Hi-fi misjonering hvordan gjør vi det?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.707
Antall liker
7.954
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Vidar Bol skrev:
Ulf-B skrev:
Den beste måten å misjonere på er å unngå å misjonere. Det er ingen som liker å bli prakket på en annen persons livssyn eller hifiløsninger.
Kall det heller promotere, et fint og moderne ord som ikke provoserer
Promotering er glimrande. Agressiv misjonering a la reklame....
 

uob

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2009
Innlegg
596
Antall liker
89
Sted
Oppegård
Ulf-B skrev:
Den beste måten å misjonere på er å unngå å misjonere. Det er ingen som liker å bli prakket på en annen persons livssyn eller hifiløsninger.
Må ikke henge deg opp i ordene, poenget forstår du sikkert.

Og til en del som snakker om ungdommen. Ingen av mine venner er ungdommer og ingen av dem har interesser for hifi, selv om de hadde og kanskje har interesse for musikk.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
uob skrev:
Ulf-B skrev:
Den beste måten å misjonere på er å unngå å misjonere. Det er ingen som liker å bli prakket på en annen persons livssyn eller hifiløsninger.
Må ikke henge deg opp i ordene, poenget forstår du sikkert.

Og til en del som snakker om ungdommen. Ingen av mine venner er ungdommer og ingen av dem har interesser for hifi, selv om de hadde og kanskje har interesse for musikk.
Hehe - jeg henger meg bare opp i trådtittelen. "Hi-fi misjonering, hvordan gjør vi det?" - og jeg tror at hvis poenget er å spre det glade hifibudskapet, virker iherdig misjonering om hifi mot sin hensikt. Som all annen misjonering. Av alle som jeg har vokst opp sammen med eller gått på skole sammen med, er det bare to jeg vet om som er blitt skikkelig bitt av hifibasillen - hvorav den ene av disse to er meg. De øvrige 99 og noen prosentene har null interesse for godlyd - og jeg har forlengst sluttet med å prøve å overbevise dem om noe som helst - for det preller av. Hver gang.

De tre barna mine - derimot - har aldri fått et oppmuntrende ord i retning av at de burde se å bli musikk- og hifiinteresserte. Snarere tvert i mot - dette fikk de finne ut av på egenhånd. Resultatet er naturligvis at alle tre sitter med ganske fete musikkanlegg og hver sin ganske formidable platesamling. Ingen av delene er likevel noe tema på familiemiddagene.
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.163
Antall liker
541
Det var ingen som pakket hifi-interessen på meg, jeg ble nemlig "frelst" da jeg for første gang hørte et par IMF høyttalere. Siden den gangen har jeg vært hifi-interessert.

Men det lå nok litt til rette for at det skulle gå som det gikk, rett og slett fordi jeg alltid hadde likt og satt pris på musikk (sågar fra en reiseradio langt tilbake i tid da jeg ikke var så gamle karen). Dessuten var jeg blitt til en viss grad interessert i god lyd allerede før jeg hørte IMF'ene, noe som også hadde resultert i at jeg hadde eid noe hifi før den tid. Dog var det utelukkende av musikkinteresse og ikke fordi jeg brydde meg om hifi.

Men så hørte jeg altså disse IMF høyttalerene, og da var det ingen vei tilbake. Kjenner nå mange hifi-interesserte. Fem gode venner eier eller har eid IMF'er, alle etter først å ha blitt kjent med et par i utgangspunktet - i alle fall er fire av oss HiFi-interessert nå 20 år etter. Ellers har jeg stiftet bekjentskaper nettopp fordi vi har vår hifi-interesse, disse er ikke medregnet da i så fall kjenner jeg flere IMF-eiere og ikke minst flere som eier andre høyttalere. Men i alle fall halvparten av dem jeg kjenner eier transmissionlinere selv, flere av dem etter å ha besøkt meg og hørt mine gamle IMF'er og blitt "frelst" dem også...

