Diverse Hifi-ønsker for 2023

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    625
    Antall liker
    2.709
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har det jeg trenger, og vel så det. Det spiller veldig fint både i kinoen og på garasjeloftet. Så ønsket må jo bli at det ikke går noe galt med det jeg har.
    Ja, kom jo på at jeg ønsker meg et par JBL 2311/H93. Satser på at det ordner seg i løpet av de kommende månedene...:cool:
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.304
    Sted
    Bartistan
    Ønsker?
    Samme som i 2018 - høyttalerkabler (av samme modell denne gang) i korrekte lengder.
    Den lange er for kort og den korte er for lang men ikke nok til at de kan kingses om.
    De må gjerne koste hundrevis av kroner, her knusles ikke 😁
    Resten står som det står, såfremt ingenting havarerer og gir slipp på den magiske røyken en gang for alle.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Alt uten streamer ble byttet i 2022, så ønskene for 2023 blir slik😊

    1- håper jeg ikke kjøper noe (lite sannsynlig)
    2- om ønske nr. 1 feiler ønsker jeg et stk JL e112 til (ikke usannsynlig)
    3- håper å få på plass akustikk og dsp integrering (meget sannsynlig)
     

    iGlenn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2019
    Innlegg
    171
    Antall liker
    287
    Ønsker meg Snickers-is coax!
    MiniDSP Flex Eight....
    Nye effektforsterkere (snuser på de nye Hypex Nilai)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ingen konkrete planer.. lufter høytalere for salg, men blir mer å mer i tvil så tror nok man skal prøve å sitte rolig i båten.

    På elektronikk siden så er man happy.. kansje man går fra raspberry streamer til noe ferdig bygget.. time will show.
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.150
    Antall liker
    965
    Torget vurderinger
    2
    Da er nyttårsfeiring overstått. Juletre ryddet ut.
    Nå er det bare å begynne og spare til årets utskeielser. Regner med at hovedønsket med RIAA som har flere separate justerbare innganger. Ikke blir helt billig :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.446
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Plater.
    One's too many, and a hundred ain't enough. 🙈

    Aller mest ønsker jeg at Christer Falck & co
    - "Norske albumklassikere på vinyl", gir ut Norsk Utflukts første album; "Med lyset på".
    Det hadde vært flott om den kom første gang på vinyl. 🙏
     

    alfegutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.03.2015
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.316
    Sted
    Østfold
    Tja, planen akkurat nå (kan fort endres) blir å:

    - Bygge en 4-kanal R2R DAC og bypasse output-opamper
    - Flytte DSP prosessering fra MiniDSP og over på CamillaDSP/ RaspberryPi
    - Funderer på DIY klasse A forsterker, push pull med redusert negativ feedback

    Men time-will-show, godt nytt år til dere alle
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Jeg får en ny senter inn døra her i dag. Venter også på at Px8 skal ankomme. De tingene fikk jeg til jul, selvsagt, men kommer først nå.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Ikke helt Hi-Fi i år, men lyd er det jo

    1.Et nytt stereopar mikrofoner
    2.Trenger erstatning for Lynx Aurora, sikler på 16 kanaleren Aurora (n )
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    1.568
    Torget vurderinger
    3
    Plater.
    One's too many, and a hundred ain't enough. 🙈

    Aller mest ønsker jeg at Christer Falck & co
    - "Norske albumklassikere på vinyl", gir ut Norsk Utflukts første album; "Med lyset på".
    Det hadde vært flott om den kom første gang på vinyl. 🙏
    JAAAA!!!! Det hadde vært toppen!!
    Må si at Kvite Fuglar av Andrej Nebb, også hadde vært morro å ha på vinyl!😊☀
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.446
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    JAAAA!!!! Det hadde vært toppen!!
    Må si at Kvite Fuglar av Andrej Nebb, også hadde vært morro å ha på vinyl!😊☀
    Norsk Utflukt har blitt forsøkt tidligere, men merkelig nok ikke fått nok respons til finansiering.
    Jeg sier merkelig, for når man ser hvor "smale" enkelte allerede realiserte titler er, begynner jeg å lure. Jeg har vært på Andreas på Big Dipper, som er involvert i prosjektet, men han fortalte at det ikke gikk tidligere, så da prøver de heller andre ting.

