Et tysk merke?Barbaresco skrev:Hifien er kun høyttalere, men både aktive og vanlige passive
Opprinnelig tysk, skrevet for en bestemt anledning?Barbaresco skrev:Og så må vi ha en julesang, i nær tilknytning til Jesusbarnet
Noe mer?..... F.eks. engler? - det må enghver julesang ha.Barbaresco skrev:Og så var det den julescenen med sauer, hyrder, vismenn eller konger, den lille familien, okser og asen, og så noe mer. Men det er på engelsk.
Åpenbart en folkehøyskole. Har ikke fulgt alle hintene, men er det Toneheim?Barbaresco skrev:Skolen er høy, og det går folk på den. De lærer musikk og lydteknikk.
..høgskule, ja - beklager den, men hadde jeg ikke kuttet noen svinger, ville de 10 sekundene - og vel så det - ha vært tapt.erato skrev:manger ja - 10 sek for sen her ser jeg men da slapp jeg oppgavelaging.
Men det korrekte er Manger Folkehøgskule.
Patagonia?Ulf-B skrev:Slem oppgave, den siste - kan ikke si annet. Men når enden er god....
Vi tar en lang flytur igjen.
Vi skal til et landområde som har navnet sitt i tittelen på to forholdsvis kjente sanger fremført av to artister som begge må antas å være godt kjent i vårt musikkinteresserte miljø. Den siste sangen som kom et par år etter den første er en nærmest direkte oppfølger, men med vidt forskjellig vinkling.
Reisemålet er....?
Dommeren sier at svaret er Manger, stedet der utdanningsinstitusjonen ligger.Ulf-B skrev:..høgskule, ja - beklager den, men hadde jeg ikke kuttet noen svinger, ville de 10 sekundene - og vel så det - ha vært tapt.erato skrev:manger ja - 10 sek for sen her ser jeg men da slapp jeg oppgavelaging.
Men det korrekte er Manger Folkehøgskule.
Da bør du straks og med en gang lytte til låt nr 2 jeg viste til - hysterisk morsom!Ulf-B skrev:PS - det er kan hende ikke helt riktig bruk av ord når jeg kaller den ene sangen en oppfølger. "Motsang" kunne være like dekkende.
"Sweet Home Alabama" was written as an answer to two songs, "Southern Man" and "Alabama" by Neil Young, which dealt with themes of racism and slavery in the American South. "We thought Neil was shooting all the ducks in order to kill one or two," said Ronnie Van Zant at the time.[2] The following extract shows the Neil Young mention in the song: