Jeg tenkte først «Dr. Watson», men er han naiv?Vidar P skrev:Tenker på Charlie Dickens du? Eller Arthur Conan Doyle? Hvem er denne naive personen, er det dr Watson?
Ja, det går visst an å ha snøring, uten å ha peiling. :-\otare skrev:Jøgga oppsummerte det ganske bra, synes jeg.
Joda, men sier vi stedet, må vi lage oppgave.Vidar P skrev:Kjære dere, det er jo et sted vi skal til.
Er Wallingford ett av dem?otare skrev:En liten presisering: Det er ingen av Agatha Christies historier som foregår på dette stedet, men hvis man er der og rusler rundt tenker man "dette brukte hun i den historien", "dette brukte hun i den historien" osv...
Det er faktisk veldig spennende. Jeg var der på ferie for mange år siden.
PS: Oppgaven har en presis løsning, men det er 3 mulige navn som vil kunne godkjennes.
Hehe - denne var vanskelig![]()
erato skrev:Etter å ha unnsluppet mysteriene i Oxford, er vi både tørste og skitne. Det lunkne ølet i England frister ikke, og stedet vi havner kunne forsåvidt tilfredsstilt begge behovene ut fra navnet å dømme, selv om vi nå har prioritert tørsten. Her er det bratt og elven renner like ved, og nei; det er ikke norsk brus vi drikker selv om elvenavnet kan tyde på det. Hva drikker vi?
Hvis det er bratt så kan man tenke seg et fossefall, men dersom elven renner like ved så er det vel iallefall ikke en foss? Et sted hvor man både kan slukke tørsten og vaske seg ren; om ikke nødvendigvis med de samme væsker. Man får tenke litt..erato skrev:Etter å ha unnsluppet mysteriene i Oxford, er vi både tørste og skitne. Det lunkne ølet i England frister ikke, og stedet vi havner kunne forsåvidt tilfredsstilt begge behovene ut fra navnet å dømme, selv om vi nå har prioritert tørsten. Her er det bratt og elven renner like ved, og nei; det er ikke norsk brus vi drikker selv om elvenavnet kan tyde på det. Hva drikker vi?