HI-FI Messen 2009 i Horten - 12. og 13. september

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    er vel bare å spørre "hva kaller du deg på hfs?" ;D

    btw, jeg er ganske enkel å kjenne igjen - en liten og tynn vietnameser.
    med et skurkeaktig rottefjes og flakkende øyne.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Gago skrev:
    er vel bare å spørre "hva kaller du deg på hfs?" ;D

    btw, jeg er ganske enkel å kjenne igjen - en liten og tynn vietnameser.
    med et skurkeaktig rottefjes og flakkende øyne.
    hånei du ... den går ikke! Det der er mugshotidentiten min det 8)

    På den annen side: de fleste HFS'ere med rimelig respekt for seg selv finner du under bordet når stengetiden er der/baren er tømt (whatever comes first)

    Cheers! og schkåll !
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Gago skrev:
    er vel bare å spørre "hva kaller du deg på hfs?" ;D

    btw, jeg er ganske enkel å kjenne igjen - en liten og tynn vietnameser.
    med et skurkeaktig rottefjes og flakkende øyne.
    ... og en snodig hatt?! :)

     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har til dags dato ikke vært på messen i Horten, men satser på at jeg reiser neste år. Bare det å besøke den berømte baren ser ut til å være værdt turen. ;D
    Lurer på hva jeg med min dialekt hadde fått i glasset....
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    ;D ;D Det første jeg skal gjøre når jeg kommer på messen søndag, er å løpe rett bort i baren for å få på to raske shots. Så blir messa straks litt mer underholdende.
     
    T

    tst

    Gjest
    Mute skrev:
    ;D ;D Det første jeg skal gjøre når jeg kommer på messen søndag, er å løpe rett bort i baren for å få på to raske shots. Så blir messa straks litt mer underholdende.
     

    Vedlegg

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.145
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Tst skrev:
    Mute skrev:
    ;D ;D Det første jeg skal gjøre når jeg kommer på messen søndag, er å løpe rett bort i baren for å få på to raske shots. Så blir messa straks litt mer underholdende.

    hahaahahahahahahah

    (kongebilde)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Dere har å ta med kameraer, pleier å synes det er moro med gode bilder fra messa når en selv ikke får det til å passe.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Venter i spenning på bilder :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Erland skrev:
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    thomand skrev:
    Venter i spenning på bilder :)
    Håpe de knipser bilder før de parkerer i baren ::) ;)

    /jan
    Hvorfor det?
    Fordi.

    /jan
    ok.
    Må si jeg er imponert over dybden i kommunikasjonen deres ;D
    Du skal høre oss på privaten ::)

    /jan
    Ikke så nøye med dybden, bare bredden er på plass.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Hva skal man si?

    Det har vel aldri vært samlet så mange kamera på et sted i Norge siden Gerd Liv Valla gikk av.
    For egen del vil jeg gjerne se bilder etter at messa er stengt ikveld. Litt juicy nachspielbilder og sånt.

    Inntrykk kommer en dag, men nå må jeg avreagere litt i heimen etter en kraftig overdose jazz.
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Jeg drar på messa i morgen. Tar med kamera, men regner med det legges ut bilder innen jeg kommer til Horten i morgen.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Bra messe med masse snacks, noe låt bra og andre ting låt mindre bra.
    Imponert over lyden til Audiocompaniet, synd de ikke fikk spilt på Summit X, de var visstnok ihjelspilt av Lasse Svendsen..... ;D
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    Alt som vanlig med andre ord... 8)
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.110
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Mye fint å høre på. God, uformell service hos Kontrapunkt. Takk for det.
    Fikk hørt et Naim oppsett som står høyt på vurderingsliste når forsterkere etterhvert skal byttes.
    Hvis alle er i baren i kveld, blir det kanskje slowstart i morra og greit å komme litt senere?? :D
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    SteinLarsen skrev:
    Hvis alle er i baren i kveld, blir det kanskje slowstart i morra og greit å komme litt senere?? :D
    Observerte enkelte HFS´ere jeg har sett bilder av her, med en halv brun en sittende lettere henslengt rundt lunchtider.
    Mulig det var fornuftig å ta sine forhåndsregler og tweake seriøst før runden ble tatt. :D
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Kom meg ikke opp tidsnok i dag etter reise fra Barcelona, men skal nok klare å hive meg på toget i morgen. Blir nok ikke like mye å se på i Horten, men blir sikkert en fin dag det også. Fikk ikke med meg noen dessverre. Alltid moro å lese om hverandres forskjellige inntrykk i etterkant.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Trøtte greier. ligger over på hotellet i horten. fikk kjøpt noen tidlige stones skiver jeg manglet på cd (brukt) Roald Michelsens oppsett imponerte. Far sjølv imponerte også med kule små foredrag om hver skive han satte på. GOOD!! beste på messen. ellers kjedelig :-\
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.458
    Antall liker
    84.145
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Veldig lite vinylsnurrer. Tror jeg så tilsammen fire stk. Dagens dårligste lyd var fra noen gigantiske høyttalere med horn i midten. Middelmådig bass, ok mellomtone. Absolutt ingen diskant. Husker ikke navnet på disse. Beste lyd synes jeg var noen Respons Grande som ble trukket av noen Pass forsterkere. Disse ga fot. Forøvrig overraskende lite folk, men i mange rom altfor varmt. Anbefalt antrekk: Tskjorte og shorts. Bra utvalg av stasj fra Furutech og Oyade. Skuffende lite high end på Hi-Fiklubben sin stand. Synes forøvrig at plingplongmusikk fra sære artister som Ravi Shankar og Bulgarsk folkemusikk ikke er representativ for hva menigmann spiller... Men meg om det
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Klokka er snart 24, og ikke et eneste bilde å oppdrive. Dere suger :(
    ;)
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    65finger skrev:
    Trøtte greier. ligger over på hotellet i horten. fikk kjøpt noen tidlige stones skiver jeg manglet på cd (brukt) Roald Michelsens oppsett imponerte. Far sjølv imponerte også med kule små foredrag om hver skive han satte på. GOOD!! beste på messen. ellers kjedelig :-\

