HFS-t-skjorter med nick?

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
En liten diskusjon på chatten sporet meg inn på denne ideen. Tenk på alle de stakkars hfs'ere som er på messer og lurer på hvem som hører til dette forum. Greit å vente til logokonkurransen er ferdig, slik at den nye logoen kan brukes, og kanskje en boks der en kan skrive inn sitt eget nick, da det vil koste en del med klisjeer for alle nick, såfremt dette ikke løses digitalt eller på en annen måte.

Hva tror dere? Vil dere gjøre livet lettere for nye og gamle hfs'ere?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.290
Torget vurderinger
2
tore_v1 skrev:
En liten diskusjon på chatten sporet meg inn på denne ideen. Tenk på alle de stakkars hfs'ere som er på messer og lurer på hvem som hører til dette forum. Greit å vente til logokonkurransen er ferdig, slik at den nye logoen kan brukes, og kanskje en boks der en kan skrive inn sitt eget nick, da det vil koste en del med klisjeer for alle nick, såfremt dette ikke løses digitalt eller på en annen måte.

Hva tror dere? Vil dere gjøre livet lettere for nye og gamle hfs'ere?
Hvis ikke nicket skulle være kukskalle eller noe sånt så.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Tror jeg får bestilt trøyer med nicket mitt hos Barfko swill...

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Mente jo nødvendigvis at man bruker eget nick da - altså tore_v1 for meg, og [sett inn DITT nick her]..

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.079
Torget vurderinger
1
Det må være OFFISIELLE T-trøyer..? -slik at HFS har muligheten å få noen få kroner til driften, mener jeg.

Mvh.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Jeg ser ikke noe galt å betale et par ekstra kroner som kan settes av til drift eller noe slikt, så lenge ikke t-skjortene blir for dyre.

Hva med inntektsavhengig pris? Pris etter verdi på anlegg?

:D

Men - at det legges til 20-30kr pr t-skjorte som ekstrabevilgning til serverdrift eller tilsvarende må vel kunne gå.

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.383
Enig i at HFS bør/må få noe igjen for å ha initiert delingen av logo med de som ønsker å benytte seg av den. Men kunne man ikke løse hele t-skjorte spørsmålet på følgende måte(r):

HFS finner (omsider) frem til en logo som passer HFS-forumsiden. Denne logoen vil da også være den som skal være på t-skjorten. Men i stedet for at HFS skulle ta bryet med logistikk/kommunikasjon med alle som vil ha skjortene (med eller uten nick), så kunne den enkelte betale inn et beløp (via paypal? - var det ikke det betalingsformidlingsselskapete vi brukte da vi skillinget sammen til ny HFS-server?) for å få seg oversendt (digitalt) logoen slik den skal være på en t-skjorte. Da kunne den enkelte ta med seg denne til en t-skjortefabrikant og få trykket opp så mange/få han bare vil, og da med/uten eget navn/nick. Det skulle ikke forundre meg om det ikke finnes noen online-selskap som gjør dette smidig & greit. Prisen du må betale avhenger da av kvalitet, volum & pruteegenskaper his den enkelte.

Eller, kanskje aller helst: HFS inngår en avtale med et slikt selskap om trykking for det enkelte medlem, med nick mot en merkostnad, og på gjengs kvalitet og farge.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
T-skjorter o.l. er noe jeg har tenkt mye på. Det er mange måter å gjøre dette på, men det største problemet er antallet. Hvor mange på HFS vil faktisk kjøpe en T-skjorte?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.079
Torget vurderinger
1
Jeg. 3 T-skjorter.

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.383
Jeg for min del kjøper gjerne 4 - 5 stk. dersom det er antall som er det springende punkt.

Dersom HFS ønsker å styre klar av all logistikk og lagerhold kunne den enkelte interessent få seg oversendt en digital (via email) logo, for derefter selv å finne en t-skjorte-trykker: her i Oslo er det mange av dem, og jeg er overbevist at man kan handle Online også. Størrelse, farge, kort/lang arm, bomullskvalitet etc etc er da forbeholdt den enkelte å ta beslutning på.

Tror ikke det kan gjøres enklere når det er så mange (usikkerhets-)faktorer som spiller inn.

mvh
JackX

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Skal det bli noe særlig fornuftig pris på en skjorte, må en komme opp i et visst volum.

Selve skjorta er normalt den minste kostnaden.

I kalkylen skal det beregnes oppstartspris ,med trykklisjeer og antall farger. I tillegg til antall farger i designet kommer det en dekkfarge til underlag.

T-Shirts av god tekstil og trykkvalitet og to farger i designet (totalt 3 farger) vil normalt komme på et sted mellom 7-8000.- for 100 skjorter med trykk på en side.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.079
Torget vurderinger
1
80,- kr. skjorta. Det er ikke så ille. Men så må det litt kalkyle på dette.

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.383
Kanskje Ugh! kunne legge ut på forsiden noen ord & tanker om T-skjorter? Kunne enkelt og kjapt måle responsen, og se om det er et tema å gå videre med.

Cheers!

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Når man snakke om å måle repsonsen: Nick og frekvensrespons på skjorta! (da vil folk bli sjøsyke av min t-skjorte)

Mvh
Sniff

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Hvordan har dere tenkt på å trykke opp skjorter med individuelle nick? Det vil kosta skjorta bokstavelig talt.

Må evt være noe hjemmemekk-greier med stoffstensil fra printer og påstrykning selv.

Og hva med de som seiler under mange flagg, eller harrytass-nick som mitt f.eks.

Blir litt som å gå rundt med "Pule fittan" over brystkassa på sydentur. Er ikke helt frepper heller ass.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.721
Torget vurderinger
1
Ofte hørt på Horten messa i år: Å hei, er det deg. Eehhhh, si meg, hva er nicket ditt på Sentralen?

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.383
pedal skrev:
Ofte hørt på Horten messa i år: Å hei, er det deg. Eehhhh, si meg, hva er nicket ditt på Sentralen?
+1

eplekjekt nick ;) skrev:
Hvordan har dere tenkt på å trykke opp skjorter med individuelle nick? Det vil kosta skjorta bokstavelig talt.

Må evt være noe hjemmemekk-greier med stoffstensil fra printer og påstrykning selv.
Skal man ha med mulighet for nick så tror jeg den enkleste løsning at man kjøper logo fra HFS (i en eller annen form, digital eller analog) og så selv ordner resten selv.

Cheers!

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Aller først så må ny logo på plass, og jeg ser at dette med t-skjorter og reklamemateriell kan gjøres på flere måter.

Jeg er ikke så sikker på om "utlevering" av logo - gjør det selv - er noen realistisk løsning, men på en annen side så er det "gratis" reklame for HFS så hvorfor ikke.

Jeg kommer ikke til å legge noe ut på forsiden om t-skjorter nå - det er altfor tidlig i prosessen.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.041
Sted
Holmestrand
bjornh skrev:
80,- kr. skjorta. Det er ikke så ille. Men så må det litt kalkyle på dette.
Hvis vi legger på en 50-lapp/skjorte så blir det 130 kr. Det er jo ikke galt?

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.596
Torget vurderinger
12
Beklager motviljen mot denne trådens gode hensikt; Jeg kan bare ikke tenke meg å ikle meg en slik nerdeuniform.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.041
Sted
Holmestrand
Trondmeg skrev:
Beklager motviljen mot denne trådens gode hensikt; Jeg kan bare ikke tenke meg å ikle meg en slik nerdeuniform.
Det er da ikke noe problem? Det er bare å la det være. ;)

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.596
Torget vurderinger
12
xerxes skrev:
Trondmeg skrev:
Det er da ikke noe problem? Det er bare å la det være. ;)
Og det sier du nå?

:)

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Altså - skal vi først lage uniform så blir det som i forsvaret - obligatorisk..

Rang deles ut etter antall fornuftige innlegg, så jeg lander på nivået rett under menig et sted..

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Kunne godt tenke meg ei T-skjorte eller tre i skikkelig kvalitet med Hifi-sentralens nye logo, men står over dette "nick"-greiene. Noen små hemmeligheter må man kunne ha her i livet. Her i byen egner det seg forøvrig best med fleecegenser ilagt windbreaker! Uten nick.

;D

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Vil kjøpe skjorter om det går i orden.... ;)2-3 stykker , Nick vil jeg ikke ha på ,om det går å velge....

Espen Saatvedt...

Topp Bunn