service, så det blir musikk her igjen, kanskje teste noen andre 12ax7 rør. Ellers blir det fokus på plassering/rom etter flytting, kanskje en 24/192 oppgradering av QB-9 (hvis jeg finner musikk >24/96 som jeg orker å høre på...), nye ht.kabler og strømkabler til AG, frister også med Omega oppgradering av AG og hjemlån av 300b baserte (pp)konstruksjoner (Nagra 300i, BP, etc.). Kanskje en sub i området under 40Hz? Platespiller? Hjemmebesøk, messer og treff? Mer (hi-rez) musikk! Teste 64bit kernel og mer ram.

Edit:

Forøvrig litt artig å se hva jeg trodde kom til å skje i 2010... hentet fra Emne: Hifi planer for 2010-tråden.

ceroxol skrev:
Tja, i 2010 skal jeg:
  • iMac 21,5" som kun skal brukes som avspiller/mediesenter. Er bestilt.. ;D
  • ny dac, med asynkron usb. Er bestilt.. ;D
  • teste Amarra Mini - det er mange som synes denne spiller bra og veldig mange som synes det er latterlig, uten å ha hørt den selv..
  • bytte hjemmekinoforsterker til en med alle nye formater etc. Skal hente en Denon 2310 mest sannsynlig i morgen.
  • bluray spiller, kanskje en Denon 2500BT
  • Vurderer å bytte INT-150 til XP-10 og X150.5, har fått tilbud på dette, men mellomlegget er noe stort...men vil selger senke prisen noe så kjøper jeg. ;)
  • Teste usb-kabler - igjen, her er det mange som har forskjellige meninger, jeg vil teste selv i eget anlegg..
  • Vurderer å bytte endel kabler ellers i anlegget
  • Kjøpe meg mye ny musikk, har nå nesten 3000 cd'er i ALAC, jeg vil ha minst 1000 til i løpet av 2010
  • kikke litt på hi-rez materiale og kanskje kjøpe litt.. ;)
  • teste noe annet enn IsoTek MiniSub'en jeg har nå. Skal få meg Qx2/Qx4 og QB4 på hjemlån etterhvert..
  • selge en masse stash jeg ikke bruker lenger, blandt annet SoundStyle XS100, B&W LM1, 3stk BASE, masse PulsarPoints, mange forskjellige kabler, Playstation psp, diverse dvd-spillere etc. etc. ::)
  • vurdere videre om jeg har overskudd/gidder å legge inn alle dvd-filmene mine på hdd

Det kommer helt sikkert til å skje en masse annet også.. ;)
Nesten alt skjedde og nesten alt ble endret til det jeg har nå... ;)

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Antall liker
109
Sted
Vallhall
De eneste tweakene som ser ut til å gjøre noen store forskjeller hos meg, er kabelbytter.
Så det blir vel enda mer eksperimentering med dette og antakelig å prøve ut noen av teoriene til RS.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Flytter til hus i februar.

Ønsker å få tak o en ny dac, jobbe med akkustikken i rommet. Få lytta til et par store Klipsch hjemme hos meg.
Bruke mere tid på musikk. Kjøpe noen flere rør og finne meg et sett som gir "alt"

Og om det er kronasjer igjen, bygge kino/hifi/mulitmedia rom.

Samt reise å få lytta og sett flere oppsett, spesiellt de som har bygget seg kinorom. For å få inspirasjon.

Topp Bunn