    Det er ikke meningen å spore av tråden, men nevner kort her, at hvis flere ønsker seg "Med lyset på" m. Norsk Utflukt, så kan den kanskje prøves igjen.
    Kom igjen folkens. Knallbra norsk plate med god lyd. 😊

    Bare å melde interesse her:


     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Ny riaa er på vei inn i løpet av våren. Den har en drøss med innganger, så kanskje jeg skulle fått meg en ekstra tonearm/pickup til platespilleren min?
    Kunne også vært en tanke å bytte ut hjemmekinoreceiveren min til en der jeg kan streame Dolby Atmos. Musikk i Atmos-format er utrolig bra når det er gjort riktig.
    Jeg har også hørt noen høyttalere i løpet av året, som gjør at jeg vurderer om jeg burde spare penger til en oppgradering på den fronten.
    I tillegg drømmer jeg også om å oppgradere forforsterkeren min til en C-3900.

    Men gudene vet hvor jeg havner i løpet av 2023.
     

    Gesel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.02.2009
    Innlegg
    100
    Antall liker
    163
    Sted
    Stjørdal
    Torget vurderinger
    3
    2022 "ga" meg nye høyttalere og ny streamer. I 2023 skal det brukes mindre kronasjer, men litt blir det garantert.

    Har lyst til å oppgradere platespilleren, nå står det en i racket som spiller plater men knapt nok det (Pro-Ject RPM1, ikke akkurat stor eierglede men spiller da de gamle 12" singlene sånn halvveis OK). Og jeg skal snekre meg høyttalerkabler.

    Utover det blir det mange konserter (Barokkfest i Trondheim nå snart) og Röyksopp i februar er planlagt. Det blir garantert mange, mange flere utover året :)
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Skal prøve nye subber Jbl.ssw 2.og de må ha forsterker så de skal prøves med Jbl.Amp.Fikk før jul inwall jbl.Scl 2.3stk .til front og senter .
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Finne meg en god preamp står først i køen og etterpå lage meg non subber fra 50hz og ned. Belli greier, så jeg kan oppgradere senere 🤣
     

    Prebs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.09.2013
    Innlegg
    160
    Antall liker
    46
    Mål 23: Få montert ny laser på min Denon 3930 som er på vei fra det store utland. Finne en HT som spiller bedre enn mine Contour C60 som jeg er ulidelig fornøyd med, uten å måtte selge unna alt løsøre jeg eier og har..... Evt piller mot "byttesyken"!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Velfug lite konkrete planer innenfor hifi gitt. Prøve ut flere komponenter som jeg synes er veldig intr. Få solgt unna saker og ting som har samlet seg oppigjennom årene som kommer bare står eller ligger i skuffer. Her er jeg allerde godt igang.

    Har noen håp for 2023 men det har lite med hifi på gjøre. Hifi får spille andre fiolin dette året tenker jeg.
     

    Powerman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2023
    Innlegg
    142
    Antall liker
    122
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Denne stør for øyeblikket øverst:
    1674986846434.png


    Og en slik:
    1674986926872.jpeg
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.163
    Antall liker
    537
    Mine hovedplaner for dette året er følgende:

    Å få Rotel RCD-1572 MK.II i hus. Når den er i hus så vil mitt hovedoppsett stå ferdig.

    Og så må jeg finne meg en forsterker til oppsett nr.2., det må blir en Marantz-forsterker som designmessig matcher kilden som skal brukes i det oppsettet.

    Begge de to komponentene skal i hus i år.
     

    iGran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Innlegg
    222
    Antall liker
    1.586
    Sted
    Makrokosmos
    Ønsker bli mer kjent med andre hifi- og musikkinteresserte i 2023, gå på lyttebesøk hos andre og ta imot her hjemme. Hadde vært veldig hyggelig hvis det kunne bli noe mer frekvent med folk i nærområdet og omegn.
     

    Gesel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.02.2009
    Innlegg
    100
    Antall liker
    163
    Sted
    Stjørdal
    Torget vurderinger
    3
    Har lyst til å oppgradere platespilleren, nå står det en i racket som spiller plater men knapt nok det (Pro-Ject RPM1, ikke akkurat stor eierglede men spiller da de gamle 12" singlene sånn halvveis OK).
    Skulle visst ikke så langt inn i 2023 før ny platespiller var bestilt... 🧐 Lærer visst aldri!
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Prøvde meg med en litt snillere og "kan spille alt" Dynaudio, men det var bare så deilig å selge dem og sette tilbake mitt gamle "nådeløse" anlegg. Nesten alt ble bedre. Til og med nyhetssendinger. Jeg har det kan kan klare uten at det blir galskap på pengebruk av oppløsning, engasjement og åpenhet. Det er de viktigste egenskapene synes jeg. Har dog snust litt på ha noen eldre stativhøyttalere med mer "naturlig" klang og som låter mer romantisk i tillegg, men vet ikke. Noe Sonus Faber kanskje. Eller Respons. Noe som passer klassisk. Tror ikke på HiFi kjøp i 2023. Har prøvd og det ble et bomkjøp.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn