Diverse Hifi-myter eller reelle problemstillinger?

Dinosauren

Medlem
Ble medlem
14.02.2021
Antall liker
2
Sted
Askim
Hei alle eksperter!
Jeg er i en prosess hvor jeg innhenter mye informasjon for å kunne ta avgjørelser i forhold til seriøs oppdatering av mitt hi-fi anlegg. I den anledning har jeg møtt mye motstridende informasjon i ulike butikker (naturlig nok, de vil vel selge sine egne produkter). Men for en amatør som meg er det vanskelig å vite hva som er reelt og hva som er "salgsprat". Derfor vil jeg gjerne høre deres mening om disse to påstandene:

1) Du bør unngå ting som er produsert i Kina. (brukt som en innvending mot bl.a NAD)
2) Det er alltid bedre å ha forsterker og cd-spiller fra samme merke (brukt i forbindelse med en dyr forsterker fra et merke som ikke har en cd-spiller på samme "nivå")

Hønndjevelen

Æresmedlem
Ble medlem
12.04.2010
Antall liker
13.891
Sted
Oslo
Hei alle eksperter!
Jeg er i en prosess hvor jeg innhenter mye informasjon for å kunne ta avgjørelser i forhold til seriøs oppdatering av mitt hi-fi anlegg. I den anledning har jeg møtt mye motstridende informasjon i ulike butikker (naturlig nok, de vil vel selge sine egne produkter). Men for en amatør som meg er det vanskelig å vite hva som er reelt og hva som er "salgsprat". Derfor vil jeg gjerne høre deres mening om disse to påstandene:

1) Du bør unngå ting som er produsert i Kina. (brukt som en innvending mot bl.a NAD)
2) Det er alltid bedre å ha forsterker og cd-spiller fra samme merke (brukt i forbindelse med en dyr forsterker fra et merke som ikke har en cd-spiller på samme "nivå")
1) Fra Kina får du alt fra "leketøy" til "state of the art"
2) Forskjellige komponenter passer bedre eller mindre bedre til hverandre, uavhengig av produsent

lydogakustikk

Bransjeaktør
Ble medlem
14.06.2014
Antall liker
3.215
Ja, dette er pølsevev og bare tull.

Kina er verdens fabrikk og på mange områder er det nå det beste landet man kan få produsert i.
At man må ha samme merke for en CD spiller og forsterker er også helt på viddene. Styr unna slike butikker!

Topp Bunn