Ellers har jeg et relgiøst forhold til vinyl, sågar om jeg ikke har vinylsnurre selv. Intet er som klangen fra den analoge kilde...

---

Tror ikke man kan argumentere på noen en hifi-interesse, altså misjonere med ordbruk og vise til tekniske spesifikasjoner etc... Men et godt anlegg taler for seg. trenger ingen ord dersom det gjør inntrykk på noen (da kommer nysgjerrigheten automatisk).

Se bare på meg, vært opptatt av lydgjenngivelsen i ca 20 år, men fortsatt er jeg den samme tekniske analfabeten som jeg en gang var - men så trenger man ikke mye kunnskap for å foreta valg ut fra personlige preferanser og hva enn liker/misliker heller.
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.825
Antall liker
2.810
Torget vurderinger
1
Først: Hvorfor skal vi rekruttere nye til denne interessen, som regel avnytt i enerom foran husalteret eller tapt for denne verden inni et par Sennheisere?

Svar: Vi synes oppriktig at flere burde få ørene opp for de gleder hifi kan gi. Forbausende mange, også svært musikalske mennesker, gjerne flinke til å både synge og spille, har skikkelig råtne anlegg. De tror faktisk at forskjellen vi snakker om er minimal og betyr lite for opplevelsen. Vi vet bedre (ref termen misjonering). Pluss: Vi vil gjerne ha likesinnede vi kan diskutere musikk og hifi med uten å 'skjemmes' over sær hobby tangerende galematias.

Hvordan: Det viktigste er faktisk å få vedkommende til å ha tro på seg selv og ørene sine. At man lett hører forskjell selv uten gullører og lang lytteerfaring. Spør folk hvor mange timer pr uke de lytter til musikk som eneaktivitet, dvs uten å gjøre noe annet enn å lytte. Veldig mange vil da svare; omtrent aldri, hører bare i bilen eller radioen på jobben osv. Det kan man enten tolke som liten interesse for musikk generelt, eller bedre: De hører ikke musikk i rette konteksten slik de blir i stand til å åpne seg for de overveldende emosjonelle intrykkene vi vet musikk kan gi. Og som uvilkårlig leder til økt hifi/musikk-interesse som en følge av dette.

Sett så på noe virkelig fin musikk som de aldri har hørt før men som virkelig griper. Bruk god tid, la folk lytte lenge. Og forklar så at det er en kjempestor skatt som venter langt utenfor radiokanalenes og klesbutikkenes drøvtygging.

Virker hver gang.
 

menkromsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2009
Innlegg
102
Antall liker
0
Godt sagt Odd 8)
Så får vi håpe at du har rett og at dette stimulerer nyrekrutteringen til hifi som hobby og miljøet vårt. Ser ikke ut som det er så mange avhoppere i denne hobbyen, så det er jo i alle fall positivt.
Selv har det slått meg at min musikkinteresse og trang til gode hifi opplevelser, nesten ligner litt på narkomani. Jeg bare MÅ ha min daglige dose med god musikk, og ettersom tiden går (og jeg blir vant med lyden) så trenger jeg også en ny oppgradering på komponentsiden for å bli tilfredsstilt.

Men hysj, akkurat dette trenger vi ikke å nevne for nye rookies ;)
 

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
1.005
Antall liker
31
Sted
Bodø
Misjonering er nesten helt umulig!
Først må vedkommende være glad i musikk, så en smule teknisk interessert og selv da er det ikke sikkert at vedkommende vil merke noe forskjell.

Har litt med gehør ol....
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.550
Antall liker
9.718
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
ansepe74 skrev:
Misjonering er nesten helt umulig!
Først må vedkommende være glad i musikk, så en smule teknisk interessert og selv da er det ikke sikkert at vedkommende vil merke noe forskjell.

