En som ligger 'delvis begravet' høres jo ut som et sted med relikvier av noen art ... En martyr, sankt, hellig person av noe slag?
Gi meg et hint hvis du finner oppskriften.(hvordan var det med denne motgiften igjen?)![]()
Behandlingen går ut på såkalt symptomsuppresjon, eller det som på godt norsk kalles å ta seg sammen. :Gi meg et hint hvis du finner oppskriften.(hvordan var det med denne motgiften igjen?)![]()
PS: Ved nærmere ettertanke: glem det - dette er jo moro.
Det er dit vi skal, ja.
Vi skal til Norges midtpunkt – slik Kartverket har definert det. Man tenker seg et at man klipper ut et kart over Norge inkludert alle øyer og holmer – men uten Svalbard og Jan Mayen – og prøver å finne det punktet hvor det hele balanserer på en nålespiss.
Og stedet vi skal til befinner seg i Steinkjer kommune i Nord-Trøndelag, omtrent midt mellom Vakkerlifjellet og Skjækervatnet - ca. 4 mil rett øst for Steinkjer og en drøy mil fra svenskegrensen. Man var en stund urolig for at man kunne ha havnet i Sverige – men det ordnet seg.
Hadde man tatt hensyn til fjell og daler i beregningene, ville nok Norges tyngdepunkt ha forskjøvet seg noe lenger sydover.
Drar forbi Salten når som helst jeg, har ingenting der å bestille.Vi skal vel forbi Salten, nå da?