    Støtter det meste her, imponerende lyd FRA billig annlegg. Usherhøyttaleren var representert på 4 ulike romme men utvilsomt best her, med billig Sony cd, Kora hybridforsterker og sjefens innstegskabler. Dette burde menigmann hatt i stua imo.


    Ellers varierende som vanlig, men meget bra der de spilte på CAT forsterkeri (hva het høyttalerene med Accuton mellomtone/basser og en liten AMT måtte det vel være i toppen?) DYRT

    Ellers overrsakende god plass ja, måtte da være for tynt med folk, ALT for stor andel kjendte for å si det slik.
    Artig med mye tullprat dog, spesiell takk til Trondmeg og RBN for følge og sistnevnte for skyss (tross flere trussler om ingen returplass pga. at saksoplysninger om bil og hifi utstyr ble i tøffeste laget ::))
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    kwil skrev:
    65finger skrev:
    Trøtte greier. ligger over på hotellet i horten. fikk kjøpt noen tidlige stones skiver jeg manglet på cd (brukt) Roald Michelsens oppsett imponerte. Far sjølv imponerte også med kule små foredrag om hver skive han satte på. GOOD!! beste på messen. ellers kjedelig :-\

    Støtter det meste her, imponerende lyd FRA billig annlegg. Usherhøyttaleren var representert på 4 ulike romme men utvilsomt best her, med billig Sony cd, Kora hybridforsterker og sjefens innstegskabler. Dette burde menigmann hatt i stua imo.

    Desidert dårligst var det like uttvilsomt hos kompissen fra samme by :-X Fytti katta så fæl......

    Ellers varierende som vanlig, men meget bra der de spilte på CAT forsterkeri (hva het høyttalerene med Accuton mellomtone/basser og en liten AMT måtte det vel være i toppen?) DYRT

    Ellers overrsakende god plass ja, måtte da være for tynt med folk, ALT for stor andel kjendte for å si det slik.
    Artig med mye tullprat dog, spesiell takk til Trondmeg og RBN for følge og sistnevnte for skyss (tross flere trussler om ingen returplass pga. at saksoplysninger om bil og hifi utstyr ble i tøffeste laget ::))
    Neste gang er det du som kjører. Sitte å høre på to kaklehøner som deg og Trondmeg i seks timer er en prøvelse. Praten gikk for det meste i om hvor det er billigst å få reparert Alfa Romeoen. Kjøp design som fungerer!
    Navnet på høyttaleren som spilte med CAT var AudiaZ. Etter min mening den beste lyden på messen i år.
    Når de gjelder value for money må det bli Roalds oppsett. Låt meget bra selv om høyttalerne ikke var innspilt.
    Synes også at NAT med Gallo Nucleus Reference 5LS og Bladelius Embla samt bør fremheves.

    Mvh
    RBN
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Fikk noen timer i Horten i dag, mine inntrykk er delte som det skal være, kjapp favorittliste:

    Martin Logan Spire med stor sub: KULT, bra trøkk

    Adam Audio Classic Column mk3: Bang on, slikt liker jeg! Vil ha!! Absolutt verd 68000,-

    Exotic Audio med CAT/Audiaz: Nydelig, litt kjedelig eller? Satt fremst og ble fylt av gåsehud innimellom, litt mer avbalansert lenger bak men også litt kjedeligere.