Har litt med gehør ol....
Problemet er ikke at folk ikke hører forskjell. Problemet er ikke at folk ikke synes musikk er gøy. Problemet er at det synes å være et sprang til å gjøre noe med det, og gjøre aktiv musikklytting til en regelmessig aktivitet i hverdagen. Jeg tror det er like mye personlighet som interesse som gjør folk interessert i dette, dvs du må være av en viss personlighetstype for å ville prioritere dette.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Tror det er viktig at musikk interessen allerede ligger der ja.

Så må det demonstreres virkelig god lyd. Og helst i en betalbar prisklasse.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Hadde en sluttet å snakke om kabler, matching og lignende tror jeg hifi hadde virket mindre sært for mange.
 
C

Cyber

Gjest
Har hatt flere frelste gjennom standard misjonering. Det står jo i skriften: Bruk om nødvendig ord. Minst mulig prat. Har man et par eksotiske høyttalere og mye bokser spør jo folk etterhvert uansett.

Har ordet 5-6 anlegg så langt i karrieren, dog mye rimelig, men moro er det jo lell. På samvittigheten har jeg nok endel tusen, 3 av anleggene er godt oppe på stigen med Monitor Audio RX8 og GS20 i front. Ganske godt gjort hos folk som i utgangspunktet ikke er så interessert i hifi.
 
N

nb

Gjest
Anonym skrev:
Hadde en sluttet å snakke om kabler, matching og lignende tror jeg hifi hadde virket mindre sært for mange.
Ivrige utøvere av de fleste hobbyer fremstår nok som noget sære for utenforstående.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
nb skrev:
Anonym skrev:
Hadde en sluttet å snakke om kabler, matching og lignende tror jeg hifi hadde virket mindre sært for mange.
Ivrige utøvere av de fleste hobbyer fremstår nok som noget sære for utenforstående.
Joda men det er nok få som hevder at fiskestang A gir mer fisk enn fiskestang B. Eller at en syklist sykler raskere med girwire A enn girwire B.
 
V

vredensgnag

Gjest
Folk som måtte være litt nysgjerrige på å få godlyd hjemme blir skremt vekk når de leser om platespillere, forsterkere og høyttalere til mange millioner, og kabler som koster tre ganger en gjennomsnittlig årslønn. "Og du må dessverre minst opp på dette nivået skal du ha noen som helst sjanse til å virkelig nyte musikken."

For et tilsvarende beløp kan man kjøpe seg et feriested i utlandet, og ha råd til å fly dit hver weekend i noen år. Hele familien - pluss utvalgte slektninger.

Satt på spissen.

Men siden hifi-frelste ikke er i stand til å være enige om noe som helst innen hobbyen, er det mye forlangt at uengasjerte skal bli bitt av basillen og begynne å særbehandle musikk. Det blir like sært som om en frimerkesamler ble sur fordi folk bruker frimerkene til å sende post.

Godt sagt tidligere - på 50/60 tallet hadde musikken en revolusjonær oppgave - om det selv var noe så enkelt som å få påskudd for å la håret gro i opposisjon til pater familias, eller å seriøst vurdere samfunnsomveltning. Musikk og bevegelser gikk hånd i hånd.
 
N

nb

Gjest
Jeg har kompiser som er svært musikkinteresserte og som har normale, mainstream anlegg som gjerne er slikt folk med et minimum av interesse og litt cash til overs har, dvs ting som Denon, Rotel, Rega platespillere, Marantz, B&W og lignende. Gjerne en datamskin med Spotify i tillegg. Kanskje til rundt 10 laken totalt eller deromkring. Jeg er faktisk ikke så sikker på om musikklivet deres ville blitt så mye bedre om det kom en "frelser" fra oven for å få de til å bevege seg videre derfra.

De er jo først og fremst interesserte i musikk og det er kanskje ingen grunn til å forstyrre den interessen med et overdrevent fokus på hardware?
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.550
Antall liker
9.718
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Tror ikke uenighet om esoteriske detaljer skremmer folk. Jeg tror det er prioriteringer, samt at enkelte, tross musikkinteresse, ikke er skapt for den tilnærming til lyd som denne interessen innebærer. De hører det lyder godt, men...

Dog tror jeg det ville virket befordrende om folk fikk demonstrert hvor god lyd de kan få til (feks) 20.000 i stedet for til en netto årslønn. Jeg spurte en musikkinteressert (og imponert) nabo om hva han trodde Euphoniaene mine kostet. Han tok hardt i, og foreslo 15.000......

Det sier nok en del om at vi lever i en egen verden ja. Samtidig har denne fyren, som både spiller gitar, synger i festlig lag og har litt plater et ufattelig crappy stereoanlegg, men dog en båt til 13.000 som står i hagen og blir brukt en eller to agnger hver sommer....Snodig. Er det sånn at eiendeler som ikke kan vises frem egentlig ikke er noe tess?
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Jeg har et par kompiser som jobber hos FotoPhono ( http://www.fotophono.no/ ). De er nesten anti-hifi og synes det meste av det vi driver med her er tull... :-[.. De har ikke engang anlegg hjemme..Kanskje får de nok på jobb? Hifi ser de ikke som noe hobby å bli kjent med... Spes blir de oppgitte hvis emnet "kabler" dukker opp... ;D... Musikere jeg kjenner har og en tendens til å overse at en kan ha god lyd hjemme..
 

uob

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2009
Innlegg
596
Antall liker
89
Sted
Oppegård
nb skrev:
Jeg har kompiser som er svært musikkinteresserte og som har normale, mainstream anlegg som gjerne er slikt folk med et minimum av interesse og litt cash til overs har, dvs ting som Denon, Rotel, Rega platespillere, Marantz, B&W og lignende. Gjerne en datamskin med Spotify i tillegg. Kanskje til rundt 10 laken totalt eller deromkring. Jeg er faktisk ikke så sikker på om musikklivet deres ville blitt så mye bedre om det kom en "frelser" fra oven for å få de til å bevege seg videre derfra.
Nå hadde jeg vært veldig fornøyd om jeg fikk noen til å komme til 10 laken stadiet jeg da. Du kan få veldig bra lyd for dette beløpet (Det er vel rundt her min kolega har havnet med sine brukte 104/2). Det er etter min mening et mye større hopp fra tivoliradio til et slikt annlegg enn fra dette anlegget og opp til selv de beste som er her inne.
 

bjos

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.08.2008
Innlegg
285
Antall liker
58
Sted
Grimstad
Det er lett å misjonere: selg vafler, lodd ut kransekaker, og send ECkomponenter til Madagascar ;D
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
rolfozzy skrev:
Stort sett så vet voksne folk om de liker musikk eller ikke, og det må komme før hifi.
En logisk sammenheng. Likevel må jeg innrømme at jeg noen ganger lurer på om den rekkefølgen gjelder for alle..?
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.550
Antall liker
9.718
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Karma skrev:
rolfozzy skrev:
Stort sett så vet voksne folk om de liker musikk eller ikke, og det må komme før hifi.
En logisk sammenheng. Likevel må jeg innrømme at jeg noen ganger lurer på om den rekkefølgen gjelder for alle..?
Så så. Farlig terreng her. Skal jeg kjøpe popcorn og innstille meg på å se den kommende katastrofefilmen, eller klarer vi å roe det ned?
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
erato skrev:
Karma skrev:
rolfozzy skrev:
Stort sett så vet voksne folk om de liker musikk eller ikke, og det må komme før hifi.
En logisk sammenheng. Likevel må jeg innrømme at jeg noen ganger lurer på om den rekkefølgen gjelder for alle..?
Så så. Farlig terreng her. Skal jeg kjøpe popcorn og innstille meg på å se den kommende katastrofefilmen, eller klarer vi å roe det ned?
Har du ikke en liten tendens til overdramatisering nå..? :D
 
P

Parelius

Gjest
erato skrev:
Karma skrev:
rolfozzy skrev:
Stort sett så vet voksne folk om de liker musikk eller ikke, og det må komme før hifi.
En logisk sammenheng. Likevel må jeg innrømme at jeg noen ganger lurer på om den rekkefølgen gjelder for alle..?
Så så. Farlig terreng her. Skal jeg kjøpe popcorn og innstille meg på å se den kommende katastrofefilmen, eller klarer vi å roe det ned?
Forstår ikke hvorfor du skal lure på dette i denne sammenhengen, Karma, så jeg synes vi skal ta eratos råd til oss.

På den andre siden er det et annet aspekt ved dette; jeg har aldri hatt noe forhold til rock i videste forstand grunnet anleggets beskaffenhet, men må innrømme at min nå meget milde og likandes holdning til klassisk musikk faktisk gikk fra lyden til musikken. Det kunne ha vært en tilfeldighet, men…
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Parelius skrev:
erato skrev:
Karma skrev:
rolfozzy skrev:
Stort sett så vet voksne folk om de liker musikk eller ikke, og det må komme før hifi.
En logisk sammenheng. Likevel må jeg innrømme at jeg noen ganger lurer på om den rekkefølgen gjelder for alle..?
Så så. Farlig terreng her. Skal jeg kjøpe popcorn og innstille meg på å se den kommende katastrofefilmen, eller klarer vi å roe det ned?
Forstår ikke hvorfor du skal lure på dette i denne sammenhengen, Karma, så jeg synes vi skal ta eratos råd til oss.

På den andre siden er det et annet aspekt ved dette; jeg har aldri hatt noe forhold til rock i videste forstand grunnet anleggets beskaffenhet, men må innrømme at min nå meget milde og likandes holdning til klassisk musikk faktisk gikk fra lyden til musikken. Det kunne ha vært en tilfeldighet, men…
Sagt på en annen måte da: Graden av musikkinteresse kan nok også variere blant audiofile.
At god lyd kan trigge interesse for musikk du ikke har fått ørene opp for tidligere, er samtidig helt riktig.
 
P

Parelius

Gjest
Selv om folk som er ukjent med våre lidelser nok synes det er flott å høre på anleggene våre, så er det de færreste som har interesse og manglende vett til å sette slike saker inn i sine egne stuer.

Siden jeg er hellig overbevist om at de store forskjeller i lydopplevelser har sitt opphav i høyttalerne, så er nok den beste måten å introdusere dem til noe av galskapen på å la dem høre på små og gode høyttalere.
 

zuzubolin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.05.2010
Innlegg
211
Antall liker
101
HCS skrev:
... Musikere jeg kjenner har og en tendens til å overse at en kan ha god lyd hjemme..
Min erfaring også. Musikere hører musikalske prestasjoner, flotte fraseringer o.l. og hvordan det er tenkt å høres ut. -Ikke hvordan det faktisk hørest ut. Hjernen kompanserer for den dårlige lyden, og en musikers hjerne er bedre til dette enn mange andres. De trenger derfor ikke ett godt anlegg for å sette pris på god musikk. -Kan være en velsignelse..

np: Lou Reed - The Blue Mask
 

uob

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2009
Innlegg
596
Antall liker
89
Sted
Oppegård
Parelius skrev:
erato skrev:
Karma skrev:
rolfozzy skrev:
Stort sett så vet voksne folk om de liker musikk eller ikke, og det må komme før hifi.
En logisk sammenheng. Likevel må jeg innrømme at jeg noen ganger lurer på om den rekkefølgen gjelder for alle..?
Så så. Farlig terreng her. Skal jeg kjøpe popcorn og innstille meg på å se den kommende katastrofefilmen, eller klarer vi å roe det ned?

Forstår ikke hvorfor du skal lure på dette i denne sammenhengen, Karma, så jeg synes vi skal ta eratos råd til oss.

På den andre siden er det et annet aspekt ved dette; jeg har aldri hatt noe forhold til rock i videste forstand grunnet anleggets beskaffenhet, men må innrømme at min nå meget milde og likandes holdning til klassisk musikk faktisk gikk fra lyden til musikken. Det kunne ha vært en tilfeldighet, men…
Det er vel liten tvil om at interessen for hifi også kan øke interessen for musikk. Jeg selv hørte aldrig på klassisk før interessen for hifi dukket opp. Jeg ser heller ikke problemet med å innrømme det.
Jeg har heller ikke problemer med å innrømme at anlegget har en viss blingeffekt. ;)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Parelius skrev:
Selv om folk som er ukjent med våre lidelser nok synes det er flott å høre på anleggene våre, så er det de færreste som har interesse og manglende vett til å sette slike saker inn i sine egne stuer.

Siden jeg er hellig overbevist om at de store forskjeller i lydopplevelser har sitt opphav i høyttalerne, så er nok den beste måten å introdusere dem til noe av galskapen på å la dem høre på små og gode høyttalere.

Der har du et meget godt poeng. Små og gode høytalere kan virke forlokkende.. Noe annet er det med svære horn som nesten virker skremmende. Ikke pga lyd , men fordi de fyller stua... Hadde Tannoy Kingdom en periode og fikk spm om de var mine barskap, helt seriøst..Måtte trekke litt på smilebåndet da... :)
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.550
Antall liker
9.718
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Tanta til kona trodde jeg køddet med henne da jeg sa at Acoustatene mine var høyttalere, hun tror fortsatt det er en form for skjermbrett som jeg gjør unevnelige ting bak.
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Parelius skrev:
Siden jeg er hellig overbevist om at de store forskjeller i lydopplevelser har sitt opphav i høyttalerne, så er nok den beste måten å introdusere dem til noe av galskapen på å la dem høre på små og gode høyttalere.
I denne sammenheng får jeg nok fort et forklaringsproblem overfor mine gjester.. ;D
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Karma skrev:
Parelius skrev:
Siden jeg er hellig overbevist om at de store forskjeller i lydopplevelser har sitt opphav i høyttalerne, så er nok den beste måten å introdusere dem til noe av galskapen på å la dem høre på små og gode høyttalere.
I denne sammenheng får jeg nok fort et forklaringsproblem overfor mine gjester.. ;D
For ikke og snakke om kona di, som må forklare hvordan hun har tillatt disse beista i stua. ;D
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
rolfozzy skrev:
Karma skrev:
Hvordan..? 8) ;D
Ja...ikke hvorfor, men hvordan.

Eller noe sånt.
Vel, da kan vi vel være enig om at jeg startet min misjonærrolle i eget hjem? :D
(Dermed vet jeg jo til en viss grad hva jeg prater om, relatert til trådtittel..)
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.550
Antall liker
9.718
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Audiophile-Arve skrev:
erato skrev:
Tanta til kona trodde jeg køddet med henne da jeg sa at Acoustatene mine var høyttalere, hun tror fortsatt det er en form for skjermbrett som jeg gjør unevnelige ting bak.
Skal du drive med unevnelege ting, burde du iallfall hatt modell 4.....
Tanken har slått meg ja. Jeg er ikke direkte slank.
 

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Innlegg
2.596
Antall liker
289
Parelius skrev:
Selv om folk som er ukjent med våre lidelser nok synes det er flott å høre på anleggene våre, så er det de færreste som har interesse og manglende vett til å sette slike saker inn i sine egne stuer.

Siden jeg er hellig overbevist om at de store forskjeller i lydopplevelser har sitt opphav i høyttalerne, så er nok den beste måten å introdusere dem til noe av galskapen på å la dem høre på små og gode høyttalere.
Sonus Faber Elipsa på enkelt mid-fi-utstyr høres ikke spesielt bra ut. Har prøvd..
 
Topp Bunn