    EAR: Herlige dipole høytt med deilig fart og rasp.

    LoudnClear PA-array's: Absolutt noen artige sider ved disse men også klare mangler. Positivt inntrykk for det.

    Audio Note: Joda, sjarm og sprut men helvetes Dire Straits da....

    Naim/Linn: JA! Gammel knitrete The Wall skive men likevel, satan for attack i de små boksene.

    NAT med Gallo/Bladelius: Ja takk, kostbare saker som garantert vokser i takt med romstørrelsen. Potensiale altså!

    Audio Art: Hørning er tøft!

    Maxwell's Harbeth, fytti grisen for en livefølelse på en jazzskive jeg hørte. Nesten creepy!


    Sånn!

    (IMHO) ;D ;D
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Det hadde vært hyggelig om du la ut bildene seinere, som du evt. tar i dag!
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    vedder en hundrings på at det ikke blir noen Hortenmesse i 2010.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    RBN skrev:
    kwil skrev:
    65finger skrev:
    Trøtte greier. ligger over på hotellet i horten. fikk kjøpt noen tidlige stones skiver jeg manglet på cd (brukt) Roald Michelsens oppsett imponerte. Far sjølv imponerte også med kule små foredrag om hver skive han satte på. GOOD!! beste på messen. ellers kjedelig :-\

    Støtter det meste her, imponerende lyd FRA billig annlegg. Usherhøyttaleren var representert på 4 ulike romme men utvilsomt best her, med billig Sony cd, Kora hybridforsterker og sjefens innstegskabler. Dette burde menigmann hatt i stua imo.

    Desidert dårligst var det like uttvilsomt hos kompissen fra samme by :-X Fytti katta så fæl......

    Ellers varierende som vanlig, men meget bra der de spilte på CAT forsterkeri (hva het høyttalerene med Accuton mellomtone/basser og en liten AMT måtte det vel være i toppen?) DYRT

    Ellers overrsakende god plass ja, måtte da være for tynt med folk, ALT for stor andel kjendte for å si det slik.
    Artig med mye tullprat dog, spesiell takk til Trondmeg og RBN for følge og sistnevnte for skyss (tross flere trussler om ingen returplass pga. at saksoplysninger om bil og hifi utstyr ble i tøffeste laget ::))
    Neste gang er det du som kjører. Sitte å høre på to kaklehøner som deg og Trondmeg i seks timer er en prøvelse. Praten gikk for det meste i om hvor det er billigst å få reparert Alfa Romeoen. Kjøp design som fungerer!
    Navnet på høyttaleren som spilte med CAT var AudiaZ. Etter min mening den beste lyden på messen i år.
    Når de gjelder value for money må det bli Roalds oppsett. Låt meget bra selv om høyttalerne ikke var innspilt.
    Synes også at NAT med Gallo Nucleus Reference 5LS og Bladelius Embla samt bør fremheves.

    Mvh
    RBN
    Fikk dessverre ikke hørt Mortens Gallo oppsett :( :mad:
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    65finger skrev:
    Fikk dessverre ikke hørt Mortens Gallo oppsett :( :mad:
    Synd :( Det var et av messas høydare :eek: sammen med Audiocompaniet og Exotic AUdio!!!
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Vel hjemme inatt etter en maraton økt av en dag

    Horten-messa var so so. Skal komme tilbake med min egen lille tilstandsrapport.
    Har avreagert med godmusikk i heimen, før det befriende månedlige groovenirvana med et par kompisser på byen.

    Vil bare skyte inn før bysselalle at gallo/bladelius-"hælvete" til Morten er mer enn vel verdt å få med seg. Et av de få anleggene på messa som er i nærheten av å spille det vi vanlige interesserte kaller musikk.
    Sjelden har jeg tilbrakt en dag og blitt så musikklei på kort tid som denne lørdagen. Det her handlet faen meg om dingser og ikke om musikken det liksom skal formidle................
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    Trøtte greier. ligger over på hotellet i horten. fikk kjøpt noen tidlige stones skiver jeg manglet på cd (brukt) Roald Michelsens oppsett imponerte. Far sjølv imponerte også med kule små foredrag om hver skive han satte på. GOOD!! beste på messen. ellers kjedelig :-\
    Du burde tatt inn på hotell i Oslo istedenfor..........

    men selvsagt, er der gode svirebrødre på hotellet så har det ikke så mye å si
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn